Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 40,665 záznamů.  začátekpředchozí40656 - 40665  přejít na záznam: Hledání trvalo 2.04 vteřin. 

Formy organizace, cíle a vliv indiánských hnutí - případ Bolívie a Ekvádoru
Kerclová, Helena ; Němec, Jan (vedoucí práce) ; Nachtigallová, Mariana (oponent)
Hlavním tématem této práce jsou formy organizace, cíle a vliv indiánských hnutí v Latinské Americe. Práce zachycuje zakládání indiánských organizací od odborových organizací přes indiánská hnutí až po vznik indiánských politických stran v Bolívii a Ekvádoru. Tato práce zkoumá příčiny sdružování indiánů do organizací a jejich snahy o získání účasti na politické moci. Pozornost je též věnována tomu, jakým způsobem indiáni zasahují do politického dění v zemi a jaký mají jejich organizace vliv na současnou politiku v obou zemích. Dále se práce zabývá jejich cíli, které tyto organizace měly, a poukazuje na jejich úspěchy. Hlavním cílem této práce je zjistit, proč došlo k zakládání indiánských organizací, a porovnat jejich sílu a vliv na politické systémy v Bolívii a Ekvádoru.

Marketingový výzkum image značky McDonald's mezi lidmi ve věku 15-25 let
Štochl, Michal ; Procházka, Jan (vedoucí práce) ; Voráček, Josef (oponent)
Název: Marketingový výzkum image značky McDonald's mezi lidmi ve věku 15-25 let Cíle: Cílem této bakalářské práce je za pomoci nezávislého marketingového výzkumu zjistit, jaký image má značka McDonald's mezi lidmi ve věku 15 až 25 let, kteří v současnosti žijí v České republice. Výzkum se zaměřoval na povědomí respondentů o značce a jejích konkrétních prvcích, postavení na poli konkurence, asociace respondentů se značkou a hodnocení a povědomí o konkrétních marketingových aktivitách značky McDonald's. Metody: Pro marketingový výzkum, který byl proveden v rámci praktické části práce, byla použita technika elektronického dotazování. Výsledky: Výzkum poskytl odpovědi na všechny kladené otázky a výsledná data, která z něho vzešla, umožnila zhodnocení image, který značka McDonald's mezi cílovou skupinou má. V praktické části práce jsou prezentovány a graficky znázorněny výsledky ze všech oblastí, které byly ve výzkumu zahrnuty. Klíčová slova: značka, image značky, marketingová komunikace, marketingový výzkum

Česká hudební společnost - tradice, současnost
Kuhnová, Barbora ; Jenčková, Eva (oponent) ; Kittnarová, Olga (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se komplexně zabývá historií České hudební společnosti. Práce je rozdělena do dvou hlavních oddílů. V prvním se zabývám celkovou historií společnosti od jejích počátků až po současnost a ve druhém se věnuji organizační struktuře jednotlivých složek české hudební společnosti.

České malé a střední podniky a efektivita jejich PPC marketingu
Zachová, Hana ; Král, Petr (vedoucí práce) ; Hlaváček, Josef (oponent)
Tato práce se zabývá tématem vyhodnocování efektivity digitálního marketingu; konkrétně zkoumá problematiku Pay-per-click inzerce na vzorku malých a středních podniků v České republice. Diplomová práce přináší pohled na moderní i již zastaralé praktiky, které se používají k vyhodnocování úspěšnosti PPC reklamy a spojuje tuto problematiku také s příbuzným tématem atribučního modelování. Toto téma představuje v současnosti velmi důležitou oblast pro online marketéry hlavně z důvodu velmi rozšířeného používání tzv. "last-click" atribučního modelu, který mnohdy není schopen spravedlivě přisoudit váhu všem kanálům na cestě zákazníka ke koupi. V praktické části práce je proveden kvalitativní výzkum formou hloubkových intervií, který dává pohled na současné praktiky měření úspěšnosti online marketingu a atribučního modelování z pohledu českých malých a středních podníků a digitálních agentur. Výsledky zkoumání přinášejí pohled na to, v jakém stavu rozvoje se momentálně měření a atribuce PPC v České republice nachází.

