Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6,286 záznamů.  začátekpředchozí6277 - 6286  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.65 vteřin. 

KSČ a politický vývoj na Ústecku v letech 1945-1948
Linhart, Martin ; Rychlík, Jan (vedoucí práce) ; Cvrček, Lukáš (oponent)
Cílem mé bakalářské práce je zdokumentovat působení KSC v okrese -' Ustí nad Labem v časovém úseku od května 1945 do února 1948. Při zpracování v tohoto tématu se především snažím rozebrat organizační činnost KSC, její působení v orgánech samosprávy, program a stranickou agitaci. Zhodnocením těchto aspektů se snažím zodpovědět otázku, díky čemu získali komunisté v ústeckém okrese podporu většiny obyvatel a jak tuto podporu ve vymezeném období využili.

Bílá místa v přípravě učitelek mateřských škol
Podpera, Milan ; Spilková, Vladimíra (oponent) ; Opravilová, Eva (vedoucí práce)
Práce analyzuje současnou situaci ve vzdělávání učitelek mateřské školy v České republice. Porovnává jednotlivé typy učitelské přípravy s ohledem na jejich vyrovnání se s požadavky profese a současným legislativním a kurikulárním rámcem předškolní pedagogiky v České republice. klíčová slova: profese, profesní standard, profesní kompetence, typy učitelské přípravy, učitelka mateřské školy, předškolní pedagogika, studijní program.

Poruchy příjmu potravy jako aktuální problém středoškoláků
Šlechtová, Iveta ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Vodáková, Jitka (oponent)
Diplomová práce se zabývá poruchami příjmu potravy, jakožto aktuálním problémem středoškoláků. Práce je rozdělena do teoretické a praktické-empirické části. Samostatnou část práce tvoří přehledná informace o již zrealizovaných výzkumech výskytu poruch příjmu potravy na středních školách v ČR a v zahraničí. Teoretická část obsahuje poznatky z odborné literatury, zabývá se mentální anorexií a mentální bulimií obecně, zkoumá možné příčiny těchto poruch a možnosti léčby. Empirická část obsahuje vlastní výzkum na pražských středních školách. Výzkum byl realizován formou rozhovoru se středoškolskými pedagogy. Cílem výzkumu bylo zjistit, zdaje problém poruch příjmu potravy aktuální na pražských středních školách, navrhnout strategii prevence dle získaných poznatků a zpracovat vlastní návrh opatření - doporučení pro školní vzdělávací program.

Neoprávněné užití autorského díla (a autorská odměna)
Sýkorová, Barbora ; Žikovská, Petra (oponent) ; Wünschová Pujmanová, Alexandra (vedoucí práce)
ZÁVĚR V předchozích pěti částech této práce jsem se pokusila o komplexní zpracování problematiky neoprávněného užití autorského díla, a to jak z hlediska obecných otázek autorského práva, tak z hlediska, dle mého názoru, klíčového - zmapování právních prostředků, které český právní řád poskytuje autorovi k ochraně jeho autorských práv, ať přímo či zprostředkovaně. Ještě před tím, než shrnu své poznatky o dostatečnosti a efektivnosti české právní úpravy, bych se ráda vyjádřila k otázce harmonizace českého autorského práva s mezinárodními a komunitárními závazky. V prvé řadě je třeba držet v patrnosti, že komunitární úprava velkou měrou vychází z mezinárodních smluv (např. směrnice 2004/48/ES v recitálu 4 uvádí, že Společenství je vázáno dohodou TRIPS). Na druhé straně existují ale oblasti, kterých se mezinárodní právo nedotýká vůbec a které jsou harmonizovány pouze v rámci Společenství (např. družicové vysílání, kabelový přenos). Česká autorské právo z mezinárodních i z komunitárních závazků vychází, je s nimi v souladu a v určitých případech dokonce poskytuje autorům vyšší standard ochrany. Při zpracování dané problematiky jsem došla k těmto závěrům. Osoba autora je proti neoprávněnému užití svého autorského díla chráněna právem soukromým a veřejným. Soukromoprávní prostředky slouží k přímé obraně autora...

Vyhodnocení efektivnosti prostředků vynaložených na rozvoj lidských zdrojů.
Galuszková, Věra ; Zemplinerová, Alena (vedoucí práce) ; Drahotský, Daniel (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou financování rozvoje lidských zdrojů pomocí prostředků ze strukturálních fondů EU. V první části se zaměřuje na strukturální politiku EU a Operační program Rozvoje lidských zdrojů. Dále popisuje monitorovací systém pro Opatření 3.2 Podpora terciárního vzdělávání, výzkumu a vývoje (na základě zkušeností získaných na MŠMT). Hlavním cílem práce je analýza efektivní alokace prostředků tohoto opatření, které bylo dosaženo za pomocí dotazníkového šetření. Šetření je orientované jak na úspěšné, tak i neúspěšné žadatele o finanční podporu. Výsledkem je soubor tezí týkajících se přínosů z realizovaných projektů, problémů úřednického aparátu a zkušeností vyplývajících z prvního čerpání z fondů EU.

