Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 26 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Sebepoškozování u dětí staršího školního věku v kontextu rodinných a sociálních vztahů
Šustrová, Anna ; Niederlová, Markéta (vedoucí práce) ; Jelínek, Jakub (oponent)
Práce se zabývá sebepoškozování u dětí a možnými souvislostmi sebepoškozování s blízkými sociálními vazbami dítěte. V první kapitole literárně přehledové části se věnuji vymezení pojmu sebepoškozování a obecným charakteristikám tohoto chování. V další kapitole se zaměřuji na popis období staršího školního věku a v poslední kapitole literárně přehledové části se zabývám psychosociální rovinou sebepoškozování. Důraz je kladen na rodinné zázemí dítěte. Na sebepoškozování v této práci nahlížím především z pohledu vnějších příčin, nikoliv jako následek na psychické poruchy. V rámci druhé části předkládám návrh výzkumného projektu, který si klade za cíl zmapovat výskyt sebepoškozování a zjistit možné souvislosti přítomnosti jevu sebepoškozování a rodičovským stylem výchovy. K tomuto účelu byl navržen kvantitativní výzkum ve formě dotazníkového šetření. Klíčová slova sebepoškozování u dětí, dospívání, rodina, sociální vztahy
Hodnocení fotobiologické bezpečnosti světelných zdrojů pro domácí použití
Jelínek, Jakub ; Motyčka, Martin (oponent) ; Štěpánek, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato práce pojednává o fotobiologické bezpečnosti světelných zdrojů používaných pro osvětlení domácností. Teoretická část práce se věnuje oblastem souvisejících s fotobiologickou bezpečností, jako například popisem základních funkcí zraku, popisem světelných zdrojů, a také způsoby měření a vyhodnocení. V praktické části je měřeno spektrum jednotlivých světelných zdrojů, ze kterého jsou následně vypočítány meze ozáření, podle kterých je zdroj zařazen do patřičné skupiny nebezpečí.
Emoční poruchy u jedinců po poranění mozku a možnosti psychoterapie
Krejčová, Svatava ; Kulišťák, Petr (vedoucí práce) ; Jelínek, Jakub (oponent)
Bakalářská práce krátce popisuje druhy traumatických poškození mozku a v návaznosti na jejich mechanismus a umístění léze shrnuje poznatky studií zaměřených na druhy a charakter takto vzniklých emočních poruch jako jsou deprese, úzkostné poruchy, emoční labilita, zvýšená iritabilita nebo oploštění. V tomto kontextu naráží na praktickou stránku věci a to způsob, jakým je o takové pacienty pečováno - na možnosti psychoterapie a intervenčních programů při poruchách emocí. V části náležící výzkumnému projektu předestírá návrh intervenčního programu pro pacienty inspirovanou současnou zahraniční literaturou zaměřený na práci s uvědomováním si emocí, jejich komunikaci a regulaci. Klíčová slova Emoce, Neuropsychologie, Intervence, Psychoterapie, Poranění mozku
Divácké očekávání ve vztahu k autenticitě díla
Jelínek, Jakub ; BAGDASAROV, Georgy (vedoucí práce) ; Kratochvíl, Jaroslav (oponent)
Tato práce si klade za cíl prozkoumat svět mystifikačních filmových projevů, které se simulováním formálních i stylistických výrazových prostředků doku-mentárního filmu snaží odstranit divácký kritický pohled a být tak následně v očích těchto diváků vnímány jako filmy skutečně dokumentární. Skrze analýzu těchto klamavých filmů odhalíme postupy, kterých tvůrci užívají pro méně či více úspěšnou mystifikaci a přiblí-žíme si motivace, jenž stáli na pozadí jejich vzniku. Od tzv. „mockumentů“, skrze filmovou propagandu, až po dnes velmi se rozmáhající filmy s konspirační tematikou se pokusíme objasnit, zda operují všechny zmíněné proudy se stejnými postupy, když jde každému z nich v podstatě o jedno a to samé – co nejdůsledněji přesvědčit diváka o svých pravdách a skrze podobu dokumentárního filmu ho tak přinutit obsahu daných filmů uvěřit.
