Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 94 záznamů.  začátekpředchozí55 - 64dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Věda a praxe u C. S. Peirce
Lošťák, Dalibor ; Karľa, Michal (vedoucí práce) ; Švantner, Martin (oponent)
V této práci presentujeme C. S. Peircovo stanovisko ohledně rozdílu mezi vědou a praxí za účelem identifikace role, jíž praxe hraje v jeho náhledu na vesmír. Toto stanovisku je založeno na řadě poznatků o obecné povaze znaků, zkoumání, inferencí a argumentů, jež diskutujeme. Následně rozebíráme Peircovu klasifikaci vědy a poukazujeme na faktory, jež ji zakládají, a na vzájemné vztahy rozličných oblastí vědeckého studia. To nám umožňuje konečně umístit praxi do sféry kvalit a reakcí a ukázat omezení vědeckého zkoumání jistých záležitostí. Tyto naše závěry ilustrujeme řadou příkladů.
Husserl a neurofenomenologie: Epoché, interview, praxe
Ježek, Rostislav ; Novotný, Karel (vedoucí práce) ; Holeček, Tomáš (oponent)
Bc. Rostislav Ježek Diplomová práce - Husserl a neurofenomenologie: Epoché, interview, praxe Abstrakt Tématem této práce je pojetí praktického výkonu epoché ve fenomenologii, kde epoché provádí filozof při své osamělé meditaci, a v projektu neurofenomenologie, kde epoché probíhá v rámci situace interview. Cílem této práce je na základě zamyšlení nad obecným praktickým rámcem epoché položit otázku po povaze epoché ve fenomenologii a po možnosti jejího využití v neurofenomenologii. Tyto otázky se pokusíme zodpovědět rozpracováním postupného výkonu epoché, abychom tak spatřili jeho přirozenou afinitu s běžným postojem a s jinak naivně vyhlížející epoché neurofenomenologickou. Následně se pokusíme ukázat, že husserlova pozdní koncepce transcendentálního idealismu se dá uchopit jako koncepce působení praxe epoché na zkušenost toho, kdo ji provádí. Nakonec se pokusíme ukázat, že neurofenomenologická zkoumání a zkoumání neurofenomenologie poskytují fenomenologii možnost zamyslet se hlouběji nad svými metodami. Ukážeme, že koncepce podmíněnosti situace praktického výkonu epoché může sloužit jako koncepce reliéfu závisloti sebe-výkladu transcendentální subjektivity na ne-transcendentálním, na světském bytí. Naším zájmem bude fenomenologická a neurofenomenologická metoda, nikoliv jejich obsah či oprávněnost nároku...
Muzikoterapie v praxi: Hudební aktivity v předškolní speciální pedagogice
Nový, Josef ; Hurníková, Kateřina (vedoucí práce) ; Tichá, Alena (oponent)
Tato práce řeší využití muzikoterapie v předškolním speciálním vzdělávání. Zaměřuje se na strukturu a provedení aktivit v muzikoterapeutickém kroužku MŠ speciální Štíbrova. Cílem práce je osvětlit čtenáři cíle a specifika muzikoterapie pro daný okruh klientů a otestovat přínos a obtížnost jednotlivých aktivit. Použité metody jsou experiment a pozorování. Přestože objektivní zhodnocení vlivu muzikoterapie na klienta je velmi obtížné, můžeme říci, že většina cílů testovaných aktivit byla naplněna. Obtížnost aktivit byla nastavena tak, aby žádná z nich nebyla pro klienty zcela neproveditelná. Přínosem této práce je, že přesně a srozumitelně popisuje použitelnou strukturu muzikoterapeutického kroužku pro děti ze speciálních mateřských škol. Na základě zkušeností testuje vliv aktivit na konkrétní klienty, představuje kladné zkušenosti a varuje před možnými obtížemi. Práce může posloužit jako inspirace pro lektory a učitele ve speciálním vzdělávání či objasnit základy problematiky čtenářům bez zkušeností z oboru. Aktivity by pravděpodobně bylo možné s úspěchem využít i v klasických mateřských školách.
Význam odborné praxe a zvyšování odborných znalostí v rámci vysokoškolského studia jako podstatného faktoru pracovního uplatnění absolventů
Jonák, Martin ; Kotrusová, Miriam (vedoucí práce) ; Kohoutek, Jan (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje tématice reálného uplatnění absolventů po absolutoriu na trhu práce v České republice a možné přípravě na tuto problematiku během studia. Míra participace studentů na jejich budoucích profesních kvalitách a zvýšení konkurenceschopnosti jejich lidského kapitálu je předmětem této práce. Postavení absolventů se v historii České republiky mění. Tato práce popisuje vývoj postavení vysokoškolsky vzdělaného absolventa v období historie České republiky, a to před Sametovou revolucí a socializmem, následně pak vývoj vzdělávací politiky terciárního vzdělání v demokratické společnosti. Tato období jsou blíže rozpracována pomocí odborných pramenů a názorových idejí. Diplomová práce se zaměřuje na časový horizont absolventů deseti let 2006-2015. Za použití výzkumného šetření autor sleduje jednotlivé strategie a postoje studentů v rámci této problematiky. Respondenti dané cílové skupiny absolventů jsou dotazováni retrospektivně na jejich počínání při studiu. Svět se mění. Dochází k technologickému pokroku, globalizaci a rozvoji států jako socioekonomických jednotek. Stejně tak se přizpůsobují a rozvíjejí se i jednotliví aktéři vzdělávacího systému v oblasti vysokých škol. Ti se adaptují na současný stav vzdělávacího systému, trh práce a celkově se přizpůsobují společnosti, a také...
