|
Perception of brand McDonald's on Czech market
Harčár, Tomáš ; Zeman, Jiří (vedoucí práce) ; Filipová, Alena (oponent)
Bakalářská práce zkoumá vnímání značky McDonald's mezi spotřebiteli na českém trhu. Cílem této práce je pomocí dotazníků ověřit předpoklad, který je postavený přesvědčení, že zákazníci považují prodávané jídlo v restauraci McDonald's jako nezdravé a nekvalitní. Práce obsahuje teoretickou část, kde jsou přiblíženy základní pojmy spojené s budováním značky a image značky. Tyto teoretické definice jsou pak použity na vysvětlení a přiblížení reklamní strategie společnosti McDonald's. Závěrečná kapitola hodnotí výsledky dotazníků a následně přibližuje jak společnost McDonald's propaguje své praktiky veřejnosti. Ze získaných informací o praktikách společnosti McDonald's lze vyvodit závěr, že restaurace při přípravě svých produktů používá kvalitní potraviny a výrobní postupy. I když společnost své praktiky propaguje, často se potkává s negativním postojem veřejnosti. Zlý image značky se snaží společnost vylepšit otevřeným přístupem k informacím, komunikaci se svými zákazníky a představováním nových konceptů prodejen.
|
|
Komparace marketingových strategií SK Dynamo České Budějovice a FK Olympie Týn nad Vltavou
Brom, Josef ; Průša, Přemysl (vedoucí práce) ; Brom, Jaroslav (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá sportovním marketingem - konkrétně komparací marketingových strategií profesionálního fotbalového klubu a amatérského fotbalového klubu krajské úrovně. V práci jsou nejprve charakterizovány jednotlivé formy komerčních komunikací a specifika sportovního marketingu, poté jsou zde představeny kluby SK Dynamo České Budějovice a FK Olympie Týn nad Vltavou včetně jejich marketingových strategií. V rámci práce bylo provedeno terénní šetření zaměřené na vnímání klubu svými vlastními fanoušky. Výsledky terénního šetření byly také komparovány s výsledky terénního šetření bakalářské práce stejného autora s cílem posoudit vliv amatérského marketingového oddělení FK Olympie Týn nad Vltavou na vnímání tohoto klubu.
|
|
Znalost značky Yves Rocher
Gőtzová, Lenka ; Zeman, Jiří (vedoucí práce) ; Filipová, Alena (oponent)
Tato bakalářská práce zkoumá znalost značky Yves Rocher a její vnímání z pohledu zákazníka. Cílem práce je vyhodnotit znalost značky Yves Rocher na českém trhu, a také posoudit, jak ji a její produkty spotřebitelé vnímají. První část práce se zabývá teorií značky a problematikou marketingového výzkumu. Druhá, praktická část se věnuje představení společnosti Yves Rocher a analýze její konkurence, důležitou součástí je také dotazníkové šetření a jeho následné vyhodnocení. Samotný závěr práce obsahuje shrnutí výsledků a určité návrhy na zlepšení znalosti dané značky na trhu a získání většího počtu zákazníků.
|
|
Vnímání značky BMW v rámci automobilového trhu České republiky
Pavelková, Klára ; Filipová, Alena (vedoucí práce) ; Zeman, Jiří (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá vnímáním značky BMW na automobilovém trhu České republiky. Cílem práce je zhodnocení pozice značky BMW a její vnímání českými spotřebiteli. Za tímto účelem je práce rozdělena do šesti kapitol. V první kapitole je řešena problematika značky a značkové strategie. Druhá kapitola se zabývá marketingovým výzkumem. Třetí a čtvrtá kapitola analyzují automobilový trh v ČR. V páté kapitole je podrobněji charakterizována značka BMW a její konkurence. Poslední kapitola je věnována vnímání značky a jsou zde provedena dvě dotazníková šetření, přičemž jedno z nich bylo vypracováno přímo pro automobilku BMW, druhé bylo provedeno autorkou. Na základě výsledků těchto výzkumů jsou vyvozeny závěry.
