Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 375 záznamů.  začátekpředchozí251 - 260dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Problematika domácího násilí a informovanost studentů Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích
DIVOKÁ, Iva
Tato diplomová práce je zaměřena na problematiku domácího násilí. Téma jsem si zvolila, abych zjistila, zda mají studenti Jihočeské univerzity z fakulty Zdravotně sociální a Ekonomické o této problematice patřičné znalosti. Práce se skládá z teoretické a praktické části. V teoretické části nalezneme ucelený pohled na problematiku domácího násilí. Zaměřila jsem se na jednotlivé formy násilí, na osobnost pachatele a oběti. Jedna z kapitol je věnována organizacím, které poskytují pomoc v případě násilí v rodině. Nezapomněla jsem ani na prevenci, díky které se dá řadě věcí předejít. Ve výzkumné části je mým cílem zjistit odlišnosti informací o problematice domácího násilí od studentů již výše zmíněných fakult. V souvislosti s cílem byly zvoleny dvě hypotézy. V první hypotéze se domnívám, že studenti Zdravotně sociální fakulty Jihočeské univerzity mají o problematice domácího násilí více informací než studenti Ekonomické fakulty Jihočeské univerzity. V druhé hypotéze předpokládám, že studenti Zdravotně sociální fakulty budou znát organizace, na které se oběti domácího násilí mohou obrátit, studenti Ekonomické fakulty tyto organizace znát nebudou. Na základě statistického vyhodnocení chí kvadrát testem, se mi podařilo obě hypotézy potvrdit. Celkově je z výsledků patrné, že studenti Zdravotně sociální fakulty mají o této problematice rozsáhlé znalosti. Studenti Ekonomické fakulty o domácím násilí slyšeli, ale větší vědomosti se neprokázaly. Na různé druhy otázek odpovídali zcela odlišně oproti studentům zdravotně a sociálně zaměřeným. Má práce by mohla sloužit studentům různých fakult k získání více odborných informací o problematice domácího násilí. Zároveň by mohla být využita jako vhodný zdroj informací klientům intervenčních center, ale i široké veřejnosti.
Gymnázium v Rumburku a jeho historický vývoj v letech 1906-1989
Šmahelová, Ywette ; Váňová, Růžena (vedoucí práce) ; Kasper, Tomáš (oponent)
Bakalářská práce pojednává o dějinách a výuce na gymnáziu v severočeském Rumburku leŃícím na hranicích se Svobodným státem Saskem. AŃ do roku 1945 bylo toto město zhruba s 10.000 obyvateli převáŃně německé. Po skončení II. světové války byla většina německých usedlíků odsunuta a do města přesídlili Češi z vnitrozemí. Během několika málo let město dosáhlo stejného počtu obyvatel jako dříve. Gymnázium zaloŃené v roce 1906 sdílelo převratné události spolu s městem, včetně dvou okupací cizími vojsky. Během své stoleté existence Gymnázium 15x změnilo svůj oficiální název. S kaŃdou změnou názvu byly spojeny tu větší, tu menší reformy školy a učebních osnov. A jelikoŃ gymnázium v Rumburku muselo respektovat nařízení ministerstev pěti státních útvarů, byla vlastnímu výkladu předřazena kapitola o gymnáziích v Čechách od jejich počátků aŃ do roku 1918.
Litomyšlské gymnázium na pozadí společenských změn 20. století
Rádek, Tomáš ; Petráček, Tomáš (vedoucí práce) ; Beneš, Zdeněk (oponent)
Diplomová práce pojednává o litomyšlském gymnáziu na pozadí změn dvacátého století. Nastiňuje okolnosti vzniku gymnázia v Litomyšli a dále popisuje jeho rozvoj i těžkosti v průběhu vývoje. Pojednává o profesorském sboru, studentech, vyučovaných předmětech, nadacích i studentské činnosti. Uvádí počty studentů ve vyučovaném náboženství, katechety v jednotlivých školních obdobích i používané knihy k výuce. Také nastiňuje i další studia absolventů. Pojednává o těžkostech obou válečných konfliktů. Popisuje události po roce 1948, které v Litomyšli vyvrcholily procesem se studenty gymnázia a rektorem Františkem Ambrožem Stříteským. Objevuje se zmínka o oslavách výročí vzniku gymnázia. Práce postupně přechází do let nového tisíciletí, ve kterých se gymnázium neustále rozvíjí a zapojuje do mezinárodních projektů. Klíčová slova Litomyšl, gymnázium, studenti, profesoři.
"Nejsem lůzr, který žije jenom tady v tom pajzlu."Aneb etnografie H/hospody.
