Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 105 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vztah tělesného složení a aerobní zdatnosti u seniorů
Boubelíková, Barbora ; Prajerová, Květa (vedoucí práce) ; Vařeková, Jitka (oponent)
Název: Vztah tělesného složení a aerobní zdatnosti u seniorů Cíl: Cílem této studie bylo zjistit aerobní zdatnost studentek Univerzity 3. věku na UK FTVS a prověřit, zda existuje souvislost mezi složením těla a aerobní zdatností. Metody: Výzkumu se zúčastnilo 54 seniorek (věk 64 ± 2,71 let, tělesná výška 163,23 ± 6,05 cm), které v době provádění výzkumu studovaly Univerzitu 3. věku na UK FTVS. Původní soubor činilo 91 osob, ale museli být vyloučeny osoby starší 70 let a osoby užívající léky ovlivňující srdeční frekvenci. Měření složení těla bylo realizováno pomocí multifrekvenční bioimpedanční analýzy BIA 2000M. Sledovanými parametry byly celková tělesná voda (TBW), vnitrobuněčná tekutina (ICW), mimobuněčná tekutina (ECW) v litrech, tukuprostá hmota (FFM) v kg, procento tělesného tuku (% BF) a poměr mimobuněnčné a celkové buněčné hmoty (ECM/BCM). Měření aerobní zdatnosti bylo realizováno chodeckým testem na 2 km, hodnoceného dle Stejskala na atletickém stadionu UK FTVS. Čas a srdeční frekvence byly snímány sporttestery (Polar S 610i). Data byla zpracována pomocí statistického programu IBM SPSS statistics 22. Výsledky: Výsledky ukázaly, že námi vybraný soubor patří do "průměrně zdatných seniorů". Statisticky významný vztah mezi aerobní zdatností a vybranými parametry tělesného složení byl shledán...
Tělesná zdatnost a pohybová aktivita studentů učitelství na Pedf UK v Praze. Porovnání prvních ročníků oborů TVS a Učitelství pro 1. st. ZŠ
Dobis, Jan ; Hronzová, Marie (vedoucí práce) ; Hájková, Jana (oponent)
Tělesná zdatnost a pohybová aktivita studentů učitelství Pedf UK v Praze V práci se věnujeme problematice tělesné zdatnosti a pohybové aktivity. Teoretická část zejména objasňuje základní pojmy pohyb a pohybová aktivita. Zvláštní zřetel věnujeme definování tělesné zdatnosti, jejím komponentám, jejich významu, sledování, testování a měření. Pojem pohybová aktivita podrobně rozpracováváme, zejména jeho souvislost s tělesnou zdatností a zdravím. Hlavním cílem práce je porovnat tělesnou zdatnost a pohybovou aktivitu prvního ročníku prezenčních studentů programu Specializace v pedagogice, oboru Tělesná výchova a sport se zaměřením na vzdělávání a studentů prvního ročníku oboru Učitelství pro 1. stupeň ZŠ. K porovnání tělesné zdatnosti užíváme modifikovanou baterii testů UNIFITTEST 6-60. Pohybovou aktivitu studentů zkoumáme užitím dotazníku IPAQ. Projekt testování a dotazovacího šetření je předmětem praktické části, která seznámí s jeho návrhem, provedením a závěry. Klíčová slova IPAQ, pohyb, pohybová aktivita, UNIFITTEST 6-60, tělesná zdatnost, zdraví
Důvody vstupu jedinců do fitness centra
Hrubeš, Jakub ; Hájková, Jana (vedoucí práce) ; Engelthalerová, Zdeňka (oponent)
Hlavním tématem této práce je zjištění důvodu vstupu jedinců do fitness centra. První část práce je věnována stručné historii fitness a fitness center, dále je zde rozvíjena problematika samotných důvodů, které ke vstupu do fitness centra jedince vedou a vymezení základních pojmů s tím spojených. Nakonec je uveden systém základních metod a zařízení, které slouží jako prostředek k diagnostice před vstupem jedince do procesu fitness. Druhá část se pak již týká samotného zjišťování důvodů vstupu jedinců do fitness center pomocí výzkumu.
