Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 26,830 záznamů.  začátekpředchozí26801 - 26810dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.91 vteřin. 

E-learning ve vzdělávání dospělých
Šimáčková, Zlata ; Tureckiová, Michaela (oponent) ; Šerák, Michal (vedoucí práce)
E-learning ve vzdělávání dospělých je téma, které lze uchopit v několika možných rovinách. Vždy záleží na vymezení samotného pojmu e-learning, který je nejčastěji chápán jako vzdělávání prostřednictvím počítačů a internetu. Autorka ovšem využila možnosti širší definice tohoto pojmu a její práce tak zahrnuje rozbor vzdělávací funkce elektronických médií běžných v dnešní, informační společnosti. Prostor je zde věnován rozhlasu, televizi, audio a video záznamovým médiím a také počítači a internetu. Realizace vzdělávací funkce jednotlivých médií je velmi rozkolísaná, obecně lze ale situaci zhodnotit jako zcela nevyhovující. Existují pouze ojedinělé aktivity, které nejsou pojímány koncepčně, systematicky, což je základní podmínkou pro jejich efektivní působení. Výrazný potenciál zejména v kontextu rozhlasu, televize a záznamových médií má nastupující digitalizace, díky níž bude možné nabízet mnoho velmi zajímavých služeb využitelných pro vzdělávací účely. V oblasti vzdělávání prostřednictvím počítačů a internetu existuje propracovaná metodika i didaktika, přesto je efektivita jednotlivých e-learningových kurzů sporná. Prostory pro zlepšení byly autorkou identifikovány ve všech oblastech, kterými se zabývala. Novinky na poli informačních a komunikačních technologií, které se vyvíjejí velmi rychle, posouvají...

Učená společnost České republiky, o.s., a její předchůdci. od Královské české společnosti nauk k Učené společnosti České republiky, o.s.
Jedináková, Jiřina ; Šouša, Jiří (oponent) ; Míšková, Alena (oponent)
Cí l em př edkl ádané pr á c e j e pos t ihnout gene z i , r e l a t ivně kr á tkou hi s tor i i a organi z a c i Uč ené spol e čnos t i Če ské r epubl iky, o. s . Zpr a cování vzniku a vývoj e významné ins t i tuc e , spj a t é s vědou a vzdě l anos t í , podí l e j í c í s e na ž ivot ě souč a sné spol e čnos t i vč e tně pos t i ž ení j e j í ch hi s tor i ckých koř enů, by mohlo př i spě t k c e lkovému pohl edu na f ormování a pe r ipe t i e věde ckého pot enc i á lu a ins t i tuc ioná lní z ákl ady v č e ských z emí ch. Uč ená spol e čnos t Če ské r epubl iky, o. s . , byl a us t avena 10. kvě tna roku 1994 na s l avnos tním z a s edání v pr a ž ském Ka rol inu podpi s em "Dekl a r a c e Uč ené spol e čnos t i Če ské r epubl iky" . Ve své pr á c i j s em s e ne jprve z amě ř i l a na ná s t in př í č in, vedouc í ch k j e j ímu vzniku. V "Dekl a r a c i " s e Spol e čnos t př ihl á s i l a k t r adi c ím Kr á lovské č e ské spol e čnos t i nauk, proto podávám z ákl adní inf orma c e o tomto př edchůdc i nově us t avené Uč ené spol e čnos t i Če ské r epubl iky, o. s . , kt e r á vznikl a už v druhé polovině 18. s tol e t í . Pot é s e s t ručně věnuj i da l š í významné spol e čnos t i , Če ské akademi i věd a umění , kt e r á byl a us t avena díky významné podpoř e doná tor a Jos e f a Hl ávky. Ne l...

