Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 24 záznamů.  předchozí4 - 13dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Analýza vztahů v rámci wellbeingu u studentů pedagogické fakulty
Vilikus, Roman ; Kočí, Jana (vedoucí práce) ; Machovcová, Kateřina (oponent)
Cílem předložené diplomové práce bylo přiblížit tuto problematiku well-beingu a životní spokojenosti u zvolené skupiny respondentů. Cílem analytické části bylo zjištění, do jaké míry ovlivňují různé vztahy studentů jejich well-being, jak ovlivňují jejich sociální i psychickou pohodu, a to jak subjektivním hodnocením well-beingu, tak hodnocením jejich vybraných základních stavebních kamenů. Zkoumány byly tyto souvislosti u studentů převážně třetího ročníku pedagogických oborů v bakalářském studie na pedagogické fakultě Karlovy univerzity v Praze. Zjišťovali jsme též, zda má vliv na osobní pohodu a životní spokojenost oslovených studentů jejich pohlaví, věk a finanční situace. Taktéž jsme chtěli sledovat, jaká je souvislost/korelace mezi životní spokojeností a jejími rovinami a psychologickým well- beingem a jeho dimenzemi.
Postoj vysokoškolských studentů ke sportu a pohybovým aktivitám
Šimurdová, Alžběta Anna ; Kotlík, Kamil (vedoucí práce) ; Peřinová, Radka (oponent)
Autor: Bc. Alžběta Anna Šimurdová Název: Postoj vysokoškolských studentů ke sportu a pohybovým aktivitám Cíle: Cíli práce je zjistit, zda se studenti vysokých škol věnují více sportu a pohybovým aktivitám v porovnání se skupinou pracujících občanů České republiky. Zda mají preferenci ve sportovních nebo jiných pohybových aktivitách. Dalším cílem je provedení analýzy a porovnání životosprávy uvedených skupin se zaměřením na stravu, závislosti a spánkový a denní režim. Metody: Práce má charakter kvantitativního výzkumu. Jako výzkumná metoda byl zvolen dotazník "SFSPA", který byl přepracován podle potřeb a východisek teoretické části této diplomové práce. Dotazník byl publikován pomocí formuláře na platformě Google Forms, ze které byly odpovědi převedeny do programu MS Excel. V programu MS Excel byla data dále zpracována do popisné statistiky, výsledky převedeny do grafů a vytvořeny kontingenční tabulky. Hypotézy jsme ověřili pomocí Pearsonova chí-kvadrát testu. Výsledky: Do dotazníkového šetření se zapojilo 294 účastníků z České republiky. Z respondentů bylo 187 studentů vysokých škol a 107 pracujících občanů. Celkově se do výzkumu zapojilo 202 žen a 92 mužů. Výsledky ukázaly, že doba strávená sportem a pohybovou aktivitou se statisticky významně neliší mezi skupinou studentů a pracujícími osobami....
Subjektivní zkušenost studentů oboru Pedagogika volného času na TF JU se syndromem vyhoření
LÍVANSKÁ, Lucie
Diplomová práce se zabývá subjektivními zkušenostmi se stresem u studentů oboru Pedagogika volného času na Teologické fakultě Jihočeské univerzity. V teoretické části práce se věnuji odbornému popisu stresu, vysvětluji související pojmy jako jsou stresory. Dále se v této části zaměřuji na prožívání stresu a také na možnosti jeho zvládání. Z důvodu původního zaměření tématu práce vysvětluji i samotný pojem syndrom vyhoření. Následující praktická část popisuje průběh a výsledky výzkumného šetření. Výzkum je realizován pomocí interpretativní fenomenologické analýzy. Na základě analyzování rozhovorů zjišťuji, jakou subjektivní zkušenost se stresem mají studenti vysoké školy. Ve výzkumu také poukazuji na to, jaké stresory na studenty působí, jak samotný stres prožívají a jaké obranné mechanismy využívají pro jeho zvládání.
