Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 51 záznamů.  začátekpředchozí42 - 51  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Právní a etické aspekty reklamy se zaměřením na uplatnění nadsázky.
Beťák, Radovan ; Postler, Milan (vedoucí práce) ; Mikeš, Jiří (oponent)
Tato práce se zabývá reklamou a její regulací pomocí zákonných norem i prostřednictvím etické samoregulace reklamního odvětví. Cílem práce je vymezení prostoru, který je nadsázce a reklamnímu přehánění dán v rámci zákonných předpisů a etických pravidel samoregulace, a na základě vybraných rozhodnutí Rady pro reklamu a judikátů českých soudů vytvoření doporučení k užívání nadsázky v reklamě. Jako východisko pro analýzu omezení, která ovlivňují aplikaci reklamní nadsázky, je použit rozbor právního a samoregulačního rámce reklamy.
Klamavá reklama u rychloobrátkového zboží
Teprtová, Irena ; Boháček, Martin (vedoucí práce) ; Postler, Milan (oponent)
První teoretická část je rozdělena na čtyři kapitoly. První kapitola se týká hospodářské soutěže, druhá kapitola regulace reklamy v české legislativě a komunitárním právu, třetí kapitola popisuje soukromoprávní úpravu klamavé reklamy, veřejnoprávní úpravu klamavých obchodních praktik a etickou úpravu reklam. Čtvrtá kapitola charakterizuje FMCG. Druhá část je praktická a analyzuje jednotlivé reklamy. První kapitola se týká postupu při samotné analýze. Druhá kapitola se zabývá používáním klamavých údajů v reklamě a třetí kapitola je věnována pravdivým údajům, které jsou způsobilé klamat. Poslední kapitola je zaměřená na reklamní nadsázku.
Nekalé obchodní praktiky v evropské i tuzemské právní úpravě a judikatuře
Štouračová, Vanda ; Kotoučová, Jiřina (vedoucí práce) ; Švarc, Zbyněk (oponent)
Bakalářská práce se zabývá zmapováním nekalých obchodních praktik vůči spotřebiteli. Nejprve jsou nekalé obchodní praktiky popsány v právní úpravě EU a ČR, a to v rozdělení na klamavé a agresivní. Rovněž je zařazen i popis klamavé reklamy. Vedle nekalých obchodních praktik jsou popsány i neseriózní obchodní praktiky, které se pohybují na hraně této právní úpravy. Na závěr jsou uvedeny vybrané evropské a české judikáty, jejichž prostřednictvím je v praxi přiblížena problematika této právní úpravy na konkrétním rozhodování soudních orgánů.
Consumer protection in the food sector, focusing on misleading advertising
Poszmiková, Silvia ; Boháček, Martin (vedoucí práce) ; Žák, Květoslav (oponent)
Bakalářská práce se zabývá klamavou reklamou a ochranou spotřebitele před tímto nekalosoutěžním jednáním. Hlavní oblastí zájmu je klamavá reklama potravin. Na této komoditě práce znázorňuje, které orgány jsou příslušné v procesu ochrany spotřebitele před klamavou reklamou. Práce se také zabývá výkladem pojmů souvisejících s klamavou reklamou, a to nekalou soutěží a reklamou obecně. Informovanost spotřebitelů o možnostech jejich ochrany před klamavou reklamou a jejich ochota pustit se do hájení svých zájmů je zhodnocena v závěru práce.
Problematika reklamy v podnikání a hospodářská soutěž v rámci EU.
