Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 36,260 záznamů.  začátekpředchozí36251 - 36260  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.08 vteřin. 

Začleňování předškolních dětí se zdravotním postižením v mateřské škole
Kloudová, Blanka ; Křivánek, Zdeněk (oponent) ; Uhlířová, Jana (vedoucí práce)
Tématem této práce je integrace předškolních dětí se zdravotním postižením v běžných mateřských školách. Záměrem autorky je vytvořit co nejkomplexnější přístup k problematice integrace předškolního dítěte se zdravotním postižením. Práce je rozdělena do dvou částí, teoretické a praktické. Teoretická část zachycuje především legislativní východiska a vývoj integrace v České republice. Podrobněji se zabývá zúčastněnými v integračním procesu - rodinou, dítětem a školou. Dále zahrnuje podmínky integrace a poukazuje nejen na pozitiva, ale i na možná rizika, které si je třeba uvědomit při zodpovědném přístupu k integraci. Praktická část popisuje integrační proces v běžných mateřských školách v určitém regionu a v jedné konkrétní mateřské škole. K tomuto procesu se vyjadřovali rodiče, pedagogové a poradenští pracovníci. V závěru práce jsou popsány integrační cesty dvou dětí, jejichž prostřednictvím autorka přiblížila případným zájemcům o tuto problematiku, že přes všechna možná úskalí, která proces integrace provází, lze tento proces vnímat jako smysluplný pro všechny zúčastněné a stojí za to dál v této cestě pokračovat. Klíčová slova: integrace dítě s postižením postoj k rozdílnosti integrační proces ve vzdělávání Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Problematika houslové výuky dětí předškolního věku
Balcarová, Pavlína ; Tomášek, Jiří (vedoucí práce) ; Perglerová, Marka (oponent)
Diplomová práce je věnována problematice houslové hry dětí předškolního věku. Zabývá se otázkami psychického a hudebního vývoje dítěte předškolního věku, role dětského pedagoga, úlohy rodičů při výuce a vhodným věkem začátku hry na housle. Autorka seznamuje čtenáře s vlastním metodickým postupem výuky hry na housle, houslovými školami pro děti a názory kolegů z učitelské praxe. V závěru se krátce zamýšlí nad posláním základních uměleckých škol. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Problematika kochleární implantace u dětí a jejich školního zařazení
Inggallová, Lenka ; Hádková, Kateřina (vedoucí práce) ; Holmanová, Jitka (oponent)
Téma mé diplomové práce je Problematika kochleární implantace u dětí a jejich školního zařazení v jednotlivých typech základních škol. Teoretická část podává podrobný výklad o celém problému kochleární implantace v České republice. Jedná se o poměrně nový a také složitý proces, který se rychle rozvíjí a přináší zajímavé a pozitivní výsledky. Zařazení dítěte s kochleárním implantátem do školy běžného typu nebo školy pro žáky se sluchovým postižením může vypovídat o úspěšnosti kochleární implantace a následné rehabilitace. Proto je oblast základního vzdělávání dětí s kochleárním implantátem dalším okruhem, kterým se ve své práci zabývám. V praktické části diplomové práce analyzuji školní zařazení žáků s kochleárním implantátem v jednotlivých typech základních škol z hlediska vybraných faktorů, které přínos kochleárního implantátu pro život uživatele ovlivňují. Zjišťuji využití kochleárního implantátu u dětí z pohledu jejich školního zařazení. Snažím se ukázat souvislost mezi posuzovanými faktory a zařazením dítěte s kochleárním implantátem v určitém typu základní školy. Ve své práci představuji kochleární implantaci jako důležitý a vysoce pozitivní jev, který sehrává v oblasti vzdělávání dětí s těžkou sluchovou vadou významnou úlohu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Multicultural society in the countries and regions of the Czech Republic
Lorencovičová, Jana ; Kadeřábková, Jaroslava (vedoucí práce)
Táto diplomová práca sa zaoberá jednotlivými národnostnými menšinami žijúcimi na území ČR, podmienkami, za ktorých môžu na územie ČR vstúpiť a na danom území pobývať a ich integráciou do majoritnej českej spoločnosti. Každá z týchto skupín je charakteristická odlišnými hodnotami, kultúrou, jazykom, farbou pleti, náboženstvom, životným štýlom a schopnosťou prispôsobiť sa novému prostrediu. Proces tejto integrácie je dlhodobý proces a záleží aj na českej spoločnosti, ako sa menšiny identifikujú s českým prostredím. Už na základných školách sa žiaci prostredníctvom multikultúrnej výchovy zoznamujú s rozmanitosťou kultúr a je v nich budovaný zmysel pre rešpektovanie iných kultúr a pocit solidarity. Príslušníci českej spoločnosti žijúci v zahraničí nachádzajú podporu v príspevkových organizáciách nazvaných České centrá, ktoré zároveň slúžia k reprezentovaniu ČR v daných krajinách.