Studenti učitelství s poruchou učení
Pejchalová, Michaela ; Kucharská, Anna (vedoucí práce) ; Špačková, Klára (oponent)
česky Diplomová práce se zabývá studenty učitelství se specifickou poruchou učení. Jejím cílem je zmapovat vysokoškolské studium a pedagogickou praxi těchto osob. Výzkum je doplněn o zjištění názoru veřejnosti na učitele s poruchou učení. Práce je konstruována jako empirický výzkum kvalitativního rázu, doplněný o kvantitativní údaje. Data byla získána pomocí polostrukturovaných rozhovorů se studenty učitelských oborů se specifickou poruchou učení a dotazníkového šetření mezi veřejností. Poté byla analyzována (kvalitativně i kvantitativně) a interpretována. Následně byla provedena komparace s odbornou literaturou. Samotný text práce má tři hlavní části. Teoretická východiska pocházejí převážně ze zahraniční literatury o osobách s dyslexií na vysoké škole a v zaměstnání. Druhá část práce popisuje metodologii výzkumu a analýzu dat. Výsledkem práce jsou témata, která vystihují studenta učitelství se specifickou poruchou učení, a zjištěné názory veřejnosti. Třetí část práce, diskuze, pak přináší shrnutí a propojení odborné literatury se závěry empirického výzkumu. Přínosem studie je vytvoření konceptu toho, kdo je to student učitelství se specifickou poruchou učení. Druhým ziskem je odhalení slabých míst v přístupu k budoucím učitelům s touto poruchou a navržení možností na zkvalitnění odborné péče....
Vybrané aspekty výživy vysokoškolských studentek ze zvolených vysokých škol v České republice
Stuchlíková, Sandra ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Hanušová, Jaroslava (oponent)
Název Vybrané aspekty výživy vysokoškolských studentek ze zvolených vysokých škol v ČR Abstrakt Bakalářská práce se zaměřuje na konkrétní aspekty z výživy vybraných vysokoškolských studentek z oslovených vysokých škol v České republice. Počátek práce uvádí základní pojmy týkající se obecně životního stylu. Teoretická část popisuje kapitoly o vývoji nutričních návyků, které umožňují srovnání výživy v dětství a v dospělosti. V práci je představena problematika společného stravování, v níž je zahrnuto stravování v rodině, školní stravování, ale i analýza veřejného stravování. Následně je v práci zařazena kapitola o vysokoškolských studentech, jež zahrnuje popis vysokoškolského studenta, jeho nutriční nároky, stravování a průzkumy realizované na vysokoškolských studentech. Praktická část uvádí výzkumné šetření související s výživou vysokoškolských studentek z oslovených vysokých škol. Výsledky výzkumného šetření neprokázaly relevantní výkyvy ve výživě vysokoškolských studentek. Klíčová slova Vysokoškolský student, školní stravování, menza, výživa, životní styl
Pitný režim a pohybová aktivita vysokoškolských studentů různých fakult ve vybrané lokalitě
Charvátová, Kateřina ; Váchová, Alena (vedoucí práce) ; Nechlebová, Eva (oponent)
Práce se zabývá pitným režimem a pohybovou aktivitou vysokoškolských studentů ve vybrané lokalitě. Rozděluje se na dvě základní části, na část teoretickou a na část praktickou. Teoretická část obsahuje základní pojmy spojené se životním stylem, nabízí široký přehled nealkoholických a alkoholických nápojů. Vymezuje životní etapu, která charakterizuje vysokoškolské studenty, a popisuje jejich vybrané sportovní aktivity. Praktická část obsahuje zpracování a analýzu sebraných dat pomocí dotazníkového šetření, interpretaci a vyhodnocení výsledků. Při sběru dat je použita výzkumná technika nestandardizovaného dotazníku, v online podobě. V dotazníku jsou otázky jak uzavřené, které nabízejí určitý počet možných odpovědí, tak otevřené, které neposkytují žádné připravené odpovědi. Otázky se vztahují k vnějším jevům i k jevům vnitřním (postoje, pocity apod.). Nasbíraná data jsou zpracována do grafů či tabulek a porovnána mezi určitými fakultami, stupněm vzdělání a na základě genderových aspektů. Cílem práce je zmapovat dodržování pitného režimu, zjistit oblíbenost jednotlivých nápojů a jejich konzumaci, a prozkoumat pohybovou aktivu na vzorku vysokoškolské mládeže či odhalit případné genderové rozdíly či rozdíly mezi určitými fakultami. Celkové výsledky prokázaly, že se většina vysokoškolských studentů...
