Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Teachers of English: L1 and L2 Articulation Rate Correspondence
Friedel, Radim ; Luef, Eva Maria (vedoucí práce) ; Bulantová, Barbora (oponent)
Tato práce se věnuje tématu artikulačního tempa a jeho komparativní variaci mezi češtinou a angličtinou jakožto cizího jazyka. Nahrávky českých a anglických monologů čtyř rodilých mluvčích češtiny vyučujících angličtinu na středních školách byly použity pro tento účel. Přidaná hodnota práce spočívá nejen v tomto učitelském zaměření, ale také v obecné přehlédnutelnosti artikulačního tempa jakožto důležitého faktoru při hodnocení projevu mluvčího. Zkoumaným materiálem je navíc soubor zcela nových a autentických nahrávek, které mohou buďto stvrdit nebo vyvrátit již zaběhnutá tvrzení. Základním cílem práce je prozkoumat následující hypotézy: artikulační tempo je vyšší v rodném jazyce mluvčího než v jazyce cizím, a variace tohoto tempa se odvíjí od pozice, frekvence a funkce jednotlivých slov uvnitř intonační fráze. Oba jazyky jsou porovnány s ohledem na jejich charakteristické rysy v artikulačním tempu, a proměnné mluvčích (jako věk, pohlaví, dosažené vzdělání, kontakt s angličtinou, atp.) jsou použity pro vysvětlení výrazných odchylek mezi jejich artikulačními tempy v obou jazycích. Teoretická část práce vymezuje artikulační tempo proti tempu mluvnímu, a dále představuje a definuje nejčastější pojmy používané v těchto oblastech: run, pauza, a intonační fráze. Uvádí do kontextu lišící se názory...
First language attrition in voice onset times of Czech expatriates residing in Anglophone areas compared with Czech students of English.
Ripl, Vojtěch ; Luef, Eva Maria (vedoucí práce) ; Bulantová, Barbora (oponent)
Tato práce se zabývá atricí, neboli nepatologickou změnou jazykových schopností, prvního jazyka na fonetické jazykové úrovni. Zejména se zaměřuje na nástup hlasivkového tónu Českých emigrantů žijících v anglicky mluvící zemi a pokročilých studentů angličtiny stále pobývajících v České republice. Nejprve se práce zaměřuje na otázku, zda li atrice prvního jazyka zasahuje pouze jedince žijící v emigraci, anebo jestli je možné ji pozorovat i u pokročilých studentů druhého jazyka stále žijících ve svém rodilém prostředí. Výsledky ukazují formy odlišné od monolingvního standardu u obou skupin, avšak pro každou skupinu odlišné jiným způsobem. Studenti se ve svých českých plozívách oddálili realizacím typickým pro angličtinu, zatímco emigranti se jim přiblížili. Závěry replikují výsledky jiných dále zmíněných studií a naznačují, že pobyt v prostředí užívajícím primárně druhý jazyk mluvčího určují, jaký typ změny v rodilé řeči dojde, ale nejsou pro atrici, definované jako oddálení od monolingvního standardu, podmínkou. Práce také bere ohled na to, zda li více časté a variabilní užívání prvního jazyka i v emigračním kontextu snižuje úroveň atrice. Experimentální výsledky naznačují že ano, avšak jen částečně a jen co se týče znělých plozív a nikoliv co se týče těch neznělých.
Syntactic Complexity in the Speech of Learners of English: Issues in Operationalization
Bulantová, Barbora ; Gráf, Tomáš (vedoucí práce) ; Brůhová, Gabriela (oponent)
Práce analyzuje produktivní a strukturní syntaktickou komplexnost monologů vyprodukovaných dvaceti nerodilými mluvčími angličtiny na úrovních B2 a C1. Data pocházejí z LINDSEI_CZ (Gráf 2017). Přepisy nahrávek byly rozděleny do AS-units a upraveny pro analýzu syntaktické komplexnosti podle instrukce Foster et al. (2000). Zhodnoceny jsou zároveň problematické případy v analýze mluvených dat, které Foster et al. (2000) neuvádějí. Produktivní syntaktická komplexnost byla změřena pomocí následujících metrik: průměrná délka AS-unit, průměrná délka klauze, počet klauzí / AS-unit. Metriky produktivní komplexnosti byly doplněny specifickými indikátory strukturní komplexnosti, kterými byly poměry výskytů několika druhů vedlejších vět a souřadných slovesných frází k celkovém počtu klauzí (Vercellotti & Packer 2016) a vážená škála strukturní komplexnosti navržená Vercellotti (2018). Výsledky kvantitativní analýzy neprokázaly signifikantní vliv jazykové úrovně na syntaktickou komplexnost měřených monologů. Tato práce tedy doporučuje začlenění specifičtějších strukturních indikátorů do výzkumu mluvené komplexnosti. Variace ve skórech mezi řečníky, která byla v práci zjištěna, naznačuje, že důležitou roli ve výzkumu hraje idiosynkrasie. Výstup této diplomové práce je zároveň metodický, jelikož jsou identifikovány...
