Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 64 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
How to make a technical speech/presentation original and impressive.
Gilyazov, Danil ; Kotásek, Miroslav (oponent) ; Walek, Agata (vedoucí práce)
Great amount of the teaching techniques of public speaking have arisen ever since the moment people discovered the power of language, making today's presentations far more than just an act of speech. The researches of the linguists proved that effective presentation should contain several aspects in order to impress the audience and induce attention. In this thesis I would identify these specific aspects and describe how make audience follow each word of the presentation.
Mediální trénink - rétorika pro praxi
Ouahdjinová, Tereza ; Klabíková Rábová, Tereza (vedoucí práce) ; Podzimek, Jan (oponent)
Diplomová práce: Mediální trénink - rétorika pro praxi Tereza Ouahdjinová Abstrakt český Předmětem této diplomové práce je uchopit koncept mediálního tréninku v současné praxi, přičemž se text soustředí na jedince, kteří při interakci s médii nejenže zastupují firemní, politické a další organizace, ale také skrze média působí na širokou veřejnost. Vzhledem k mediální pozornosti, která je směrem k těmto reprezentantům upíraná, je pro ně nutné vědět, jak se před médii chovat a jak s nimi zacházet s cílem účinně a efektivně působit na zaměřená publika. Z tohoto důvodu se mediální trénink soustředí na různé formy projevy jedince, přičemž velkou část zabírá mluvený projev. Práce se opírá o základní rétorická východiska, která slouží jako teoretické zázemí pro mediální trénink z hlediska schopnosti správně mluvit, přístupu k publiku a působení na něj. Znalost rétoriky je klíčová pro přesvědčující argumentaci a pohotové reakce a zároveň je jednou ze schopností, která se tříbí postupně v čase. Mediální trénink její poznatky propojuje s principy a procesy fungování médií a učí, jak formulovat svá sdělení a co v komunikaci s novináři dělat nebo naopak nedělat. Součástí práce je i analýza vystoupení několika vybraných osob, u kterých je z dostupných zdrojů zřejmé, že mediální trénink podstoupily, a s ohledem na tyto...
Populistická rétorika jako strategie Strany nezávislosti Spojeného království
Rukavička, Tomáš ; Mejstřík, Martin (vedoucí práce) ; Kubát, Michal (oponent)
Populismus je fenomén, který se stává populárním napříč Evropou, posilňován imigrací a ekonomickou situací některých zemí. Tato práce se snaží prozkoumat, nakolik byla v letech 2014-2016 populistická rétorika strategií Strany nezávislosti Spojeného království, a to na zobrazení populistických témat používaných stranou v novinových článcích britských médií. Přes krátkou historii strany obsahuje pro jasný rámec pokus o definici populismu a vysvětlení pravicového populismu a zkoumá historii britského euroskepticismu posledních 40 let. Pro kvantitativní analýzu byly použity články zpravodajství The Guardian, The Telegraph a BBC News. Na čtyřech stanovených tématech - euroskepticismus, imigrace, kritika politického systému a organizační změny uvnitř strany - zkoumá v 50 nejvíce relevantních článcích k těmto tématům z let 2014-2016, zda se tendence používání populistických témat ve straně zvyšovala a dala by se tak označit za strategii strany. Počtem článků v jednotlivých letech zaměřených na dané téma a reflexí analýzy způsobu zobrazování strany danými médii, jsem se tuto skutečnost pokusil dokázat.
Vliv copywritingu na efektivitu e-mailových newsletterů
Malecha, Matěj ; Klabíková Rábová, Tereza (vedoucí práce) ; Shavit, Anna (oponent)
Tato bakalářská práce popisuje vliv copywritingu na efektivitu e-mailových newsletterů. V teoretické části je nejprve vymezena role copywritera, dále je specifikováno, čím je jeho práce hodnotná, a nakonec jsou shrnuty prostředky, které má pro tvorbu komerčních textů k dispozici. Vzhledem k interdisciplinární povaze tématu je použitá literatura kombinací zdrojů především z oblasti teorie komunikace, výzkumu kreativity, lingvistiky, rétoriky, e-mail marketingu a oborové literatury pro copywritery a marketéry. Copywriting je nejprve zasazen do kontextu teorie komunikace, následně je stručně popsán kreativní proces a shrnuty vyjadřovací prostředky, které copywriter užívá pro posílení persvaze, jako jsou stylizace, argumenty či řečnické figury. Konkrétní doporučení převzatá z oborové literatury jsou doplněna o zjištění dostupných výzkumů, které zkoumaly jejich fungování. V posledním oddíle teoretické části jsou popsány jednotlivé kroky procesu tvorby reklamního sdělení. V praktické části je následně zkoumáno, jestli jsou texty psané copywriterem úspěšnější v naplňování zadaných cílů než ty psané laikem. V případové studii jsou interpretovány výsledky split testů, které srovnaly výkon copywriterské a laické verze dvou e-mailových rozesílek. Součástí je také stručná analýza textů obou verzí: v případě...
