Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 144 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Voda v krajině - výukový program pro žáky ZŠ
Papežová, Nikola ; Hanel, Lubomír (vedoucí práce) ; Andreska, Jan (oponent)
Papežová Nikola: Voda v krajině - výukový program pro žáky ZŠ Diplomová práce, 2016 Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy v Praze, Katedra biologie a environmentálních studií Vedoucí práce: prof. RNDr. Lubomír Hanel, CSc. Cílem diplomové práce je vytvořit výukový program, který je určen převážně pro žáky 1. stupně základní školy. Výukové programy byly vytvořeny na základě analýzy tématu voda v krajině. Praktickým výstupem práce jsou vypracovány dva výukové programy - Život v mokřadu a Vodní svět (metodika pro učitele). Dále pak jsou zde pracovní listy, které posloužily v rámci pretestu, posttestu-1 a posttestu-2 pro vyhodnocení efektivity navržených programů. Výukové programy byly prakticky ověřeny u vybrané skupiny žáků 5. tříd na základní škole. Klíčová slova: voda, krajina, výukový program, pracovní listy
Mikrobiologické exkurze
Záhořová, Karolína ; Pavlasová, Lenka (vedoucí práce) ; Skýbová, Jana (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na využití exkurzí ve výuce biologie na střední odborné škole u tematického celku mikrobiologie. Téma mikrobiologie není pro studenty střední odborné školy příliš atraktivní, cílem práce je zjistit, jaký vliv bude mít výuková forma exkurze na znalosti studentů, kteří mikrobiologickou exkurzi absolvují. Součástí práce je zhodnocení exkurze jako alternativní formy (metody) výuky a její celkový význam ve výuce biologie. Diplomová práce přináší přehled toho, jak by měly jednotlivé fáze exkurze teoreticky vypadat. Přináší přehled institucí a závodů, kde je možné mikrobiologickou exkurzi v praxi pořádat. Další část obsahuje kompletně zpracovanou exkurzi do pivovaru U Fleků včetně přípravy, realizace a vyhodnocení. Exkurze byla absolvována se dvěma třídami různých oborů, jejichž prekoncept byl v rámci výuky biologie totožný. Součástí úvodní školní fáze exkurze je testování studentů formou pretestu ze znalostí tématu mikrobiologie, konkrétně výroby piva a kvasných procesů. Následně proběhne vlastní část exkurze v pivovaru a na závěr přijde opět diagnostická školní část, kdy budou studenti opět testováni formou posttestu. V závěru práce je vyhodnocení výsledků testů a znalostí žáků, porovnání obou tříd a zhodnocení významu exkurze, z něhož vyplývá, že mikrobiologická exkurze měla...
Historie a význam vybraných kulturních památek Odoleny Vody a okolí ve vlastivědných vycházkách
Skýpalová, Jitka ; Dvořáková, Michaela (vedoucí práce) ; Zicha, Zbyněk (oponent)
Univerzita Karlova Pedagogická fakulta Katedra občanské výchovy a filosofie DIPLOMOVÁ PRÁCE Historie a význam vybraných kulturních památek Odoleny Vody a okolí ve vlastivědných vycházkách History and value of chosen cultural sights in Odolena Voda and its surroundings in relation to historical walks Autor práce: Jitka Skýpalová, DiS. Vedoucí práce: Ing. Michaela Dvořáková, Ph.D. Studijní program: Učitelství pro základní školy Studijní obor: I.ST (7503T047) 2017 2 ABSTRAKT Cílem diplomové práce Historie a význam vybraných kulturních památek Odoleny Vody a okolí ve vlastivědných vycházkách je vytvořit teoretický i praktický podklad pro výuku vlastivědy v 5. ročníku, která propojí teoretické učivo s regionální historií zastoupenou kulturními památkami. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zabývá nejprve zasazením tématu do Rámcově vzdělávacího programu a poté geografickou, demografickou a zejména historickou charakteristikou regionu. Historická část je zaměřena na město Odolenu Vodu a obec Panenské Břežany. Velkou pozornost zde věnuji konkrétním kulturním památkám, s nimiž pak vyučující bude seznamovat žáky. Na tuto část navazuje část praktická, která je uvedena klíčovými tématy, což je problematika výuky prostřednictvím kulturních památek a také teorie vlastivědných vycházek...
