Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Divácké očekávání ve vztahu k autenticitě díla
Jelínek, Jakub ; BAGDASAROV, Georgy (vedoucí práce) ; Kratochvíl, Jaroslav (oponent)
Tato práce si klade za cíl prozkoumat svět mystifikačních filmových projevů, které se simulováním formálních i stylistických výrazových prostředků doku-mentárního filmu snaží odstranit divácký kritický pohled a být tak následně v očích těchto diváků vnímány jako filmy skutečně dokumentární. Skrze analýzu těchto klamavých filmů odhalíme postupy, kterých tvůrci užívají pro méně či více úspěšnou mystifikaci a přiblí-žíme si motivace, jenž stáli na pozadí jejich vzniku. Od tzv. „mockumentů“, skrze filmovou propagandu, až po dnes velmi se rozmáhající filmy s konspirační tematikou se pokusíme objasnit, zda operují všechny zmíněné proudy se stejnými postupy, když jde každému z nich v podstatě o jedno a to samé – co nejdůsledněji přesvědčit diváka o svých pravdách a skrze podobu dokumentárního filmu ho tak přinutit obsahu daných filmů uvěřit.
Z doslechu, nebo na vlastní uši?
Lapčík, Radim ; KUDLÁČ, Jakub (vedoucí práce) ; BAGDASAROV, Georgy (oponent)
Toto je popularizační práce v oblasti zvukové teorie. Zabývá se základními vzájemnými vztahy zvuku a obrazu, potažmo vztahem zvuku a obrazu k diegezi, kde srovnává práce českých a zahraničních teoretiků. Ačkoliv je primárně zaměřena na narativní dílo, zmíní i určitá specifika čtyř nejběžnějších seminarativních žánrů a dotkne se strukturních vztahů v nenarativních a interaktivních audiovizuálních dílech. Kromě vzájemných pozic zvuku, obrazu a diegeze tato práce stručně popisuje fenomén synkreze a význam synchronnosti, resp. asynchronnosti pro ovlivňování percepce času a prostoru v audiovizuálním díle. Materiály v přílohách doplňují text o související témata – kombinatorické okénko, vysvětlení třech plánů zvukové dramaturgie, užití zvuku jako znaku a překlad části textu Michela Chiona.
Live Cinema
Blažíček, Martin ; VOJTĚCHOVSKÝ, Miloš (vedoucí práce) ; BAGDASAROV, Georgy (oponent)
Práce kontextualizuje soudobý fenomén live cinema, jak jej na přelomu milénia formulovala řada kurátorů. Na základě výzkumu poukazuje na některé prvky live cinema v rámci různých uměleckých a žánrových praxí současné tvorby.
Hudba jako součást vnitřního světa filmu
Šec, František ; BAGDASAROV, Georgy (vedoucí práce) ; ČENĚK, Jan (oponent)
Bakalářská práce se zabývá používáním hudby, tedy prvkem, který silně ovlivňuje divákovy emoce. A to zejména s ohledem na její pozici vůči obrazu - Ta je totiž zásadním faktorem ovlivňující její fungování ve filmu. Vycházím s teoretických prací, které analyzují problém, jakým způsobem divák např. v kinosále vnímá zvuky a jaký vliv na to má jejich různé umístění vůči obrazu. Principy filmové hudby také ovlivnil dlouhodobý vývoj kinematografie. S tím je spjata i dnešní nadužívanost hudby. V mnoha případech totiž autoři ignorují důsledky způsobené její pozicí. Konkrétní příklady filmů nám tak pomohou pochopit celou problematiku. Ne vždy je totiž pozice hudby lehko určitelná. Práce nám pomůže pochopit důležitost integrace hudební složky ve filmu. Je-li hudba sofistikovaně propojena se světem filmu, divák se může plně soustředit a film vnímat jako umění.
Filmové montážne štruktúry posvätna
Mlynarič, Martin ; ČIHÁK, Martin (vedoucí práce) ; BAGDASAROV, Georgy (oponent)
Téma diplomovej práce skúma vzťah filmového jazyka a fenoménu posvätna. Práce reflektuje možnosti sprostredkovania obsahov posvätna skrz médium filmu.
