Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2,521 záznamů.  začátekpředchozí2512 - 2521  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.09 vteřin. 

Integrace dítěte s postižením v mateřské škole - vícečetná případová studie
ADAMCOVÁ, Jaroslava
Tato bakalářská práce se zabývá integrací dětí se zdravotním znevýhodněním do mateřské školy. Jedná se o případové studie, a to dítěte s těžkou mentální retardací, dítěte s kvadruparetickou formou dětské mozkové obrny s epilepsií, dále o dítě s atypickým autismem a lehkou mentální retardací. Teoretická část obsahuje kapitoly věnující se integraci do mateřské školy a individuálnímu vzdělávacímu plánu. V praktické části jsou popsány použité metody kvalitativního výzkumu a prezentovány zjištěné výsledky.

Využití komunikačních nástrojů v marketingu cíleném na děti
Bulantová, Barbora ; Pešek, Ondřej (vedoucí práce) ; Pařezová, Petra (oponent)
Tato bakalářská práce zkoumá působení nástrojů marketingové komunikace na děti ve věku od tří do jedenácti let. Její hlavní část je věnována reklamě, jakoţto nejvyuţívanějšímu nástroji komunikačního mixu v marketingu cíleném na děti. Tato práce si klade za cíl zjistit, jak se děti staví k reklamě, zda jí věří a zda jsou reklamou ovlivňovány. Teoretická část se zabývá nástroji komunikačního mixu vyuţívanými v marketingu cíleném na děti, zejména reklamou. V praktické části jsou prezentovány výsledky výzkumu, který byl realizován mezi dětmi v mateřské škole, na prvním stupni základní školy a mezi jejich rodiči za pomocí dotazníkového šetření. Z výzkumu vyplývá, ţe jsou děti reklamou ovlivněny, ale jejich rodiče si toho převáţně nejsou vědomi. Na základě těchto výsledků jsou následně podána doporučení rodičům a firmám, jejichţ cílovou skupinou jsou děti.

Uplatnění jógy a jógových cvičení v mateřských školách
Bauerová, Kristýna ; Chrzanowská, Babeta (oponent) ; Hronzová, Marie (vedoucí práce)
V první části bakalářské práce jsou uvedeny teoretické informace o józe a jógovém cvičení pro děti, které je možné využít v prostření mateřských škol. Praktická část obsahuje dotazníkové šetření pro rodiče, které má za cíl zjistit informovanost a zájem rodičů o jógu a jógové cvičení pro děti v mateřské škole. Součástí praktické části je také návrh a realizace týdenního plánu s využitím prvků jógy v MŠ.

Analýza cizojazyčných interakcí v kontextu rané imerze. Kvalitativní výzkum komunikačních strategií na základě videozáznamu.
KŘIKAVOVÁ, Alena
Diplomová práce pojednává o výuce německého jazyka u dětí předškolního věku v českých mateřských školách. Teoretická část vymezuje podmínky a názory na rané osvojování cizích jazyků a jsou zde formulovány argumenty pro raný počátek výuky německého jazyka a rozebrány metody vhodné pro děti předškolního věku. Cílem práce je na základě videozáznamů pořízených v rámci projektu "Interkulturní vzdělávání dětí, žáků a pedagogů" zjistit a porovnat, jak probíhá raná výuka cizích jazyků v jednotlivých předškolních zařízeních. Např. zda děti rozumí cizojazyčným pokynům a promluvám učitelky, do jaké míry probíhá komunikace v jazykové skupině německy, jaké aktivity se užívají nejčastěji, jakým způsobem či formou jsou realizovány a zda odpovídají podmínkám rané cizojazyčné výuky. Práce obsahuje shrnutí výuky jednotlivých předškolních zařízení a konstatování případných pochybení a doporučení pro efektivnější výuku.

Přístupy učitelů z mateřských škol k dětem cizincům
Barjaktarevičová, Zuzana ; Bittnerová, Dana (vedoucí práce) ; Levínská, Markéta (oponent)
S narůstajícím počtem cizinců žijících v České republice vzniká i nárůst dětí z rodin cizinců ve školských zařízeních. Učitelé v českých mateřských školách se setkávají se situací, kdy musí přizpůsobit svoji práci a pomáhat těmto dětem v integraci do společnosti. Jaké podmínky dětem cizinců nabízí český vzdělávací systém a jak na tuto situaci nahlíží učitelé z některých pražských mateřských škol je obsahem této práce. Klíčová slova cizinci integrace mateřská škola migrace předškolní vzdělávání učitel

Mluvní cvičení a dramatické improvizace s dětmi předškolního věku
DEZORTOVÁ, Simona
Práce se zabývá vyuţitím dramatické výchovy a především dramatických improvizací v mateřských školách s dětmi předškolního věku. V teoretické části jsou popsány nejdůleţitější metody dramatické výchovy, především pak improvizace. Důleţitý je zde také psychický i fyzický vývoj předškoláka a mluvní schopnosti dětí. Dále jsou uvedena praktická cvičení, kterými je moţno u předškolních dětí rozvíjet řeč. V praktické části uvádím své postřehy z návštěvy mateřské školy, především pak to, jakým způsobem je s dětmi pracováno, zda je v mateřské škole pouţívaná dramatická výchova k rozvoji mluvních schopností dětí.

