Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Etika a ekonomie v průběhu dějin ekonomického myšlení
PODHOROVÁ, Nikola
Diplomová práce na téma "Etika a ekonomie v průběhu dějin ekonomického myšlení" je zaměřena na popsání a definování obou pojmů v dějinách, dále poukazuje jejich vzájemné propojování a oddělování v historii. Oba pojmy jsou nejdříve vysvětleny a poté uvedeny jejich nejvýznamnější představitelé a směry, které umožnily svými myšlenkami a názory vývoj a posun jednotlivých věd. Teoretická část se také věnuje velmi aktuálním pojmům Green Economy a Green Growth, které by měly v budoucnu být řešením otázky životního prostředí a udržitelnosti. Oba pojmy se snaží najít cestu, která by omezila environmentální rizika, snížila chudobu, podporovala hospodářský růst při udržitelném rozvoji a další důležitá témata. Na Green Economy se také zaměřuje praktická část, kde dochází ke zjišťování povědomí společností o pojmu Green Economy a s ním související otázky. Výzkum byl prováděn na území Jihočeského kraje, kde bylo osloveno velké množství společností. Z výsledků vyplývá, že o pojmu Green Economy více jak polovina respondentů vůbec nemá ponětí. Avšak principy vycházející z Green Economy používají a dodržují, takže je nevědomě respektují a řídí se jimi.
Behaviorální ekonomie - jak kotva ovlivňuje poptávku
PODHOROVÁ, Nikola
Má bakalářská práce se zabývá behaviorální ekonomií. Část behaviorální ekonomie vychází z psychologie, sociologie a ekonomie. Okrajově se zmiňuji o psychologickém směru - behaviorismu. Zajímám se především o téma: jak kotva ovlivňuje poptávku. Ve své práci ověřuji teorii v praxi, cílem experimentu je prokázat, zda se lidé opravdu nechají ovlivnit kotvou. Oslovila jsem 120 respondentů, kteří byli rozděleni na dvě skupiny, kde každá skupina měla svou verzi dotazníku. Každá verze byla opatřena jinou primární kotvou, čímž měli skupiny rozdílné výsledky. Oba typy dotazníku obsahovaly stejné čtyři otázky. Získaná data jsou zpracována v programu STATISTICA pomocí ANOVY. Typ dotaz-níku, s nímž související primární kotva, ovlivňoval nabízenou cenu respondentů. První dotazník měl primární kotvu snubní prsten a druhý masáže. Ale také se stalo, že někteří respondenti nenabídli nic. Pojmenování hvězdy pro ně nemělo žádnou cenu. Z otázek, které obsahovaly dotazníky, měly vliv na rozhodování stupeň vzdělání a zmíněný typ dotazníku. U ostatních otázek se nepodařilo prokázat, že mají vliv na rozhodování.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.