Název:
Subjektivní zkušenost studentů oboru Pedagogika volného času na TF JU se syndromem vyhoření
Překlad názvu:
Subjective experience of students of Leisure time education at the TF JU with burnout syndrome
Autoři:
LÍVANSKÁ, Lucie Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2022
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se zabývá subjektivními zkušenostmi se stresem u studentů oboru Pedagogika volného času na Teologické fakultě Jihočeské univerzity. V teoretické části práce se věnuji odbornému popisu stresu, vysvětluji související pojmy jako jsou stresory. Dále se v této části zaměřuji na prožívání stresu a také na možnosti jeho zvládání. Z důvodu původního zaměření tématu práce vysvětluji i samotný pojem syndrom vyhoření. Následující praktická část popisuje průběh a výsledky výzkumného šetření. Výzkum je realizován pomocí interpretativní fenomenologické analýzy. Na základě analyzování rozhovorů zjišťuji, jakou subjektivní zkušenost se stresem mají studenti vysoké školy. Ve výzkumu také poukazuji na to, jaké stresory na studenty působí, jak samotný stres prožívají a jaké obranné mechanismy využívají pro jeho zvládání.The diploma thesis deals with subjective experiences of students with stress in the field of leisure time pedagogy at the Faculty of Theology od the University of South Bohemia. The theoretical part of the work deals with a professional description of stress and explains concepts, such as stressors. Furthermore, in this part I focus on experiencing stress and also on possible ways to manage it. Due to the focus of the topic of the work, I also explain the very concept of burnout syndrome. The practical part that follows describes the course and results of the research survey. The research is carried out using interpretive phenomenological analysis. Based on the analysis of the interviews, I find out what subjective experience with stress university students have. In the research, I also point out what stressors affect students, how they experience stress it self and what defence mechanisms they use to manage it.
Klíčová slova:
prožívání stresu; stres; stresory; syndrom vyhoření; vysokoškolský student; zvládání stresu; burnout syndrome; experiencing stress; stress; stress management; stressor; university student Citace: LÍVANSKÁ, Lucie. Subjektivní zkušenost studentů oboru Pedagogika volného času na TF JU se syndromem vyhoření. České Budějovice, 2022. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Teologická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/62994