Současná situace olomouckých církví
Chamraďová, Lucie ; Ovečka, Libor (vedoucí práce) ; Eliáš, Vojtěch (oponent)
Cílem mé práce bylo zjistit, jaké křesťanské církve existují v Olomouci a jaké vyvíjejí aktivity, tedy jakým způsobem jsou schopny uskutečňovat své poslání. Zároveň se snažím tuto práci také obohatit o pohled těch, kteří nejsou praktikujícími křesťany. Tzn. o pohled občanů města Olomouce, kteří se nehlásí k členství některé z křesťanských církví, právě na činnost těchto církví. Neboť jestliže mi při návštěvách jednotlivých církví jejich představitelé v různé formě sdělovali - naším hlavním úkolem je předávat Krista a jeho zvěst, pak bylo velmi zajímavé podívat se, jakým způsobem toto snažení hodnotí ti, kteří jsou v tomto smyslu jedni z nejcitlivějších. Totiž ti, kteří tuto zvěst nepřijali nebo se k ní oficiálním způsobem nepřihlásili. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Obchodní a kulturní zvláštnosti kanadských partnerů
Nováková, Šárka ; Gullová, Soňa (vedoucí práce) ; Laschoberová, Libuše (oponent)
Kanada je federativní stát, který se skládá ze 3 teritorií a 10 provincií. Rozkládá se v Severní Americe a sousedí se Spojenými státy americkými. Patří k nejvyspělejším státům světa a životní úroveň obyvatelstva se pohybuje na podobné úrovni jako u nejrozvinutějších států Evropské Unie. Téma mojí bakalářské práce " Obchodní a kulturní zvláštnosti kanadských partnerů" jsem si vybrala z několika důvodů. Ke Kanadě jsem si vypěstovala vztah nejen díky její krásné přírodě, ale také kvůli místním oficiálním jazykům -- francouzštině a angličtině, které studuji. Tuto možnost jsem se rozhodla využít a podařilo se mi zapojit se do semestrálních výměnných pobytů, díky nimž na začátku roku 2009 vycestuji studovat do Montrealu na McGill University. Nechtěla bych avšak téma týkající se Kanady opustit ani po návratu, naopak bych chtěla navázat na zkušenosti a informace, které se mi podaří během mého pobytu zjistit, a také bych si chtěla v praxi ověřit fakta, jež se mi v posledním půlroce podařilo nashromáždit. Cílem mojí práce je poskytnout informace týkající se zvláště obchodních zvláštností, kterými se odlišují Kanaďané od Čechů a které jsou pro ně typické. Poté bych chtěla nastínit i překážky a postupy potřebné při snaze začít podnikat v Kanadě či si zde najít obchodní partnery. Dále bych chtěla ukázat i z našeho pohledu na nejvýraznější kulturní zvláštnosti. Pokusila jsem se získat i informace od českých firem, které mají obchodní vztahy s Kanaďany, abych mohla představit i praktické informace -- názory obchodníků na chování a vystupování kanadských partnerů.

Přínosy a problémy členství v zastřešující organizaci: Případová studie nevládní neziskové organizace Zelený kruh
Schneidrová, Veronika ; Pospíšilová, Tereza (vedoucí práce) ; Urban, Jan (oponent)
Ve své práci se proto chci zaměřit na přínosy a problémy fungování střech. Tomuto tématu se přitom budu věnovat z perspektivy členů zastřešující organizace - jednotlivých ekologických sdružení. Je zřejmé, že spolupráce ve střeše nebo síti má řadu výhod, ale dá se předpokládat, že představuje i řadu problémů a nemusí být pro členské organizace vůbec jednoduchá. Abych mohla tuto problematiku prozkoumat v dostatečném detailu, volím kvalitativní přístup a zaměřuji se na jednu konkrétní ekologickou střechu, Zelený kruh. V oblasti ekologie v občanském sektoru v ČR pravděpodobně neexistuje jiná střecha, která by měla podobný význam a fungovala tak dlouho. Cílem magisterské práce, kromě ověření hypotéz, je zejména provést hloubkovou sondu do způsobu vzniku a významu jedné konkrétní zastřešující organizace pro její členy. Zastřešování je téma poměrně nové a téměř neprobádané. Výjimkou je několik prací nebo seznamů zastřešujících organizací (Frič 2000, Zahradníčková 2003, Pospíšilová 2005). Ve své práci se také zaměřím na mediální obraz Zeleného kruhu s cílem dozvědět se, jak Zelený kruh vnímají média, zda si všímají jeho zastřešující role, či zda si všímají dalších rolí, které Zelený kruh plní.