Individuální pohybový program pro ovlivnění kondice a úpravu hmotnosti
Kupr, Pavel ; Bunc, Václav (vedoucí práce) ; Strejcová, Barbora (oponent)
INDIVIDUÁLNÍ POHYBOVÝ PROGRAM PRO OVLIVNĚNÍ KONDICE A ÚPRAVU HMOTNOSTI Cíle: Cílem této práce je ovlivnění kondičních předpokladů a úprava hmotnosti vybraného jedince na základě aplikovaného intervenčního programu. Dílčími cíli práce jsou tvorba intervenčního programu, jeho naplnění a praktické ověření, potvrzení stanovených hypotéz, uvedení a zejména interpretace rozdílů v naměřených hodnotách před a po intervenci a formulování relevantních závěrů a doporučení. Metody: V diplomové práci byla využita metoda experimentu. Jeho podstatou bylo vytvoření a především aplikace intervenčního programu v délce šesti kalendářních měsíců a dále testování v laboratorních podmínkách před a po intervenci. Výsledky: Sledovaná osoba splnila intervenční program bez komplikací a v plném rozsahu. Vytvořený intervenční plán zahrnoval aerobní aktivity (běh), posilování a jiné pohybové aktivity (fitbox, jízda na kole, in-line bruslení, plavání), žádným způsobem však neupravoval stravovací návyky, či případný dietní režim. Po zpětnovazebním testování bylo zjištěno, že kondiční předpoklady testované osoby se výrazně zlepšily ve všech vybraných funkčních parametrech. Nebylo však dosaženo požadované redukce hmotnosti. Klíčová slova: intervenční program, zátěžové testy, tělesná zdatnost, testování
Tělesná zdatnost a pohybová aktivita dětí 4. - 5. tříd základních škol v Otrokovicích
Skochová, Jana ; Kolčiterová, Jana (vedoucí práce) ; Vindušková, Jitka (oponent)
NÁZEV PRÁCE Tělesná zdatnost a pohybová aktivita dětí 4. - 5. tříd základních škol v Otrokovicích. CÍLE PRÁCE: Hlavním cílem diplomové práce je zjistit úroveň fyzické zdatnosti dětí na základních školách v Otrokovicích. Z toho vyplývá zjistit, zda fyzicky zdatné děti navštěvují některý ze sportovních oddílů nabízený městem Otrokovice. Dalším cílem je zjistit, kterou ze třech škol navštěvují děti nejzdatnější a zdali fyzicky nadprůměrné děti sportují častěji než děti fyzicky podprůměrné. V neposlední řadě je třeba ověřit, zda děti výkonnostně nadprůměrné mají nižší množství podkožního tuku než děti výkonnostně podprůměrné. METODA PRÁCE: V diplomové práci je uplatněn empiricko kvantitativní přístup. Výzkum probíhal ve standardizovaných podmínkách s minimalizací vnějších vlivů (tělocvična). Vybraným testovaným souborem jsou žáci a žákyně čtvrtých a pátých tříd prvního stupně základních škol v Otrokovicích VÝSLEDKY PRÁCE: Z výsledku měření námi vybraného vzorku vyplývá, že více než polovina testovaných dosáhla v motorických testech podprůměrných hodnot. Dále bylo zjištěno, že 85% TO sportuje 1x-3x týdně. Nejoblíbenějším sportem je aerobic a fotbal a téměř polovina organizovaně sportujících TO je členem TJ Jiskra Otrokovice. U žáků 5. tříd, mají nejmenší vrstvu podkožního tuku žáci výrazně nadprůměrní,...
