Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 37,992 záznamů.  začátekpředchozí37983 - 37992  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.85 vteřin. 

Využití metakognitivních strategií v profesionálním hudebním vzdělávání: k možnostem uplatnění metakognice při přípravě hudebních interpretů
Kubíková, Jitka ; Pelikán, Jiří (oponent) ; Krykorková, Hana (vedoucí práce)
Studium hudebních oborů na umělecké škole jakou je konzervatoř, je náročné na talent, osobnostní předpoklady, ale také na intelektuální úroveň. Tato práce představuje metakognici jako metodu, která rozvíjí mentální potenciál a umožňuje tak hodnotnější poznávání v různých oblastech včetně profesionální přípravy budoucích hudebních interpretů a pedagogů. Vzdělávání na konzervatoři je specifické v mnoha ohledech, proto je stručně zmíněna problematika studijních předpokladů (hudební schopnosti a jejich rozvoj, složky hudebního talentu a význam učebního stylu). Hlavní pozornost je věnovaná rozvoji dovedností myslet a dalších poznávacích aktivit s cílem osvojení určitých metakognitivních postupů. Prezentovány jsou Programy instrumentálního obohacení (Programme of Instrumental Enrichment) R. Feuersteina jako stimulační program určený k systematickému rozvoji kognitivních funkcí. Autor interpretuje deficity v oblasti učení a nabízí "nástroje" k jejich překonání. Cílem intervence je odstranění příčin školního neúspěchu eliminací nežádoucích učebních dispozic.

Techniky zpětné vazby v zážitkové pedagogice
Krumpová, Denisa ; Váňová, Miroslava (oponent) ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce)
Diplomová práce "Techniky zpětné vazby v zážitkové pedagogice" pojednává o využití zpětnovazebních technik v zážitkové pedagogice, které jsou aplikovány ve školním i mimoškolním prostředí. Práce je rozdělena na tři části: Zážitková pedagogika, Zpětná vazba a Techniky zpětné vazby. Pojetí této práce vychází z oblasti zážitkové pedagogiky, která je součástí oboru pedagogiky a je charakterizována aktivním a živým přístupem. Koncepce zážitkové pedagogiky je realizována metodou učení se zážitkem. Nedílnou součástí zážitkové pedagogiky je proces zpětné vazby, jejímž prostřednictvím se vlastní zážitek přeměňuje do osobní zkušenosti. Práce se zpětnou vazbou je součástí výchovně vzdělávacího procesu, který přispívá k naplnění pedagogických cílů. Tato diplomová práce umožňuje aplikovat příklady technik zpětné vazby ve skupinách dětských, dospívajících ale i dospělých.

Orientační hry pro děti mladšího školního věku
Texlová, Tereza ; Přibyl, Ivan (vedoucí práce) ; Mojžíš, Otakar (oponent)
Diplomová práce se zabývá přípravou zmíněné věkové skupiny na orientační běh prostřednictvím orientačních her, nikoliv s přímou konfrontací účastníků se speciální mapou pro orientační běh. Zvláštní důraz je kladen na vytvoření vyhovujícího návrhu didaktických postupů a jejich ověření v praxi. Popisuje tedy praktickou aplikaci jednotlivých her i samotného orientačního běhu. Dále zkoumá, zda tato příprava skutečně vede k lepším dosaženým výsledkům v orientačním běhu.

Sergej Prokofjev - klavírní dílo pro malé i velké pianisty
Hubková, Terezie ; Gregor, Vít (vedoucí práce) ; Kopecká, Věra (oponent)
Výklad čehokoliv, tím spíše uměleckého díla, je vždy poznamenán subjektivním názorem jednotlivce, existuje proto nekonečná řada možností, jak určité dílo uchopit a vyložit. Nejinak je tomu i v této práci, která je ovlivněna mými osobními zkušenostmi a poznatky, které jsem získávala během hlubšího studia Prokoljevova klavírního díla, kdy mně jeho tvorba ještě více přirostla srdci a stala se mně bližší. Věřím, že nabyté znalosti uplatním ve své vlastní pedagogické praxi a dokážu pro Prokoljevovu hudbu nadchnout i své malé pianisty. Zároveň bych byla ráda, kdyby se moje práce stala alespoň malou inspirací i pro čtenáře.

Odraz eugenických snah v domácí i speciálně pedagogické teorii a praxi
Vojtko, Tibor
Předložená doktorská práce se zabývá otázkou vlivu a dopadu českého eugenického hnutí na pomocné školství, ústavní péči a všeobecně dobově podmíněné postoje k postiženému člověku v první polovině 20. století v Československu. Výzkum si klade za cíl přispět k teoretickému poznání vztahu vývojových stadií mechanismů dědičnosti a genetiky a speciální péče o člověka s postižením na přelomu 19. a 20. století a v meziválečného Československa. Text je rozdělen do třech částí. Cílem úvodní části je vymezení eugeniky jako svébytného exaktního oboru. Nedílnou součástí vstupního výzkumu je rozbor tří základních faktorů, které eugeniku postulovaly: společensko kulturní diskurz o domnělé degeneraci člověka a úpadku lidské společnosti tzv. civilizovaných států Evropy a Ameriky, dále vývoj evoluční biologie a dědičnosti, resp. genetiky. Druhá část textu prezentuje výsledky výzkumu základních myšlenkových směrů českého eugenického hnutí od r. 1900 do r. 1948. Uvedení představitelé české eugeniky jsou chronologicky seřazeni a představují vůdčí osobnosti dobového diskurzu. Cílem druhé části je především deskripce vztahu eugenického výzkumu patologických, geneticky podmíněných jevů a výchovy, vzdělávání a sociální péče o člověka s postižením. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Integrace dětí přistěhovalců do škol v Rakousku
Bečvářová, Zuzana ; Šotolová, Eva (vedoucí práce) ; Mrkosová, Eva (oponent)
Tato diplomová práce si klade za cíl zmapovat aktuální problém integrace dětí přistěhovalců do škol v Evropě, zejména pak v jedné ze zemí Evropské unie, v Rakousku. Metody, které při psaní práce použiji, budou vycházet zejména z mé odborné stáže v rakouském Linci. Hlavními metodami budou pozorování, rozhovory a praktická činnost asistentky učitele v pedagogických zařízeních v tomto městě. Výstupem této diplomové práce by se měl stát ucelený popis dobré praxe v zemi, která už má delší zkušenosti s životem v multikulturní společnosti a se školní integrací dětí, jejichž mateřský jazyk je jiný než jazyk většinové populace. Tento předložený popis se může stát inspirací České republice, zemi, na kterou tento náročný úkol teprve čeká.

