Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 79 záznamů.  začátekpředchozí41 - 50dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Zobrazování postavy soudce ve vybraných českých médiích
Břízová, Iva ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Cebe, Jan (oponent)
Autorka si v diplomové práci s názvem "Zobrazení postavy soudce ve vybraných českých médiích" klade za cíl analyzovat, jakých úrovní reprezentace je k zobrazování postavy soudce ve vybraných českých seriálech užíváno. Vybraných pět postav soudců je popsáno na základě jejich fyzického popisu, rolí ve společnosti, chování i vztahů, kterými je jejich charakter spoluutvářen. Autorka se soustředila zejména na stereotypy, které byly pro zobrazení postav využity. Součástí analyzování postav soudců je jejich zařazení do kategorie hrdinů nebo padouchů dle typologie postav Briana McNaira. Je také užita typologie postav dle E.M. Forstera a Seymoura Chatmana. Mediální obraz soudců ve vybraných seriálech je pozitivní. Na úrovni reprezentativnosti, ovlivňuje vnímání instituce soudů, které jsou zobrazováním soudcovské profese formovány. 1
Reprezentace úspěchu v českých televizních seriálech po roce 1989
Freislebenová, Andrea ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent)
Diplomová práce Mediální reprezentace úspěchu v českých seriálech po roce 1989 zkoumá na šesti českých televizních seriálech, jak je nám skrze tyto mediální výstupy prezentován úspěch. Mediální obrazy jsou důležitým zdrojem poznání naší současné společnosti. Samotný úspěch je jevem, se kterým jsme konfrontováni v každodenním životě. Ve velké míře tato zkušenost probíhá právě skrze média. Účelem práce je rozpoznat, které klíčové jevy společensky uznávaných hodnot se objevily ve vybraných seriálech (Konec velkých prázdnin, Život na zámku, Ranč U Zelené sedmi, Reportérka, Semestr a Terapie). Pomocí pozorování je možné tyto jevy rozklíčovat a stanovit, které obrazy úspěchu byly zobrazeny nejvíce, které naopak nejméně a na koho se váží. Díky tomu můžeme posoudit, zdali tyto mediální reprezentace úspěchu jsou ve shodě s naším vlastním hodnocením tohoto pojmu. Rozpoznatelnost těchto jevů a jejich interpretace je totiž parametrem velice individuálním a jejich pozorování podléhá stereotypizaci. Závěr práce ukáže, jaký je vývoj reprezentace úspěchu v českých seriálech v čase a jaký obraz současné společnosti jejich interpretace vytváří.
Genderové aspekty komunikace sportovních událostí: Případová studie medializace neúčasti Gabriely Koukalové a Jaromíra Jágra na XXIII. zimních olympijských hrách
Jonáčková, Lucie ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent)
Diplomová práce s názvem Genderové aspekty komunikace sportovních událostí: Případová studie medializace neúčasti Gabriely Koukalové a Jaromíra Jágra na XXIII. zimních olympijských hrách se zabývá aspekty komunikace biatlonistky Gabriely Koukalové a hokejisty Jaromíra Jágra s přihlédnutím k jejich genderu. Na teoretický rámec, který čtenáře a čtenářky uvádí do problematiky genderu a specifik české společnosti a místního sportovního prostředí, navazuje praktická část obsahující analýzu konkrétních případů. Jako nástroj výzkumu byla zvolena poststrukturalistická kvalitativní analýza diskurzu, v níž se autorka zaměřuje na vyjádření sportovce a sportovkyně zejména na sociálních sítích, reakci veřejnosti na ně a medializaci celého případu ve vybraných médiích. Výsledkem komplexní případové studie je identifikace trendů, které jsou přítomny napříč zkoumaným vzorkem. Některé z těchto trendů se v kontextu českého prostředí mohou podílet na upevňování patriarchálního nastavení společnosti.
Analýza reprezentace sebevražd a sebepoškozování v populární kultuře v letech 1999-2019
Nainová, Victoria ; Vochocová, Lenka (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na reprezentaci sebevražd a sebepoškozování ve filmových a seriálových snímcích americké produkce za období 1999-2019. Cílem práce je zjistit, jak jsou fenomény zobrazeny a s jakými aktéry populární kultura tyto fenomény spojuje. Teoretická část práce se zabývá sociální a mediální konstrukcí reality, stereotypizací, stigmatizací a pojmovým vymezením fenoménů. Jelikož jsou tyto fenomény součástí sociálně deviantního chování, je mu věnovaný krátký popis pro lepší porozumění. Analýza je provedena metodou kvalitativní obsahové analýzy, která je doplněna o kvantitativní analýzu pro porovnání sociodemografických údajů. Na základě vybraného vzorku, který se skládá ze 23 snímků, proběhlo kódování dat, a to prostřednictvím zakotvené teorie. Tento postup mi umožnil získat přehled o datech a vytvořit typologii, po které následuje interpretace zjištění. Tato zjištění ukazují, jak americká produkce fenomény reprezentuje, s jakými aktéry je spojuje a na základě porovnání s reálnými daty přináší přehled o přesnosti této reprezentace. V souvislosti s mediální konstrukcí reality jsou zjištění spojená s těmito fenomény důležitá, protože neodborná veřejnost může považovat zobrazení těchto fenoménů za relevantní a názory na ně přijímat za své vlastní.
