Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,027 záznamů.  začátekpředchozí988 - 997dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vstup nové firmy do monopolního prostředí
Diblík, Petr ; Ježek, Tomáš (vedoucí práce) ; Dočkal, Dalibor (oponent)
Tato práce se věnuje problematice monopolů a schopnosti nových subjektů vstupovat na trh. Pro hlubší pochopení této oblasti jsou nejprve uvedeny odlišné pohledy na monopol v dějinách ekonomického myšlení. V souvislosti s možností nových firem se na trhu prosadit je následně analyzován vznik a současná praxe antimonopolního zákonodárství. Zpochyb-něny jsou některé argumenty protežující ochranářskou politiku. Na konkrétních příkladech je ukázáno, že začínajícímu subjektu více než privilegia ze strany státu pomůže zajištění volného přístupu do odvětví. Stát má být zárukou vynutitelnosti práva a dohlížet na dodr-žování obecně závazných pravidel. Závěrem je také ukázán rozdíl mezi monopolem vznik-lým přirozenou cestou v důsledku výjimečnosti, které si zákazníci cení a monopolem, který se těší svému postavení díky vládní pomoci. Nová firma, jako nepřetržitý potenciální kon-kurent, je pro dominantní subjekt kvalitní zpětnou vazbou a hnacím motorem ke zvyšování efektivity. I zde se ukazuje volná hospodářská soutěž jako velice účinný nástroj rozvoje podnikání, ze kterého ve výsledku nejvíce těží konečný spotřebitel.
Strategická analýza
Součková, Irena ; Krause, Josef (vedoucí práce) ; Kříž, Roman (oponent)
Cílem diplomové práce s názvem "Strategická analýza" je vypracovat strategickou analýzu společnosti První zemědělská, a.s. Tuněchody, tj. analyzovat externí a interní prostředí, identifikovat silné a slabé stránky, příležitosti a hrozby a v neposlední řadě vymyslet strategická doporučení. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí, a to do části teoreticko-metodologické a do části aplikační.
Antimonopolní politika a její dopady na účastníky trhu
Havlíčková, Pavlína ; Hudík, Marek (vedoucí práce) ; Čermáková, Klára (oponent)
Cílem antimonopolní politiky je dohlížení na spravedlivou hospodářskou soutěž, vedoucí ke snižování cen, zvyšování kvality a rozšiřování nabídky služeb na trhu. Ale vykonává antimonopolní politika svou činnost efektivně? Jsou její rozhodnutí v rámci ochrany spotřebitelů nebo ve prospěch výrobců? Práce se zaměřuje na antimonopolní politiku ve Spojených státech amerických a v Evropě, zejména pak na případ fúze společností General Electric a Honeywell, která byla v USA povolena, ale v EU zakázána. Práce tedy zhodnotí přístupy k fúzi na obou stranách Atlantiku a argumenty Evropské Komise, na jejichž základě spojení zakázala. Závěrem pak práce srovnává antimonopolní politiku USA a EU a přiblíží také jejich spolupráci - US-EU Merger Working Group, která má zajistit větší konvergenci při hodnocení stejných případů.
Analýza konkurence na trhu hygienických potřeb v České republice
Vrbová, Lucie ; Stříteský, Václav (vedoucí práce) ; Šálený, Petr (oponent)
Práce pojednává o trhu toaletního papíru v České republice se zaměřením na analýzu konkurence. Cílem práce je formulovat doporučení pro značku toaletního papíru Kleenex, která by měla být zohledněna při tvorbě marketingového plánu. Teoretická část je zaměřena na teorii analýzy konkurence. V praktické části je aplikována teorie analýzy konkurence konkrétně na trh toaletní papíru v České republice za využití retailových dat a poznatků z dlouhodobého pozorování trhu.
Strategická analýza podniku
Slanařová, Martina ; Kovář, František (vedoucí práce) ; Hromek, Tomáš (oponent)
Cílem diplomové práce bylo zpracovat strategickou analýzu konkrétního podniku (BOS Automotive Products CZ s.r.o.). Celkově byla práce zaměřena na problematiku fluktuace zaměstnanců. Pomocí vybraných analýz byla zhodnocena konkurenční pozice firmy na trhu práce a prověřeny zdroje podniku. Výsledky analýz v závěru dopomohly k navržení opatření v oblasti personální politiky.
