Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 62 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.10 vteřin. 
Měření pohybu auta na autodráze Carrera
Šíma, Vojtěch ; Malaník, Petr (oponent) ; Rydlo, Štěpán (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je navrhnout měřící zařízení, které umožní při pohybu auta na autodráze Carrera měřit veličiny jako rychlost, zrychlení a dostředivou sílu. Pro měření tak bude vytvořen vestavěný systém, kde hlavním výsledkem je pak deska plošného spoje, která byla vytvořena a osazena podle schématického návrhu složeného z aktuálně dostupných elektronických součástek. Při pohybu po autodráze pak jsou na základě implementovaného programu zaznamenávána data, která jsou ukládána na paměťové médium a následně zpracovávána pro vhodnou vizuální prezentaci. Na základě těchto získaných dat je pak možné analyzovat jak se model chová při pohybu na autodráze a jaké faktory mají na tento pohyb vliv.
Snímače náklonu
Hájek, Tomáš ; Caha, Luděk (oponent) ; Beneš, Petr (vedoucí práce)
Tématem bakalářské práce jsou MEMS snímače náklonu, které se využívají uvnitř integrovaných obvodů, zařízeních leteckého, automobilového průmyslu, ale také v běžných domácích elektrospotřebičích. Práce přináší čtenáři přehled o výrobě, použití, základních principech, a také přehled snímačů pro lepší orientaci na trhu. V praktické části je ověřen návrh fyzikálního modelu, který je využitelný pro zamezení matematických chyb snímače.
Studie dynamických účinků na mostní konstrukci od pohyblivého zatížení
Zavřelová, Michaela ; Martinásek, Josef (oponent) ; Vlk, Zbyněk (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je dynamická parametrická studie železničního mostu na dynamické účinky přejezdu vysokorychlostních vlakových souprav pomocí modelu zatěžovacího vlaku HSLM-A po železničním mostě. Výpočtový model je zpracován v softwarech RFEM 5.29.01 s modulem RF-MOVE a v prereleasové verzi RFEM 6 a RSTAB 9 jako 2D prutový v rovině XZ. Dále jsou vytvořeny statické zatěžovací stavy a modely zatížení LM 71 a HSLM-A. Model zatížení HSLM-A je zpracován pro universální vlaky A1-A10, jež každý přejede železniční most celkem 15 rychlostmi v rozmezí 120 km/hod – 400 km/hod. V rámci diplomové práce je provedena detailní parametrická studie závislosti maximálních deformací a zrychlení uzlu ve směru Z na rychlostech jednotlivých vlakových souprav. V parametrické studii je použita modální a časová analýza. Součástí diplomové práce je určení oblasti rezonance.
Bezpečnost provozu na pozemních komunikacích ve vztahu k jejich proměnným a neproměnným parametrům
Valentová, Veronika ; Kocourek,, Josef (oponent) ; Mahdalová,, Ivana (oponent) ; Radimský, Michal (vedoucí práce)
Předjížděcí manévr je velmi komplexní děj, který závisí na mnoha parametrech, nejdůležitější s nich jsou výkon vozidla, podélný sklon, rychlost na počátku manévru, reakční doba řidiče, ale také směrové vedení trasy a rychlost vozidel v protisměru. Při navrhování pozemních komunikací se vychází z tzv. vzdálenosti pro předjíždění. Vzdálenost pro předjíždění je v ČSN 73 6101 stanovována na základě zjednodušeného fyzikálního modelu. Uvažovány jsou konstantní rozdíly rychlostí a není uvažováno s podélným sklonem komunikace. Tento výpočet je využíván již několik desítek let a je vyžadováno prověření tohoto postupu. To bylo účelem této práce. Byl sestaven detailní fyzikální model několika typů osobních vozidel, bylo uvažováno s výkonovými křivkami, nutností řazení. Rozestupy na počátku a konci manévru byly voleny s ohledem na reakční dobu řidičů a porovnány se závěry pozorování v zahraničních studiích. Pro fyzikální model byly zjišťovány vstupní hodnoty některých parametrů vlastním měřením a porovnávány s údaji uváděnými v literatuře. Analýza byla prováděna za pomoci videozáznamů z kamery umístěné na přídi i zádi vozidla. Dále byla provedena analýza zahraničních předpisů a standardů pro navrhování směrově nerozdělených dvoupruhových silnic a také zahraničních výzkumů prováděných pomocí řízených experimentů na specializovaných drahách i pomocí observační metody. Pro vybrané vozidlo byly provedeny simulace testující vliv jednotlivých parametrů. Nejvýznamnější byl vliv podélného sklonu komunikace a valivého odporu. Pro dosažení výsledků použitelných pro možnou aktualizaci předpisů pro navrhování komunikací byly provedeny další simulace pro 43 variant modelů osobních vozů s různými motory a převodovkami. Vozidla byla rozdělena do kategorií podle objemu a výkonu motoru (do 1400 ccm, nad 1400 ccm; do 66 kW, nad 66 kW). Výsledné hodnoty byly sestaveny do tabulkové podoby, aby mohly sloužit k diskuzi úpravy ČSN 73 6101 Projektování pozemních komunikací.