Indefinite Article and Definiteness of Nouns in Corpus-based ELT
Bulantová, Barbora ; Gráf, Tomáš (vedoucí práce) ; Šaldová, Pavlína (oponent)
Bakalářská práce si klade za cíl porovnat dva různé přístupy k výuce anglické gramatiky - induktivní a deduktivní. Deduktivní metoda se běžně využívá v tradiční výuce jazyka. Žákům/studentům jsou nejprve podány metalingvistické informace o cílovém gramatickém jevu, po kterých následuje jeho procvičování. Druhá metoda využívá induktivní uvažování - žákům/studentům jsou poskytnuty texty, ve kterých se gramatický jev vyskytuje. Z těch pak vytváří hypotézy ohledně pravidel týkajících se jeho použití. Práce popisuje kvaziexperimentální studii, která byla provedena s 25 českými gymnaziálními studenty s cílem zjistit, který z přístupů je přínosnější. Dalším účelem studie je porovnání dat z jazykového korpusu jakožto učebního materiálu oproti vymyšleným příkladovým větám v jazykové učebnici. Práce si jako cílový jazykový jev vybrala neurčitý člen. Teoretická část je rozdělena do několika sekcí. Začíná pojednáním o pravidlech použití neurčitého členu a využívá u toho gramatiky A Comprehensive Grammar of the English Language a Mluvnice současné angličtiny na pozadí češtiny jako hlavní zdroje. Druhá sekce popisuje neurčitý člen jako lingvistický jev v rámci výuky angličtiny a osvojování druhého jazyka. Dále probírá téma explicitnosti a implicitnosti v učení jazyka a znalostí o něm, stejně tak jako roli a...
Segmentace trhu pracích prostředků
Bulantová, Barbora ; Koudelka, Jan (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá segmentací trhu pracích prostředků v České republice. Cílem práce je najít diference a podobnosti mezi spotřebiteli a odkrýt takové segmenty, které budou vnitřně homogenní a vnějškově heterogenní, a následné navržení marketingového přístupu k jednotlivým segmentům. Teoreticko-metodologická část práce se věnuje teoretickému vymezení procesu segmentace trhu, přístupy k segmentace a jejími metodami. V této části práce je také vymezen trh pracích prostředků v České republice. Praktická část se zabývá samotnou segmentací trhu, a to jak na základě primárních, tak sekundárních dat. Výsledné segmenty jsou pak podrobně popsány a je pro ně navržen vhodný marketingový přístup k jejich efektivnímu oslovení.
Využití komunikačních nástrojů v marketingu cíleném na děti
Bulantová, Barbora ; Pešek, Ondřej (vedoucí práce) ; Pařezová, Petra (oponent)
Tato bakalářská práce zkoumá působení nástrojů marketingové komunikace na děti ve věku od tří do jedenácti let. Její hlavní část je věnována reklamě, jakoţto nejvyuţívanějšímu nástroji komunikačního mixu v marketingu cíleném na děti. Tato práce si klade za cíl zjistit, jak se děti staví k reklamě, zda jí věří a zda jsou reklamou ovlivňovány. Teoretická část se zabývá nástroji komunikačního mixu vyuţívanými v marketingu cíleném na děti, zejména reklamou. V praktické části jsou prezentovány výsledky výzkumu, který byl realizován mezi dětmi v mateřské škole, na prvním stupni základní školy a mezi jejich rodiči za pomocí dotazníkového šetření. Z výzkumu vyplývá, ţe jsou děti reklamou ovlivněny, ale jejich rodiče si toho převáţně nejsou vědomi. Na základě těchto výsledků jsou následně podána doporučení rodičům a firmám, jejichţ cílovou skupinou jsou děti.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.