The protection of the economic competition-the aplication of the economic theories into the practice
Poprac, Aleš ; Chytilová, Helena (vedoucí práce) ; Potužák, Pavel (oponent)
Táto bakalárska práca si kladie za cieľ priblížiť detailnejší priebeh ochrany hospodárskej súťaže v Európskej Únii a USA. Po analýze historického vývoja od vzniku tejto politiky až po súčasnosť bude nasledovať bližšia analýza, týkajúca sa kľúčových rozdielov americkej a európskej politiky ochrany hospodárskej súťaže, založená na teoretickej analýze vychádzajúcej z vývoja ekonomických škôl ako liberálneho tak intervencionistického smeru. Tieto teoretické závery budú aplikované v analytickej časti na jednotlivé kontroverzné prípady, riešené v histórii protimonopolného zákonodarstva. Na týchto prípadoch sa pokúsi autor poukázať, v nadväznosti na vyššie uvedenú teóriu ekonomických škôl, na potenciálne medzery vo formulácii pravidiel politiky hospodárskej súťaže. Posledná časť práce sa zameria na vývoj protimonopolného zákonodarstva na Slovensku, opäť s uvedením kontroverzne riešeného prípadu.
Strategie a postavení vybrané firmy na domácím trhu a analýza možností vstupu na trhy zahraniční
Hušková, Daniela ; Zamykalová, Miroslava (vedoucí práce) ; Sedláčková, Daniela (oponent)
Práce se zabývá analýzou vybrané české knihařsko-grafické firmy. Představuje obsah činnosti firmy, jmenuje a hodnotí českou i zahraniční konkurenci, se kterou se firma na trhu setkává. Hodnotí současnou situaci firmy, sestavuje SWOT analýzu a navrhuje vhodnou marketingovou strategii. Dále řeší možnosti vstupu do zahraničí a volí nejvhodnější zahraniční trhy pro působení firmy.
Marketingová strategie firmy Interkontakt na českém a zahraničních trzích
Učňová, Petra ; Zamykalová, Miroslava (vedoucí práce) ; Pospíšil, Pavel (oponent)
Práce je rozdělena na několik částí. V první části práce se pokusím obecně popsat marketingovou strategii z teoretického hlediska. V další části práce se budu věnovat popisu struktury činnosti firmy. Další část je věnovaná samotné marketingové strategii, kde nejdříve uvedu hlavní cíle marketingové strategie a poté popíši jednotlivé marketingové nástroje, sloužící k dosažení marketingových cílů společnosti. Jako součást marketingových nástrojů, které budu zkoumat, jsem si zvolila produkt, prodejní personál, cenu, relationship marketing, komunikační mix a metodiku pronikání na zahraniční trhy. Předposlední část práce bude obsahovat SWOT analýzu. Velký důraz bude kladen na hrozby pro společnost, na kterých bude následně založen navrhovaný projekt zlepšení. V poslední části provedu zhodnocení účinnosti marketingu a splnění stanovených marketingových cílů.
Impact of regulation of Slovak gas industry
Blahová, Natália ; Munzi, Tomáš (vedoucí práce) ; Petrášek, František (oponent)
Hlavním cílem bakalářské práce je poukázat na negativní dopady regulace založené na teorii přirozeného monopolu. Vychází přitom z historického vzniku samotné teorie a kritiky ekonomů chicagské školy. Všímá si názorové změny v teorii i praxi síťových odvetví, především současnou snahu o deregulaci plynárenství. Analyzuje podnikatelské prostředí slovenského plynárenského průmyslu, pričemž dokazuje, že nová pravidla na trhu s plynem nepřinesla očakávanou konkurenci. Poukazuje na bariéry vstupu do plynárenského prostředí, snaží se ale i najít cestu k vytouženému konkurenčnímu plynárenskému trhu.
Vliv Internetu na konkurenci
Netolická, Daniela ; Zemplinerová, Alena (vedoucí práce) ; Ždímal, Martin (oponent)
Diplomová práce analyzuje dopad Internetu na konkurenci pomocí hybných konkurenčních sil a hodnotového řetězce Michaela E. Portera. Popisuje historii Internetového podnikání na modelu Hype Cycle a věnuje se Internetovému maloobchodu v České republice.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 1,027 záznamů.   začátekpředchozí988 - 997dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.