Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 521 záznamů.  začátekpředchozí502 - 511další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.04 vteřin. 

Mirth and matter understanding and staging of The Witch o f Edmonton
Barriere, Alexandre ; KORČÁK, Jakub (vedoucí práce) ; NEUMANN, Julius (oponent)
Tato práce je postavena na autorově zkušenosti s režií hry J. Forda, Th.Dekkera a W. Rowleyho Čarodějnice z Edmontonu (1621) v Divadle Disk, v únoru2012, jakožto závěrečné inscenace při studiu magisterského oboru Režie činoherního divadla na Divadelní fakultě Akademie múzických umění v Praze. Co je v sázce při oživování téměř neznámé, jakobínské hry a při jejím uveden ív České republice? Může být text psaný jako reakce na konkrétní událost (reálný soudní proces s čarodějnicí) a vystavěný na kvazi dokumentárním líčení společnosti v určité historické době, bez znalosti estetického kódu té doby,vhodným materiálem pro živou a aktuální inscenaci? Tato práce tvrdí, že ano, že Čarodějnice z Edmontonu může být odrazovým můstkem divadelního tvaru,který můžeme nazvat ?politickým divadlem? a to ve formě, která nejenže náleží k dlouhé tradici angažované zábavy (hra nám v prologu slibuje ?zábavu i závažnost?), ale je hlavně také divácky i umělecky aktuální. První část práce je zaměřena na kontextuální analýzu hry, historického období, ve kterém byla napsána a podmínek pro inscenování v té době. Tento materiál vychází z toho,že text byl napsán jako ?poltický?. Druhá část se soustředí na autorův analytický pokus o vytržení textu z historického kontextu, zejména prostřednictvím srovnávací historie a historie a dějin idejí a používáním pojmů Brechtova epického divadla. Líčí také, jak tento průzkum slouží jako příprava konceptu inscenace a tento koncept je potom do detailů vyložen. Třetí a poslední část je krátký výčet a reflexe procesu zkoušení a jeho konečného výsledku z pohledu režiséra. Také přináší závěrečné konstatování dosaženého praktického výstupu

Kamil Hilbert, architekt-památkář
Fatková, Markéta ; Novotná, Eva (vedoucí práce) ; Švácha, Rostislav (oponent)
140 Resumé Kamil Hilbert Architekt - památkář Autorka: Markéta Fatková Kamil Hilbert (*12. 2. 1869 Louny - †25. 6. 1933 Praha) - český architekt přelomu 19. a 20. století, je znám zvláště jako poslední projektant svatovítského chrámu. Jeho tvůrčí činnost byla zaměřena především na obnovy památek. Současně se však po celou dobu věnoval i vlastní architektonické práci. Byl nejenom tvůrcem a památkářem, ale i archeologem a svým způsobem uměleckým historikem. Publikoval několik zajímavých studií týkajících se především nálezových prací při provádění stavebně-historických průzkumů, ale věnoval se i uměleckohistorické topografii - společně se Zdeňkem Wirthem zpracoval pro Soupis památek historických a uměleckých v Království českém díl Plzeňsko a s Antonínem Podlahou Metropolitní chrám sv. Víta v Praze. Stejně tak byl i jedním z prvních členů ústřední památkové rady za české země zřízené r. 1911 ve Vídni a působil i jako odborný dozor a poradce při jednotlivých restaurátorských pracích. Společně s významným českým historikem umění Maxem Dvořákem, který byl žákem tvůrce programu moderní památkové péče Riegla, se Hilbert zasloužil, i pod tímto vlivem, o položení základů moderní památkové péče v českých zemích. Nejen osobnost Kamila Hilberta, ale i jeho celoživotní péče o obnovu památek, a neméně i samostatná...

Inovace obsahu a metod výuky chemie se zaměřením na vizualizaci prostřednictvím informačních a komunikačních technologií
Adamec, Martin ; Beneš, Pavel (vedoucí práce) ; Bílek, Martin (oponent) ; Šmejkal, Petr (oponent)
Využití informačních a komunikačních technologií, včetně počítačové grafiky, ve výuce chemie představuje aktuální a frekventované téma současné didaktiky chemie. Důraz je v dosud publikovaných pracích kladen na znázornění struktury chemických látek a symbolický popis chemických dějů. Předkládaná práce nabízí komplexnější pohled na možnosti a meze využití počítačové grafiky i ostatních prostředků ICT. Cílem práce je na základě problémů, které identifikují studenti učitelství chemie a učitelé chemie jako aktuální, poskytnout přehled různých technologií, navrhnout jejich začlenění do výuky chemie a posoudit jejich úlohu v rámci probíhající kurikulární reformy. V rámci práce byla prověřena využitelnost vybraných prvků při přípravě výuky či přímo ve výuce, navrženy inovace stávajících výukových metod s využitím počítačové grafiky. Práce je zaměřena na oblast vizualizace učiva prostřednictvím počítačové grafiky, inovace výukových metod a obsahu s využitím počítače, počítačové hry a roli počítačové grafiky při didaktické transformaci. Byly vytvořeny dvě učebnice pro základní a střední školy, ve kterých jsou využity nově navržené prvky počítačové grafiky. V chemii jako vědě neustále narůstá množství poznatků, proto byl vytvořen model žákům přístupné prezentace nových informací o kyselině uhličité. Vzhledem...

