Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 127 záznamů.  začátekpředchozí41 - 50dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Delegování činností na střední management střední školy
Vaňasová, Radka ; Trojanová, Irena (vedoucí práce) ; Tureckiová, Michaela (oponent)
v českém jazyce Závěrečná bakalářská práce "Delegování činností na stření management střední školy" se zabývá školským managementem a aspekty, které jsou spjaty s procesem delegování pravomocí z hlediska ředitele střední školy. Management obecně je rozčleněn do tří úrovní, hlavní pozornost je zde však věnována managementu střednímu. Tato práce vymezuje postavení, roli, kompetence a aktivity středního managementu. Popisuje osobnost vedoucího pracovníka a jeho vliv na střední management při delegování úkolů. Vzhledem ke skutečnosti, že současní ředitelé škol jsou zaneprázdněni spoustou administrativních a legislativních úkonů, pokouší se tato práce přinést návod, jak využít potenciálu spolupracovníků, kteří působí na pozicích středního managementu. Výzkum je založen na osobních pohovorech s pedagogickými pracovníky středních škol. Tuto práci je možné použít jako vodítko při procesu delegování ve školách. Klíčová slova Management, školský management, střední management školy, metodické orgány školy, delegování, motivace
Školní řád jako nástroj řízení školy
Prokop, František ; Kitzberger, Jindřich (vedoucí práce) ; Svoboda, Petr (oponent)
Resumé Název: Školní řád jako nástroj řízení školy. Tato bakalářská práce se pokouší odpovědět na otázku: Jaké znaky musí mít školní řád, aby byl efektivním nástrojem pro řízení školy? Vychází přitom z předpokladu, že školní řád může plnit roli efektivního nástroje školského managementu. Teoretická část se zabývá rozborem odborné literatury s cílem najít oblasti, ve kterých je možné podpořit efektivitu školního řádu. Formulované hypotézy jsou pak podrobeny kritice v praktické části práce. Ta je založena na dotazníkovém šetření mezi řediteli základních škol a na analýze vybraného vzorku konkrétních školních řádů. Zjištěné závěry mohou být zajímavým podnětem pro úvahy řídících pracovníků ve školství nad funkcí a účelem školního řádu. Klíčová slova: školní řád, školský management
Řízení školy z pohledu rodičů
Homola, David ; Kitzberger, Jindřich (vedoucí práce) ; Urbanová, Eva (oponent)
Bakalářská práce "Řízení základní školy z pohledu rodičů" se zabývá aktuálními postoji rodičů a jejich kritérií při hodnocení řízení základní školy a jejího fungování. Tato bakalářská práce se zaměřuje z pohledu rodičů především na hodnocení oblasti funkce školy, pedagogického procesu, komunikace a spolupráce rodičů a školy. V teoretické části je popsána historie základního vzdělávání, současná základní škola, její funkce a výchovně vzdělávací proces, podoba současné rodiny a typy rodin a rodičů. Dále jsou stručně vymezena práva a povinnosti rodičů vůči základní škole, komunikace školy a rodičů a vzájemná spolupráce. Teoretickým východiskem jsou odborné publikace, články a výzkumné studie. V praktické části je použita kvantitativní výzkumná metoda konkrétně dotazníkového šetření aplikované na rodiče dětí základních škol zřizovaných městem Most. Výsledky jsou interpretovány za pomocí grafů a tabulek s průměrnými skóry. Tím jsou analyzovány postoje a hodnocení rodičů žáků mosteckých škol v oblasti funkce školy, pedagogického procesu, komunikace a spolupráce rodičů a školy. V závěru práce jsou shrnuty a porovnávány zjištěné výsledky. KLÍČOVÁ SLOVA základní škola, rodič, řízení školy, zákonný zástupce, kritéria kvality vzdělávání
Spolupráce učitelů na malotřídní základní škole: případová studie
Plavcová, Eliška ; Pěnička, Jaroslav (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
v českém jazyce ABSTRAKT Cílem této diplomové práce je analýza a následný popis toho, jak probíhá spolupráce mezi pedagogickými pracovníky na vybrané malotřídní škole, jakým způsobem funguje spolupráce v praxi. Teoretická část této práce se věnuje charakteristice malotřídních škol na našem území, dále se zaměřuje na osobnost učitele, na prostředí a klima, ve kterém pedagogičtí pracovníci spolupracují. V poslední kapitole teoretické části uvádím spolupráci jako téma. Jsou zde definovány základní pojmy, které se spoluprací mezi pedagogickými pracovníky na malotřídní škole souvisí. Mezi takové pojmy patří malotřídní škola, osobnost učitele, profesní rozvoj, klima a prostředí školy, spolupráce. V teoretické části je zmíněna spolupráce mezi asistentem pedagoga a učitelem, protože v dnešní době je asistent nedílnou součástí pedagogického sboru. Empirická část práce obsahuje případovou studii vybrané malotřídní školy, jak na této škole konkrétně spolupráce probíhá. V práci se využívají tyto metody sběru: pozorování, rozhovor a dotazníkové šetření. Následuje analýza získaných dat a vyhodnocení situace. Tento výzkum ukázal zajímavé výsledky, v empirické části se využívají poznatky z teoretické části. KLÍČOVÁ SLOVA klima školy, učitelský sbor, vedení, spolupráce učitelů, malotřídní škola
Řízení mateřské školy - strategický plán rozvoje školy
Ptáčník, Jaroslav ; Leontovyčová, Jana (vedoucí práce) ; Váňová, Miroslava (oponent)
V diplomové práci jsem se zaměřil na proces tvorby strategického plánu rozvoje mateřské školy. V teoretické části jsem vymezil základní pojmy managementu, zejména školského a strategického a následně charakterizoval jednotlivé části strategického plánu rozvoje školy s důrazem na problematiku strategických analýz. V praktické části jsem se zaměřil na tvorbu strategického plánu konkrétní mateřské školy. Na základě vybraných strategických analýz jsem identifikoval významné faktory vnějšího i vnitřní prostředí školy a vytvořil strategický plán rozvoje Mateřské školy Letců, příspěvkové organizace.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 127 záznamů.   začátekpředchozí41 - 50dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.