Hodnocení vztahu tělesné výkonnosti a tělesného složení ve fotbale
Zerzán, Miloš ; Kokštejn, Jakub (vedoucí práce) ; Gryc, Tomáš (oponent)
Název: Hodnocení vztahu tělesné výkonnosti a tělesného složení ve fotbale Autor: Miloš Zerzán Vedoucí práce: Mgr. Jakub Kokštejn, Ph.D. Cíle: Zjistit aktuální úroveň motorické výkonnosti a somatotyp u fotbalových hráčů ve starší přípravce (9-10 let). Zjistit vztah mezi motorickou výkonností (hodnocenou Unifittestem 6- 60) a somatotypem u hráčů fotbalu ve starší přípravce (9-10 let). Metody: Výzkumu se zúčastnilo celkem 25 hráčů, kteří podstoupili antropometrická měření ke zjištění jejich somatotypu podle metody Heath-Carter a Unifittest 6-60 pro zhodnocení základní motorické výkonnosti. Výsledky: Ze získaných dat bylo prokázáno, že 72 procent testovaných dosáhlo nadprůměrného hodnocení v Unifittestu 6-60 a že testovaní hráči fotbalu mají nižší podíl podkožního tuku vzhledem k tělesné konstituci. V naší studii jsme nenalezli významné vztahy mezi vybranými ukazateli motorické výkonnosti a tělesným somatotypem. Přestože úroveň motorické výkonnosti byla spíše nadprůměrná a hodnoty podkožní tuku poměrně nízké, výsledky naší práce naznačují, že tyto determinanty individuálního herního výkonu spolu úzce nesouvisí. Klíčová slova: motorické schopnosti, somatotyp, Unifittest 6-60, tělesná zdatnost, děti, fotbal
Monitorování vlivu jednotlivých složek vyučovací jednotky tělesné výchovy na tělesnou zdatnost dívek 7. třídy ZŠ
Floriánová, Linda ; Hráský, Pavel (vedoucí práce) ; Bunc, Václav (oponent)
Název: Monitorování vlivu jednotlivých složek vyučovací jednotky tělesné výchovy na tělesnou zdatnost dívek 7. tříd ZŠ Cíle: Cílem empirické části je monitorovat po vytyčenou dobu zastoupení pohybových činností v hodinách tělesné výchovy na základních školách u dívek 7. tříd a spolu s vybranými způsoby testování těchto jedinců potvrdit či vyvrátit možný vliv složení hodin tělesné výchovy na vybrané složky jejich tělesné zdatnosti. Metody: Testování zkoumaného vzorku probíhalo prostřednictvím různých metod. Jednalo se o vybrané standardizované motorické testy (hluboký předklon v sedu, skok daleký z místa odrazem snožmo, výdrž ve shybu, hand grip) zkoumající vybrané složky tělesné zdatnosti. Dále byla použita metoda bioimpedance měřící parametry tělesného složení. Data byla sebrána kvantitativně a výsledky byly zpracovány též kvantitativně za pomoci statistických parametrů, a to aritmetické průměru, variačního rozpětí a směrodatné odchylky. Výsledky: Z výsledku práce vyplynulo, že z hlediska vybraných pohybových činností a jejich vztahu na jednotlivé složky tělesné zdatnosti byla za sledované období ovlivněná složka flexibility v hlubokém předklonu v sedu a také rozvoj silově explozivní síly dolních končetin ve skoku z místa odrazem snožmo. Naopak za monitorované období nebyl nalezen přímoúměrný...
Míra vztahu motorické koordinace, základních pohybových dovedností, tělesné zdatnosti a tělesného složení dětí na 1. stupni ZŠ
Navara, Miroslav ; Kokštejn, Jakub (vedoucí práce) ; Musálek, Martin (oponent)
Název: Míra vztahu motorické koordinace, základních pohybových dovedností, tělesné zdatnosti a tělesného složení dětí na 1. stupni ZŠ Autor: Bc. Miroslav Navara Vedoucí práce: Mgr. Jakub Kokštejn, Ph.D. Cíle: Cílem této práce je zjištění míry vztahů mezi základními pohybovými dovednostmi, motorickou koordinací, tělesným složením a tělesnou zdatností u dětí mladšího školního věku. Metody: Testovaný soubor se skládá z žáků 3.-5. tříd základní školy (n=109). Pro zjištění úrovně motorických dovedností byla použita testová baterie TGMD-2, pro určení motorické koordinace testová baterie KTK a pro zjištění úrovně tělesné zdatnosti a tělesného složení byla využita testová baterie Unifittest (6- 60). Pro analýzu dat bylo použito test normality rozložení dat Shapiro-Wilkův test, Kendallovo tau (τ), Kruskal-Wallis test, s následnou Bonferroniho korekcí, Man-Whitney U test. Výsledky: Tato studie zjistila, že skupina dětí s lepšími výsledky z testu KTK byla i významně lepší v testech TGMD-2 a Unifittest (6-60) oproti skupině s nejnižšími výsledky z testu KTK (p < 0,01). Byl zjištěn vztah mezi motorickým kvocientem testu KTK a TGMD-2 (τ = 0,46), TGMD-2 a Unifittest (6-60) (τ = 0,54). Nejsilnější vztah byl zjištěn mezi celkovými výsledky tesů Unifittest (6-60) a KTK (τ = 0,61). V testu hrubých motorických...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 105 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.