Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 65 záznamů.  začátekpředchozí44 - 53dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Evaluační nástroje pro hodnocení školního vzdělávacího programu v oblasti pedagogického procesu
Vosecká, Vladimíra ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Kalous, Jaroslav (oponent)
Závěrečná bakalářská práce se zabývá evaluačními nástroji využitelnými pro hodnocení školního vzdělávacího programu v oblasti pedagogického procesu. Cílem bakalářské práce je zjistit, jaké jsou postoje a praktické zkušenosti vedení škol s využíváním evaluačních nástrojů v praxi, a doporučit managementu škol postup při výběru vhodných evaluačních nástrojů. Práce je členěna na teoretickou a praktickou část. V teoretické části jsou na základě odborné literatury analyzovány pojmy související s hodnocením školy a hodnotícími nástroji. V praktické části jsou uvedeny výsledky výzkumného šetření, které bylo provedeno formou dotazníku v základních školách a v mateřských školách v České republice. Hlavním cílem praktické části je zjistit, jaké evaluační nástroje školy při vlastním hodnocení využívají. Na základě získaných informací byla provedena analýza výsledků šetření, zkušeností a postojů managementu škol v oblasti evaluačních nástrojů využitelných pro vlastní hodnocení školy.
Klíčové myšlenky andragogické koncepce Franze Pöggelera
Kosová, Barbora ; Šerák, Michal (vedoucí práce) ; Kopecký, Martin (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá klíčovými andragogickými myšlenkami Franze Pöggelera. Pöggeler byl významným německým andragogem druhé poloviny 20. století a je považován za jednoho ze zakladatelů andragogiky jako samostatné vědní disciplíny. Práce vychází především z Pöggelerovy ústřední andragogické publikace Erwachsenenbildung. Einführung in die Andragogik. (Vzdělávání dospělých. Úvod do andragogiky) z roku 1974. Cílem práce je interpretovat a systematizovat Pöggelerovy klíčové andragogické myšlenky a poskytnout ucelený obraz jeho koncepce andragogiky v kontextu jeho doby. Součástí práce je také kritické zhodnocení Pöggelerových andragogických myšlenek. Klíčová slova Franz Pöggeler, andragogika, vzdělávací proces, partnerství vzdělavatele a účastníka vzdělávání dospělých, plná dospělost, pomoc v životě, dialog, křesťanský aspekt
Využívání motivačních mechanismů v rámci výchovně vzdělávacího procesu pro žáky s těžkým mentálním postižením
MALLÁTOVÁ, Michaela
Bakalářská práce řeší otázku motivačních mechanismů v rámci výchovně vzdělávacího procesu pro žáky s těžkým mentálním postižením. Cílem práce je zjistit, jakých motivačních mechanismů je učitelkami žáků s těžkým mentálním postižením nejvíce využíváno. Dílčím cílem je porovnání odpovědí učitelek dle délky jejich praxe a zjištění, zda má délka praxe vliv na výběr motivačních mechanismů. Teoretická část práce se v první kapitole věnuje definici mentální retardace, její etiologii, diagnostice a klasifikaci. Další kapitola je zaměřena na vzdělávání osob s mentálním postižením. Vzdělávání je k účelům mé bakalářské práce blíže specifikováno v následující kapitole, edukace osob s těžkým mentálním postižením. Kapitola edukace osob s těžkým mentálním postižením je kromě vzdělávání věnována okrajově také výchově a stále se rozvíjející metodě Snoezelen a konceptu Bazální stimulace, které do edukace osob s mentálním postižením neodmyslitelně patří. Poslední kapitolou teoretické části je motivace ve školním prostředí. Podklady pro závěr praktické části práce jsem získávala pomocí polostrukturovaných rozhovorů s předpřipravenými deseti otázkami, které díky zvolené pružné metodě mohly být v průběhu dotazování pozměňovány. Na otázky mi odpovídalo deset respondentek. Provedeným výzkumem jsem zjistila, že k výuce je nejčastěji motivováno za pomoci demonstrace, vyprávění, nebo použitím obrázků doprovázejících probíranou látku. Žáci jsou běžně motivování odměnami, mezi nejčastější se řadí úsměv a následně odměnění pomocí drobné sladkosti. Neverbální odměňování a tresty se přirozeně prolínají celou výukou a žáci jim nejsnáze rozumějí. Vliv praxe byl na jednotlivých odpovědích znatelný, zejména v přístupu k novým metodám. Učitelky s kratší praxí využívají nové a alternativní metody častěji a jsou otevřeny učit se novému, na druhé straně učitelky s delší praxí využívají spíše metod ověřených a praxí ozkoušených. Práce může být přínosná jako přehled využívaných motivačních mechanismů napříč různou délkou praxe v oboru a jako materiál studentům, kteří se chtějí věnovat práci s žáky s těžkým mentálním postižením.
