Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 58 záznamů.  začátekpředchozí49 - 58  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Psychology of pricing
Bimaj, Arjola ; Král, Petr (vedoucí práce) ; Olšanová, Květa (oponent)
Cena je jedním z indikátorů marketingového mixu, který přímo ovlivňuje zisk společnosti. Správná cena může zvýšit zisk a naopak nesprávně stanovená cena může výrazně zisk snížit. Podniky tedy při stanovování cen svých produktů musí zohledňovat řadu faktorů, přičemž jedním z cílů je maximalizovat své příjmy. Moderní faktory v hospodářské oblasti, kontinuální změny v životním prostředí či současná finanční situace ve světě dosavadní systém cen narušily, avšak zároveň nutí manažery hledat nové způsoby, aby byly jejich produkty schopny držet krok s těmito změnami. Cílem této diplomové práce je tedy studovat psychologii cen v souvislosti s faktory, jež ovlivňují psychologii a chování spotřebitelů, pokud jde o nákupní rozhodování. Zjištěné informace poté mohou sloužit jako užitečné vstupy pro podniky s cílem pochopit tyto faktory a jejich použití, aby tak posléze byli schopny zajistit nejvhodnější způsob stanovení ceny za svůj produkt.
Behaviorální ekonomie - jak drahý je bonus.
ZLÁMALOVÁ, Klára
Ve své bakalářské práci se věnuji relativně novému směru - behaviorální ekonomii. Stručně vysvětluji základní myšlenky, krátce popíši historii. Poté se zaměřuji na konkrétní problém a fenomén bonusu. Vysvětluji pojem zdarma, jak vidí jeden z představitelů behaviorální ekonomie - Dan Ariely celý tento problém, ten tvrdí, že lidé jsou slovem zdarma doslova omámeni. Tuto myšlenku jsem testovala pomocí dotazníkového šetření. Pomocí dvou typů dotazníků jsem zjišťovala, zda na lidi má vliv přítomnost, nebo absence bonusu v podobě drobného předmětu zdarma. Lidé v dotazníku vybírali ze dvou předmětů. V jednom typu dotazníku bonus nebyl nabízen, ve druhém jsem k jedné nabídce přidala bonus v podobě pera zdarma a sledovala změny v rozhodování a preferencích spotřebitelů. Celkem jsem měla zodpovězených 205 dotazníků, ze kterých jsem poté pomocí programu STATISTICA vyhodnocovala hypotézy. Snažila jsem se odpovědět, zda pohlaví, vzdělání, pracovní zařazení a bonus ovlivňují rozhodování lidí na trhu. V mém experimentu jsem pomocí zamítnutí hypotézy mohla poukázat pouze na vliv pohlaví na rozhodování. Muži a ženy často vybírali jinou nabídku. Pozitivní vliv bonusu se v mém pokusu nepotvrdil. Naopak lidé častěji volili nabídku, ke které bonus nabízen nebyl, v případě, že měli k vyplnění dotazník s přítomností bonusu, než když k vyplnění dostali dotazník bez přítomnosti bonusu.
Behaviorální ekonomie - relativita výběru spotřebitele
KRATOCHVÍLOVÁ, Pavla
Ve své bakalářské práci jsem se zaměřila na behaviorální ekonomii. Jedná se o kombinaci ekonomie, psychologie a sociologie. Zkoumá člověka jako bytost, která dělá chyby. Volba lidí je ovlivněna několika faktory. Zaměřila jsem se konkrétně na návnadu. Je to přidaná nedominantní varianta, která má vliv na volbu. S touto návnadou se zvyšuje preference u alternativy, která je dominantní k přidané možnosti. Ve své práci se pokusím ověřit tuto teorii pomocí experimentu. Oslovila jsem 120 subjektů a rozdělila je do dvou skupin. První skupina dostala dotazník s návnadou. Druhá část lidí obdržela dotazník bez návnady. Každý dotazník obsahoval doplňující otázky: zda subjekt je muž nebo žena, zda studuje nebo pracuje a jaké je jeho nejvyšší dokončené vzdělání. S těmito otázkami jsem zjišťovala, jestli některý z těchto faktorů ovlivňuje účinek návnady. Získaná data byla zpracována v programu Statistica pomocí Logitova modelu. Zpracování bylo rozděleno do dvou částí, protože někteří lidé preferovali naši návnadu, i když byl předpoklad, že si ji nikdo nevybere. V první části jsme vypustili preference pro návnadu, ve druhé části jsme spojili data u návnady s výsledkem k ní dominantní alternativě. Výsledky v obou částech byly velmi podobné a vypovídaly stejné informace. Velký vliv mělo to, jaký druh dotazníku (s návnadou nebo bez návnady) subjekt dostal. Z dalších otázek, které byly uvedeny, se podařil prokázat vliv u faktoru, který zkoumal, zda subjekt studuje nebo pracuje, tedy zda má svůj příjem nebo je závislý na třetí osobě. U pohlaví a nejvyššího dosaženého vzdělání se nám vliv nepodařilo prokázat.
