Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 280 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Motivace a faktory ovlivňující zapojení pedagogů do dalšího vzdělávání
Chaloupková, Barbora ; Valášková Vincejová, Eva (vedoucí práce) ; Kasíková, Hana (oponent)
Diplomová práce se zabývá motivací k dalšímu vzdělávání u pedagogických pracovníků a faktory, které tuto motivaci ovlivňují. Práce je koncipována do dvou částí, části teoretické a praktické. Teoretická část obsahuje obecné poznatky o vzdělávání dospělých, dalším vzdělávání učitelů, formách vzdělávání. V praktické části je zhodnocen dotazník týkající se otázek z oblasti motivace a faktory, které ovlivňují účast pedagogů na dalším vzdělávání. Podle vyhodnoceného dotazníku byl zjištěn zájem pedagogů na účasti dalšího vzdělávání. Na jakém typu dalšího vzdělávání se nejčastěji účastní, jaká je nejčastější motivace nebo naopak jaké jsou bariéry pro účast na dalším vzdělávání pedagogických pracovníků. Jsou ověřeny stanovené hypotézy a zodpovězeny výzkumné otázky. Klíčová slova Motivace, další vzdělávání pedagogických pracovníků, pedagogický pracovník, vzdělávání, strategie, celoživotní učení, metody, zákony
Školní pedagogické týmy a jejich realizace preventivní strategie školy
Patočková, Nadja ; Burešová, Karolína (vedoucí práce) ; Kasíková, Hana (oponent)
ČJ Hlavním cílem práce bylo poukázat na důležitost primární prevence a její včasný začátek. Tento cíl přirozeně vyplynul z celého textu teoretické části a byl splněn. Dále v práci bylo zjišťováno a popsáno, co konkrétně pedagogičtí pracovníci zahrnují do svých činností, aby prevenci podpořili, zda se na primární prevenci nějak podílejí, zda mají zájem se na ní podílet, popřípadě jakým způsobem. Pedagogové v tomto ohledu před ostatními metodami upřednostňují upřímnou komunikaci, naslouchání a vytvoření důvěry mezi účastníky. Další nedílnou součástí cílů této práce bylo zjišťování konkrétních možností spolupráce pedagogických pracovníků s rodiči, poradnami, ostatními poradenskými zařízeními a odvětvími zabývající se tímto tématem. Použitou výzkumnou metodou byly semistrukturované rozhovory. Rozhovory byly kódované a kategorizované. Z rozhovorů vyplynulo, že pedagogičtí pracovníci mají možnosti spolupráce se širokou sítí odborníků a bylo zjištěno, že jsou s touto spoluprací velmi spokojeni. Dotazovaní pedagogičtí pracovníci považují metody za dostatečné a mají zájem aktivně se podílet na neustálém zlepšování svých dovedností v oblasti preventivního působení na děti. Tato práce splnila všechny vymezené cíle a poskytla mi další témata, kterým by bylo vhodné se dále věnovat. Jedná se například o metody...
Individualizační přístupy v mateřské škole
Mlynková, Jana ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Valášková Vincejová, Eva (oponent)
(česky) Diplomová práce s názvem "Individualizační přístupy v mateřské škole" pojednává o individualizovaném vzdělávání dětí předškolního věku v mateřských školách. Zabývá se zkoumáním způsobů individualizačních přístupů prostřednictvím pozorování, rozboru dokumentů a strukturovaného rozhovoru s učitelkami vybrané mateřské školy. Teoretická část případové studie vymezuje základní pojmy související s pojmem individualizace a přináší širší pohled na individualizaci a její možné strategie v prostředí mateřské školy. Cílem je zjistit a popsat jaké způsoby individualizačních principů jsou využívány, jak jsou realizovány v běžné mateřské škole. Práce se zaměřuje na různé přístupy, které vyhledává učitelka, s ohledem na respektování jednotlivých individuálních potřeb, schopností a zájmů každého dítěte. Zaměřuje se na podmínky, které je třeba vytvořit pro tuto formu vzdělávání. První část práce seznamuje se základními pojmy, přináší teoretický nástin pojmů, které mají vliv na individualizované vzdělávání a souvisejí se způsoby individualizované práce. Vychází z dostupných zdrojů obsahujících formy individualizovaného vzdělávání. V práci se popisuje pedagogická diagnostika, práce s portfoliem, sebehodnocení dětí a plánování učitelky. Zmínka je zde o historickém pohledu na téma individualizace. V praktické...
Účelnost projektu inkluze v základních školách v Novém Boru
Hřebřinová, Kateřina ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Burešová, Karolína (oponent)
Diplomová práce obsahuje teoretickou a praktickou část. V teoretické části vymezuji pojmy související s problematikou daného tématu, kterými jsou inkluze, integrace, exkluze a segregace. Jsou zde představeny možné přínosy a bariéry inkluzivní pedagogiky. V další části práce je popsán projekt inkluze s názvem S rodinou k inkluzi, který je veden neziskovou organizací Rodina v centru, z.ú., v Novém Boru. Diplomová práce popisuje jednotlivé aktivity projektu, které jsou v rámci inkluze implementovány do základních škol v Novém Boru. Praktická část diplomové práce předkládá analýzu a výsledky smíšeného výzkumu, dotazníkového šetření a obsahové analýzy. Cílem práce je zjistit, zda jsou aktivity projektu týkající se inkluze ve školách účelné a které aktivity je vhodné ve školách podporovat i po skončení projektu.