KUPSOVÁ, Jitka
Cílem této práce je soustředit poznatky z oblasti problematiky reklamy v podnikání a hospodářské soutěže v rámci EU. Práce je zaměřena na reklamu jako takovou. Popisuje pojem reklamy, její historii, funkce, cíle{\dots}atd. Dále se pak soustředí na výběr média pro reklamu. Reklama v ČR je právně regulována jak veřejným právem, tak právem soukromým. Zároveň důležitou roli hraje mimoprávní nástroj regulace a to samoregulace za pomoci etických kodexů. Etický kodex reklamy je vydán Radou pro reklamu. Ta dohlíží na etiku a vkus reklamy. Nekalá soutěž vyjadřuje jednání v hospodářské soutěži, které je v rozporu dobrými mravy a je způsobilé přivodit újmu jiným soutěžitelům nebo spotřebitelům. Existuje několik jednání jako je klamavá reklama, podplácení, zlehčování, které označujeme jako nekalou soutěž. Hospodářská soutěž je kontrolována Úřadem pro ochranu hospodářské soutěže. Ten vytváří podmínky pro podporu a ochranu. V případě porušení hospodářské soutěže existuje regulace soutěžním právem. Jako porušení chápeme například zneužití dominantního postavení, spojování soutěžitelů a zakázané dohody. V rámci práva existují sankce v případě porušení hospodářské soutěže i nekalé soutěže. Co se týká stavu reklamy v EU, pak existuje několik směrnic upravující reklamu. Globálně ale lze říci, že stav reklamy v EU je obdobný stavu v ČR.
Delusive Advertisement in Unfair Competition
Vazanová, Zuzana ; Hejda, Jan (vedoucí práce) ; Přibyl, Karel (oponent)
Cílem práce je vymezit a ohraničit hospodářskou soutěž v rámci obchodního práva. Soustředit poznatky o klamavých praktikách využívaných v reklamě, kterými může být spotřebitel ovlivněn. Vymezení ochranných prostředků proti nekalé reklamě se zaměřením se na spotřebitele. V práci jsou obsaženy i názorné příklady z praxe.
Právní ochrana spotřebitele se zaměřením na reklamu
Dolejší, Kateřina ; Kotoučová, Jiřina (vedoucí práce) ; Strnadová, Eva (oponent)
Tématem bakalářské práce je "Právní ochrana spotřebitele se zaměřením na reklamu". Výběr tématu byl záměrný, protože problematika právní regulace reklamy se zaměřením na spotřebitele je a bude stále aktuálnější. Denně se každý z nás, z pozice spotřebitele, setkává s působením mnoha protiprávních reklam, které se snaží ovlivnit naše spotřební chování. Na straně spotřebitele však stojí systém institucí, zákonů a organizací, které pomáhají spotřebiteli zorientovat se ve svých právech. Bakalářská práce se skládá ze 3 kapitol. První kapitola je věnována definici pojmů reklama a spotřebitel, dále je popsán historický vývoj jednotlivých zákonů souvisejících s reklamou od konce 19. století do současnosti. Následuje stěžejní kapitola "Triky užívané v reklamě", kde jsou prezentovány nejčastější počiny obchodníků v oblasti reklamy. Jednotlivé praktiky jsou definovány a stručně popsány, případně vysvětleny příkladem z praxe. Závěrečnou kapitolu "Řešení případných sporů" otvírá přehled institucí, které se regulací reklamy zabývají. V úplném závěru jsou uvedena specifikace soudního a mimosoudního řízení v oblasti reklamy. Cílem této práce bylo sumarizovat poznatky z oblasti regulace reklamy a spotřebiteli nastínit jeho práva.
Nekalá soutěž - klamavá reklama
Dlouhá, Pavlína ; Zamazalová, Marcela (vedoucí práce) ; Černá, Jitka (oponent)
Práce vymezuje základní aspekty a podmínky nekalé soutěže, mapuje, jak je nekalá soutěž regulována v okruhu právním a etickém dle Obchodního zákoníku a Etického kodexu reklamy, uvádí jednotlivé formy nekalosoutěžního jednání se zaměřením na klamavou reklamu a formou ankety zjišťuje, jak klamavou reklamu obecně i se zaměřením na její konkrétní případ, vnímají kolem sebe sami spotřebitelé.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 51 záznamů.   začátekpředchozí42 - 51  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.