Mazáková, Tereza ; Zandlová, Markéta (vedoucí práce) ; Halbich, Marek (oponent)
Název: "Nejsem l zr, který žije jenom tady v tom pajzlu." Aneb etnografie H/hospody. Klí ová slova: hospoda, alkohol, význam, hosté, normy, studenti, ambivalence. Abstrakt: Cíle: Pochopení významu docházení do Hospody a d j m v ní se odehrávajících. Metoda: Kvalitativní výzkum realizovaný metodou zú astn ného pozorování a polostrukturovaných rozhovor . Záv ry: Hospoda je považována za spole ensky b žn akceptovatelnou alternativu trávení volného asu, spojenou se zábavou, konzumací alkoholu a možností socializace. Je významnou alternativou trávení volného asu, za jejíž opak je asto vnímán pocit osamocenosti a nudy, zejména jedinci bez stabilního sociálního zázemí mimo její prostory. Stereotyp je významným prvkem ve er v Hospod , zejména pak pro pravidelné hosty. Je zdrojem mnohých ambivalencí a p ináší mnohá pozitiva (stabilita, zázemí, jistota, p edvídatelnost a známost prost edí), stejn tak jako bývá vnímán negativn (nuda, stagnace). Hospoda je v eském kulturním kontextu nahlížena jako b žná sou ást života lidí nacházejících se v období p echodu do dosp losti. V p ípad dlouhého p echodu eskalují pocity nepat i nosti, ímž roste míra ambivalencí jak k sledovanému prostoru, tak k innosti, ke které v ní dochází. Alkohol je nezbytnou sou ástí Hospody, potencuje zábavu, akceleruje dynamiku ve era a p ispívá k...
Zahraniční studenti češtiny v České republice (Příspěvek k problematice migrace a studentů-migrantů v českém prostředí)
Franc, Aleš ; Pargač, Jan (vedoucí práce) ; Šalanda, Bohuslav (oponent) ; Uherek, Zdeněk (oponent)
v češtině Dizertační práce pojednává o zahraničních studentech češtiny v České republice, konkrétně o studentech-migrantech přicházejících z nejrůznějších koutů světa - jednak z Číny, Japonska, Koreje a Vietnamu; a pak z Běloruska, Ruska a Ukrajiny. Základním cílem práce je tedy snaha o reálné zobrazení výseku života určitých skupin migrantů-studentů češtiny v České republice takovým způsobem, aby bylo poukázáno zejména na problémy a bariéry, se kterými se setkávají při vlastním studiu češtiny i při adaptaci a integraci do majoritní české společnosti. Přičemž si zároveň uvědomujeme, že tato práce je však pouze dílčím příspěvkem k poznání části života studentů-migrantů v českém prostředí mezi lety 1998 až 2011. Práce vychází z relevantní odborné literatury a z výzkumného šetření založeného na rozhovorech se studenty a zúčastněném pozorování. Volba kvalitativních metod se odvíjí od toho, že nejlépe odpovídají záměru prostudovat dosud ne příliš probádanou oblast migrantů-studentů češtiny v České republice. Zaměření pozornosti na kvalitativní techniky je také závislé na charakteristikách zkoumané skupiny, a to zejména ve sféře jazykové a sociokulturní. Výzkumné šetření probíhalo v Ústavu jazykové a odborné přípravy UK (dále jen ÚJOP UK) na Albertově - na jazykovém pracovišti kontinuálně a dlouhodobě se...
Životní situace vysokoškolských studentů z hlediska dospělosti
Musilová, Barbora ; Tuček, Milan (vedoucí práce) ; Kuchař, Pavel (oponent)
Diplomová práce: Životní situace vysokoškolských studentů z hlediska dospělosti Zpracovala: Barbora Musilová Abstrakt Diplomová práce má za cíl ukázat, jak vnímají v současné době mladí lidé studující vysoké školy svou životní situaci a jak se cítí být dospělí. Odpověď na tyto otázky hledá za pomoci kvalitativní analýzy provedené mezi studenty pražských vysokých škol. Teoretické pozadí empirické části tvoří vybrané teorie analytiků současné doby, které poukazují na proměnlivost a nestabilitu společenských poměrů. Tato nestálost doby má za následek, že dochází k posunům časování životních událostí v životních cyklech a zpochybnění klasické definice dospělosti vymezené například nezávislým žitím či manželstvím. Trendy životního období mladých studujících jako jsou prodlužování studia či oddalování odchodu z domácnosti rodičů poukazují na novou etapu, která se nevyskytovala v životních drahách předchozích generací. Životní situace mladých vysokoškolských studentů není jen prodlužováním přechodu do dospělosti, ale samostatnou etapou, která zároveň vyvolává potřebu redefinovat dříve platné vymezení dospělosti.
Výskyt a vnímání sexuálního obtěžování na českých středních školách
Sedláčková, Jana ; Pavlík, Petr (vedoucí práce) ; Linková, Marcela (oponent)
Cílem mé diplomové práce je zjistit, jaké jsou zkušenosti českých středoškolských studujících se sexuálním obtěžováním ze strany vyučujících a jak tyto popsané formy problematického chování vnímají. V teoretické části popisuji historii vzniku pojmu sexuální obtěžování, a to jak v zahraničí, tak následně v České republice. Dále představím definice sexuálního obtěžování a českou právní úpravu tohoto jevu. Následně se pak čtenářstvo seznámí s teoriemi vzniku sexuálního obtěžování v akademickém prostředí a s výsledky několika zahraničních i českých výzkumů, které byly v nedávných letech na toto téma provedeny. V závěru své teoretické části se věnuji specifikám středoškolského prostředí, zdůrazňuji hlavní funkce vzdělávacích institucí a také upozorňuji na následky, se kterými se oběti sexuálního obtěžování ze strany vyučujících setkávají. Empirická část pak popisuje zvolenou metodu výzkumu - dotazníkové šetření - a její praktické využití. Následně jsou pak prezentovány a analyzovány zjištěné údaje. Kromě celkového výskytu sexuálního obtěžování na českých středních školách se také zaměřuji na porovnání vnímání tohoto fenoménu mezi chlapci a děvčaty a také mezi různými typy středních škol.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 375 záznamů.   začátekpředchozí251 - 260dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.