|
Porovnání provozně ekonomických parametrů vybraných skupin tahačů návěsů
VÍTOVEC, Drahomír
Náplní této diplomové práce je vyhledání a vyhodnocení rozhodujících provozně ekonomických ukazatelů u statisticky významné skupiny nákladních automobilů. Tyto ukazatele vykazují vysokou hladinu nahodilosti a je proto velmi obtížné je předem stanovit. Z těchto provozně ekonomických ukazatelů byly vybrány náklady na opravy a údržbu, které byly získány z účetní evidence, sledovány vzhledem k době provozu těchto nákladních vozidel.
|
|
Daňové aspekty oprav a úprav dlouhodobého hmotného majetku
Urban, Marek ; Vančurová, Alena (vedoucí práce) ; Finardi, Savina (oponent)
Diplomová práce se zabývá daňovými aspekty oprav a technického zhodnocení dlouhodobého hmotného majetku, a dále aspekty tvorby rezerv na opravy hmotného majetku. Cílem práce je identifikovat problematická místa právní úpravy ve vztahu k této oblasti a navrhnout jejich řešení. V první části práce je shrnuta současná právní úprava dané oblasti v České republice. Následuje případová studie, vycházející ze skutečné daňové kontroly, na které jsou demonstrovány problematická místa právní úpravy. Závěrem případové studie je porovnání různých variant doměřené daňové povinnosti a jejího příslušenství. V poslední části práce jsou rozebrána problematická místa právní úpravy, vycházející z případové studie, a je navrženo jejich řešení.
|
|
Regression models in survival analysis and reliability
Novák, Petr ; Volf, Petr (vedoucí práce) ; Antoch, Jaromír (oponent) ; Dohnal, Gejza (oponent)
Regresní modely v analýze přežití a spolehlivosti Disertační práce Petr Novák Univerzita Karlova v Praze, Matematicko-fyzikální fakulta Abstrakt: V předložené práci studujeme metody pro modelování závislosti dat z oblasti analýzy přežití a spolehlivosti na dostupných vysvětlujících proměnných. V první části práce studujeme základní modely analýzy přežití, porovnáváme vlastnosti Coxova modelu proporcionálního rizika, Aalenova aditivního modelu a modelu zrychleného času. Uvádíme metody pro testování dobré shody modelu s daty, založené na teorii čítacích procesů a martingalů, umožňující rozpoznat, který model popisuje data nejlépe. Druhá část se věnuje modelování opravitelných systémů. Studujeme způsoby, jak do modelů zahrnout informace o historii zařízení, včetně vlivu oprav a preventivní údržby. Užití představených metod předvádíme na příkladech z praxe a na simulo- vaných datech zkoumáme jejich chování v různých situacích. 1
|
|
Sledování a vyhodnocení rozhodujících provozně ekonomických parametrů vybrané skupiny traktorů s vysokým výkonem motoru
PROKOP, Tomáš
Smyslem této závěrečné bakalářské práce je sledování a vyhodnocení rozhodujících provozně ekonomických ukazatelů u statisticky významné skupiny traktorů vyšší výkonové třídy a to o výkonu převyšujícím 90 kW výkonu motoru. Tyto traktory jsou pro zemědělské podniky jedny z nejdůležitějších. Troufám si říct, že jsou nejvíce využívány pro širokou škálu všech potřebných prací v zemědělském podniku. Ať už se jedná o dopravu zemědělských komodit či nejtěžší polní práce jako je orba. Traktory s těmito výkony jsou velmi složité stroje, u kterých lze očekávat poruchovost, která se ovšem nemusí projevit u všech strojů stejným způsobem a vývojem. Budoucí vývoj nákladů lze jen stěží předpovědět. Z provozně ekonomických ukazatelů byly do této práce vybrány náklady na opravy a údržbu jednotlivých traktorů, které jsem získal z faktur, účetních výkazů a výsledků hospodaření jednotlivých zemědělských podniků. Náklady byly sledovány vzhledem k době provozu těchto traktorů, a to po dobu pěti let od uvedení do provozu.
|
| |
|
Analýza nákladů inženýrských staveb
Klec, Martin ; Kudrna, Jan (oponent) ; Výskala, Miloslav (vedoucí práce)
Diplomová práce s názvem „Analýza nákladů inženýrských staveb“ se zabývá porovnáním nákladů na životní cyklus liniových staveb s asfaltovým povrchem vůči nákladům na životní cyklus liniových staveb s betonovým povrchem. V teoretické části práce je pojednáváno o cenách, nákladech, kalkulacích a rozpočtech. Následují kapitoly o historii a současném stavu, rozdělení pozemních komunikací, konstrukci vozovky, životním cyklu stavby a rozdílech mezi cementobetonovým a asfaltovým krytem. Praktická část diplomové práce je rozčleněna na tři dílčí části. V každé z nich jsou na praktickém příkladu porovnány náklady na životní cyklus liniové stavby s asfaltovým povrchem vůči nákladům na životní cyklus liniové stavby s betonovým povrchem a vše je graficky znázorněno.
|
|
Autocentrum VW-Group
Fuchs, Ondřej ; Marek, Jiří (oponent) ; Šindlar, Jiljí (vedoucí práce) ; Kalousek, Lubor (vedoucí práce)
Zadání bakalářské práce se zabývá novostavbou objektu Autocentra VW GROUP v Brně, městské části Brno-Brněnské Ivanovice na ulici Kaštanová st.p.č. 50/1, 51/1, 52, 53, 54, 55/1, 55/2, 55/3, 55/4 v k.ú. Je vedena Magistrátem města Brna jako Brownfields pod číslem 0201. Má trojúhelníkový tvar o výměře cca 1,3 ha a územním plánem je určena pro smíšené plochy. Nachází se na ulici Kaštanová a v současné době je z této komunikace přístupný. Z východní strany je pozemek lemován ochranným pásmem řeky Svratky. Okolní zástavbu tvoří administrativní, průmyslové a obchodní budovy. Objekt je situován v severní části pozemku. Je navrhován jako jedna budova, rozdělená na jednopatrový autoservis a showroom, který má dvě patra. Budovy vyhovují poţadavkům provozu autocentra VW GROUP. Prezentaci, prodeji a následnému záručním a pozáručním servisu automobilů značek Volkswagen.
|
| |
| |
| |