Edukační proces a přechod dětí se speciálně vzdělávacími potřebami z MŠ do ZŠ z pohledu začínajícího asistenta pedagoga.
STROPNICKÁ, Renata
Bakalářská práce se zabývá edukačním procesem dětí se speciálně vzdělávacími potřebami a následnou adaptací spojenou s jejich přechodem z mateřské školy do základní školy. Jedná se o případové studie dvou integrovaných dětí, z nichž jedno má poruchu autistického spektra v kombinaci se středně těžkou mentální retardací a druhé s lehkou mentální retardací a vývojovou dysfázií. Teoretická část obsahuje charakteristiku jednotlivých postižení a dále kapitoly vztahující se k integraci a edukaci. Jsou zde také zmíněny některé metody používané při edukačním procesu uvedených dětí. V praktické části jsou popsány metody použité pro výzkumné šetření a dále je zde popsán edukační proces a adaptace spojená s přechodem uvedených dětí z mateřské školy do základní školy z pohledu začínajícího asistenta pedagoga.
Reliability and availability calculation propos efor the educational laboratory
Oujezský, V. ; Novotný, B.
The basic task was to define the reliability of network equipment in the Laboratory of Transport Networks which is a part of “Sensor, Information and Communication Systems” research center (SIX). The whole educational process in the laboratory depends on the reliability of network equipment and our intention is to propose a method to define availability and reliability of used network equipment. It also serves the purpose of effective and predictable equipment renewal. This article describes mentioned method.
Sociální sítě ve vzdělávacím procesu
Prosek, Petr ; Šedivá, Zuzana (vedoucí práce) ; Pour, Jan (oponent)
Tato práce představí teorii sociálního učení. Definuje vzdělávací proces a vzdělávací teorii konektivismu. Práce dále představí ICT prostředky vzhledem k jejich využitelnosti ve vzdělávacím procesu a dle definovaných kritérií. V empirické části této práce bude představena případová studie, vlastní elektronický dotazník zaměřující se na věkovou kategorii vysokoškolských studentů, který zanalyzuje jaké ICT prostředky tato věková kategorie využívá a porovná se sekundárními daty.
Účast pacientů po prodělaném infarktu myokardu na aktivní péči o své zdraví v rámci sekundární prevence
ŽAHOURKOVÁ, Marie
Prevence kardiovaskulárních onemocnění, mezi které patří i infarkt myokardu je v posledních letech velmi diskutovaným tématem. V současné době se kardiovaskulární choroby řadí mezi celosvětově nejrozšířenější onemocnění. Tato diplomová práce se zabývá účastí pacientů po prodělaném infarktu myokardu na aktivní péči o své zdraví v rámci sekundární prevence. Neboť nedodržováním zásad sekundární prevence dochází ke zvýšení morbidity na kardiovaskulární onemocnění a následně pak k nárůstu nákladů za další léčbu. Časná a cílená prevence je velmi důležitá, jak ke snížení nákladů za léčbu, tak k navrácení zdraví a udržení dobré kvality života. Diplomová práce je složena ze dvou částí, teoretické a empirické. Teoretická část práce se zabývá popisem kardiovaskulárních onemocnění, především akutního infarktu myokardu, jejich prevencí a edukací včetně edukačního procesu v sekundární prevenci. Empirická část byla realizována metodou kvalitativního výzkumného šetření. Informace byly shromažďovány technikou polostandardizovaného rozhovoru. Rozhovor byl sestaven z uzavřených i otevřených otázek, ve kterých měli respondenti možnost se individuálně vyjádřit. Výzkumný soubor tvořili pacienti a sestry tří vybraných kardiocenter České republiky - Fakultní nemocnice v Motole, Nemocnice České Budějovice, a.s. a Fakultní nemocnice Plzeň. V první fázi výzkumného šetření jsme zjišťovali informovanost pacientů o sekundární prevenci. Dále míru vlastní aktivity v péči o své zdraví a vliv uskutečněných změn na jejich životní spokojenost. Výzkumný soubor tvořilo 12 respondentů, pacientů, kteří již v dřívější době prodělali infarkt myokardu a nyní byli opětovně hospitalizováni z důvodu příznaků srdečních komplikací. Pacienti byli pro výzkumné šetření vybráni náhodně a po čtyřech z jednotlivých kardiocenter. Ve druhé fázi výzkumného šetření jsme zjišťovali možnosti a míru edukace ze strany sester u pacientů po prodělaném infarktu myokardu v rámci sekundární prevence a druhy ošetřovatelské dokumentace vedené kardiologickými sestrami. Tuto část výzkumného souboru tvořilo devět sester, pracujících ve vybraných kardiocentrech. Pro jeden rozhovor byly osloveny vždy tři sestry z jednoho pracoviště s delší dobou praxe v oboru kardiologie. K výzkumnému šetření bylo stanoveno šest cílů a osm výzkumných otázek. Z výsledků výzkumného šetření vyplynulo, že pacienti jsou relativně dobře edukováni o zásadách sekundární prevence u kardiovaskulárních onemocnění, ne však dostatečně ze strany sester. Znalost prevence infarktu myokardu a opatření sekundární prevence je u pacientů na poměrně dobré úrovni. Vlastní míra změn v přístupu k sekundární prevenci je však ze strany pacientů stále nedostatečná a neodpovídá úrovni zlepšení možností moderní medicíny a to bez ohledu na jejich věk a délku léčby. Výzkum dále prokázal pozitivní vliv dodržování zásad sekundární prevence na kvalitu života pacientů.