|
|
Image a identita značky adidas
Šimánková, Klára ; Filipová, Alena (vedoucí práce) ; Zeman, Jiří (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na image a identitu značky, čili rozdíl mezi vnímáním značky spotřebitelem a obrazem, o který se snaží tvůrce image. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V rámci teoretické části je definována značka, její prvky a zejména pak funkce, které jsou důležitou součástí celého brand buildingu, neboť je potřeba vidět zcela jasně výhody, které značka poskytuje. Práce se věnuje hodnotě značky, modelům na měření hodnoty značky. V praktické části je provedeno dotazníkové šetření, na jehož základě je zhodnocena image značky adidas mezi českými spotřebiteli. V závěru práce jsou uvedena doporučení, jež vyplývají z provedeného výzkumu.
|
|
Vnímání značky Budweiser Budvar na českém trhu piva
Brom, Daniel ; Postler, Milan (vedoucí práce) ; Tischlerová, Anna (oponent)
Cílem této diplomové práce je analyzovat vnímání značky Budweiser Budvar na českém trhu piva. Teoretická část práce se věnuje značce obecně, jejímu strategickému řízení a metodám spojeným s výzkumem značky. V praktické části na značku Budweiser Budvar aplikuji teoretické poznatky a podrobuji ji zevrubné analýze s ohledem na její hlavní hodnoty a současnou komunikační kampaň. Stěžejní část této práce tvoří vlastní kvalitativní výzkum, ve kterém zjišťuji, jak je na tuto značku nahlíženo v celé České republice. Celkové výsledky poté porovnávám s výsledky v cílové skupině Budweiser Budvar a s výsledky pro Jihočeský kraj. Na základě tohoto průzkumu na závěr přikládám možná doporučení pro budoucí vývoj této značky na českém trhu.
|
|
Význam značek ve spotřebním chování a životním stylu
Breburda, Tomáš ; Koudelka, Jan (vedoucí práce) ; Tahal, Radek (oponent)
Cílem práce je postižení některých dopadů značky do formování životního stylu a chování spotřebitelů, zhodnocení jejich marketingového významu a doporučení pro marketingovou orientaci vybraných značek. Prostředkem k dosažení tohoto cíle byla analýza agenturních dat z projektu MML TGI a primárních dat z vlastního dotazníku. Provedeným výzkumem bylo zjištěno, že značky jsou pro spotřebitele a jejich životní styl v současnosti velmi důležité a spotřebitelé se s nimi v extrémních případech i ztotožňují.
|
|
Strategie uvedení obchodní značky na trh
ŠŤASTNÁ, Tereza
Cílem diplomové práce bylo navrhnout strategii k uvedení obchodní značky na trh a vhodná opatření vedoucí k posílení značky ve fázi růstu. Provedla jsem marketingový výzkum, který mi pomohl zjistit, jak značku vnímají její stávající i potenciální zákazníci a jak se firmě daří šířit povědomí o značce. Zabývala jsem se také tím, jakou má značka vizi a hlavní cíle a zjišťovala jsem, jaké jsou její silné a slabé stránky. V návaznosti na analýzu získaných informací jsem firmě navrhla strategii ve formě marketingového plánu, který obsahuje konkrétní taktické kroky včetně jejich peněžního vyjádření.
|
|
Vnímání značky
KOŠTOVÁ, Monika
Cílem bakalářské práce na téma "Vnímání značky", je na jedné straně analyzovat vnímání značky veřejností, na druhé straně vnímání značky vybranými zaměstnanci společnosti Plzeňský Prazdroj, a.s. V závěru byly navrhnuta opatření k případnému zlepšení vnímání značky.
|
|
Vnímání značky
BEDNÁŘOVÁ, Jana
Cílem diplomové práce na téma "Vnímání značky" je na základě analyzování a porovnání vnímání vybraných značek z pohledu veřejnosti a společnosti vytvořit návrhy změn v komunikaci těchto značek. Teoretická část práce se zaměřuje na objasnění důležitých pojmů souvisejících s danou problematikou z pohledu uznávaných ekonomických autorů. Druhá část diplomové práce se zabývá vyhodnocením kvalitativních a kvantitativních technik marketingového výzkumu, na jejichž základě jsou vybrané značky porovnávány jak z pohledu veřejnosti, tak z pohledu zástupců společnosti. Závěr práce zahrnuje navržená opatření pro zlepšení komunikace těchto značek.
|