Studium a profese českého animátora v podmínkách tržní ekonomiky
Kotlářová, Hana ; BUBENÍČEK, Jan (vedoucí práce) ; PAVLÁTOVÁ, Michaela (oponent)
Cílem diplomové práce "Studium a profese českého animátora v podmínkách tržní ekonomiky" je zodpovědět všechny základní, praktické otázky, které si klade student animace či začínající tvůrce s ohledem na svou budoucí kariéru. Dále by měla sloužit jako informační pojítko mezi školou a praxí, informovat o současné situaci na české animované scéně a o praktických dovednostech, které je nutné pro úspěšný start v oboru animace budovat. Snahou autorky bylo předat nezkreslené, užitečné a realistické informace, a proto může text na některé čtenáře působit překvapivě, upřímně až skepticky. Čtenářovou reakcí by mělo být vytvoření vlastních, na faktech postavených východisek pro práci v oboru animace, a proto je pochopení celé, nepřikrášlené situace fundamentální. Široce pojaté téma obsahuje informace jak o filmové či umělecké animaci, tak o reklamní, zakázkové nebo internetové tvorbě, o fungování animačního studia, animačního průmyslu a ekonomických aspektech tvorby. Dále shrnuje poslání a účel škol a studia včetně "desatera studenta", zaměřeného na praktické zkušenosti, které by měl student na škole získat. Obsah práce byl z většiny vytvořen metodou dotazů a rozhovorů s předními tvůrci, producenty a pedagogy, fungujícími na české (i zahraniční) scéně. Přestože studie nepřináší hloubkovou analýzu a jasná řešení konkrétních, specifických problémů, představuje velice praktický úvod do animované tvorby v praxi, díky které by studenti měli získat základní přehled a témata dále individuálně rozvíjet.

Využití moderních technologií v ekonomickém vzdělávání
Krejčík, Jan ; Krpálková Krelová, Katarína (vedoucí práce) ; Krpálek, Pavel (oponent)
Bakalářská práce ,Využití moderních technologií do ekonomického vzdělávání, se zaměřuje na problematikou začlenění technologií (chytrých telefonů, tabletu a dalších) do běžné výuky ekonomických předmětů na středních školách. První, technická část, popisuje jednotlivá zařízení po technické stránce spolu s druhy operačních systémů, které využívají. Druhá část popisuje výsledky již uskutečněných výzkumů z podobné problematiky. Třetí, didaktická část, je zaměřena na didaktickou techniku, e-learning, m-learning a nové teorie ve vzdělávání. Čtvrtou část tvoří samotný výzkum využití moderních technologií žáky a učiteli na středních školách a analýza zjištěných informací. Závěrečná část dává praktická doporučení pro pedagogickou praxi ve výuce ekonomických předmětů.

Vyučování geometrie na prvním stupni ZŠ s využitím tabletu
VACÍŘOVÁ, Lenka
Diplomové práci se zabývá používáním tabletu v hodinách geometrie. Diplomová práce je rozdělena do dvou částí. První část se věnuje samotným aplikacím pro tablety iPad. Čím jsou dané aplikace pro žáky přínosné, jaká je jejich hlavní funkce, zda jsou do výuky vhodné. Dále se zabývá projekty, díky kterým mohou být školy tablety vybaveny. Druhá část obsahuje vytvořené pracovní listy v aplikacích, které jsou do výuky vhodné a které se zabývají probíraným učivem na 1. stupni ZŠ a jejich využití při samotné výuce. V závěru jsou uvedeny poznatky, které vyplynuly při ověřování pracovních listů s žáky.

Herectví na jevišti a před kamerou
Jansová, Eliška ; PLEŠTILOVÁ, Miroslava (vedoucí práce) ; PAVELKA, Tomáš (oponent)
Tato diplomová práce obecně pojednává o herectví na divadle a před kamerou. Na začátku se věnuje každému z těchto směrů individuálně a posléze shrnuje jejich rozdíly, mezi něž patří: jakou funkci má v obou směrech divák; jaké má herec možnosti pohybu; jakou stylizaci herci používají; jak se odlišuje spolupráce hereckých kolegů na jevišti a jak před kamerou. Zabývá se režijními postupy vybraných režisérů a v neposlední řadě také hereckou autostylizací a rozebráním vlivu, který má herec na svůj výkon. Kromě rozdílů je zde samozřejmě zmíněno i propojení obou směrů. Další část se zaměřuje na tvorbu postavy a porovnání některých současných, ale i minulých herců, kteří působí či působili jak ve filmu, tak na divadle. Závěrečná pasáž pak pojednává o mojí divadelní a filmové praxi. Hodnotí moji práci ve školním divadle DISK a také posuzuje posun od postupové práce.