Struktura osobních cílů ve vztahu k resilienci u studentů VŠ
ŠLAJSOVÁ, Eliška
Bakalářská práce se zaměřuje na téma motivační struktury ve spojitosti s resiliencí u studentů VŠ. Teoretická část popisuje koncept motivační struktury, problematiku stresu a psychické odolnosti čili resilience a také charakteristiku studenta VŠ. V empirické části je zjišťováno, zda existují statisticky významné vztahy mezi úrovní resilience a některými z prvků struktury osobních cílů a také je zkoumána obsahová úroveň osobních cílů jedinců s vysokou a s nízkou mírou resilience. Výzkumný soubor je tvořen studenty vysokých škol ve věku 19-26 let (N=159). Data byla získávána metodou "snowball" prostřednictvím sociální sítě. Resilience byla měřena desetipoložkovou verzí dotazníku CD-RISC a struktura osobních cílů byla posouzena pomocí české verze dotazníku PCI. Výsledky výzkumu podpořily hypotézy o rozdílu v kognitivním hodnocením osobních cílů a ve vnímání časové vzdálenosti dosažení cíle u skupin jedinců s nízkou a s vysokou mírou resilience. Ukázal se pozitivní vztah mezi resiliencí a indexem průměrného kognitivního hodnocení dosažitelnosti cíle a negativní vztah resilience s vnímáním časové vzdálenosti dosažení cíle.
Kresba jako prostředek k zjištění znalostí studentů učitelství o stavbě lidského těla
NOVÁKOVÁ, Gabriela
Cílem bakalářské práce bylo pomocí dotazníkového šetření mezi studenty Pedagogické fakulty Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích zjistit jejich znalosti o stavbě lidského těla. Použitým nástrojem byla kresba, kdy studenti obdrželi předtištěnou siluetu lidského těla, do níž měli zakreslit vnitřní struktury lidského těla. Dotazník obsahoval celkem tři siluety lidského těla. Kresby studentů byly následně vyhodnoceny pomocí hodnoticích tabulek, které byly inspirovány podobnými výzkumy a modifikovány tak, aby lépe odpovídaly potřebám této studie. Pro účely analýzy bylo náhodným výběrem vybráno 110 kreseb studentů různých aprobací (humanitní, přírodovědná, kombinovaná, učitelství pro mateřské školy). Z výsledků analýzy vyplývá, že povědomí studentů o tom, co je uvnitř jejich těla, je poměrně dobré. Studenti byli schopni nakreslit většinu jednotlivých orgánů na správné místo. Horších výsledků však dosáhli při posouzení funkčního propojení v rámci jednotlivých orgánových soustav. Ačkoliv si studenti mohli vybrat soustavu dle vlastního uvážení, pouze 49 % kreseb neobsahovalo výraznější chyby. Kresby u jednotlivých aprobací se lišily nejvíce v počtu zakreslených orgánů, u přírodovědných aprobací se objevil pouze jeden student, který by zakreslil 6 a méně různých orgánů, zatímco u humanitních jich byla více než pětina a u kombinované aprobace dokonce 35 %. Výrazným výsledkem byl fakt, že 47 % studentů zakreslilo orgány, které sice patří do stejné orgánové soustavy, ale nenaznačili barevně ani jinak jakékoliv funkční propojení orgánů, které by dohromady daly konkrétní orgánovou soustavu.