Canisterapie u dětí v dětském domově
SIMANOVÁ, Jana
Bakalářská práce je zaměřená na canisterapii v dětském domově pro děti se sluchovým postižením. Canisterapie je účinná forma zoorehabilitace, která má zejména pozitivní vliv na psychický stav člověka. Z tohoto důvodu je vhodnou podpůrnou metodou právě u dětí žijících v dětském domově. Cílem bakalářské práce je popsat využití canisterapeutické metody Animal Assisted Activities (AAA) jako podpůrné metody v dětském domově zřízeném při Mateřské škole, základní škole a střední škole pro sluchově postižené. Bakalářská práce je koncipována do dvou částí ? teoretické a výzkumné. Teoretická část obsahuje dvě kapitoly, jež první z nich pojednává o obecných pravidlech a organizaci canisterapie a vztahu člověka a psa. Druhá kapitola se již zabývá dětským domovem a v něm praktikované canisterapie. Tato kapitola je již konkrétnější a navazuje na ni výzkumná část bakalářské práce. Pro výzkumnou část bakalářské byl zvolen kvalitativní výzkum. Metoda zúčastněného pozorování a polořízených rozhovorů byla uskutečněna v dětském domově, který je součástí Mateřské školy, základní školy a střední školy pro sluchově postižené.

Mediální výchova v systému předškolního vzdělávání v České republice
Klímová, Barbora ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Švec, Štefan (oponent)
Diplomová práce zkoumá potřebu a možnosti hlubšího a obsáhlejšího zařazení mediální výchovy do systému předškolního vzdělávání. Stěžejní kapitoly první části se snaží postihnout vzrůstající význam předškolního vzdělávání v jednadvacátém století, sílící potřebu zvyšování mediální gramotnosti skrze mediální výchovu a postihuje vývojová specifika dětí předškolního věku. Druhá, praktická část, se zabývá názory rodičů, pedagogů a ostatních odborníků na tuto problematiku a pokouší se na jejich základě obhájit, že zavedení mediální výchovy do mateřských škol je potřebné a žádané. Závěr práce obsahuje pohled samotných předškoláků na média, na jejich nejoblíbenější televizní pořady, jejich způsob sledování médií.

Efektivní kooperace se zákazníky školy.
Vagenknechtová, Miroslava ; Trojanová, Irena (vedoucí práce) ; Havelka, Václav (oponent)
Závěrečná bakalářská práce se zabývá formami kooperace uvnitř i vně mateřských škol. Zamýšlí se nad možnostmi obohacení řídící práce ředitelů v této oblasti. Vychází z názorů a postojů zřizovatelů, zákonných zástupců a managementu školy, zjišťovaných metodou dotazníkového šetření. Práce přináší komparaci mateřských škol podle typu územního samosprávního celku, ve smyslu jejich spolupráce s vybranými cílovými skupinami zákazníků školy.

Longitudinální studie dětského uživatele kochleárního implantátu
Měkotová, Pavla ; Hádková, Kateřina (vedoucí práce) ; Klugerová, Jarmila (oponent)
Diplomová práce je souhrnem zkušeností a poznatků z desetiletého sledování dětského uživatele kochleárního implantátu. Uživatelka byla mezi prvními, prelingválně ohluchlými dětmi, implantovanými v České republice. Sledování bylo zahájeno v období docházky do mateřské školy, pokračovalo na škole základní a ukončeno bude v prvním ročníku praktické školy. Předmětem zájmu byl vývoj řečový a osobnostní, v prostředí školním i rodinném, včetně interpersonálních vztahů. Teoretická část zahrnuje stručnou historii kochleárních implantátů, seznamuje s technologií tohoto zařízení a jeho možnostmi, s podmínkami výběru vhodných kandidátů pro implantaci a s metodikami následné rehabilitace. Cílem této části je podat stručný, ale komplexní teoretický základ k problematice kochleárních implantátů. Praktická část obsahuje popis průběhu logopedické terapie v kontextu komplexního terapeutického působení. Její významnou součástí jsou videonahrávky z různých věkových období a etap rehabilitace. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)