Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 38,573 záznamů.  začátekpředchozí38564 - 38573  přejít na záznam: Hledání trvalo 2.13 vteřin. 

Role míst nedourčenosti v procesu četby literárního díla
Kadlčíková, Radka ; Kubalík, Štěpán (vedoucí práce) ; Ševčík, Miloš (oponent)
Práce se zaměřuje na dvě estetické teorie, které se primárně zabývají recepcí uměleckého díla literárního. Práce pojednává o fenomenologické estetice Romana Ingardena a recepční estetice Wolfganga Isera. Zkoumání je vedeno k objasnění pojmu míst nedourčenosti v literárním textu a jejich funkci v něm. Oba autoři tento pojem vysvětlují v rámci svého pojetí recepce uměleckého díla literárního. Metoda práce je vymezena popisem obou představovaných teorií, na jejímž konci se oba přístupy porovnávají. Cílem práce je charakterizovat obě teorie a vymezit v nich pojem míst nedourčenosti. Cílem práce je také popsat momenty, ve kterých se Wolfgang Iser inspiruje teorií Romana Ingardena a také místa, kde s jeho teorií nesouhlasí a reviduje ji.

Anorganická nanovlákna v žárobetonech
Zogata, Stanislav ; Keršnerová,, Lucie (oponent) ; Sokolář, Radomír (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá využitím anorganických nanovláken v žárobetonech. V diplomové práci jsou popsány některé výsledky doposud provedených výzkumů na nanovláknech. Dále pak popis nanovláken, výroba a jejich distribuce. Experimentální část je zaměřená na zkoumání interakce Al2O3 a SiO2 nanovláken s hlinitanovým cementem. Předmětem zkoumání je především proces rozdružení nanovláken za použití surfaktantů a ultrazvuku.

Návrh komunikační strategie podniku
Josková, Michaela ; Fišer, Jakub (oponent) ; Novák, Petr (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je zhodnotit současný stav komunikace se zákazníky podniku a navrhnout jeho komunikační kampaň pro další roky. Diplomová práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část pojednává o významu marketingové komunikace, o metodách analýzy vnějšího a vnitřního prostředí podniku, popisuje jednotlivé nástroje komunikačního mixu a řeší metody stanovení rozpočtu na komunikační kampaň. V praktické části je popsán zkoumaný podnik, analýza současného stavu komunikačního mixu podniku, výzkum mezi jeho zákazníky zaměřený na spokojenost zákazníků se stávajícími službami podniku a návrh nové komunikační kampaně.

Formování stranického systému v Rusku – tendence k monocentrismu
Gutsul, Yulia ; Prorok, Vladimír (vedoucí práce) ; Dvořáková, Vladimíra (oponent) ; Iličeva, Ludmila (oponent)
Zkoumání procesu formování stranického systému Ruska nabývá v současné etapě na zvláštní aktuálnosti v souvislosti s proměnami, jimiž prochází celý politický režim. Změny v charakteru politického režimu vyvolaly nutnost hledat nový formát stranického systému, který by minimalizoval riziko nestability politického režimu a stal by se efektivním mechanismem podpory statu quo. Hlavní cíl disertace - prozkoumat tendence k monocentrismu v procesu vývoje stranického systému současné Ruské federace. Pro výzkum byly formulovány hypotézy, které se v našem výzkumu potvrdily: formování monocentrického stranického systému za využití strategie vytvoření strany moci a jejího umístění v politickém prostoru se stalo reakcí politické elity Ruska na situaci demokratického tranzitu a projevem jejích pragmatických zájmů.

Podnikatelský plán: instantní přírodní superjídlo
Mazal, Jakub ; Lukeš, Martin (vedoucí práce) ; Procházka, David Anthony (oponent)
Cílem této práce je vytvoření byznys plánu pro instantní přírodní náhradu jídla fungující na českém trhu, analýza tržního potenciálu a proveditelnosti tohoto podnikatelského záměru a vytvoření finančních projekcí. V první části diplomové práce je zmapována teorie podnikání s důrazem na současné trendy, mezi které patří canvas business model, lean canvas a lean startup. Toto je následováno popsáním struktury podnikatelského plánu, jež slouží jako základ pro praktickou část. Poslední téma teoretické části shrnuje současné trendy v potravinovém průmyslu se zvláštní pozorností věnovanou trhu s funkčním jídlem, doplňky stravy a práškovou náhradou stravy spolu s očekávanými vývoji do budoucnosti. Praktická část je tvořena podnikatelským plánem pro startup prodávající přírodní práškovou náhradu jídla na českém trhu. Cílem této části je ověření podnikatelského záměru provedením tržního výzkumu, zhodnocením tržního potenciálu, vytvořením firemní strategie a zanalyzováním její proveditelnosti na základě finančního modelu pro případné využití vnějšími stakeholdery.