Historie vzniku traileru a jeho základní principy s přihlédnutím k jeho výrobě v období 19 20-2009 aneb jak vyrobit dobrý trailer
Šámal, Matěj ; TRAJKOV, Ivo (vedoucí práce) ; BAGDASAROV, Georgy (oponent)
Trailer je jen o devět let mladší než film, ale v České republice si stále ještě spoustu lidí myslí, že nepodléhá žádným pravidlům. Cílem této bakalářské práce je shrnout základní principy, které by ve funkčním traileru neměly chybět. Dozvíte se nejzajímavější události okolo jeho vzniku, včetně toho odkud se vzal název pro trailery. Vysvětlíme si jaký je rozdíl mezi trailerem a teasrem. Trailer se vyvinul v Americe a z tohoto důvodu jsem se rozhodl využívat převážně ukázek trailerů k americkým filmům. V druhé části práce naleznete rozbory 'trailerů k filmům, které se staly úspěšnými a dozvíte se jak probíhá výroba traileru na americkém trhu. Tato práce by měla pomoct v orientaci mezi základními strukturami traileru a poodhalit na jakých principech trailer funguje. Je proto základní příručkou těm, kteří se v budoucnu jeho výrobou chtějí zabývat nebo zkrátka a dobře nutně potřebují vyrobit trailer k filmu a nevědí jak na to.
Fotochemická trasformace kinematografick ého obrazu
Polenský, Tomáš ; ČIHÁK, Martin (vedoucí práce) ; BAGDASAROV, Georgy (oponent)
Fotochemická transformace je proces proměny latentního obrazu na filmu v obraz viditelný. Bakalářská práce s názvem Fotochemická transformace kinematografického obrazu obhajuje tento proces jako tvůrčí nástroj významně ovlivňující obrazovou stylizaci. V teoretické části analyzuji tento výrazový prostředek na příkladě vlastních snímků a na filmech Aus Der Ferne - The Memo book Matthiasse Müllera a Passion Jürgena Rebleho. Praktická část se zaměřuje na inverzní proces, popisuje tvůrčí nástroje fotochemické transformace a obsahuje výsledky experimentů provedených s filmovým materiálem Kodak Tri-X 7266.
Obraz a událost
Bagdasarov, Georgy ; Čihák, Martin (vedoucí práce) ; Petříček, Miroslav (oponent) ; Petráň, Tomáš (oponent)
Práce "Obraz a událost" ve svém textu pojednává o rozdílu mezi mimetickými technikami čtení a o topologii vidění. Skrze světlo v obraze a v události ohledává způsoby zjevení prostoru a času vzniklé v tomto rozdílu.
Term "Organic" in the Film Terminology of S.M. Eisenstein and A. Tarkovsky
Vlčková, Jana ; Bouda, Marek (vedoucí práce) ; Bagdasarov, Georgy (oponent)
Práca sa v prvej časti zaoberá dôkladnejším vysvetlením pojmov ako sú analógové prostredie, digitalizácia alebo analógový a digitálny kód v kultúrnom kontexte. Ukazuje napríklad rozdiel medzi analógovou a digitálnou abstrakciou. Tiež poukazuje na možnosť čisto analógového prenosu, ako protipólu deliacej a hodnotiacej digitalizácie. Prostredníctvom týchto kategórií je potom interpretovaný film: Ejzenštejnov a Tarkovského prístup ako dve protichodné filozofie prístupu k ?prirodzenému?, k ?organickému? vo filmovej teórii. Ejzenštejn ako reprezentant digitalizácie a Tarkovský ako zastánca analógového prístupu. Text v závere vyúsťuje do trochu utopického mikromanifestu organického filmu.
Optofonetické harmonie
Klímová, Blanka ; Čihák, Martin (vedoucí práce) ; Bagdasarov, Georgy (oponent)
Základními východisky pro mou práci jsou statě českých teoretiků 30. let od básníků, vědců, filmových kritiků až po avantgardní filmové tvůrce. Práce vychází zpriority asynchronnosti, která je základním výrazovým prostředkem. Sleduje počátky práce se zvukem a jeho začlenění mezi významotvorné prvky filmového sdělení. Zaobírám se pokusy o vizualizaci zvuku založené na hledání analogie obrazové a zvukové složky. Východisky mi jsoufilmy O. Fischingra, bratrů Whitneyových, L. Lye, H. Hirshe, F. a S. Themersonových i J. Lehovce. K analýze vztahů geometrických a informelních struktur vzávislosti na prostoru a čase mi posloužily filmy M. Duchampa, F. Legéra, G. Dulacové, H. Chometta, R. Steinera, H. Richtera, V. Eggelinga a W. Ruttmanna. Nedílnou součástí této práce je skladebná analýza filmu Alexandra Hackenschmieda Na Pražském hradě. To vše za účelem nalézt optofonetické harmonie založené na vibracích zvukových a obrazových vln a jejich synchronních či asynchronních variací.

Viz též: podobná jména autorů
1 Bagdasarov, Georgy
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.