Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 739 záznamů.  začátekpředchozí643 - 652dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.03 vteřin. 
Distribuovaný simulátor umělého života
Weiss, Martin ; Kočí, Radek (oponent) ; Martinek, David (vedoucí práce)
Jak studium a modelování umělé inteligence, tak vhodné využití distribuovaných výpočetních systémů patří k tématům, o kterých se dnes a v budoucnu ještě hodně mluvit bude. Zmíněných odvětví se týká i tato práce s daným úkolem navrhnout a implementovat simulátor umělého života s využitím distribuovaného výpočtu. Zmíněná aplikace byla v rámci této práce realizována a podrobena několika zátěžovým testům za účelem vypozorování různých zákonitostí distribuovanému systému vlastních. Při návrhu byly uvažovány různé způsoby decentralizace simulačních zdrojů a výpočtů. Finální program se neukázal jako nejvhodnější pro simulace a modelování jednoduchých problémů z oblasti AI, které naopak spíše brzdí a do budoucna by měl být spíše zaměřen na výpočetně složitější problémy, které spíše využijou kapacit a výhod podobného systému.
Rekurentní neuronové sítě v počítačovém vidění
Křepský, Jan ; Řezníček, Ivo (oponent) ; Španěl, Michal (vedoucí práce)
Práce se zabývá využitím rekurentních neuronových sítí v oblasti počítačového vidění. V teoretické části jsou popsány základní poznatky o umělých neuronových sítích se zaměřením na rekurentní architektury. Dále jsou zde prezentovány některé z jejich možných aplikací a nasazení při řešení reálných problémů. Praktická část práce je věnována rozpoznávání obličejů ze sekvence snímků pomocí Elmanovy jednoduché rekurentní sítě. K učení jsou použity algoritmy backpropagation a backpropagation through time.
Predikce časových řad pomocí statistických metod
Beluský, Ondrej ; Bidlo, Michal (oponent) ; Schwarz, Josef (vedoucí práce)
Různé společnosti považují za neodmyslitelné získávat předpověď časových řad nejistých hodnot proměnných, které ovlivňují jejich rozhodnutí. Marketing obsahuje vícero rozhodnutí, která závisí na spolehlivé předpovědi. Předpovědi jsou založeny přímo nebo nepřímo na informacích, které jsou získány z historických dat. Tato data mohou obsahovat různé vzory - jako je trend, horizontální vzor, sezónní vzor nebo i cyklický vzor. Většina metod je založena na rozpoznávaní těchto vzorů, jejich promítnutí do budoucnosti a následného vytvoření předpovědi. Jiné přístupy jako jsou například neuronové sítě jsou černými skříňkami, které využívají učení.
Inteligentní řízení ve strategických hrách
Knotek, David ; Kočí, Radek (oponent) ; Hrubý, Martin (vedoucí práce)
Cílem práce je vytvořit jednoduchou počítačovou hru s výraznými prvky umělé inteligence. Umělá inteligence bude v projektu zastoupena ve třech úrovních, manažerské (globální), hráčské (lokální) a asistentské (pomocné). V další fázi projektu se zaměřím na grafickou stránku, 2D simulátor zápasů, uživatelské rozhraní a následné nasazení hry do provozu. Hra bude implementována v jazyce C++, který poskytuje dostatečný programátorský komfort a jeho velkou výhodou je i multiplatformnost.
Modelování jazyka v rozpoznávání češtiny
Mikolov, Tomáš ; Černocký, Jan (oponent) ; Smrž, Pavel (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problematikou jazykových modelů v oblasti automatického přepisu mluvené řeči. V teoretické části jsou rozebrány současně používané metody pro pokročilé jazykové modelování založené na statistickém přístupu - modely založené na třídách, na faktorech a na neuronových sítích. Následně je popsána implementace jazykového modelu založeného na dvou neuronových sítích. V závěru práce jsou uvedeny výsledky dosažené na Pražském a Brněnském mluveném korpusu (cca 1 170 000 slov) - redukce perplexity o zhruba 20%. Výsledky dosažené při reskórování N-best listů ukazují zlepšení při rozpoznávání spontánní řeči o více než 1%. V závěru práce jsou uvedeny možnosti využití práce, její možná rozšíření a také jsou uvedeny hlavní nevýhody současně používaných přístupů pro statistické jazykové modelování.