Integrace romských dětí v podmínkách institucionální předškolní výchovy
Smékalová, Michaela ; Opravilová, Eva (vedoucí práce) ; Kalbáčová, Jaroslava (oponent)
Diplomová práce se zabývá integrací romských dětí. Rozebírá současné možnosti jejich institucionální předškolní výchovy, snaží se shrnout dosavadní zkušenosti a nastínit optimální model. V praktické části se opírá o praxi v mateřské škole pro romské děti a v přípravné třídě. Současně jsou zde uvedeny některé z podmínek, které mohou proces integrace ovlivnit a které lze využít. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)


Návrh na zařazení kultury neslyšících na prvním stupni základních škol pro sluchově postižené
Komárková, Barbora ; Vysuček, Petr (vedoucí práce) ; Macurová, Alena (oponent)
Ve sve praci jsem se pokusila navrhnout aktivity, jejichz praktikovani by napomohlo k seznameni neslysicich deti s kulturou neslysicich jiz od zacatku skolni dochazky. Jsem si vedoma faktu, ze neslysici deti neslysicich rodicu se s kulturou neslysicich setkavaji doma a svym zpusobem je kultura neslysicich obklopuje. Ale pro neslysici deti slysicich rodicu by bylo vhodne, aby se seznamovanim s kulturou neslysicich pomahala rodicum skola. Jak jsem se zminila na zacatku sve prace, nemyslim si, ze je vhodne, abychom my slysici urcili, kterYm smerem se maji neslysici vydavat. Ale na druhou stanu, ti lide, kteri s neslysicimi prichazeji do kontaktu, by meli ukazat, z ceho si mohou neslysici vybrat. Ve skolach by se deti mely seznamit, jak se svetem slysicich, tak svetem neslysicich. Na zaklade objektivnich informaci si neslysici mohou nenasilne vybrat, jakou cestou se ve svem budoucim zivote vydaji. Sama jsme se snazila strucne popsat zakladni charakteristiky sveta neslysicich. Logicky jsem vysvetlila, ze neslysici Ize povazovat za jazykove-kulturni mensinu, a bylo by politicky spravne, aby se neslysicim dostavalo stejnych pray jako jinym jazykovym mensinam na nasem uzemi. Komunita (ceskych) neslysicich se odlisuje predevsim v uzivani (ceskeho) znakoveho jazyka. Uzivani znakoveho jazyka v prostoru prinasi velke...

Využití moderních technologií v ekonomickém vzdělávání
Krejčík, Jan ; Krpálková Krelová, Katarína (vedoucí práce) ; Krpálek, Pavel (oponent)
Bakalářská práce ,Využití moderních technologií do ekonomického vzdělávání, se zaměřuje na problematikou začlenění technologií (chytrých telefonů, tabletu a dalších) do běžné výuky ekonomických předmětů na středních školách. První, technická část, popisuje jednotlivá zařízení po technické stránce spolu s druhy operačních systémů, které využívají. Druhá část popisuje výsledky již uskutečněných výzkumů z podobné problematiky. Třetí, didaktická část, je zaměřena na didaktickou techniku, e-learning, m-learning a nové teorie ve vzdělávání. Čtvrtou část tvoří samotný výzkum využití moderních technologií žáky a učiteli na středních školách a analýza zjištěných informací. Závěrečná část dává praktická doporučení pro pedagogickou praxi ve výuce ekonomických předmětů.

Úroveň znalostí z problematiky výživy žáků 2. stupně ZŠ ve vztahu k jejich každodenní výživě.
KOPUNCOVÁ, Hana
Tato bakalářská práce: Úroveň znalostí z problematiky výživy žáků 2. stupně ZŠ ve vztahu k jejich každodenní výživě charakterizuje v teoretické části pojmy týkající se výživy. Jednotlivé kapitoly pak rozebírají základní složky a význam správné výživy pro zdraví dětí a mládeže. Zmiňuji se o doporučených denních dávkách, stravovacím režimu, alternativních způsobech stravování a zároveň i o chybách ve výživě a jejich dopadech ve formě nadváhy či jiných onemocnění. Zahrnuta je zde i problematika výchovy ke zdraví v rámcově vzdělávacím programu. Praktická část se zabývá výsledky kvantitativního výzkumu, který byl realizován v podobě dotazníkového šetření a jeho cílem bylo zjistit vztah žáků k jejich každodenní výživě a prověřit znalosti o dané problematice. Výzkum je zaměřen na žáky 9. tříd ve věku 14. 16. let v oblasti Znojemska.

Manažerské kompetence
Zajíčková, Markéta ; Fejfarová, Martina (vedoucí práce) ; Sylvie, Sylvie (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá tématem manažerských kompetencí, jejichž znalost a ovládání jsou znaky nadprůměrně výkonného manažera. V teoretické části práce jsou s podporou studia literatury v několika kapitolách shrnuty a charakterizovány základní související témata týkající se kompetencí obecně, kompetencí v práci manažerů, kompetenčních modelů a integrace kompetenčních modelů do společnosti. V praktické části práce jsou z různých zdrojů shromážděny obecné kompetence, které jsou pro pozici store manažera typické. Následně je provedena syntéza těchto kompetencí do několika tematických bloků. Pomocí dotazníkového šetření jsou zjištěny takové relevantní kompetence store manažerů, které přispívají k dosažení vynikajících pracovních výsledků. Na základě těchto získaných informací je vytvořen předběžný kompetenční model na pozici store manažera jednotky Pekařství Mr. Baker včetně popisu úrovně jednotlivých kompetencí. V poslední fázi identifikace kompetencí je provedena validace vzniklého předběžného kompetenčního modelu pomocí expertního posouzení. Výsledkem práce je kompetenční model store manažera jednotky Pekařství Mr. Baker, který je připraven k implementaci a použití v praxi.