Diskriminace žen ve věku 20 až 30 let při vstupních přijímacích pohovorech na trh práce v České republice v letech 2015 a 2016
Hovorková, Nikola ; Barák, Vladimír (vedoucí práce) ; Lukášová, Tereza (oponent)
Bakalářská práce se zabývá diskriminací žen ve věku 20 až 30 let při vstupních přijímacích pohovorech na trh práce. Cílem této práce je zjistit, zda dochází k porušování práv žen prostřednictvím vyžadování informací nesouvisejících s výkonem práce. Případně jaký vliv má takové diskriminační jednání na získání zaměstnání. Hlavním úkolem je potvrdit nebo vyvrátit hypotézu, která zní: ženy vystavené diskriminačním otázkám v průběhu přijímacího pohovoru mají menší úspěšnost získání zaměstnání, než ženy nediskriminované. Potřebné údaje jsou zjišťovány kvantitativním sociologickým výzkumem, který zkoumá zkušenosti respondentek účastnících se přijímacích pohovorů v České republice v letech 2015 a 2016. Výsledky jsou porovnány s genderovými statistikami. Dalším dílčím cílem je přiblížení genderových strategií v Operačním programu zaměstnanost 2014-2020, nastínění nerovného odměňování a problém slaďování pracovního a soukromého života. Výsledkem je potvrzení hypotézy a zjištění poměru diskriminovaných žen, kterým byly nejčastěji pokládány diskriminační otázky týkající se jejich osobního stavu a plánovaného těhotenství.

Strategická analýza společnosti Vodafone Czech Republic a.s.
Mašek, Karel ; Smrčka, Luboš (vedoucí práce) ; Schönfeld, Jaroslav (oponent)
Cílem této práce je strategická analýza společnosti Vodafone Czech Republic, a.s. Za pomoci veřejně dostupných zdrojů dochází ke zkoumání vývoje makrookolí a mikrookolí, kde dochází k definici a rozdělení telekomunikačního trh do pěti segmentů. Následně je provedena Porterova analýza pěti konkurenčních sil, která zkoumá konkurenční tlaky působící na trhu, tak i na společnost Vodafone. Následně dochází k finanční analýze a produktové analýze, na jejímž základě je sestavena Ansoffova Matice. V závěru práce dochází k syntéze analýz, a navržení několika variant strategií.

Fundamentální a technická analýza vybraného aktiva
Nepomnyashchiy, Ilya ; Fičura, Milan (vedoucí práce) ; Mazáček, David (oponent)
Cílem práce je zkoumání míry efektivity vybraných trhů a následná aplikace metod fundamentální a technické analýzy pro zjištění jejich ziskové účinnosti. Práce analyzuje míru dlouhodbé paměti vybraných komodit a akciových indexů prostřednictvím Hurstova koeficientu, načež se fundamentální a technická analýza aplikuje na trh s největší mírou dluhodobé paměti, jimž je trh dobytku. Jednotlivé nástroje obou metodologií se aplikují nejdříve zvlášť a později v kombinaci. Výsledky jsou porovnány pro zjištění, zda kombinování obou přístupů zvýšue účinnost obchodní strategie. Na konci je zhodnocen také vliv transakčních nákladů a je vyvozen finální závěr o ziskovém potenciálu obou metod pro případ českého individuálního investora.

"Bezlepková dieta" v odborné přípravě studentů hotelové školy a učebního oboru kuchař -číšník
VRZALOVÁ, Radka
Bezlepková dieta je pojem skloňovaný v médiích v posledních letech velmi často. Tato bakalářská práce je věnována zkoumání, zda a jakým způsobem je zařazováno téma "bezlepkové diety" do teoretické a praktické výuky studentů a učňů Střední školy a Vyšší odborné školy cestovního ruchu v Českých Budějovicích, oborů zaměřených na gastronomii. Teoretická část je zaměřena na vysvětlení pojmů týkajících se celiakie, bezlepkového stravování, legislativy věnující se značení alergenů (lepku). Dále je zde rozebrána problematika stravování pacientů s bezlepkovou dietou v restauracích a podnicích společného stravování. V praktické části byl proveden výzkum za účelem zjištění, jak jsou studenti s tímto tématem seznamováni, jakými znalostmi disponují a zda je dokážou využít v praxi. Průzkum byl proveden pomocí dotazníkového šetření, pozorování v hodinách a rozborem používané literatury. Pro vyhodnocení dotazníků kvalitativního šetření byla zvolena výzkumná zpráva podpořena grafy s komentáři.

Strategie vstupu internetového obchodu na zahraniční trh
Medoň, Gabriel ; Přibil, Jiří (vedoucí práce) ; Váchová, Lucie (oponent)
Cílem této diplomové práce je zjistit, jak se liší nákupní preference a chování zákazníků napříč vybranými trhy v rámci Evropy v pojetí internetových obchodů, jak vhodně směřovat marketing pro jednotlivé trhy a tím připravit lokální začínající internetový obchod na efektivní vstup na zahraniční trh. Metody analýzy obsahují základní dotazníkový průzkum jednotlivých trhů, srovnání a hodnocení vlastních reálných dat z provedených online reklamních kampaní nebo analýzu interních přístupových statistik jednotlivých e-shopů. V závěru jsou prezentovány celkové výstupy analýz a pro každý trh je učiněno shrnutí získaných poznatků a vhodné doporučení pro potenciální efektivní vstup.