Název:
Rodiče jako spoluaktéři inkluzivního vzdělávání
Překlad názvu:
Parents as co-attendants to inclusive education
Autoři:
Seltenhoferová, Klára ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Běhalová, Andrea (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2015
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se zabývá inkluzivním vzděláváním, konkrétně rodiči jako spoluaktéry inkluzivního vzdělávání. Cílem práce je zjistit, jakou roli zaujímají rodiče ve spolupráci se školou s inkluzivním pojetím, jaké mají názory na inkluzi, a přispět tak k aktuálnímu tématu inkluzivního vzdělávání. Teoretická část se zaměřuje na současné změny v oblasti inkluzivního vzdělávání, na sociální heterogenitu v inkluzivní škole, na vzdělávací přístupy a potřeby v inkluzivním vzdělávání a na učitele a rodiče jako aktéry inkluzivního vzdělávání. Praktická část obsahuje případové studie ve třech vybraných školách s inkluzivním vzděláváním v Praze. Součástí případových studií jsou rozhovory s učiteli a rodiči o zapojování rodičů do inkluzivního vzdělávání.The thesis deals with inclusive education, specifically parents as co-actors to inclusive education. The goal of the thesis is to determine what role parents occupy in cooperation with a school with inclusive concept of education, what are their views on inclusion, and thus contribute to the current topic of inclusive education. The theoretical part focuses on the current changes in the field of inclusive education, social heterogeneity in inclusive school, educational approaches and needs in inclusive education and on teachers and parents as actors for inclusive education. The practical part contains case studies on three selected schools with inclusive education in Prague. Part of these case studies is interviews with teachers and parents on the involvement of parents in inclusive education.
Klíčová slova:
inkluze; inkluzivní pedagog; inkluzivní vzdělávání,inkluzivní škola; rodiče; sociální heterogenita; inclusion; inclusive education; inclusive school; inclusive teacher; parents; social heterogeneity