Mediální obraz feminismu a problematiky genderu na stránkách české verze magazínu Playboy
Štěpařová, Tereza ; Krobová, Tereza (vedoucí práce) ; Osvaldová, Barbora (oponent)
Tato bakalářská práce studuje, jak česká verze pánského lifestylového časopisu Playboy na svých stránkách prezentuje témata genderu a feminismu. Teoretická část představuje teoretická východiska práce. Popisuje obsah studia genderu a genderových problematik, zde je vysvětlen rozdíl mezi pohlavím a genderem, dále jsou nastíněna teoretická východiska genderu a problematika hierarchizace rolí ve společnosti. Tato část také vysvětluje feminismus jako hnutí včetně jeho historie. Poté je představena koncepce mediálního zprostředkování reality a způsoby, jakým média prezentují feminitu, maskulinitu a feminismus. Poslední část se věnuje historii a současnosti magazínu Playboy včetně jeho české verze. Předmětem praktické části je kvalitativní obsahová analýza, prováděná metodou zakotvené teorie podle Anselma Strausse a Juliet Corbin. Jako výzkumný vzorek byly stanoveny ročníky 1993, 2007 a 2019 české verze magazínu Playboy. Pro potřeby výzkumu byly položeny dvě výzkumné otázky: 1) Jak časopis Playboy ve zkoumaných letech prezentoval problematiku genderu a feminismu na svých stránkách? 2) Jak se měnila strategie a obsah prezentování problematiky genderu a feminismu v tomto časopise v průběhu zkoumaných let? Ze závěrů analýzy vyplývá, že časopis reprodukují genderové stereotypy a tím negativně přispívají k...
Mediální reprezentace české národní identity v historickém pořadu DějePIC!
Petrová, Natálie ; Numerato, Dino (vedoucí práce) ; Klásková, Markéta (oponent)
Bakalářská práce se zabývá reprezentací české národní identity v pořadu DějePIC! (2017), rodinném televizním cyklu o české historii. Práce je založena na předpokladu, že se média podílejí na definování tohoto pojmu. Výstupem bakalářské práce je analýza interpretací české národní identity ve vybraném pořadu. Konkrétně je analýza zaměřena na prezentaci symbolů, událostí, osobností a charakteristik české národní identity. Cílem této práce je odpovědět na otázku, jakým způsobem a v jakých souvislostech je prezentována česká národní identita v pořadu DějePIC!. První část práce je teoretická a jsou v ní představeny klíčové pojmy, jakými je národní identita a s ní související kolektivní paměť, dále také mediální konstrukce reality a formování národní identity v médiích. Druhou část práce, empirickou, tvoří analýza. Vzhledem k povaze analýzy vycházím z tradice kvalitativní metodologie. Po první fázi identifikace základních témat, jež v pořadu přispívají k utváření obrazu národní identity, a kategorizaci, je provedena jejich hlubší analýza. Výzkumný vzorek tvoří všech 32 epizod pořadu DějePIC! (září 2017 až prosinec 2018), jež mapují českou historii od pověsti o příchodu Praotce Čecha až po vznik samostatného Československa.
Media representation of current female political readers and gender discourse in online enviroment
Blažiová, Lucia ; Vochocová, Lenka (vedoucí práce) ; Reifová, Irena (oponent)
Kvantitatívna a kvalitatívna analýza toho, ako vyzerá mediálna reprezentácia politických líderiek v článkoch publikovaných na facebookových stránkach a akú podobu má diskusia užívateľov pod danými článkami nám vytvára pomerne komplexný obraz o diskurze na tému pôsobenia žien na najvyšších politických pozíciách v online prostredí. Napriek tomu, že gender sa nejaví ako jeden z najvýznamnejších faktorov ovplyvňujúcich tón analyzovaných textov, v článkoch aj príspevkoch je možné identifikovať niekoľko tendencií, ktoré s genderom súvisia. Okrem pozitívneho hodnotenia politických aktivít a postojov, pri ktorom boli vyzdvihnuté vlastnosti stereotypne spojené so ženami (trpezlivosť, kompromis apod.), sú články a príspevky negatívne. V článkoch boli identifikované ďalšie spôsoby, ktoré médiá používajú v rámci reprezentácie političiek  zobrazovanie sily a slabosti (pričom na príliš veľká sily je zobrazovaná negatívne); spájanie žien s emóciami (oba extrémy - absencia i precitlivelosť  sú zobrazované negatívne); a témy súvisiace so súkromím, ako napr. rodina, móda, koníčky (žena, ktorá sa o tieto oblasti nezaujíma, a tým nespadá do stereotypnej predstavy ženy, je opäť zobrazovaná negatívne). Z príspevkov v online diskusii bolo zistené, že ženy vykazujú vyššiu mieru negatívnych príspevkov voči političkám, čo...