Význam pedagogické diagnostiky v mateřské škole
Plchová, Petra ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Kasíková, Hana (oponent)
(česky) Tématem diplomové práce je využití pedagogické diagnostiky v mateřských školách. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a empirickou. Teoretická část vymezuje pojmy předškolní vzdělávání, pedagogická diagnostika, metody diagnostiky, upozorňuje na možné chyby v diagnostickém procesu, popisuje vybrané druhy diagnostických nástrojů. Dále se věnuje pojmům individualizace v mateřské škole, školní zralost a připravenost. V empirické části jsou zjišťovány postoje sedmi učitelek mateřských škol k pedagogické diagnostice, způsobu jejího provádění a následného využití v pedagogické praxi. Data jsou zpracována otevřeným a axiálním kódováním. Výsledky prezentují vztah učitelů k provádění diagnostiky, nejčastější potíže učitelů v diagnostickém procesu, shrnují význam diagnostiky pro následnou pedagogickou činnost. Pro dokreslení významu pedagogické diagnostiky je do empirické části dále zahrnuta kazuistika dítěte se specifickými vzdělávacími potřebami.
Přístupy , metody a formy muzejní pedagogiky v období koronavirové krize
Nimrichtrová, Kateřina ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Kasper, Tomáš (oponent)
Diplomová práce se zabývá podobou muzejní pedagogiky v době koronavirové krize. Zvláštní pozornost je věnována období úplného uzavření muzeí a galerií, kdy se většina jejich vzdělávacích aktivit přesunula do on-line prostředí. Teoretická část poskytuje základní vhled do oblasti muzejní pedagogiky jako vědního oboru, přičemž ji nahlíží především jako specifickou formu výchovy a vzdělávání v paměťových institucích. Postupně se zaměřuje na její konkrétní podoby a také na vstup do digitálního prostředí. Jedna z kapitol se věnuje efektům a hodnocení muzejní edukace, další pak využívání nových technologií v této oblasti. K výzkumu bylo přistoupeno formou případové studie instituce. Rozhovory s muzejními pracovníky podílejícími se na podobě muzejní pedagogiky v době koronavirové krize, dále analýza dokumentů a zúčastněné pozorování sloužily k vytvoření komplexního obrazu situace ve středně velkém muzeu na jihu Čech v období pandemie covidu-19. V empirické části byly popsány nejen přístupy, metody a formy muzejní pedagogiky, ale také cesty a procesy, kterými v době krize vznikaly. Diplomová práce rovněž odpovídá na otázku funkčnosti jednotlivých formátů a případného dalšího uplatnění po odeznění mimořádné situace. Klíčová slova: muzejní pedagogika, muzejní edukace, muzeum, koronavirová krize, covid-19,...
Heterogenní a homogenní třídy v mateřských školách
Pícková, Barbora ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Skutil, Martin (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem heterogenního a homogenního uspořádání tříd v mateřských školách. Teoretická část práce představuje koncept teoretických východisek týkajících se pojmů heterogenita a homogenita ve třídách a popisuje specifika uspořádání dětí dle věku v mateřských školách. Dále se práce zabývá vývojem mateřské školy z pohledu historie a systémem kurikulárních dokumentů, které jsou základními pilíři vzdělávání. Praktická část se věnuje kvantitativnímu výzkumu. Sběr dat tvoří dotazník určený pro učitele a učitelky mateřských škol. Pomocí grafů je zpracován názor pedagogů na heterogenní a homogenní uspořádání tříd. Dále také, ke které z variant věkového uspořádání dětí ve třídách se pedagogové mateřských škol spíše přiklánějí, jaká největší rizika a přínosy těchto uskupení označují a jak souvisí názory pedagogů na věkové uspořádání tříd s jejich věkem.
Rodiče jako spoluaktéři inkluzivního vzdělávání
Seltenhoferová, Klára ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Běhalová, Andrea (oponent)
Diplomová práce se zabývá inkluzivním vzděláváním, konkrétně rodiči jako spoluaktéry inkluzivního vzdělávání. Cílem práce je zjistit, jakou roli zaujímají rodiče ve spolupráci se školou s inkluzivním pojetím, jaké mají názory na inkluzi, a přispět tak k aktuálnímu tématu inkluzivního vzdělávání. Teoretická část se zaměřuje na současné změny v oblasti inkluzivního vzdělávání, na sociální heterogenitu v inkluzivní škole, na vzdělávací přístupy a potřeby v inkluzivním vzdělávání a na učitele a rodiče jako aktéry inkluzivního vzdělávání. Praktická část obsahuje případové studie ve třech vybraných školách s inkluzivním vzděláváním v Praze. Součástí případových studií jsou rozhovory s učiteli a rodiči o zapojování rodičů do inkluzivního vzdělávání.
Právní výchova na čtyřletých gymnáziích
Trunečková, Dana ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Poláčková, Věra (oponent)
Práce se zaměřuje na zmapování podmínek a možností výuky právní výchovy na gymnáziích. Je rozdělena na část teoretickou a empirickou. Toto téma není nikde příliš zpracované, proto je těžiště celé práce v empirické části. Tato část se věnuje analýze statických forem obsahu vzdělání (školské dokumenty a učebnice), dále je součástí sonda do reality českých škol, která se zaměřuje na zmapování podmínek realizace výuky práva na gymnáziích. Na závěr práce je uveden přehled a charakteristika nejrůznějších projektů, které se zabývají právní výchovou a vyučující je mohou využívat pro zlepšení a zatraktivnění výuky. V závěru práce jsou zhodnocena všechna získaná data a informace.
Klima školní třídy
Baštářová, Anna ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Pelikán, Jiří (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá klimatem školy a třídy. Rozebírá pojem prostředí a prostředí školy. Klima školy zobrazuje z různých pohledů a definic. Vymezuje základní termíny - prostředí, atmosféra, sociální klima - jako sociálně psychologické jevy. Uvádí hlavní přístupy ke zkoumání klimatu školní třídy a zabývá se možnostmi jeho diagnostikování.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 280 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Kasiková, Helena
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.