Význam osoby moderátora a prostředí studia v pořadu Otázky Václava Moravce
Chrenčík, Roman ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Wolák, Radim (oponent)
Práce se zabývá analýzou televizního pořadu Otázky Václava Moravce. Konkrétně se zaměřuje na období jednoho roku před a jednoho roku po teritoriální změně vysílacího studia, která se v pořadu odehrála v létě roku 2015. Prostřednictvím kvantitativní analýzy nejprve monitoruje, jakým způsobem se ve sledovaném časovém rozpětí změnilo spektrum hostů pořadu. Metodou kvalitativní analýzy následně zachycuje stěžejní sémiotické prvky studia a popisuje úlohu moderátora ve vysílání. Zabývá se též moderátorovou rétorikou a způsoby, jakými se projevuje jeho předpojatost. Práce vytyčuje vlivy afektující podobu výsledného mediálního komunikátu, mezi něž patří mimo jiné sociálněpolitické pozadí hostů, vliv studia a zásahy moderátora. Jejím cílem je komparace těchto vlivů a formulace možného vysvětlení změn, které se v Otázkách Václava Moravce odehrály.
Rétorické a argumentačné konštrukty a ich implementácia v súčasných politických programoch
Ščerbak, Alexander ; Švantner, Martin (vedoucí práce) ; Marcelli, Miroslav (oponent)
Diplomovú prácu tvorí popis politického programu ako základného stavebného kameňa politickej rétoriky a súvisiacich fenoménov českého a slovenského politického diskurzu, spôsob argumentácie, rétoriky a výpovede o nich a prípadové štúdie, ktoré ilustratívne popisujú a zobrazujú tieto fenomény na príkladoch zo súčasnej tuzemskej politickej rétoriky. Autor čerpá zo súčasnej analýzy kritickej argumentácie a teórie pragma-dialektiky, ktorú stavia proti faláciam alebo nepravdivým argumentom a následne pozoruje uplatnenie jednej i druhej metódy výstavby argumentov v praxi na prípadoch z politickej rétoriky a masmediálneho diskurzu a konotatívnych hodnôt, ktoré naberajú. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Momenty překvapení a zvratu ve vybraných podobenstvích Lukášova evangelia
Najbrtová, Michaela ; Lukeš, Jiří (vedoucí práce) ; Pavlík, Jiří (oponent)
Tato práce se zaměřuje na momenty překvapení a momenty zvratu ve vybraných textech Lukášova evangelia: v podobenstvích uvedených postavou "jednoho bohatého muže". Nejprve teoreticky zkoumá podobenství jako fenomén, představuje zvláštní důrazy Lukášovy teologie, přibližuje souvislosti Ježíšovy a Lukášovy doby a věnuje se rétorice a její kritice. Ve vybraných podobenstvích pak hledá momenty překvapení a zvratu a ukazuje jejich význam s využitím prvků rétorické analýzy. K podobenstvím přistupuje uvnitř jejich bezprostředního rámce, a zároveň i v ceLu konkrétní Ježíšovy řeči, tak jak ji podává Lukášovo evangelium. Zjišťuje jejich vnitřní souvislost i jejich souvislost ceLem Lukášova díla. Představuje uchopení tématu a jeho posun v následujících podobenstvích, s vědomím metonymické hustoty podobenství a s vědomím jejich formy a obsahu, které jsou ve vybraných textech provázány se zasahujícím efektem, a to právě v momentech překvapení a zvratu.
Some Features of Persuasive Language in Selected Presidential Campaign Speeches of Two Candidates
Šlesingrová, Pavlína ; Pípalová, Renata (vedoucí práce) ; Topolovská, Tereza (oponent)
Diplomová práce "Některé prvky přesvědčivého jazyka ve vybraných projevech volební kampaně u dvou prezidentských kandidátů" se snaží zkoumat, jak je řečnická figura konceptuální metafory uplatňována ve volebních projevech Baracka Obamy a Mitta Romneyho, které byly adresovány především hispánským voličům za účelem vytvoření narativu mýtu Amerického snu. Tyto volební projevy byly analyzovány s využitím teoretického rámce kritické analýzy metafor a kritické analýzy diskurzu. Kromě analýzy konceptuálních metafor, které hrají důležitou roli v interpretaci tohoto mýtu, i další řečnické figury byly podrobeny analýze z důvodu jejich přesvědčivosti.
Wahhabi/Salafi Rhetoric in the Northern Part of the Caucasus Region
Kováčiková, Zuzana ; Ťupek, Pavel (vedoucí práce) ; Beránek, Ondřej (oponent)
Saláfizmus je považovaný za mobilizačnú ideológiu mnohých islamských teroristických hnutí. Inak tomu nie je ani v prípade organizácie Kaukazský emirát, ktorá operuje v horách ruského severného Kaukazu. Táto práca analyzuje myšlienkové trendy severokaukazského saláfizmu, ktorým sa bežne vo väčšine vedeckých prác venuje iba málo pozornosti. V práci ide predovšetkým o analýzu hlavných tém, ktorými sa saláfistická propaganda Kaukazského emirátu zaoberá, no značný priestor je venovaný i o náboženským autoritám, ktoré týmto myšlienkam prepožičiavajú legitimitu. Pozornosť je pritom venovaná ako arabským, tak i kaukazským islamským učencom. Záver práce mapuje značné posuny rétoriky, ktoré nastali kvôli konfliktu Kaukazského emirátu s organizáciou Islamský štát. Analýza rétoriky vychádza z poznatkov dosiaľ uverejnených akademických zdrojov, no z veľkej časti čerpá i z autentických internetových materiálov, akými sú džihádistické webstránky a videá v ruskom jazyku. Tieto dokazujú, že rétorika severokaukazských saláfistov je vo všeobecnosti podobná ako u iných džihádistických hnutí, avšak zároveň je značne rozporuplná, pretože svoje myšlienky čerpá z od mnohých náboženských autorít, ktoré miestami propagujú protichodné postoje. Zároveň možno sledovať i mnohé rozpory, ktoré Kaukazským emirátom i al-Qáᶜidou...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 64 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.