Children in advertising: Children's perception of childhood
Hegyiová, Hana ; Zezulková, Markéta (vedoucí práce) ; Klimeš, David (oponent)
Táto práca sa venovala postojom detí k reprezentáciám detstva v médiách. Detské obrazy sú častokrát využívané ako obsah k vyrozprávaniu príbehu audio-vizuálnej reklamy, či iných reklamných textov. Zámerom teoretickej časti tejto práce bolo preskúmať dominantné prístupy k detstvu v západnej spoločnosti, a spojiť ich s témou médií a reprezentácie detstva v reklame. Kvôli snahe o subjektívne názory a povahe tejto bakalárskej práce bol pre jej praktickú časť zvolený kvalitatívny výskum v podobe ohniskových skupín. Výskum pozostával z troch štyridsaťpäť minútových ohniskových skupín, uskutočnených v prostredí základnej školy, ktoré spolu autorke zabezpečili 18 detských participantov. Pomocou pripravenej štruktúry bol výskum rozdelený na tri tematické celky v snahe čo najpresnejšie zodpovedať na dve zvolené výskumné otázky: Ako deti vnímajú mediálnu reprezentáciu detstva v reklame? Ktoré z vybraných charakteristík sa im páči a prečo? Deťmi favorizované reklamy reprezentovali obraz nevinného detstva, a zároveň charakteristiky ako objavenie sa obľúbenej značky či humorný prvok boli pre nich kľúčové. Výskum teda ukázal že deti reagujú kladne na mediálnu reprezentáciu detstva, ktorá je totožná s ich vlastným prežitkom, v tomto prípade na nevinné detstvo.
Mediální obraz Strany nezávislosti Spojeného království ve vybraných britských mediích před referendem o setrvání v EU
Rukavička, Tomáš ; Šafařík, Petr (vedoucí práce) ; Kasáková, Zuzana (oponent)
Tato bakalářská práce zkoumá mediální obraz Strany nezávislosti Spojeného království ve vybraných britských tištěných médiích od začátku roku 2016 až do dne referenda o setrvání Spojeného Království v Evropské unii, které se konalo ve čtvrtek 23. června 2016 a vešlo ve známost jako brexit. Práce sleduje množství a měsíční kulminaci výskytu vybraných témat, která se objevují ve spojení se stranou ve článcích vybraných a vytvořený mediální obraz z perspektivy populismu a euroskepticismu. Přes krátkou historii Strany nezávislosti Spojeného království obsahuje práce vysvětlení všech pojmů spojených s prováděnou analýzou. Vlastní analýza vybraných britských médií je provedena na základě dvou stanovených témat populismu a euroskepticismu. Pro jejich sledování byly použity tištěné novinové články deníků The Sun, Daily Mail a The Daily Mirror. Tyto tabloidy byly vybrány na základě jejich nákladu tisku ve vybraném období a jejich politické inklinace. Práce analyzuje všechny články v daném období obsahující zmínku o straně, tedy buď výraz UKIP, případně United Kingdom Independence Party, konkrétně 565 článků. Pro analýzu byla použita metoda obsahové analýzy, která sleduje po jednotlivých měsících, jakým poměrem se témata euroskepticismu a populismu objevovaly ve článcích před referendem oproti ostatním...
Analýza mediálního obrazu výstavby pohraniční bariéry na maďarsko-srbské hranici
Mildorfová, Michaela ; Šafařík, Petr (vedoucí práce) ; Lizcová, Zuzana (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou mediálního obrazu výstavby pohraniční bariéry na maďarsko-srbské hranici. Text se částečně věnuje kontextu a politickému rozměru události, hlavní částí je rozbor mediální reflexe události v období červen - září 2015 ve třech českých denících, Mladé frontě DNES, deníku Právo a Hospodářských novinách, volba titulů má za cíl pokrýt různorodost zpravodajské scény. Výzkumná otázka je koncipována jako komparace oficiální reprezentace výstavby maďarskou stranou a reflexe události v českých zpravodajských denících - zda mediální obraz odpovídal oficiálnímu způsobu komunikace, popř. jaké jiné způsoby reprezentace převládaly. Pro vypracování byla zvolena kvalitativní metoda kritické diskurzivní analýzy dle přístupu T. Van Dijka, která umožnila definovat základní aktéry události a způsob jejich reprezentaci, na základě toho jsou definována nejtypičtější schémata komunikace, reflektující pozici Maďarska, mezinárodní reakce, podporovatele a odpůrce rozhodnutí a v neposlední řadě reprezentaci imigrace a uprchlíků v rámci tématu. Práce reflektuje mediální diskurz, který se týká problematiky bezpečnosti a ochrany státu a současně způsob reprezentace imigrantů v rámci specifické výseče v širokém spektru témat migrační krize.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 79 záznamů.   začátekpředchozí41 - 50dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.