Jedovaté rostliny ve výuce biologie na SŠ
Riegelová, Marta ; Rajsiglová, Jiřina (vedoucí práce) ; Chlebounová, Irena (oponent)
Diplomová práce se zabývá výukou botaniky, konkrétně se zaměřuje na výuku jedovatých rostlin. První část se věnuje tvorbě pracovních listů pro exkurzi žáků středních škol do Botanické zahrady Přírodovědecké fakulty Univerzity Karlovy v Praze. Druhá část práce se věnuje srovnání efektivity klasické výuky ve školní třídě a výuky formou exkurze. Žáci prvních ročníků ze čtyř středních škol (gymnázií) byli rozdělení do dvou skupin. První skupina byla vyučována konvenční výukou ve školní třídě (kontrolní skupina) a druhá skupina formou exkurze do Botanické zahrady Přírodovědecké fakulty Univerzity Karlovy v Praze (experimentální skupina). Účinnost vyučovací formy byla zkoumána prostřednictvím testováním znalostí žáků před výukou (pre-test) a po výuce (post-test). U experimentální i kontrolní skupiny došlo ke zvýšení úrovně znalostí, rozdíl mezi jednotlivými skupinami však nebyl signifikantní. Klíčová slova: jedovaté rostliny, botanická zahrada, exkurze, pracovní listy, testování znalostí
Přírodovědné exkurze pro II. stupeň ZŠ v okolí Třebíče
Popelářová, Monika ; Teodoridis, Vasilis (vedoucí práce) ; Skýbová, Jana (oponent)
Cílem předkládané diplomové práce byla příprava, realizace a následovné vyhodnocení efektivity alternativního způsobu výuky přírodopisu na 2. stupni ZŠ formou exkurzí s využitím přírodních lokalit Třebíčska. V rámci této diplomové práce byly naplánovány a realizovány čtyři přírodovědné exkurze s botanickým, zoologickým, geologickým a ekologickým zaměřením. Teoretická část práce charakterizuje oblast Třebíčska z různých přírodních hledisek s důrazem na výukově zajímavé přírodní lokality tohoto regionu. Dále jsou v této části práce popsány jednotlivé aspekty exkurze a nejčastěji používané výukové metody této organizační formy výuky. Praktická část, kromě čtyř návrhů exkurzí, obsahuje i metodické pokyny pro učitele a další autorské tematické didaktické materiály (pracovní listy) jsou součástí přílohy. Navazující empirická část byla provedena prostřednictvím dotazníkového šetření a didaktického testu. Cílem dotazníkového šetření bylo monitorovat postoje 120 žáků 2. stupně ZŠ k předmětu přírodopisu, k exkurzím a k pracovním listům obecně a cílem didaktických testů bylo zjistit efektivitu osvojování nových vědomostí žáků prostřednictvím exkurzních činností. Výsledky dotazníkového šetření jednoznačně prokázaly následující fakta: a) přírodopis nepatří mezi oblíbené předměty žáků 2. stupně ZŠ, b) většina...
Sokolnictví a jeho zařazení do výuky ve školách v České republice
Zonková, Kristýna ; Řezníček, Jan (vedoucí práce) ; Pelikán, Ondřej (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na výuku sokolnictví na základních a středních školách v České republice. Seznamuje s teorií sokolnictví: historie a současnost, legislativa, sokolník a etika, anatomie a fyziologie dravce, sokolnické vybavení, ochrana dravců a současný význam sokolnictví. Navrhuje možnosti, které zprostředkují výuku sokolnictví ve školách jak v rámci vyučovacích hodin tak exkurzí. Součástí diplomové práce je příprava a realizace výše navržených výukových metod: Power Point prezentace a pracovní listy zaměřené na vzdělávání studentů základních a středních škol s náplní sokolnictví, rozhovor se sokolnicí a ukázková školní exkurze. Klíčová slova: sokolnictví, exkurze, ukázky, prezentace, dravci
Výukový program v botanické zahradě s využitím QR kódů
Malúšová, Klára ; Novotný, Petr (vedoucí práce) ; Skýbová, Jana (oponent)
Tato bakalářská práce v teoretické části informuje o historii a současnosti Bečovské botanické zahrady. V krátkosti se zaměřuje na přírodovědné vzdělávání a možnosti zapojení exkurzí a edukativních programů do výuky a je zde zmínka o možnosti využití výchovně vzdělávacích aktivit, které jsou v zahradě poskytovány. Navazující podkapitoly se zabývají tvorbou těchto programů a pracovních listů. V páté kapitole se práce zabývá QR kódy. Popisuje jejich historii a možnosti uplatnění v needukativních oborech. Poté se dostává k samotnému uplatnění QR kódů ve vzdělávání a snaze individualizovat vzdělávací procesy. V rámci praktické části této práce vznikl výukový program pro žáky druhého stupně základní školy. Zmíněná věková kategorie do této chvíle nebyla ve výukových programech v zahradě pokryta. Navrhovaný program je založen na využívání QR kódů při poznávání Bečovské botanické zahrady, rozšiřování znalostí žáků a uplatňování získaných zkušeností v praxi. Dále by měl program prověřit základní znalosti žáků, ale také jejich schopnost pozorovat a pohybovat se dle mapy neznámým prostorem. Pro tento program byly vytvořeny pracovní listy, které jsou součástí příloh. Výukový program bude ověřen na jaře tohoto roku.
Naučná stezka Klánovickým lesem s podporou ICT
Peterka, Štěpán ; Jančaříková, Kateřina (vedoucí práce) ; Novotný, Petr (oponent)
Cílem diplomové práce bylo zpracování naučné stezky v oblasti Klánovického lesa, který je součástí přírodního parku Klánovice - Čihadla ve východní části Prahy a tuto stezku doplnit o elektronické výukové materiály. Vlastní naučná stezka bude realizovaná formou taggových zastavení, které návštěvníkům poskytují stažení textů a materiálů do mobilních telefonů nebo tabletů. Jednotlivé texty zastavení jsou doplněné o výukové prezentace, školní pracovní listy a terénní pracovní listy. Obsahy zastavení a navazující výukové materiály jsou zpracovány v souladu se systematickou výukou přírodopisu a biologie na základních školách a nižších stupních víceletých gymnázií. Součástí práce jsou i výsledky dotazníkového šetření postojů žáků k využívání moderních technologií ve vyučování, celkem bylo vyhodnoceno 214 dotazníků v letech 2008, 2009, 2011 a 2013. Poslední část práce a přílohy obsahují vlastní texty zastavení a navazující výukové materiály. V průběhu jarních měsíců 2014 bude stezka v oblasti realizovaná a jednotlivé výukové materiály budou součástí textů zastavení a volně dostupné široké veřejnosti. Klíčová slova: Klánovický les, exkurze, naučná stezka, elektronické výukové materiály

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 144 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.