Ze dna české společnosti
Zatřepálková, Tereza ; Vaněk, Václav (vedoucí práce) ; Heczková, Libuše (oponent)
Předkládaná práce vychází z děl několika autorů, pro něž byla Praha jedním z hlavních námětů díla. Výchozími texty jsou například práce E. E. Kische, K. L. Kukly, R. J. Kronbauera a J. E. Šlechty. Práce se zaměruje na literární zobrazení života na dně české společnosti na konci 19. a počátku 20. století. Jelikož jde o rozsáhlé téma, rozhodla jsem se soustředit pozornost na dva důležité tematické okruhy, které hrály v literatuře sledovaného období významnou roli. První část práce je zaměřena na fenomén hospody a lidí s ní spojovaných. Snaží se poukázat na stereotypnost zobrazování prostoru a vzhledu těchto. Dále si všímá rozmanitosti postav, které toto prostředí vyplňují. Sleduje jednak rysy jednotlivých skupin osob, ale také odlišnost jejich ztvárnění u jednotlivých autorů. Druhý oddíl práce je zaměřen na pražské podzemí. Všímá si jednak jeho vzhledu, ale také různých způsobů jeho využití lidmi a proměn podzemí v pozdější době. Závěrečná kapitola přináší stručný pohled na uchopení této tematiky ve filmu a na divadle.

Zdravotní sestra nemusí být žena
Vejsadová, Barbora ; Sokolová, Věra (vedoucí práce) ; Ezzeddine, Petra (oponent)
Diplomová práce "Zdravotní sestra nemusí být žena" se věnuje zkušenostem mužů ve feminizovaných zaměstnáních, která jsou spojována spíše s představou, že je vykonávají ženy, konkrétně je zaměřena na povolání všeobecné sestry. V teoretické a koncepční části diplomové práce představuji základní koncepty, ze kterých ve své práci vycházím a věnuji se problematice trhu práce. V rámci empirické části jsem provedla šest polostrukturovaných rozhovorů s muži, kteří pracují či pracovali na pozici všeobecná sestra nebo tento obor studují. V rozhovorech jsem zjišťovala genderové konstrukce a asociace, které s sebou přináší bytí mužem v "typicky ženském" povolání a otázky jsem směřovala na motivaci k výběru oboru, na to, jak jsou dotyční vnímáni svým okolím, s jakými reakcemi se setkávají, jaké výhody či nevýhody z jejich pozice plynou a jakým způsobem jsou muži - sestry oslovováni. Především mě zajímaly vlastní zkušenosti a prožitky komunikačních partnerů v souvislosti jejich postavením muže ve feminizovaném prostředí. Klíčová slova: všeobecná sestra, trh práce, genderová segregace trhu práce, feminizace, maskulinita

Různé úhly pohledu na narození dítěte s mentálním postižením
Havelková, Eva ; Šiška, Jan (vedoucí práce) ; Zemková, Jaroslava (oponent)
Svou diplomovou prací "Různé úhly pohledu na narození dítěte s mentálním postižením" navazuji na svou bakalářskou práci, kterou jsem psala na Evangelické teologické fakultě UK a ve které jsem se zabývala základními právy osob s mentálním postižením. Dotkla jsem se při tom problematiky práva na život. S rozvojem nových biotechnologií jako je umělé oplodnění, prenatální diagnostika, umělé přerušení těhotenství a genová terapie nabývá tato otázka na významu. Hovoří se také o právech matky. K těmto otázkám se již tradičně vyslovují lékaři či filosofové, teologové a také sociologové medicíny a lékařství. Měli by však o nich začít přemýšlet i speciální pedagogové a zúčastňovat se odborné diskuse na toto téma, neboť právě díky současným znalostem nejen o lidském genomu se speciální pedagogika jako obor dostává do nové etapy.1 Proto je cílem mé diplomové práce upozornit na tuto bioetickou oblast, která se speciální pedagogiky dotýká, na různé názorové postoje a možnosti, kde je možné působení speciálních pedagogů. Vycházím z historického pohledu, z postojů, které se formulovaly v naší historii a z toho, jak společnost přistupovala a přistupuje k postiženým jedincům. Práce speciálních pedagogů by v této oblasti měla být zaměřena nejen na samotné jedince s postižením a na rodiče, kteří se rozhodli si takto postižené...