Využití IT v řízení lidských zdrojů
Kvasnička, David ; Střížová, Vlasta (vedoucí práce) ; Turko, Václav (oponent)
Informační technologie patří mezi jedno z nejrychleji se rozvíjejících odvětví a jejich dopad lze sledovat i na procesech spojených s řízením lidských zdrojů. Vzhledem k tomu, že člověk patří mezi nejdůležitější součásti organizace, je nutné klást na personální činnost velký důraz. Diplomová práce se zabývá vybranými procesy na úrovni oddělení lidských zdrojů a jejich možnou podporou pomocí vhodných softwarových nástrojů. Cílem práce je analyzovat tyto procesy, seznámit čtenáře se současnou softwarovou podporou těchto procesů a najít postupy, které usnadní implementaci těchto nástrojů do firemní praxe a pomohou tak pochopit jejich význam při využití v organizacích.
Edukační činnost sestry v perioperační péči
FOTROVÁ, Miluše
Popis práce Tato práce se věnuje problematice edukace na operačních sálech perioperačními sestrami. V práci byly stanoveny cíle a výzkumné otázky. Cíl 1: Zjistit rozdíl v edukační činnosti perioperační sestry na vybraných operačních sálech v Nemocnici České Budějovice a.s. Cíl byl splněn, edukační metody vycházejí podle zaměření operačních sálů na příslušných odděleních. Respondentky se shodují v nejvíce užívané metodě, v metodě rozhovoru. Cíl 2: Zjistit rozdíl v edukaci při celkové a místní anestézii perioperační sestrou. Cíl byl splněn. Rozdílnost edukace při místní anestézii se liší především v přístupu k pacientovi, kde respondentky uvedly bližší, individuální kontakt k operovanému. Sestry se shodují, že při místní anestézii pacientovi podávají podrobnější výklad a informují ho po celou dobu operačního výkonu. K cílům práce byly stanoveny čtyři výzkumné otázky. Otázka 1. Jaké edukační metody využívají perioperační sestry? Respondentky uváděly shodně metodu rozhovoru, vysvětlování, práci s textem-letáky, brožurky, dále uvedly fotodokumentaci a edukační knížky, ačkoli se u nich na sálech nepoužívají. Otázka 2. Jakou metodu považují perioperační sestry za nejpřínosnější pro pacienta? Respondentky shodně uvedly metodu rozhovoru, šest dotazovaných uvedlo práci s textem-letáky, brožurky. Otázka 3. Jakým způsobem probíhá edukace na vybraných operačních sálech v Nemocnici České Budějovice a.s.? Všech devět sester shodně uvedlo, že edukaci provádí v den operace na předsálí. Zde obíhající sestra seznámí pacienta s prostředím sálu, vysvětlí a provede ošetřovatelskou přípravu dle zvyklosti oddělení, poučí pacienta o poloze na operačním stole. Otázka 4. V čem spočívá rozdíl v edukaci pacienta perioperační sestrou před operačním výkonem v celkové a místní anestézii? Rozdílnost podle sester spočívá při místní anestézii, v individuálnějším přístupu k pacientovi, s metodou podrobnějšího vysvětlování. S pacientem hovoří po celou dobu výkonu.
Systém vzdělávání zaměstnanců ve vybraném středním podniku
CHLADOVÁ, Lenka
Diplomová práce je věnována analýze a následnému zhodnocení současného systému vzdělávání ve vybraném středním podniku a snaze o nalezení nových možností a přístupů vedoucích k zefektivnění podnikové vzdělávací koncepce, která povede k růstu znalostního potenciálu jednotlivých pracovníků a tím i celého podniku. Cílem práce je zhodnocení současného systému vzdělávání zaměstnanců ve vybraném středně velkém podniku, porovnání se systémem vzdělávání ve společnosti s obdobným zaměřením a následný návrh možností zlepšování systému vzdělávání v daném podniku.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 65 záznamů.   začátekpředchozí44 - 53dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.