PREVENCE SPECIFICKÝCH PORUCH UČENÍ V MATEŘSKÉ ŠKOLE
ZÁDILSKÁ, Jana
Práce je zaměřena na prevenci specifických poruch učení, která by měla začít již v předškolním věku dítěte. Potíže dítěte se specifickou poruchou učení se neomezují pouze na školní vyučování, ale promítají se do celého sociálního systému, v němž dítě žije. Ke zmírnění těchto obtíží mohou pomoci různé stimulační programy, které mají u předškolních dětí i preventivní efekt. Hlavním cílem práce je zmapovat situaci venkovské mateřské školy v souvislosti s přípravou předškoláků na plnění povinné školní docházky. Výzkumný vzorek tedy tvořily děti předškolního věku. Pro výzkumnou část jsem zvolila metodu kvalitativního výzkumu. Stav úrovně připravenosti předškolních dětí na jejich úspěšné zaškolení jsem zjišťovala pomocí metody přímé práce s dětmi formou cíleně volené hry na vzorku 27 dětí. Jako techniku výzkumu jsem použila dotazník, který byl určen rodičům dětí, dále přímé pozorování práce s dětmi a obsahovou analýzu dat adekvátních dokumentů. Vyhodnocením získaných údajů jsem byla schopna posoudit, do jaké míry spolupracují odborníci z mateřské školy s rodiči při přípravě dětí na jejich bezproblémové zařazení do školy, u kolika dětí se dá předpokládat případný rozvoj poruchy, která by jim ztěžovala povinnou školní docházku a do jaké míry souvisí vzdělanost rodičů s přípravou dítěte na školu. Výzkumem jsem tedy zjistila, že na venkovské mateřské škole je spolupráce s rodiči a pedagogy z mateřské školy na celkem dobré úrovni. Přesto informovanost rodičů o možnostech jak správně připravit dítě na vstup do školy není v některých případech dostačující. U 10 dětí lze předpokládat vývojové deficity, ze kterých se mohou po nástupu do školy formovat specifické poruchy učení. Specifické poruchy učení však může v různé míře a kvalitě ovlivňovat také prostředí, v němž dítě vyrůstá. Svou prací bych chtěla přispět k navržení řešení, které by umožnilo, systematičtěji pracovat s rodiči dětí předškolního věku.

Analysis of the determinants of spending on gambling in Slovakia
Brodanský, Martin ; Chytil, Zdeněk (vedoucí práce) ; Babin, Jan (oponent)
Jaké makroekonomické faktory ovlivňují výdaje na hazard na Slovensku? V bakalářské práci jsou použity data v rozmezí let 2001 - 2013. Základní hypotézou je, že celkové výdaje na hazard jsou pozitivne korelané s růstem HPD země. V teoretické části uvádím přehled dosavadních studii. Na základě těchto studií jsou vybrány další proměnné, které by mohly ovlivnit výši výdajů na hazard. V praktické části jsou vytvořeny dva modely s identickými vysvětlujícími proměnnými. V prvním modelu jsou jako vysvětlována proměnná použity čisté výdaje na hazard, zjišťované Ministerstvem financí České republiky. Podařilo se potvrdit hypotézu o rostoucích výdajích na hazard při růstu HDP. Dále výdaje na hazard stoupají při klesající nezaměstnanosti a klesající příjmové nerovnosti. Ve druhém modelu používám jako vysvětlující proměnnou výdaje na hazard od Statistického úřadu Slovenské republiky. V tomto modelu nevychází z důvodu nekvalitních dat jako významná žádná proměnná.

Boccia a její význam v ucelené rehabilitaci a hodnocení života
Ďuricová, Iveta ; Potměšil, Jaroslav (vedoucí práce) ; Segeťová, Jarmila (oponent)
SOUHRN Název práce: Boccia a její význam v ucelené rehabilitaci a hodnocení kvality života Jméno a příjmení autora: Iveta Ďuricová Studijní obor: Tělesná a pracovní výchova zdravotně postižených Jméno konzultanta: Doc. PhDr. Jaroslav Potměšil, CSc. Diplomová práce je zaměřena na bocciu jako sportovní činnost ovlivňující kvalitu života osob s těžkým tělesným postižením. Podává a shrnuje poznatky o boccii jako sportovní činnosti. Seznamuje s kvalitou života osob s těžkým tělesným postižením a s možnostmi, jaké jim v této oblasti přináší boccia. Teoretická část seznamuje s významem sportovní činnosti pro lidi se zdravotním postižením a jakým způsobem jim ovlivňuje kvalitu života. Vysvětluje pojmy integrace, kvalita života, socializace a zdravotní postižení. Zabývá se také otázkou významu sportu při socializaci a integraci lidí s tělesným postižením. Následuje charakteristika pojmu boccia camp a jeho význam v ucelené rehabilitaci. V další části podrobněji popisuje pravidla a historii hry boccia, herní systém v ČR a úspěšnost českých reprezentantů na vrcholových sportovních soutěží. Praktická část shrnuje informace zjištěné na základě dotazníkového šetření a řízeného rozhovoru. Výzkumný soubor pro dotazníkové šetření tvoří lidé z celé republiky, kteří se aktivně věnují boccie. Výzkum formou řízeného rozhovoru je...