EÚ, the effectivitz of its institutional system and her ambition to become one of the world economy's poles
Aksamít, Juraj ; Lipka, David (vedoucí práce) ; Chalupníček, Pavel (oponent)
Cílem této práce je pozorovat institucionální systém EÚ z hlediska jeho efektivity a vlivu na ekonomický rast a různé transmisní mechanizmy. EÚ je skupina momentálně 27 krajín různých kulturních okruhů, s odlišnými mentalitami, ekonomickými, sociálnimi a politickými systémami. Ekonomická a politická integrace neprobíhá spontánně, jako souvislý proces spoznávaní, analyzování a učení se z chyb, ale plánovaně, seshora a s akcentem spíš na cíl jako na prostředky. V rámci EÚ existují minimálně 2 úrovně legislativy, exekutivy a judikatury a to na únijní a národní úrovni. Povaha těchto 2 úrovní je ale spíš paralelní jako vertikální. Chybí efektivní spětná vazba mezi nadnárodní úrovní a samotným obyvatelstvem a ekonomickým prostředím. Konstruktivistické snahy tím ukládají ekonomice EÚ balast, který se dá chápat jako soubor systémem vynucených neefektívností. Důsledkem tohto balastu je, navzdory deklarovaným snahám zvyšovat ekonomický rast, jeho spomalování. Tato práce bude podrobněji skoumat tyto neefektivnosti prostřednictvím makroekonomické oblasti jako jsou měnová politika, trhy práce, daňové systémy. Akcent bude kladen na konkrétní dopady nadnárodní politiky na konkrétní státy, oblasti v rámci Evropy a EÚ jako celek. Jako benchmark budou sloužit Spojené státy americké, které má EÚ ambíci dohnat do roku 2010. Charakter těchto neefektívností je spíš skryté povahy a proto bude jako instrument identifikace neefektivit sloužit preferovaně studium literatury v daných oblastech zájmu před konkrétnimi kvantifikacemi.

Učená společnost České republiky, o.s. a její předchůdci. Od Královské české společnosti nauk k Učené společnosti České republiky, o.s.
Jedináková, Jiřina ; Míšková, Alena (oponent) ; Šouša, Jiří (vedoucí práce)
Cílem předkládané práce Je postihnout geneZI, relativně krátkou historii a organIzacI Učené společnosti České republiky, o. s. Zpracování vzniku a vývoje významné ins ti tuce, spj a té s vědou a vzdělano stí, podílej ící se na životě současné společnosti včetně postižení jej ích historických kořenů, by mohlo přispět k celkovému pohledu na formování a peripetie vědeckého potenciálu a institucionální základy v českých zemích. Učená společnost České republiky, o. s., byla ustavena 10. května roku 1994 na slavnostním zasedání v pražském Karolinu podpisem "Deklarace Učené společnosti České republiky". Ve své práci j sem se nejprve zaměřila na nástin příčin, vedoucích k jej ímu vzniku. V "Deklaraci" se Společnost přihlásila k tradicím Královské české společnosti nauk, proto podávám základní informace o tomto předchůdci nově ustavené Učené společnosti České republiky, o. s., která vznikla už v druhé polovině 18. století. Poté se stručně věnuji další významné společnosti, České akademii věd a umění, která byla ustavena díky významné podpoře donátora Josefa Hlávky. Nelze přitom nezmínit Československou akademii věd, která byla zřízena v roce 1952. Zaměřila jsem se však zejména na genezi, tradici a modernitu Učené společnosti České republiky, o. s., od jejích počátků do konce roku 2006.

Český Banát - vymírající komunita nebo oblast s perspektivní budoucnosti?
Blümelová, Iva ; Freidingerová, Tereza (oponent) ; Dzúrová, Dagmar (vedoucí práce)
Český Banát je území v Rumunsku, ve kterém žije v šesti typicky českých obcích početná česká komunita. Po více než 180 let si udržela český jazyk, tradice, zvyky i způsob života. Po změně režimu v roce 1989 mnoho obyvatel odchází do rumunských měst nebo zpět do České republiky. Práce se zabývá historií osídlení, vývojem počtu obyvatel, způsobem obživy a školstvím v těchto obcích. Na základě šetření, které proběhlo ve školách, jsou zpracovány názory a postoje mladé generace o představách budoucího života. Protože formy pomoci směřující do oblasti z České republiky jsou pro budoucí vývoj důležité, je jim věnována samostatná kapitola. Na závěr je nastíněna možná budoucnost této komunity, která je nyní díky reemigraci ve velkém ohrožení. Klíčová slova: Češi v zahraničí, Banát, Rumunsko

Skill & love share v Čechách aneb Buďte každý den o něco lepší
Losekoot, Michelle
Všichni si asi pamatujete, že studium jakékoliv školy byl strašný vopruz. Obecně nám náš vzdělávací systém vryl do paměti, že učení je mučení. Já vám dokážu, že není. Existují projekty, díky kterým se budete učit rádi a díky kterým dokonce zjistíte, že vy sami máte několik znalostí či dovedností, které můžete předávat dál. Skillshare projekty jsou budoucnost vzdělávání a já s Naučmese.cz vám vysvětlíme proč.
Prezentace: idr-599_1 - Stáhnout plný textPDF
Videozáznam: idr-599_2 - Stáhnout plný textMP4

Multifunctional Rural Development
Zapletalová, Jana ; Vaishar, Antonín
Rural area was traditionally connected with agriculture. To compare with urban, rural areas were considered to be backward, retarded, not worthy of an intensive research. But the situation has changed in the last time. Although cities are still centres of development in the globalization process, people in Europe leave them as a result of the processes of suburbanization and counter-urbanization. The share of rural population slowly increases in European countries. In addition, farmers form only a minority in contemporary rural settlements. The countryside is getting to be a multi-functional space. Secondary and tertiary sectors penetrate to the countryside. Tourism and agro-tourism develop in the large scale. Agriculture is getting focused more on the maintenance of landscape than with the production. On the other hand, environmental problems also have an impact on rural landscape. European countryside develops within the globalization process.

