Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 37 záznamů.  začátekpředchozí27 - 36další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Zadní těhlice vozidla Formule Student
Novák, Pavel ; Svída, David (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je vytvořit konstrukční řešení zadní těhlice závodního vozu kategorie Formula Student. Dále je nutno navrhnout konstrukční řešení sestavy skupiny zadního kola s touto těhlicí se všemi požadavky s tím spojenými. Například rěšení nastavení odklonu kola. Vše je vymodelováno pomocí CAD systému. Je vytvořen výpočtový model, který je podroben v zátěžných stavech deformační a napěťové analýze pomocí metody konečných prvků. Je navržen vhodný materiál pro výrobu zadní těhlice. Dále je provedena optimalizace těhlice. Závěr práce se věnuje začleněním navrženého uspořádání do celkové sestavy vozu a je zde vysloveno hodnocení a vhodnost celého navrženého řešení.
Zavěšení kol sportovního automobilu
Martínek, Tomáš ; Beran, Martin (oponent) ; Zháňal, Lubor (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem zavěšení přední a zadní nápravy jednosedadlového sportovního vozu. Po teoretickém úvodu do problematiky následuje návrh a optimalizace geometrických parametrů náprav. Další část je zaměřena na výpočty odpružení vozidla a na sestrojení řízení. Na závěr jsou uvedena konstrukční řešení jednotlivých dílů.
Virtuální model rezonančního adhezního testu závěsu kola dle EUSAMA
Hortová, Petra ; Dočkal, Aleš (oponent) ; Mazůrek, Ivan (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na problematiku týkající se oblasti bezdemontážní diagnostiky a to výhradně rezonančního adhezního testeru dle metodiky EUSAMA. Výsledkem této metody je posouzení technického stavu tlumičů odpružení. Avšak vzhledem k testování celé pružící a tlumící soustavy vozidla, jsou výsledky zkresleny vlivem testovacích podmínek a ostatních komponent vozidla. Cílem diplomové práce je analýza mezí praktického uplatnění rezonančního adhezního testu pro ověřování kvality tlumení kol dopravních prostředků. Problematika bude řešena pomocí virtuálního modelování v programu Adams/View, kde se vytvoří reálná náprava automobilu Škoda Roomster TDI 1.4. Na tomto modelu budou následně simulovány možné funkční vlastnosti a opotřebení jednotlivých komponent ovlivňující metodu. Virtuální model nápravy bude dále využíván pro výzkumnou činnost Ústavu konstruování Fakulty strojního inženýrství VUT v Brně.
Design dodávkového automobilu.
Kubík, Petr ; Paliatka, Peter (oponent) ; Rubínová, Dana (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na komplexní návrh dodávkového automobilu pro blízkou budoucnost. Potřeby dodávkového automobilu jako pracovního nástroje se neustále vyvíjí. To je způsobeno zejména rozvojem on-line obchodů a úsporou finančních prostředků při provozu. Návrh tedy postihuje specializovaný dodávkový automobil, který je určen převážně do městského provozu. Inovací je zejména jednomístná kabina s panoramatickým výhledem, ekologický pohon, technické řešení závěsu kola s možností vytočení všech kol v rozsahu -55 až +90°, což umožňuje kolmé najetí k chodníku do velmi úzké mezery a jízda šikmo vpřed a vzad téměř pod libovolným úhlem. Pro manipulaci pouze jedním člověkem je rovněž upraven i nákladní prostor, jehož podlaha umožňuje snadnou manipulaci se zbožím při nakládce a vykládce.
Hodnocení nápravy automobilu metodikou EUSAMA
Novák, Petr ; Gajdoš, Petr (oponent) ; Mazůrek, Ivan (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na problematiku týkající se bezdemontážní diagnostiky metodikou EUSAMA. Tato metodika hodnotí stav technického stavu tlumičů odpružení. Vzhledem k testování celého zavěšení kola, jsou výsledky zkresleny vlivem ostatních komponent vozidla. Nová lehká městská vozidla a vozidla s runflat pneumatikami způsobují selhání této metodiky. Cílem této práce je stanovit doplňkové kritérium k metodice EUSAMA, které bude možné aplikovat na stávajících zkušebních zařízeních. Problematika je řešena pomocí virtuálního modelování. Do virtuálního modelu je identifikována zadní náprava automobilu FIAT 500.
Road simulator Dyno Tec
Pekar, Marek ; Růžička, Bronislav (oponent) ; Mazůrek, Ivan (vedoucí práce)
This Bachelor thesis is concerned about reconstruction of road simulators, which is located in Institute of Machine and Industrial Design. At the beginning of this thesis I was interested in overview of current road simulators and undercarriage testers. In the second section I engaged in current state of simulators and I paid attention to various proposals of cover construction and reinforcing of a drum carriage frame. In the next section I have stated a solution for the ideal option of cover construction and a cart attachment. In the conclusion of my bachelor thesis I have compared calculated and experimental values of drum carriage frame frequency. I have also compared the frequency before and after reinforcing of carriage frame of the drum.
Nápravy moderních osobních automobilů
Okáník, František ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na porovnání vlastností náprav používaných v osobních automobilech dnešní doby, kinematiku zavěšení kola, výhody a nevýhody jejich konstrukce. Součástí práce je i popis jednotlivých komponent nápravy, jejich konstrukce a funkce. Část práce je zaměřena i na popis náprav závodních vozů a na rozdíly mezi konstrukcí náprav závodních a osobních vozů. Závěrečná kapitola je věnována několika zajímavým inovativním prvkům nápravy, které se výrazně odlišují od standartních komponent.
Hodnocení nápravy metodikou EUSAMA
Vítek, Lukáš ; Roupec, Jakub (oponent) ; Mazůrek, Ivan (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá optimalizací vyhodnocení nápravy. Úvod je věnován popisu tlumiče odpružení, bezdemontážní zkoušky a dynamice vozidel. Odpružení vozidla musí zajistit posádce dostatečné pohodlí a především bezpečnost. Protože tlumiče odpružení podléhají poškození je nutné je kontrolovat. Nejdůležitějším principem bezdemontážní diagnostiky pro tuto práci je metodika EUSAMA. Všechna měření jsou realizována na rezonančním adhezním testeru TriTec. Toto zařízení je konstrukčně jednodušší než ostatní rezonanční zkušebny.
Odpružení kol motorových vozidel
Martínek, Tomáš ; Ambróz, Richard (oponent) ; Laurinec, Marián (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá přehledem různých způsobů odpružení kol motorových vozidel. Je zde popsána jejich charakteristika, výhody a nevýhody a jsou zde uvedena některá konstrukční řešení. V práci jsou také zmíněny základní konstrukční principy používaných tlumičů.
Systémy aktivních podvozků
Pilčík, Adam ; Drápal, Lubomír (oponent) ; Drápal, Lubomír (oponent) ; Zháňal, Lubor (vedoucí práce)
Tato práce vypracovává základní přehled a historický vývoj aktivních podvozků. Soustředí se na moderní koncepce a snaží se zhodnotit pozitiva a negativa jednotlivých řešení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 37 záznamů.   začátekpředchozí27 - 36další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.