Zmrazit čerstvé ovoce
Havelka, Jiří ; Schmid, Jan (vedoucí práce) ; Etlík, Jaroslav (vedoucí práce) ; Mikeš, Vladimír (oponent) ; Hořínek, Zdeněk (oponent)
Tato disertační práce je v zásadě rozdělena na tři části. V první, nazvané Divadelní kontext, se snažím dokázat výlučnost tohoto živého druhu umění mezi všemi ostatními obory a hledat nové podstatné důvody pro divadlo v době elektronických médií a virtuálních realit. Zkoumám hranici mezi skutečnou a divadelní realitou, a to především na půdorysu hry. Zaměřuji se na pohled diváka, na schopnost jeho aktivní imaginace jako zásadní složky pro vznik divadelního představení.

Pohybová výchova v základní škole speciální jako součást klíčové vzdělávací kompetence (vhodnost aplikace intervenčního pohybového programu do praxe)\\
LITEROVÁ, Vendula
Ve své práci se zabývám zavedením intervenčního pohybového programu do hodin tělesné výchovy na základních školách speciálních v celém Jihočeském kraji. Výzkumné šetření probíhalo na patnácti školách, kde se vzdělávají lidé s mentálním postižením. Program obsahoval jednoduché pohybové hry, psychomotorická a jógová cvičení a byl zaměřen na rozvoj pohybových schopností a dovedností žáků s mentálním postižením. Byl aplikován po dobu pěti měsíců a jeho vliv byl ověřen dvojím měřením (vstupní a výstupní). Na základě toho byla zjištěná data statisticky zpracována a vyhodnocena.

Experience Grand-Guignol: popis projektu z hlediska dramaturga
Kebrtová, Helena ; HANČIL, Jan (vedoucí práce) ; SCHEJBAL, Milan (oponent)
Diplomová práce popisuje projekt Expérience Grand-Guignol, jehož součástí byl výzkum materiálu pařížského divadla Grand-Guignol (1897 – 1963) a absolventská inscenace v Divadle DISK, která představovala čtyři hry z repertoáru tohoto slavného divadla hrůzy, zasazené do rámce strašidelného domu. Projekt Expérience Grand-Guignol se prakticky zabýval možnými přístupy k historické látce Grand-Guignolu v dnešním kontextu. Zkoumal limity žánru a inscenační postupy, které jsou výhodné pro působení Grand-Guignolu dnes. Práce je rozdělena na tři části. V první je představen fenomén divadla Grand-Guignol, jeho stručná historie a teorie žánru čerpaná z dostupných pramenů. Druhá část je věnována detailnímu popisu příprav a realizace projektu. Jsou představeny čtyři uváděné inscenace i výtvarně-dějový rámec, do které jsou zasazeny. V poslední části se nalézá úvaha nad strachem jako součástí účinku divadelního představení, shrnutí postřehů o inscenování Grand-Guignolu, které se vyjevily na základě praktického výzkumu, a zhodnocení projektu.

Zápas jako prostředek v rámci výuky úpolových sportů na druhém stupni základních škol
Jaroš, Ondřej ; Štěpánek, Jan (vedoucí práce) ; Vejsada, Jindřich (oponent)
Název práce: Zápas jako prostředek v rámci výuky na druhém stupni základních škol Název práce v angličtině: Using wrestling in physical education at primary school teaching Cíle práce: Zařadit prostředky úpolového sportu zápasu řecko - římského do běžné výuky vzdělávací oblasti tělesná výchova na druhém stupni základní školy Metoda: - analýza vzdělávacího programu, respektive rámcového vzdělávacího programu - pedagogický experiment - statistické zpracování dosažených výsledků - analýza dosažených výsledků Výsledky: Podporují myšlenku zavádění úpolových sportů do školních vzdělávacích programů v důsledku zvýšeného zájmů pubescentů o zvládání prků sebeobrany a zvyšování vlastní zdatnosti. Dosažené výsledky také upozorňují na stereotypní vedení hodin tělesné výchovy, kdy jsou nezřídka využívány pouze míčové hry a některé prvky atletiky. Klíčová slova: analýza, rámcový vzdělávací program, školní tělesná výchova, školní vzdělávací program, úpaly, zápas. 2