Problematika nácviku základních herních dovedností ve fotbale pro děti ve věku 6 - 8 let
Syrovátka, Karel ; Buzek, Mario (vedoucí práce) ; Kokštejn, Jakub (oponent)
Název práce: Problematika nácviku základních herních dovedností ve fotbale pro děti ve věku 6-8 let Cíle práce: Cílem mé diplomové práce je zmapování problematiky nácviku herních dovedností dětí ve věku 6 - 8 let v České republice a vliv sportovní průpravy na jejich zdokonalování. Dalším cílem je porovnávání nácviku herních dovedností v jednotlivých oddílech pomocí tréninkových jednotek. Pro zjištění postupu nácviku herních dovedností v jednotlivých oddílech použiji kvalitativní metodu sledování tréninkových jednotek a komunikaci s trenéry pomocí otevřeného rozhovoru. Metody práce: Při sběru dat pro tuto diplomovou práci byla využita metoda zkoumání dokumentů. Touto metodou jsem získal potřebné informace z mnoha odborných publikací věnujících se určené problematice. Dále jsem použil metodu přímého pozorování tréninkových jednotek na různých výkonnostních úrovních oddílů v Jihočeském kraji. Dále byla využita metoda otevřených rozhovorů, kterou byla získána další data pro tuto práci. Rozhovory probíhaly s trenéry dětí věkové kategorie 6-8 let v Jihočeském kraji. Výsledky práce: Výsledky poukazují na důležitost správného vedení a obsahové náplně tréninkových jednotek na jednotlivých výkonnostních úrovních. Rozhovory s trenéry a pozorování tréninkových jednotek mi potvrdily pozitivní vliv sportovní...
Praktikování tradiční čínské medicíny v Čechách
Kaprová, Barbora ; Pargač, Jan (vedoucí práce) ; Hejzlarová, Tereza (oponent)
Bakalářská práce se zabývá popisem situace tradiční čínské medicíny v České republice. Proto je založena nejen na odborné literatuře týkající se tématu, ale především na dotazníkovém výzkumu mezi čtyřmi skupinami lidí s odlišným vztahem k této medicíně a osobních rozhovorech s terapeuty čínské medicíny. Aby měl výzkum co největší vypovídající hodnotu, byl vzorek respondentů rozdělen na praktiky, lékaře, klienty čínské medicíny a pacienty. Neméně důležité pro vznik práce byly mediální zdroje. Významným historickým mezníkem pro čínskou medicínu v Čechách byla společensko-politická revoluce v devadesátých letech 20. století. Ta umožnila rozvoj medicíny, jež přetrvává do dnes. Práce popisuje současné působení tohoto oboru, od možnosti jejího studia, přes zájem veřejnosti o tuto léčbu, po nekončící vlny kritiky ze strany moderních lékařů i části veřejnosti, která by si přála vývoj a přítomnost výhradně vědecky založené západní medicíny. Přestože globalizace stírá rozdíly mezi Východem a Západem, tisíce let stará čínská medicína je ve své podstatě stále založena na původních principech a filozofii, jejichž pochopení je nezbytné pro správné vykonávání praxe. Výzkum však ukazuje, že toto porozumění není pouze záležitostí praktiků čínské medicíny, ale celé veřejnosti, která rozhoduje, zda poskytne této...
Hodnocení tréninkových jednotek hráči basketbalu v kategoriích U12 a U14
Kratochvíl, Jakub ; Velenský, Michael (vedoucí práce) ; Kaprálek, Tomáš (oponent)
Název: Hodnocení tréninkových jednotek hráči basketbalu v kategoriích U12 a U14 Cíle: Sestavení tréninkových jednotek v basketbalu pro kategorie hráčů U12 a U14. Tyto tréninkové jednotky mají vždy konkrétní zaměření na: nácvik, kondiční trénink, herní trénink a kombinace předchozích složek. Tréninky realizovat, vytvořit dotazníky pro hráče a získat jejich hodnocení tréninku. Metody: V této práci je pro sestavení tréninkových jednotek použita odborná literatura z oblasti sportovního tréninku, didaktiky sportovních her a basketbalu. Využijeme kvantitativní typ výzkumu. Analyzujeme hodnocení získané z tréninkových jednotek o hráčů kategorií U12 a U14. Výsledky: Z výsledků vyplývá, že nejoblíbenější tréninkové jednotky jsou ty, které jsou zaměřené na herní trénink. Oproti tomu nejméně oblíbeným zaměřením tréninku je pro kategorii U12 nácvik a pro kategorii U14 kondiční trénink. Klíčová slova: basketbal, tréninková jednotka, nácvik, herní trénink, kondiční trénink, herní cvičení, hodnocení

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 94 záznamů.   začátekpředchozí55 - 64dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.