Vývoj vnímané akademické účinnosti u studentů psychologie na FF UK
Hanzlíková, Martina ; Niederlová, Markéta (vedoucí práce) ; Jelínek, Jakub (oponent)
Tato bakalářská práce je rozdělena do dvou oddílů. Literárně přehledová část práce je zaměřena na podrobnější teoretické vymezení konceptu vnímané osobní a akademické účinnosti. Návrh výzkumného projektu si klade za cíl vytvořit postup zjišťování vývoje vnímané akademické účinnosti u studentů psychologie na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy. Pro potřeby výzkumu je použita testová baterie, sestávající ze speciálně navrženého dotazníku vnímané akademické účinnosti, testu emoční inteligence a testu studentova zapojení. Jedná se o kvantitativní longitudinální studii, která zachycuje vývoj vnímané akademické účinnosti u studenů psychologie Filozofické fakulty Univerzity Karlovy od počátku studia až po zdárné absolvování oboru.
Význam a vztah self-talku a dalších vybraných psychologických aspektů dobrého sportovního výkonu
Břeň, Dominik ; Boukalová, Hedvika (vedoucí práce) ; Jelínek, Jakub (oponent)
Tato práce se zabývá self-talkem jakožto mentální strategií vedoucí ke zlepšení sportovního výkonu. V práci je self-talk popsán z hlediska svých dimenzí a funkcí, a je uvedeno jeho dělení na motivační a instrukční formu. Dále je reflektována vhodnost těchto forem pro specifický typ sportovního výkonu a fázi učení se sportovním dovednostem. Práce reflektuje i další vybrané psychologické aspekty sportovního výkonu, skrze které self-talk na jedince působí. Jsou jimi pozornost, self-efficacy a stav flow. Tyto aspekty jsou v práci popsány v kontextu sportovního výkonu, a dále je popsán jejich vztah se self-talkem. V návrhu výzkumu tato práce navrhuje experiment, který by měl analyzovat účinnost motivační a instrukční formy self-talku na sportovní výkon a míru self-efficacy, a porovnat tyto formy i mezi sebou.
Emoční inteligence a její srovnání u heterosexuálních a homosexuálních jedinců
Jelínek, Jakub ; Niederlová, Markéta (vedoucí práce) ; Šípek, Jiří (oponent)
Diplomová práce má za své ústřední téma v teoretické části emoční inteligenci a podává přehled o tom, jak se chápání toho konstruktu vyvíjelo od jeho explicitního etablování. Sumarizuje též dva významné modely emoční inteligence a ukazuje přehled existujících nástrojů pro její měření, což je následováno výčtem studií o souvislosti emoční inteligence s vybranými oblastmi lidského života. Zahrnuty jsou též možnosti rozvoje emoční inteligence. Praktická část analyzuje kvantitativním výzkumem individuální diference v úrovni emoční inteligence a to srovnáním její celkové úrovně mezi heterosexuály a homosexuály. Výsledky potvrdily, že existuje významný rozdíl v úrovni rysové emoční inteligence mezi homosexuálními a heterosexuálními muži a dále, že se heterosexuálové a homosexuálové od sebe odlišují v celkové emoční regulaci a v emočně-regulační strategii potlačování emocí. Replikována byla též zjištění, že ženy mají vyšší emoční inteligenci než muži a že jedinci posuzující se jako zdraví jsou emočně inteligentnější než ti, kteří se vnímají jako vážně nemocní. Klíčová slova: Emoční inteligence, emoční regulace, heterosexualita, homosexualita.
