Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Chytré řešení pro nouzové volání v automobilech
Haniška, Jan ; Štůsek, Martin (oponent) ; Pokorný, Jiří (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na návrh a realizaci prvotního prototypu zařízení, které bude schopno dovybavovat starší vozy systémem tísňového volání podobným zařízením použitým ve službě eCall. Toto dovybavení je provedeno zapojením zařízení do diagnostického konektoru OBD-II (On Board Didagnostics). První část práce popisuje základní technologie a postupy použité při návrhu zařízení, jako jsou sběrnice CAN bus, diagnostický konektor OBD-II, komunikační protokoly používané v automobilovém průmyslu, způsob vyhodnocení nehody a další. Také jsou zde popsány obecné požadavky pro toto zařízení vzhledem ke směrnicím Evropské unie. Praktická část práce se zabývá nejdříve realizací emulátoru řídící jednotky vozidla potřebného pro vývoj. Dále je zde popsán návrh zařízení, kde jsou vybírány jeho jednotlivé komponenty, jako modul pro komunikaci přes GSM, modul Global Positioning System (GPS), akcelerometr a vývojová deska pro řízení celého zařízení. Poslední část práce je věnována realizaci prototypu zařízení. Jako hlavní stavební blok celého zařízení byla zvolena vývojová deska NUCLEO-F103RB od firmy STMicroelectronics. Ve vývoji softwaru pro desku došlo k použití knihoven HAL od této firmy. Došlo k vytvoření dvou nových knihoven. První s názvem CAN_data_load sloužící ke komunikaci s emulátorem řídící jednotky pomocí rozhraní CAN bus a následnému zpracování získaných dat a druhá GPS_load_control k získávání dat z GPS modulu a jejich zpracování. Nakonec je popsáno zprovoznění a obsluha vytvořeného experimentálního pracoviště s realizovaným prototypem zařízení. K těmto procedurám byl dodatečně vytvořen i návod.
Vliv pohonné soustavy na jízdní dynamiku vozidla
Haniška, Jan ; Semela, Marek (oponent) ; Bilík, Martin (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je posoudit vliv koncepce hnacího ústrojí vozidla na jeho jízdní dynamiku. Posuzování je provedeno za pomoci dat získaných při jízdních zkouškách provedených s testovacími vozidly. Jako testovací vozidla byly vybrány vozy Hyundai Kona ve třech motorizacích a to s klasických spalovacím motorem, hybridním pohonem a čistě elektrickým pohonem. Provedenými zkouškami byly tzv. losí test, zrychlení, zpomalení a navíc bylo u všech vozidel změřeno těžiště. Z dat získaných při jednotlivých zkouškách byl následně posouzen vliv pohonu vozidla na jeho jízdní dynamiku.
Chytré řešení pro nouzové volání v automobilech
Haniška, Jan ; Štůsek, Martin (oponent) ; Pokorný, Jiří (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na návrh a realizaci prvotního prototypu zařízení, které bude schopno dovybavovat starší vozy systémem tísňového volání podobným zařízením použitým ve službě eCall. Toto dovybavení je provedeno zapojením zařízení do diagnostického konektoru OBD-II (On Board Didagnostics). První část práce popisuje základní technologie a postupy použité při návrhu zařízení, jako jsou sběrnice CAN bus, diagnostický konektor OBD-II, komunikační protokoly používané v automobilovém průmyslu, způsob vyhodnocení nehody a další. Také jsou zde popsány obecné požadavky pro toto zařízení vzhledem ke směrnicím Evropské unie. Praktická část práce se zabývá nejdříve realizací emulátoru řídící jednotky vozidla potřebného pro vývoj. Dále je zde popsán návrh zařízení, kde jsou vybírány jeho jednotlivé komponenty, jako modul pro komunikaci přes GSM, modul Global Positioning System (GPS), akcelerometr a vývojová deska pro řízení celého zařízení. Poslední část práce je věnována realizaci prototypu zařízení. Jako hlavní stavební blok celého zařízení byla zvolena vývojová deska NUCLEO-F103RB od firmy STMicroelectronics. Ve vývoji softwaru pro desku došlo k použití knihoven HAL od této firmy. Došlo k vytvoření dvou nových knihoven. První s názvem CAN_data_load sloužící ke komunikaci s emulátorem řídící jednotky pomocí rozhraní CAN bus a následnému zpracování získaných dat a druhá GPS_load_control k získávání dat z GPS modulu a jejich zpracování. Nakonec je popsáno zprovoznění a obsluha vytvořeného experimentálního pracoviště s realizovaným prototypem zařízení. K těmto procedurám byl dodatečně vytvořen i návod.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.