Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 28 záznamů.  předchozí9 - 18další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Zátiší
Svačinková, Alena ; Hůla, Zdenek (vedoucí práce) ; Uhl Skřivanová, Věra (oponent)
Bakalářská práce pojednává o významu předmětů v naší společnosti. Práce je rozdělena na tři části - praktickou, didaktickou a vlastní výtvarnou část. V teoretické části zkoumám předmět všední a nutný, dále předmět jako nositel významu a předmět jako věc ochrannou či rituální. Narážím na konzum, a zároveň na citlivé chápání předmětu jako na hodnotu v dnešní společnosti. Dávám do kontextu nástroje dob minulých s mobilním telefonem do ruky. Na teoretickou část navazuje část didaktická, jenž je sestavena ze tří hodin, které jsem odučila na kroužku výtvarné výchovy. S dětmi jsme se zabývaly následujícími tématy: Malované zátiší, Výloha obchodního domu a Skříňka s mými věcmi. Vlastní výtvarná část je zaměřena na předměty každodenní potřeby. Vytvořila jsem cyklus dvanácti zátiší, kdy každé jedno zátiší odpovídá jednomu mému blízkému člověku, tedy je sestaveno z jeho věcí, bez kterých by se během dne neobešel, a které si nosí stále u sebe.
Obraz nekonečných možností
Isaeva, Andzhela ; Pfeiffer, Jan (vedoucí práce) ; Gajdošíková, Pavla (oponent)
Diplomová práce se bude zabývat způsoby uchopení kresby jako nekonečného procesu, prožitku, vedoucích k zintenzivnění a pochopení sebe a svých možností. Vytváření dlouhodobých portrétních skic, jako neustálé opakování a zdokonalování kresby. Práce je rozdělena do tří částí. V teoretické části práce definuji historické užívání kresby jako záznamu a jako nástroj pro denní rituál ve výtvarném umění s důrazem na umělce 19. 20. století. V praktické části realizuji a představuji sérii portrétních kreseb v různých technikách uvedených v teoretické části. V didaktické části zrealizuji výtvarnou řadu na téma "Nekonečná kresba" / kresba jako poznání světa. KLÍČOVÁ SLOVA Kresba, portrét , autoportrét, tvář, grafika,umělecký obraz, koláž
Srovnání zátiší typu vanitas v italském, francouzském a holandském prostředí 17. století a dohledání případných vlivů na českou školu
Pourová, Kristina ; Zlatohlávek, Martin (vedoucí práce) ; Jarošová, Markéta (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje zobrazování zátiší, konkrétně typu vanitas, tedy malbám specializujícím se na marnost a pomíjivost lidského života. Zaměřuji se na vybrané umělce působící v 17. století v Itálii, Francii a Nizozemí a jejich konkrétní díla. Z uměleckých počinů Salvatora Rosi, Simona Renarda de Saint Andrei, Jana Davidsze de Heema a Nicolaese van Verendaela následně dohledávám vlivy na české umělce, kteří reagovali na tuto tvorbu a určitým způsobem toto téma ztvárnili. Těmito umělci jsou Johann Adalbert Angermeyer, Jan Kašpar Hirschely a Václav Vavřinec Reiner.
Domov jako místo rituálů / Nevstupovat prosím! / Zóna domova
Kubátová, Veronika ; Baráčková, Daniela (oponent) ; Artamonov, Vasil (vedoucí práce)
Tématikou panelových domů a sídlišť jsem se zabývala ještě donedávna. Zajímala mě především jejich estetika. Řád, mřížka a jistá pravidelnost a opakovatelnost. Zároveň mě, ale vždy zajímaly i jeho sociální konotace a to především z důvodu, že v těchto místech sama bydlím. Postupně mě začaly mnohem více zajímat témata spojená s mým vlastním domovem. A tak jsem se od obecných témat přesunula ryze na půdu vlastní zkušenosti. Co však tvoří můj domov? Domov je místo, které v naší společnosti má naprosto zásadní význam. Domov tvoří lidé, rodina. Lidé jej mají spojený s mnoha rituály, které provází jejich život často bez toho aniž by je za ně skutečně považovali. Díky těmto rituálům mimo jiné zvládáme každodenní příval pozitivních i negativních vlivů okolí a vyrovnáváme se s nimi různými způsoby. Ranní káva, čištění zubů, zapálit si svíčku, utřít prach, napustit si vanu, rozprášit vodu na květiny apod. Rovnováha je klíčem ke všemu co děláme. A právě tyto rituály spojené s domovem a osobním prostorem bych chtěla v této práci analyzovat, dokumentovat a zpracovávat. Výsledná závěrečná diplomová práce bude složena z volné série maleb s možnými intervencemi a přesahy do videa či instalace apod.
Fotograf František Dvořák (1932 - 1986). Život a dílo.
HRUŠOVÁ, Helena
František Dvořák (1932-1986) se stal po polovině 50. let 20. století jedním z předních českobudějovických fotoamatérů. Přes vysokou úroveň jeho díla se na jeho význam a uměleckou stopu postupem času zapomíná. Do pozadí jde především neoficiální část jeho tvorby. Tato bakalářská práce proto usiluje o zmapování a připomenutí jak života, tak i díla tohoto jihočeského umělce, kterému dosud nebyla věnována patřičná pozornost.
Krajináři a malíři zátiší tvořící na dvoře Rudolfa II. Jejich vybraná díla a pokus o vzájemné srovnání.