Socioekonomický význam Mezinárodního filmového festivalu v Karlových Varech v rámci Karlovarského kraje
Žahourková, Jana ; Hanzlík, Jan (vedoucí práce) ; Korda, Jakub (oponent)
Bakalářská práce se zabývá socioekonomickým významem konání Mezinárodního filmového festivalu Karlovy Vary v rámci Karlovarského kraje. Na historii a charakteristice filmových festivalů obecně ukazuje socioekonomický význam takové akce pro kraj, ve kterém je pořádán. Zároveň přibližuje specifika Mezinárodního filmového festivalu Karlovy Vary, jeho podobu a program.

KDU-ČSL ve stranickopolitickém systému České republiky
Hrabalová, Daniela ; Kubišová, Zuzana (oponent) ; Stracený, Josef (vedoucí práce)
The subject of my interest in this graduation thesis was to focus on one Czech political party called KDU-CSL (Christian and Democratic Party - Czechoslovak People's Party) The main part contains general view of this small but very important political party. Although KDU-CSL is not the leading political party in the Czech Republic it has a longtime history and often has played main part in Czech political system. KDU-CSL is based on Christian principles which are also mentioned in their political programme. The influence of this political party is bigger than ifs real dimension. And that is the reason why this very political party was a member in government most often of all political parties. The aim was to characterize KDU-CSL, describe its genesis and evolution, especially after 1989, organization structure and head personalities. I focused also on formation ofprogrammes and their main differences since 1989. First two chapters contain mainly theories and definitions of political parties. The second chapter deals with Christian political parties including KDU-CSL. Next part is aimed only at KDU-CSL (genesis and evolution especially after 1989 in context of evolution of the whole Czech political system). As an outcome follows a prognosis for KDU-CSL. Another chapter deals with internal structure,...

Rodinná škola, její historie, vývoj a budoucnost v České republice očima absolventek studia
Hylová, Petra ; Havelková, Hana (vedoucí práce) ; Smetáčková, Irena (oponent)
Tématem mé diplomové práce je Rodinná škola, její historie, vývoj a budoucnost v České republice očima absolventek studia. V této práci se zabývám Rodinnou školou také jako institucí, zejména pak její historií, úlohou a začleněním do systému školství. Na základě dostupných materiálů porovnávám učební osnovy a plány jednotlivých oborů v různém časovém období. Ve své práci jsem se kromě ukotvení oboru Rodinná škola ve školském systému naší republiky zaměřila na absolventky oboru Rodinná škola a mým cílem bylo získat výpovědi absolventek, které daný obor absolvovaly v různých obdobích minulého století. Zajímala mě především jejich motivace ke studiu tohoto oboru, jejich očekávání a následně komparace tohoto očekávání s realitou. Zajímavým výsledkem se jeví obraz oboru ve společnosti, jak se s ním ve své praxi setkaly absolventky při hledání uplatnění na trhu práce. K tomu účelu sloužila osobní setkání a rozhovory s těmito absolventkami. Jako jedna z absolventek tohoto oboru jsem porovnala vlastní zkušenosti se zkušenostmi respondentek výzkumu a pro zhodnocení podoby a atmosféry studia jsem využila vlastní genderové citlivosti.

Adopce na dálku: výzkum postojů a zkušeností dárců
Kabátová, Jarmila ; Šubrt, Jiří (oponent) ; Buriánek, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce prezentuje výsledky výzkumu provedeného na skupině dárců projektu Adopce na dálku Arcidiecézní charity Praha, do kterého je zapojeno více než 12.000 osob. Metodou výzkumu bylo dotazníkové šetření vzorku 500 náhodně vybraných dárců. Výzkum byl rozdělen do čtyř tematických okruhů. První z nich obsahuje rozbor struktury dárců podle základních socio-demografických charakteristik. Druhá část se věnuje spokojenosti dárců s projektem včetně spokojenosti s jeho dílčími oblastmi. Účinnost různých způsobů propagace projektu je zkoumána v třetím okruhu. Poslední část se věnuje postojům dárců k různým aktuálním tématům týkajících se projektu, které jsou v souvislosti s projektem sponzorování dětí celosvětově diskutovány a problematizovány: jde především o postoje dárců ke korespondenci s podporovaným dítětem a k využívání prostředků na podporu rozvoje komunit (rodin, vesnic, škol) namísto podpory jedinců.

Současné metody výuky prvopočátečního psaní v ČR v porovnání s národním programem VB (Anglie)
Horáčková, Pavla ; Wildová, Radka (vedoucí práce) ; Křivánek, Zdeněk (oponent)
Diplomová práce si klade za cíl prezentovat současné metody, postupy a trendy v oblasti výuky prvopočátečního psaní na pozadí transformace českého školství. Zabývá se porovnáváním strategií Národního kurikula České republiky a Velké Británie, hledáním nových přístupů a možností, které by mohly obohatit vztah českých učitelů k výuce prvopočátečního psaní. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)