Modelování emocí v komunikačním agentu
Sivák, Martin ; Černocký, Jan (oponent) ; Smrž, Pavel (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problémy existujících komunikačních agentů a možnostmi jejich vylepšení. Hlavní důraz je kladen na schopnosti porozumění přirozenému jazyku a modelování emocí během konverzace. Ve druhé čísti je také představena implementace založená na prezentovaných poznatcích, včetně experimentálního vyhodnocení úspěšnosti.
Algoritmy pro umělou inteligenci
Petrželka, Jan ; Hrubý, Martin (oponent) ; Janoušek, Vladimír (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá algoritmy používanými v oblasti umělé inteligence, konkrétně se jedná o algoritmy popsané v knize Artificial Inteligence: A Modern Approach autorů Russela a Norviga a jejich implementaci v jazyce Squeak Smalltalk. Je kladen důraz na objektově orientovaný přístup, který vyplývá z podstaty jazyka Smalltalk. Zdrojem jsou kromě popisů algoritmů v pseudokódu přímo v knize také existující implementace v jazycích Lisp, Python a Java. Tato práce se věnuje algoritmům pro práci s inteligentními agenty a prostředími pro simulaci těchto agentů, prohledávání stavového prostoru, hraní her, plánování, logice, pravděpodobnosti a učení.
Real-time počítačová hra s prvky UI
Halamíček, Jan ; Zbořil, František (oponent) ; Holík, Lukáš (vedoucí práce)
Práce se zabývá problematikou umělé inteligence v real-time počítačových hrách. Projekt si klade za cíl vytvoření inteligentních počítačového protihráče v real-time prostředí multiagentních systémů.
Adaptivní model pro simulaci znečištění ovzduší
Pazúriková, Jana ; Šátek, Václav (oponent) ; Dvořák, Radim (vedoucí práce)
Znečištění ovzduší ohrožuje životní prostředí i životy lidí a je třeba lépe pochopit procesy, které se za ním skrývají. Počítačové modely a jejich simulace pomocí advekčně-difuzní rovnice, popřípade jinými způsoby, poměrně přesně reprezentují pohyb a proměny kontaminantu. Současné modely jsou však validní pouze za určitých omezených počátečních podmínek. V práci je představen obecný model kombinující několik specifických modelů, které jsou schopny měnit se dle vstupních parametrů a zlepšovat se trénováním. Adaptivnost systému je zajištěna rozhodovacím stromem a genetickým algoritmem. Rozhodovací strom reprezentuje datovou strukturu s informacemi pro proces výběru a kombinaci modelů, genetický algoritmus slouží jako optimalizační metoda pro přizpůsobení stromu trénovacími daty. Ohodnocení implementovaného systému dokazuje, že kombinace modelů dává lepší výsledky než modely samotné. I s jednoduchými specifickými modely má systém výsledky srovnatelné se současnými modely znečištění ovzduší.
Informační systém pro správu kurzů s automatickou tvorbou rozvrhů
Polesný, Ondřej ; Očenášek, Pavel (oponent) ; Rychlý, Marek (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá analýzou požadavků vybrané taneční školy na vytvářený software a návrhem implementace tohoto produktu. Ten zahrnuje prostředí pro správu kurzů, jejich účastníků, lektorů, prostor a souvisejících finančních operací. Rovněž obsahuje rozhraní pro automatické generování rozvrhů kurzů podle zadaných preferencí taneční školy a účastníků kurzů. Součástí práce je detailní návrh databázové struktury, diagram objektové vrstvy, návrh uživatelského rozhraní i samotné implementace. Dále práce obsahuje popis komunikace mezi jednotlivými částmi řešení a popisuje, jak bylo přijato budoucími uživateli a do jaké míry splňuje požadované vlastnosti.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 739 záznamů.   začátekpředchozí643 - 652dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.