Vzájemná interakce vozidel a silničních záchytných systémů
Rozbroj, Lukáš ; Němec, Ivan (oponent) ; Hradil, Petr (vedoucí práce)
V této bakalářské práci se naučilo pracovat s programem LS-DYNA. Výsledkem byl výpočet deformací pro betonovou bariéru, do které bylo naráženo vozidlem v rychlostech 80 km/h, 100km/h a 120 km/h pod úhly 15° a 30°. Byly provedeny výpočty a vyhodnocení důležitých veličin.
Hra využívající senzory mobilních zařízení
Hrdina, Pavel ; Polok, Lukáš (oponent) ; Svoboda, Pavel (vedoucí práce)
Práce pojednává o přiblížení platformy Android na mobilních zařízeních a programování her pomocí knihovny LibGDX. V rámci práce bude navržena hra využívající senzory mobilních zařízení a popsána její implementace.
Dynamická analýza lehké mostní konstrukce
Krzywoň, Filip ; Nevařil, Aleš (oponent) ; Vlk, Zbyněk (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá odezvou lehké zavěšené lávky na dynamické buzení chodci a seismickým zatížením. Lávka byla modelována pomocí metody konečných prvků v softwaru Ansys verze 15.0 a zároveň také v softwaru RFEM verze 5.05. Modely byly mezi sebou srovnány. Odezva na dynamické zatížení chodci byla následně vyhodnocena v souladu s technickou normou ČSN EN 1990/A2.
Hodnocení výstupních parametrů elektomobilů
Diviš, Ondřej
Diplomová práce se věnuje hodnocením výstupních parametrů elektromobilů. V první části jsou detailně popsány jednotlivá konstrukční řešení elektromobilů a hybridních vozidel. Další část se věnuje hlavním výhodám a nevýhodám jednotlivých konstrukčních řešení. Jsou zde rovněž nastíněny možné vývojové směry v oblasti elektromobility. Praktická část práce se zabývá měřením zrychlení v závislosti na čase a průběhu nárustu rychlosti během zrychlování u elektromobilů a vozidel se spalovacím motorem s automatickou převodovkou. Výsledky ukázaly, že elektromobily mají lepší akcelerační vlastnosti než vozidla se spalovacími motory s automatickou převodovkou. V případě elektromobilů dochází k lineárnímu nárustu rychlosti, oproti tomu u vozidel se spalovacími motory lze dále během přeřazení jednotlivých převodových stupňů pozorovat nerovnoměrný nárust rychlosti vozidla v čase. V rámci hodnocení jízdních režimů bylo rovněž zjištěno, že u všech vozidel bylo dosaženo nejlepších akceleračních vlastností v režimu „Sport“.
Vliv pohonné soustavy na jízdní dynamiku vozidla
Haniška, Jan ; Semela, Marek (oponent) ; Bilík, Martin (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je posoudit vliv koncepce hnacího ústrojí vozidla na jeho jízdní dynamiku. Posuzování je provedeno za pomoci dat získaných při jízdních zkouškách provedených s testovacími vozidly. Jako testovací vozidla byly vybrány vozy Hyundai Kona ve třech motorizacích a to s klasických spalovacím motorem, hybridním pohonem a čistě elektrickým pohonem. Provedenými zkouškami byly tzv. losí test, zrychlení, zpomalení a navíc bylo u všech vozidel změřeno těžiště. Z dat získaných při jednotlivých zkouškách byl následně posouzen vliv pohonu vozidla na jeho jízdní dynamiku.
Pohybem aktivovaný měřicí modul s bezdrátovým rozhraním
Novotný, Josef ; Krajsa, Ondřej (oponent) ; Havránek, Zdeněk (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá výběrem vhodného MEMS snímače mechanického pohybu s velmi nízkou spotřebou energie. Průzkum trhu se zaměřuje zejména na snímače, které lze aktivovat pohybem. Dále práce obsahuje popis funkce aktivace pohybem u snímače ADXL362. Práce dále obsahuje ověření katalogových údajů snímače ADXL362 pro aktivaci pohybem. Následně obsahuje průzkum trhu mikrokontrolerů s jádrem ARM Cotex M4. Dále je v práci otestován bezdrátový přenos přes Bluetooth a je zde navržena a realizována měřící jednotka. V závěru práce jsou shrnuty dosažené výsledky.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 62 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.