Fytoestrogeny v potravě a jejich vztah ke vzniku rakoviny prsu a pohlavních orgánů
Čapková, Petra ; Kudláčková, Zděnka (vedoucí práce) ; Hronek, Miloslav (oponent)
Estrogeny a progestiny jsou ženské pohlavní hormony. Díky vazbě na estrogenový receptor vyvolávají genovou expresi a tím i odpověď organismu. Nejsou zodpovědné jen za fyziologické účinky, jako je růst ochlupení, kostní metabolismus, menstruační cyklus, ale hrají i určitou roli v patogenezi rakoviny prsu a pohlavních orgánů. Charakteristikou nádorového bujení může být produkce endogenních látek, receptorů nebo enzymů, které nazýváme nádrové markery. Rakovina prsu a endometria může být jak na estrogenech závislá, tak na estrogenech nezávislá. U hormonálně dependentního karcinomu prsu můžeme detekovat zvýšenou expresi estrogenových nebo progesteronových receptorů. Existují velké rozdíly mezi incidencí rakoviny prsu, vaječníků a endometria v rozvinutých zemích (USA, Evropa) v porovnání s Japonskem. Může to být dáno tím, že Japonská populace konzumuje potraviny s větším obsahem sóji. Sója je bohatá na fytoestrogeny. Jsou to účinné rostlinné substance, které se mimo jiné vyskytují v červeném jeteli, lněném semínku a v sóji. Fytostrogeny můžeme rozdělit na isoflavony, lignany, kumestany a stilbeny. Svým účinkem jsou podobné 17-β estradiolu. Můžeme je zařadit mezi tzv. přírodní selektivní modulátory estrogenních receptorů. Mají širokou škálu účinků. Působí na kostní metabolismus, obezitu, mohou olivnit...

Euthanasie z pohledu zdravotnického personálu ve vybraných jihočeských nemocnicích
OPOVÁ, Lenka
Hlavním tématem bakalářské práce bylo zjistit, jak se dnes staví lidé k problematice euthanasie a jaké udávají důvody pro či proti její legalizaci. Teoretická část je zaměřena na historii sebevražd a zneužití euthanasie v nacistickém Německu, legislativu a postoj jednotlivých států, které milosrdnou smrt či asistovanou sebevraždu povolují nebo tolerují a na názory některých českých osobností. Empirická část vyjadřuje názory zdravotních sester a díky kvantitativnímu výzkumu zjišťujeme, zda jsou v této oblasti dostatečně informovány. Pomocí anonymního dotazníku se dozvíme, zda by byly pro či proti legalizaci euthanasie v ČR, zda má vliv na jejich názor věk či oddělení na kterém pracují a frekvence setkávání se s umírajícím pacientem.

Vzdělání obyvatel jako faktor regionálního rozvoje v České republice
Cimpová, Jana ; Kouřilová, Jana (vedoucí práce) ; Tomešová, Jana (oponent)
Tato diplomová práce je zaměřena na problematiku regionálního rozvoje ve vazbě na vzdělanostní strukturu České republiky. Hlavním cílem práce je zjistit, zda úroveň dosaženého vzdělání má vliv na regionální rozvoj. Za jednotky regionů jsou zvoleny kraje České republiky NUTS 3. Regionální rozvoj byl vymezen ekonomickými ukazateli, konkrétně HDP na obyvatele, průměrnou hrubou měsíční mzdou, dlouhodobou nezaměstnaností, přímými zahraničními investicemi a zaměstnaností ve vybraném sektoru. Protože je v dnešní době přikládán značný význam vysokoškolskému vzdělání, je jako vysvětlující proměnná závislostní analýzy zvolena právě dosažená úroveň vysokoškolského vzdělání ekonomicky aktivních obyvatel. Pro zjištění závislosti úrovně vysokoškolského vzdělání a ekonomických ukazatelů definujících regionální rozvoj je využita metoda lineární regresní analýzy. Pro srovnání výsledků jsou zvoleny dva roky u každého vybraného ukazatele, díky kterým je možnost sledovat vývoj vlivu vzdělání na regionální rozvoj.