Behaviorální ekonomie - jak kotva ovlivňuje poptávku
PODHOROVÁ, Nikola
Má bakalářská práce se zabývá behaviorální ekonomií. Část behaviorální ekonomie vychází z psychologie, sociologie a ekonomie. Okrajově se zmiňuji o psychologickém směru - behaviorismu. Zajímám se především o téma: jak kotva ovlivňuje poptávku. Ve své práci ověřuji teorii v praxi, cílem experimentu je prokázat, zda se lidé opravdu nechají ovlivnit kotvou. Oslovila jsem 120 respondentů, kteří byli rozděleni na dvě skupiny, kde každá skupina měla svou verzi dotazníku. Každá verze byla opatřena jinou primární kotvou, čímž měli skupiny rozdílné výsledky. Oba typy dotazníku obsahovaly stejné čtyři otázky. Získaná data jsou zpracována v programu STATISTICA pomocí ANOVY. Typ dotaz-níku, s nímž související primární kotva, ovlivňoval nabízenou cenu respondentů. První dotazník měl primární kotvu snubní prsten a druhý masáže. Ale také se stalo, že někteří respondenti nenabídli nic. Pojmenování hvězdy pro ně nemělo žádnou cenu. Z otázek, které obsahovaly dotazníky, měly vliv na rozhodování stupeň vzdělání a zmíněný typ dotazníku. U ostatních otázek se nepodařilo prokázat, že mají vliv na rozhodování.
Lidské chování a ekonomické krize
Šťastný, Jan ; Sirůček, Pavel (vedoucí práce) ; Breňová, Lubomíra (oponent)
Práce pojednává o dvou nejdelších ekonomických krizích posledních osmdesáti let a způsobu, jakým byly ovlivněny lidským chováním. Je možné, že některé podvědomé aspekty lidského chování zapříčinili příchod Velké hospodářské krize nebo Hypoteční krize? Některé skutky pod vlivem lidské důvěry nebo příběhů šířených mezi lidmi znatelně ovlivňují hospodářský cyklus. Nezanedbatelná je síla médií a jejich odborníků, kteří nám radí, jak investovat. Je to však správně?
Pojetí člověka v ekonomii
Zeman, Jakub ; Sirůček, Pavel (vedoucí práce) ; Džbánková, Zuzana (oponent)
Diplomová práce pojednává o pojetí člověka ve standardním ekonomickém myšlení. Zaměřuje se především na kritické zhodnocení jeho vybraných fundamentů. Prezentuje některé možné alternativní náhledy poukazující na nedostatky axiomatiky hlavního proudu v ekonomickém modelování. S pomocí interdisciplinárního propojení poznatků o lidském myšlení a chování se pokouší naznačit směry, jimiž lze pojetí člověka v ekonomii vhodně rozšiřovat tak, aby lépe odpovídalo jeho určujícím přirozeným charakteristikám. Zmiňuje také některé z projevů těchto charakteristik, které je možné získat při čerpání z poznatků psychologie, behaviorální ekonomie, neuroekonomie a dalších oborů, a které jsou v rozporu se standardními modely, protože vedou k iracionalitě a chybám, implicitně produkují omezení racionality, popřípadě přisuzují konstitutivní roli při tvorbě myšlení a jednání odlišným prvkům. V závěru pak práce přechází k reflexi postavení iracionality ve vnitřním světě jedincova mozku i ve světě vnějším -- v ekonomice.
Psychologické aspekty v teorii reklamy
Bahník, Štěpán ; Sirůček, Pavel (vedoucí práce) ; Džbánková, Zuzana (oponent)
Práce popisuje dva způsoby využití psychologických poznatků v ekonomické teorii reklamy. Psychologické poznatky mohou pomoci zhodnotit předpoklady různých ekonomických přístupů ke studiu reklamy. Poznatky psychologie přesvědčování jsou aplikovány na otázku, jestli reklama slouží jako zdroj informací. Práce se dále zabývá problémem, zdali může reklama vytvářet užitek. Studie zde shrnuté nasvědčují, že ano. Při řešení tohoto problému je v práci aplikována i neuroekonomie, jejíž základní metody jsou představeny. V závěru jsou popsány omezení zvoleného přístupu.
Teorie behaviorálních financí
Šulc, Miroslav ; Kuncl, Martin (vedoucí práce)
Bakalářská práce je věnovaná behaviorálním financím a jejich aplikaci. Práce popisuje vývoj teorie po současnost. Jsou představeny teorie, které behaviorálním financím předcházely, jako například Teorie očekávaného užitku. Stejně tak je nastíněn nejnovější obor, neuroekonomie. Aplikační část se zabývá analýzou bubliny na technologickém trhu v USA 1995-2000.
Rozhodování a chování jedince ve finančních otázkách
Tereková, Kristýna ; Votava, Libor (vedoucí práce) ; Bytelová, Tereza (oponent)
Práce shrnuje dosavadní poznatky z klasické ekonomické teorie spotřebitele a zároveň i z behaviorální ekonomie. Tyto dva směry, kterými se ekonomická teorie ubírá, prakticky ověřuje na studentech Fakulty managementu VŠE. Také má poukázat na racionalitu či iracionalitu v rozhodování a chování studentů ve finančních otázkách a případně formulovat některé základní kroky ke změně případného iracionálního chování.
Aplikace psychologie rozhodování
Bahník, Štěpán ; Sirůček, Pavel (vedoucí práce) ; Džbánková, Zuzana (oponent)
Tato práce shrnuje základní poznatky přístupu heuristiky a zkreslení. Ten je psychologickým přístupem ke studiu rozhodování a usuzování vycházejícím z prací Daniela Kahnemana a Amose Tverského. Kromě toho, že přispěl k pochopení mnohých kognitivních procesů, které lidé používají při rozhodování a usuzování, má taktéž četné aplikace v různých oblastech, mezi něž patří i ekonomie. V této práci jsou kromě teorie uvedeny i příklady aplikací, a to konkrétně v oblastech vyjednávání, investičního rozhodování a marketingu. Nakonec jsou zde zmíněny kritiky popisovaného přístupu a jeho implikace.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 58 záznamů.   začátekpředchozí49 - 58  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.