Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Rozvoj cyklistické dopravy v Jihočeském kraji a Českých Budějovicích
ZLÁMALOVÁ, Klára
Diplomová práce se zabývá rozvojem cyklistiky ve městě České Budějovice. Práce je rozdělena na 3 části: literární přehled, metodiku a praktickou část. Hlavním cílem práce je sestavit seznam doporučení pro Magistrát města České Budějovice týkající se strategie rozvoje cyklistické dopravy a jejího plnění. V rámci práce byl analyzován strategický dokument Plán rozvoje infrastruktury pro cyklisty v Českých Budějovicích. Dokument byl nejdříve hodnocen podle kritérií, která byla stanovena pomocí metodických příruček Ministerstva financí ČR. Dále byl českobudějovický dokument porovnáván se strategickými dokumenty nadřazených subjektů ČR, Jihočeského kraje. Předmětem komparace s dokumenty ČR a kraje je obsahový soulad z hlediska strategií a záměrů. Další analýzou byla komparace se strategickými dokumenty jiných měst (Tábor, Pardubice, Hradec Králové, Jihlava a Karlovy Vary). Na základě zjištěných nedostatků byl vytvořen seznam doporučení městu České Budějovice.
Behaviorální ekonomie - jak drahý je bonus.
ZLÁMALOVÁ, Klára
Ve své bakalářské práci se věnuji relativně novému směru - behaviorální ekonomii. Stručně vysvětluji základní myšlenky, krátce popíši historii. Poté se zaměřuji na konkrétní problém a fenomén bonusu. Vysvětluji pojem zdarma, jak vidí jeden z představitelů behaviorální ekonomie - Dan Ariely celý tento problém, ten tvrdí, že lidé jsou slovem zdarma doslova omámeni. Tuto myšlenku jsem testovala pomocí dotazníkového šetření. Pomocí dvou typů dotazníků jsem zjišťovala, zda na lidi má vliv přítomnost, nebo absence bonusu v podobě drobného předmětu zdarma. Lidé v dotazníku vybírali ze dvou předmětů. V jednom typu dotazníku bonus nebyl nabízen, ve druhém jsem k jedné nabídce přidala bonus v podobě pera zdarma a sledovala změny v rozhodování a preferencích spotřebitelů. Celkem jsem měla zodpovězených 205 dotazníků, ze kterých jsem poté pomocí programu STATISTICA vyhodnocovala hypotézy. Snažila jsem se odpovědět, zda pohlaví, vzdělání, pracovní zařazení a bonus ovlivňují rozhodování lidí na trhu. V mém experimentu jsem pomocí zamítnutí hypotézy mohla poukázat pouze na vliv pohlaví na rozhodování. Muži a ženy často vybírali jinou nabídku. Pozitivní vliv bonusu se v mém pokusu nepotvrdil. Naopak lidé častěji volili nabídku, ke které bonus nabízen nebyl, v případě, že měli k vyplnění dotazník s přítomností bonusu, než když k vyplnění dostali dotazník bez přítomnosti bonusu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.