Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 27,345 záznamů.  začátekpředchozí27336 - 27345  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.32 vteřin. 

Současné metody výuky prvopočátečního psaní v ČR v porovnání s národním programem VB (Anglie)
Horáčková, Pavla ; Wildová, Radka (vedoucí práce) ; Křivánek, Zdeněk (oponent)
Diplomová práce si klade za cíl prezentovat současné metody, postupy a trendy v oblasti výuky prvopočátečního psaní na pozadí transformace českého školství. Zabývá se porovnáváním strategií Národního kurikula České republiky a Velké Británie, hledáním nových přístupů a možností, které by mohly obohatit vztah českých učitelů k výuce prvopočátečního psaní. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Význam vzdělávání dlouhodobě nemocných dětí
Švajdová, Zdeňka ; Hejlová, Helena (vedoucí práce) ; Tomková, Anna (oponent)
V teoretické části byl analyzován význam učení a vzdělávání v mladším školním věku. Jsou popsány strategie a metody dlouhodobě hospitalizovaných dětí, zvláštnosti edukačního prostředí v nemocnicích a zdravotnických ústavech, také historie vzdělávání dětí. Je zmíněno právo na výchovu a vzdělávání jako součást práv dítěte. V praktické části je zmapována práce a pozice učitele ve zdravotnictví. Byly zjištěny postoje dětí k učení v tomto prostředí. Dále postoj rodičů a zdravotnického personálu k učení. Závěr celé práce: Jde o práci náročnou, obtížnou a často nedoceněnou. Je však potřebná a pro děti je přínosem. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Využití eLearningu na Fakultě informatiky a managementu UHK
Poulová, Petra ; Křenek, Milan (vedoucí práce) ; Švejda, Gabriel (oponent) ; Cyrus, Pavel (oponent)
Ve své práci Využití eLearningu na Fakultě informatiky a managementu UHK jsem chtěla ukázat možnosti využití eLearningu ve vysokoškolské výuce . Vlastní výzkumná část práce byla zaměřena na konkrétní využívání eLearningu ve vysokoškolské výuce na Fakultě informatiky a managementu Univerzity Hradec Králové a na ověření hypotéz týkajících se efektivity eLearningových přístupů. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)


Projektová metoda v programu Začít spolu
Plesná, Ludmila ; Kargerová, Jana (oponent) ; Tomková, Anna (vedoucí práce)
Diplomová práce "Projektová metoda v programu Začít spolu" se zabývá pojetím výuky v kontextu evropského trendu výchovy a vzdělávání. Přibližuje východiska a strategie programu Začít spolu. Zaměřuje se na projektovou metodu a její podoby v uvedeném programu v primárním vzdělávání. Popisuje, jak pomocí akčního výzkumu zkvalitňovat pedagogické působení učitele. Analyzuje postup při vytváření podmínek k funkčnímu uplatňování projektové metody ve vyučování. Řeší některé problémy v souvislosti se zaváděním této metody do výuky. Porovnává různé podoby projektů v programu Začít spolu. Přináší popis několika realizovaných projektů. KLÍČOVÁ SLOVA: projektová metoda, projekt, program Začít spolu, klíčové kompetence, humanistické pojetí vyučování, výchova a vzdělávání orientované na dítě, konstruktivistické pojetí vyučování, kooperativní učení, akční výzkum Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Metody výuky slovní zásoby ve francouzštině
Kolářová, Lenka ; Machleidtová, Silva (vedoucí práce) ; Müllerová, Eva (oponent)
Znalost slovní zásoby je základem pro dorozumění se v cizím jazyce. Ačkoliv slovní zásoba hraje klíčovou roli ve výuce cizího jazyka, znalost maxima slov neumožňuje studentovi dobře mluvit a vyjadřovat se. Proto ostatní jazykové prostředky (gramatika, fonetika a pravopis) nesmí být opomíjeny a dohromady se slovní zásobou tvoří propojený systém jazyka. Pro svoji diplomovou práci jsem si vybrala metody výuky slovní zásoby tak, aby vedly studenty k porozumění, zapamatování a osvojení nových slov ve francouzštině a současně u nich rozvíjely dovednost komunikace v cizím jazyce. Práci rozděluji na dvě hlavní části, na část teoretickou a na část výzkumnou. Cílem teoretické části práce je vytvoření teoretického přehledu způsobů výuky slovní zásoby v současném vyučování francouzštiny. Ve výzkumné části si potom kladu za cíl, zjistit postoje studentů k výukovým metodám slovní zásoby ve francouzštině. Teoretická východiska i výsledky výzkumu by měly následně učitele i studenty učitelství vést k zamyšlení nad efektivností vyučovacích metod slovní zásoby ve francouzštině a také sloužit jako zdroj inspirace pro výuku slovní zásoby. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Brno pro oči dětí : výtvarný projekt Pohledy brněnského dráčka
Vítková, Martina ; Cikánová, Karla (vedoucí práce) ; Bláha, Jaroslav (oponent)
Tématem diplomové práce je město Brno v příbězích a pověstech, se zaměřením na J)P - architektonické, přírodní a kulturní bohatství. Je určena pro děti od 9 do 12 let a měla by sloužit jako podklad pro práci učitelů na základních školách, školách uměleckých, a také rodičům. Výuka probíhá formou vycházek, pracovních činností a následných činností výtvarných. Součástí diplomové práce jsou texty vztahující se k vybraným lokalitám (například pověsti či historická fakta), dále pak navazující pracovní listy a výtvarné řady, které s doplňující fotodokumentací vytváří výtvarný projekt, podněcující tvořivost dětí a jejich otevřený, vnímavý pohled na město Brno. Klíčová slova: Brno, výtvarný projekt, pověsti, drak, Svratka, Svitava, Eliška Rejčka, Stará radnice, Petrov, kostel sv. Jakuba, Špilberk, kostel Nanebevzetí Panny Marie, hrad Veveří, Vila Tugendhat