Psychologická poradna pro studenty Zdravotně sociální fakulty Jihočeské univerzity. Příprava specializované služby
CHUDÁ, Lenka
Bakalářská práce se skládá z teoretické a praktické části. V teoretické části vymezuji základní okruh problémů, s nimiž se vysokoškolští studenti musejí v současné době potýkat a které jsou řešitelné skrze psychologickou pomoc. Dále se zabývám vymezením pojmu poradenství a jeho aplikací ve vysokoškolském prostředí. Přináším rovněž stručné dějiny vysokoškolského psychologického poradenství jak v zahraničí, tak i na našem území. Důležitou součástí této práce je kvalitativní výzkum na třech vybraných specializovaných pracovištích vysokých škol, zabývající se pomocí univerzitním studentům a pracovníkům. Výzkum provádím pomocí polostrukturovaných rozhovorů se zástupci poraden. Stěžejní část celé práce (praktická část) představuje kvantitativní výzkum, v němž přiblížím výsledky dotazníkového šetření, které pokrylo 20% studentů Zdravotně sociální fakulty Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích. Hypotézami byly předpoklady, že více než polovina respondentů si bude přát vznik Vysokoškolské psychologické poradny na naší fakultě a že více než 50% studentů bude chtít v rámci zřízené poradny řešit studijní problémy. První hypotéza se potvrdila 71% respondentů se vyjádřilo kladně ke zřízení tohoto specializovaného pracoviště. Druhý předpoklad naplněn nebyl, když zájem o pomoc se studijními problémy deklarovalo pouze 18% dotázaných. Nicméně kvantitativní výzkum přináší i některá jiná zajímavá zjištění. 99% respondentů považuje psychologickou pomoc za užitečnou, ačkoliv jen menší část z nich má přímou či nepřímou zkušenost s jejím využitím. S tímto zjištěním se pak na druhé straně rozchází velmi slabé povědomí o znalosti konkrétních vysokoškolských psychologických poraden v Českých Budějovicích. Zajímavým výsledkem je i poměrně vysoký počet dotazovaných, kteří by byli ochotni se finančně spolupodílet na úhradě konzultací v poradně. Celá práce tak přináší nejen důležitá zjištění týkající se názorů a postojů dotazovaných studentů, ale také podněty k jejich možnému naplnění.
Prokrastinace vysokoškolských studentů ve vztahu k Big Five modelu osobnosti
KAPROVÁ, Aneta
Bakalářská práce se zabývá fenoménem akademické prokrastinace ve vztahu s vybranými osobnostními charakteristikami studentů vysokých škol. Je členěna do dvou hlavních částí části teoretické a empirické. Teoretická část práce nahlíží do problematiky obecné prokrastinace iracionálního, avšak záměrného odkládání plánované činnosti na pozdější dobu. Zaměřuje se především na přiblížení současných poznatků, popis a charakteristiku její specifické formy prokrastinace akademické. Důraz je kladen zejména na primární činitele ovlivňující její vznik, zvláště pak na kontext psychologie osobnosti. Teoretickou část uzavírá kapitola věnující se pohledu na profil vysokoškolského studenta Empirická část se zabývá výzkumem prokrastinace v akademickém prostředí, s cílem zjištění souvislosti prokrastinačního chování s osobnostními rysy dle Big Five modelu. Výzkumnou metodou je dotazníková baterie, která zahrnuje tři dotazníky: NEO pětifaktorový osobnostní inventář, PSS - Škála prokrastinace pro studentskou populaci, PASS - Posuzovací škála prokrastinace pro studenty. Výzkumný soubor tvořilo 155 studentů VŠ. Z výsledků vyplývá, že za nejvýznamnější charakteristiku prokrastinujících jedinců lzepovažovat nízkou svědomitost. V empirické části jsou též uvedeny výsledky vyhodnocující míru akademické prokrastinace a další faktory, které lze považovat za možné příčiny prokrastinačních tendencí.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 24 záznamů.   předchozí4 - 13dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.