Body image a nespokojenost s vlastním tělem u neklinické populace
Malá, Kateřina ; Hrachovinová, Tamara (vedoucí práce) ; Jelínek, Jakub (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá tématem body image a nespokojeností s vlastním tělem u neklinické populace. Teoretická část shrnuje poznatky o tělesném sebepojetí, zaměřuje se především na faktory, které na body image působí. Body image je významným způsobem ovlivněn věkem, pohlavím, osobnostními charakteristikami nebo příslušností k sociální vrstvě. Práce také poukazuje na skutečnost, že jsou v současné době kladeny velké nároky na vzhled člověka, dochází k idealizaci štíhlosti a zobrazování ideálu krásy v médiích. To s sebou přináší nespokojenost s vlastním tělem, která může způsobit značné zdravotní, psychické, rodinné a partnerské problémy. V neposlední řadě práce podává přehled metod měření body image. V empirické části je navržen výzkum, jehož cílem je snaha o komplexnější uchopení tělesného sebepojetí u současných seniorů. Zaměřuje se na to, jak je v tomto životním období pro seniory vzhled důležitý, co určuje jejich spokojenost či nespokojenost s vlastním tělem, a jak tato spokojenost souvisí s celkovou kvalitou života seniorů.
Output breakpoints for Java
Jelínek, Jakub ; Kofroň, Jan (vedoucí práce) ; Hnětynka, Petr (oponent)
Cílem této práce bylo navrhnout podporu výstupních breakpointů pro jazyk Java a implementovat navržené řešení včetně integrace do prostředí Eclipse IDE. Výstupní breakpoint představuje místo na výstupním médiu (např. soubor, standardní výstup nebo socket), kde se má vykonávání programu zastavit. Místo na výstupním médiu je zobecněno jako zastavovací podmínka - může představovat např. absolutní pozici, konkrétní řádek a znak nebo výskyt textového řetezce. Navržené rešení je založeno na pozorování tříd odpovědných za výstup pomocí vstupních breakpointů na metodách, které jsou standardní součástí jazyka Java. Řešení je závislé na konkrétní verzi a implementaci JRE, neboť pozoruje také metody, které nejsou součástí veřejného Java API.
Změnitelnost lidské přirozenosti ve světle hodnoty
Jelínek, Jakub ; Barabas, Marína (vedoucí práce) ; Holba, Jiří (oponent)
Tato práce představuje na kontrastu Kantovy morální filosofie s buddhistickým myšlením otázku, je-li naše přirozenost změnitelná a v etickém smyslu hodná změny. Kantova koncepce spojuje moralitu s nátlakem na touhy (především je řeč o náklonnostech - navyklých smyslových žádostech), protože chápe smyslovost, do které je řadí, jako danost. Rozpolcení člověka na rozum (stojící mimo kauzalitu) a smyslovost je příčinou, proč Kantovy pokusy zahrnout do svého systému morální pokrok směrem k "radostnému plnění povinnosti" končí nezdarem, nemá-li tento systém projít radikální rekonstrukcí. Zkušenost touhy však ukazuje její ne-mechanické založení, založení v rozumění předmětu jako hodnotnému pro nás. Buddhistická nauka o ne-já (podobně jako Heideggerova myšlenka, že si zprvu rozumíme mylně jako vyskytujícímu se jsoucnu) toto rozumění problematizuje. Sebe- vymezení zakládající touhu znamená rozumět si jako předmětu, s nímž se může něco stát a jenž může mít nějaké atributy. Zkušenost svobody ale ukazuje, že naše moc jednat není takovouto možností. Jsme-li sto rozpoznat sebe-vymezení (sobectví) jako omyl, znamená to změnitelnost naší povahy. A jelikož nás takové nazírání zbavuje tíhy života vůbec (dukkha), je odpovědí na základní etickou otázku, "jak žít".

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 26 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
21 JELÍNEK, Jakub
46 JELÍNEK, Jan
14 JELÍNEK, Jaroslav
16 JELÍNEK, Jiří
18 JELÍNEK, Josef
46 Jelínek, Jan
14 Jelínek, Jaroslav
16 Jelínek, Jiří
18 Jelínek, Josef
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.