Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 105 záznamů.  začátekpředchozí41 - 50dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Využití metod a technik dramatické výchovy ve výuce vlastivědného tématu historie místa, kde žiji.
Křížová, Martina ; Svobodová, Radmila (vedoucí práce) ; Váňová, Michaela (oponent)
Tato diplomová práce ověřuje možnosti využití technik a metod dramatické výchovy při práci učitele 1. stupně základní školy ve výuce vlastivědného tématu. Je rozdělena do dvou částí - teoretické a praktické. V teoretické části nejprve charakterizuje dítě mladšího školního věku a jeho specifika, zaměřuje se na tělesný, psychický, citový, sociální vývoj a vývoj jeho poznávacích procesů. V dalších kapitolách vymezuje pojmy výchova a vzdělání. Dále teoretická část seznamuje s pojmem dramatická výchova. Popisuje pohled na výchovu a dramatickou výchovu v průběhu historie. Blíže seznamuje s metodami, technikami, principy a cíli dramatické výchovy. Uvádí jednotlivé formy dramatické výchovy ve vzdělávání. Podrobně popisuje vzdělávací obsah vzdělávacího oboru Dramatická výchova. Věnuje se osobnosti učitele a jeho profesním předpokladům. Jedna kapitola teoretické části je věnována informacím o historických událostech místa - vlastivědnému tématu výuky a popisu čerpání informací a sběru dat. Praktickou část tvoří plán pěti výukových bloků, ve kterém se děti prostřednictvím využití technik a metod dramatické výchovy seznamují s historií místa, kde žijí, a s osudy místních občanů v období druhé světové války. Hlavním cílem výuky bylo probudit v dětech touhu po poznání, motivovat je k pokládání otázek a uvědomění...
CO-HOUSING Brno Židenice
Dušková, Petra ; Sedlák, Jan (oponent) ; Kiszka, Josef (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce bylo ideové zpracování architektonické studie objektu pro komunitní bydlení. Návrh navazuje na zpracovanou urbanistickou koncepci Brna Židenic, konkrétně území, jež je na hranici městkých částí Zábrdovice a Židenice. Už v této části práce jsem uvažovala se sociální složkou, která má v architektonickém a urbanistickém navrhování podstatné zastoupení a v diplomové práci tuto myšlenku sociálna dále rozvíjím skrze konkrétní dům. Celá práce je postavena na dvou principech, ze kterých jsem při navrhování objektu vycházela. A to z kontextu dnešní doby, jaký vliv má na člověka, a zejména, jak se díky tomuto vlivu mění jeho způsob života a jeho potřeby. Dále jsem vycházela z principu konkrétního místa, respektive města a snažila jsem v těchto dvou aspektech nalézt propojení a případná řešení. Výsledkem je obytný dům, koncipovaný tak, aby samotný pojem co - housingu, spolubydlení, nebyl ukotven jen v samotném objektu, ale aby se jeho význam přenášel i skrze zdi do sousedících ulic a jiných veřejných prostor. Aby spolubydlení neznamenalo jen sdílení domova, ale společné spolubydlení v ulicích a lokalitě, kde se náš domov nachází. Abychom se zase znovu učili žít pospolu a ne jen vedle sebe.
Budova 18, rue Bonaparte: Místo paměti a jeho význam pro Čechy žijící v Paříži
Okénková, Věra ; Šatava, Leoš (vedoucí práce) ; Šalanda, Bohuslav (oponent)
Filozofická fakulta Univerzity Karlovy nám. Jana Palacha 2, 116 38 Praha 1 IČ: 00216208 DIČ: CZ00216208 Tel.: (+420)221 619 111 http://www.ff.cuni.cz Jedná se o rigorózní práci, která je uznanou diplomovou či disertační prací. Děkujeme za pochopení.