Pojetí výchovy u J. A. Komenského
Bochenková, Petra ; Veverková, Kamila (vedoucí práce) ; Lášek, Jan Blahoslav (oponent)
Univerzita Karlova v Praze Husitská teologická fakulta Diplomová práce Pojetí výchovy u Jana Amose Komenského John Amos Comenius's Approach to Education Vedoucí práce: Autor práce: ThDr. Kamila Veverková, Th.D. Petra Bochenková Seznam zkratek atd. - a tak dále ČSAV - Československá akademie věd R., roč. - ročník s., str. - strana SPN - Státní pedagogické nakladatelství vyd. - vydání ÚVOD Málokterý autor dokázal ve svém díle obsáhnout tak široké okruhy svého zájmu a tvůrčího úsilí právě jako Jan Amos Komenský. Naprosto přesvědčivě patří k nejvýznamějším a nejznámějším osobnostem českého národa, jeho kultury a odkazu. Tvořil a orientoval se na základě podmínek své doby, to znamená, že ve svých dílech reagoval na podněty z oblasti hospodářské, politické, sociální a kulturní. Snažil se svou prací přispět k řešení celospolečenských problemů, a to na poli osobním, národním i evropském. Komenský se ve světle dějin představil jako filozof, teolog, kazatel Jednoty bratrské a učitel, zapsal se take jako sociální a pedagogický reformátor. Jeho láska k vlasti se ukazovala na snaze zachránit a zreformovat hodnoty českého národa, které se rozpadaly následkem pobělohorského období a utlačování. Jeho didaktické úsilí představovalo touhu povznést vlast českou na úrověň tehdejší Evropy. Nucené exulantsví však přineslo jeho...

Laboratorní úloha zabezpečovacího systému Jablotron 100
Schöniger, Michal ; Hajný, Jan (oponent) ; Burda, Karel (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je popis základních prvků zabezpečovacího systému Jablotron 100 od firmy JABLOTRON ALARMS a. s. a pochopení fungování systému. Vysvětlit propojení a architekturu systému. Seznámit se s prvky na demonstračním panelu. Výstupem práce je realizace návrhu laboratorní úlohy se systémem Jablotron 100 pro studenty předmětu (BZSY) a vypracování příručky pro vyučující.

Tanec a bicí nástroje
Stehlík, Miroslav ; DIATTA-REBCOVÁ, Monika (vedoucí práce) ; VÍT, Martin (oponent)
Cílem této práce je osvětlit vývoj rytmického myšlení a jeho souvislosti s tancem a dále ukázat vlivy neevropských kulturních oblastí na současnou podobu taneční a populární hudby. Záměrem je demonstrovat propojení tance a bicích nástrojů a uvézt jej do kontextu současné bubenické a taneční praxe po celém světě. Velká část práce je věnována hře na soupravu bicích nástrojů, bicím partům v taneční hudbě, problematice biomechaniky hry na bicí soupravu, zdravotním dopadům hry a možné prevenci zdravotních komplikací pomocí technik moderního tance. Dále práce pojednává o problematice hudebního doprovodu (korepetice) v lekcích moderního tance s užitím bicích nástrojů a o komunikaci mezi korepetitorem a tanečním pedagogem.