Prátová, Tereza ; Zlatohlávek, Martin (vedoucí práce) ; Nespěšná Hamsíková, Magdaléna (oponent)
V Bakalářské práci, Krajináři a malíři zátiší tvořící na dvoře Rudolfa II. Jejich vybraná díla a pokus o vzájemné srovnání, nejdříve nastíním všeobecný zájem císaře Rudolfa II. o krajinomalbu a zátiší. Následuje seznámení s životem a tvorbou umělců. Vybraná díla umělců zařadím a popíši. V další kapitole se pokusím porovnat tvorbu zvolených malířů. Klíčová slova: krajinomalba, zátiší, dvůr Rudolfa II., 16. a 17. století, Hans Hoffmann, Joris Hoefnagel, Paulus van Vianen, Pieter Stevens, Roelandt Savery
Malíř a sběratel Miloš Malina a jeho pozůstalost ve Středočeském muzeu v Roztokách
Hůlková, Martina ; Pech, Milan (vedoucí práce) ; Czumalo, Vladimír (oponent)
Bakalářská práce představuje málo známého umělce a sběratele Miloše Malinu, který je výjimečný v tom, jak obě vášně propojil ve své umělecké tvorbě. Práce se zabývá hlavně jeho odkazem uloženým ve Středočeském muzeu, kde se nachází celá jeho pozůstalost, kterou Malina, ještě za svého života, odkázal Středočeskému muzeu. Bakalářská práce je rozdělena do tří částí, které představí jak samotného umělce, tak i jeho pozůstalost. V závěru pojednává o Malinově tvorbě. První část se zabývá jeho životem, studiem a zaměstnáním. Dále se věnuje jeho uměleckému stylu, ve kterém nebyl nijak vyhraněn, avšak ovlivněn byl třeba některými uměleckými přáteli jako byli: Filla (inspirace jeho kubistickou malbou), Špála (stejné zaujetí pro modrou barvu), ze zahraničních umělců pak Cézanne (od něj využil pro svá zátiší jablka). Velkou inspirací byly ženy, které ho obklopovaly celý život. Se zaměřením na to proč a podle čeho si je vybíral a také co mu na nich přišlo zajímavé. V druhé části se nastíní, jak se celý odkaz dostal do Středočeského muzea. Uvede se i to, jak byla pozůstalost tematicky rozdělena a uložena do jednotlivých depozitářů. V závěru se konstatuje, jak se v jeho uměleckých dílech prolínala i sběratelská vášeň.
Vývoj květinových zátiší od antiky po závěr baroka
Semrádová, Alžběta ; Konečný, Lubomír (vedoucí práce) ; Dobalová, Sylva (oponent)
Bakalářská práce podává obecný nástin vývoje malby zátiší od antiky po konec baroka v rámci evropského kulturního kontextu, přičemž důraz je kladen na květinová zátiší. Text je členěn do čtyř kapitol. První kapitola se věnuje zátiší v dobách antiky, které později inspirovalo malíře mladších epoch, nicméně snaží se též upozornit na rozdílná chápání těchto specifických námětů. Nechybí ani citace antické literatury. Druhá kapitola představuje zátiší doby středověku, období, ve kterém se závazně utvářela křesťanská ikonografie. Samostatná zátiší neexistovala, nicméně pozvolna se začínala prosazovat v rámci náboženských obrazů jako nositelé skryté symboliky. V další kapitole je představeno renesanční zátiší v souvislosti se stíráním rozdílů mezi uměním a pozorováním přírody v rámci vědeckého poznání. Malbě zátiší v baroku se věnuje poslední kapitola, která zkoumá vývoj samostatných obrazů zátiší především v období 17. a 18. století a uvádí rozdíly mezi zátišími vznikajícími v různých evropských uměleckých centrech.
Paměť věcí - odkazy minulosti a Výtvarná výchova
Švidroňová, Žaneta ; Špirk, Ivan (vedoucí práce) ; Kornatovský, Jiří (oponent)
Práce se zaměřuje na věci z dávné i nedávné minulosti jako na nositele vlastních vzpomínek a historie. Zabývá se proměnami v zobrazování a významu věcí z umělecko-historického hlediska na příkladu zátiší a tématu vanitas, symbolizujícího prchavost okamžiku a pomíjivost. Soustředí se nejen na předměty, ale také na jejich prostředí jako na zdroj inspirace kulturní paměti. Dává do souvislosti prostředky zobrazování věcí v současném výtvarném umění a aktuální tendence ve výtvarné výchově. Didaktická část reflektuje postoj žáků ve věku 14-15 let k věcem z dávné i nedávné minulosti a jejich hodnotě. Výtvarná část představuje kombinaci grafických tisků s fragmenty autorských fotografií, znázorňujícími útržky vzpomínek ve ztracených souvislostech z pohledu autorky.
Zátiší
Svačinková, Alena ; Hůla, Zdenek (vedoucí práce) ; Uhl Skřivanová, Věra (oponent)
Bakalářská práce pojednává o významu předmětů v naší společnosti. Práce je rozdělena na tři části - praktickou, didaktickou a vlastní výtvarnou část. V teoretické části zkoumám předmět všední a nutný, dále předmět jako nositel významu a předmět jako věc ochrannou či rituální. Narážím na konzum, a zároveň na citlivé chápání předmětu jako na hodnotu v dnešní společnosti. Dávám do kontextu nástroje dob minulých s mobilním telefonem do ruky. Na teoretickou část navazuje část didaktická, jenž je sestavena ze tří hodin, které jsem odučila na kroužku výtvarné výchovy. S dětmi jsme se zabývaly následujícími tématy: Malované zátiší, Výloha obchodního domu a Skříňka s mými věcmi. Vlastní výtvarná část je zaměřena na předměty každodenní potřeby. Vytvořila jsem cyklus dvanácti zátiší, kdy každé jedno zátiší odpovídá jednomu mému blízkému člověku, tedy je sestaveno z jeho věcí, bez kterých by se během dne neobešel, a které si nosí stále u sebe.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 28 záznamů.   předchozí9 - 18další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.