Representation of the House in British Fiction /1906-2009)
Hanzlová, Tereza ; Grmelová, Anna (vedoucí práce) ; Chalupský, Petr (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na různorodá ztvárnění domu ve vybraných britských románech od roku 1906. Romány byly vybrány na základě důležitosti připisované domům v rámci jejich "architektury" - v kontextu děje, postav a prostředí, každý nabízí jedinečný obraz domu. Dům je vnímán jako domov, jako majetek, či jako umělecké dílo. Romány E.M. Forstera, Johna Galsworthyho a Simon Mawera jsou nahlíženy optikou Fenomenologie, jmenovitě skrze eseje Martina Heideggera, Jana Patočky a Anny Hogenové. Takové zkoumání přináší vhled do motivace jednotlivých postav, ale také hlubší porozumění funkcí a rolí domu ve fikci stejně jako v realitě. Všechna díla jsou tudíž studována v kontextu širšího sociálního, kulturního a estetického pozadí. Klíčová slova: Britský román, Fenomenologie, Dům, Domov, Modernismus, Umělecké dílo
"Domov" pohledem učitelů mateřských škol a dětí předškolního věku a zprostředkování tohoto tématu dětem v mateřské škole prostřednictvím knih
Sedláčková, Dominika ; Laufková, Veronika (vedoucí práce) ; Horáčková, Klára (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá zprostředkováním tématu domova a jeho podob dětem v mateřské škole metodou práce s knihou. Cílem této práce je vybrat vhodné knihy, které nabízejí různé podoby domova, ať už v tradiční, či alternativní formě a vytvořit k nim metodický materiál, který by pomohl dětem pochopit, že každý domov je jiný. Na základě tohoto metodický materiálu ověřit lekce třemi vybranými pedagogy a dle reflexí posoudit, zda je tento materiál vhodný jako metodika pro dané téma. Teoretická část práce shrnuje různé podoby domova a zobrazuje umístění tohoto tématu v Rámcovém vzdělávacím programu pro předškolní vzdělávání. Dále se teoretická část věnuje charakteristice dítěte předškolního věku převážně z hlediska sociálního a emočního vývoje, literatuře pro předškolní děti a metody práce s knihou, které jsou využívány i v praktické části. V praktické části je nabídnut metodický materiál, který je využitelný ke zprostředkování tématu domova v mateřských školách. Bylo navrženo 6 lekcí, které představují různé podoby domova, se kterými se v dnešní době předškolní dítě může setkat. Součástí lekcí jsou i alternativní podoby domova, jako je např. model střídavé péče, dětský domov, adopce, nevlastní rodič. Lekce korespondují se 6 vybranými knihami pro děti předškolního věku, které tato témata nabízejí....
Prevence a způsoby pomoci mladým bezdomovcům v oblasti sociálních služeb v České republice
Hájková, Kristýna ; Kotrusová, Miriam (vedoucí práce) ; Čampulková, Jitka (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje problematice bezdomovectví mladých lidí. V České republice narůstá počet lidí ve věku 18-26 let, kteří jsou ohroženi sociálním vyloučením. Nejčastěji se jedná o lidi, kteří pochází z nefunkčních rodin nebo rodinu nemají vůbec. Pak prochází ústavní výchovou, postrádají vzor a nemají žádné finanční a sociální zázemí. Sociální vyloučení vždy vzniká kumulováním mnoha příčin, které je třeba včas řešit. Proto jsem se rozhodla identifikovat specifika této skupiny lidí a specifika práce s nimi. Definovat způsoby prevence a pomoci a popsat bariéry systému sociálních služeb. V neposlední řadě se zaměřit na proces sociálního začleňování, jeho úspěšnost a problémy, se kterými se mladí lidé během tohoto procesu potýkají. Hlavním zdrojem dat mi byly rozhovory s experty - pracovníky organizací pro lidi bez domova. Data z rozhovorů jsem podrobila tematické analýze, která mi pomohla odhalit všechna důležitá témata, kterým se ve své práci věnuji. V závěru jsme se pokusila nabídnout vhodné řešení této problematiky pomoci sítí a vazeb.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 105 záznamů.   začátekpředchozí41 - 50dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.