Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 218 záznamů.  začátekpředchozí198 - 207dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Mechanickohydraulický model rekuperace energie vozidel
Pisklák, Jan ; Vrbka, Martin (oponent) ; Nevrlý, Josef (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce rešeršně zpracovává matematicko-fyzikálního model rekuperace kinetické energie vozidla, kterým se zabýval A. Pourmovahed a kolektiv. Využívá metodu determinovaných tepelných časových konstant. Navazuje na vědecké studie Greena W. L. a Otise D. R.. Zahrnuje analytické zpracování, které je poté porovnáno s experimentálními výsledky.
Modely rekuperace kinetické energie vozidel
Fic, Miloslav ; Vaverka, Michal (oponent) ; Nevrlý, Josef (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá rozborem dosavadního poznání v oblasti modelů rekuperace kinetické energie motorových vozidel. Tento rozbor je zaměřen na modely hydraulických rekuperačních systémů. V této práci jsou představeny přístupy vybraných autorů, matematické vztahy a programové prostředky zaměřené na modelování těchto systémů. V neposlední řadě jsou tyto přístupy zhodnoceny a na závěr je nastíněn možný budoucí vývoj ve výzkumu hydraulických rekuperačních systémů. Tato práce nabízí pohled do problematiky rekuperačních systémů a může být teoretickým základem pro další bádání v této oblasti.
Využití modelu rekuperace kinetické energie vozidel
Galda, Michal ; Vaverka, Michal (oponent) ; Nevrlý, Josef (vedoucí práce)
Analýza aplikace konkrétního modelu rekuperace kinetické energie vozidel.
Matematické modelování spotřeby paliva vozidla
Dražka, Jan ; Novotný, Jan (oponent) ; Popela, Pavel (vedoucí práce)
Práce se zabývá modelováním pohybu a spotřeby paliva automobilu s využitím reálných dat. Práce obsahuje jak přípravu vstupních dat do vhodné matematické formy, tak sestavení celkového matematického simulačního modelu. Hlavním cílem práce je porovnání vybraných jízdních režimů automobilu z hlediska spotřeby paliva a jejich optimalizace. Simulační model je naprogramován v prostředí MATLAB a v programu GAMS, ve kterém jsou využity vybrané optimalizační algoritmy.
Sportovní sjezdový vozík pro tělesně postižené
Šantavý, Ivo ; Kloss, Ondřej (oponent) ; Kaplan, Zdeněk (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá vývojem prototypu sjezdového sportovního vozíku pro tělesně postižené. Tento projekt byl inspirován jak vozidly poháněnými lidskou silou, tak součástmi z různých průmyslových odvětví. Po popisu zmíněných vozidel dále práce vysvětluje postupný vývoj vozíku od jeho konstrukčních řešení až k vymodelování komponentů a samotného rámu v CAD systému Autodesk Inventor. V závěru bakalářské práce je uvedena cenová kalkulace kompletního sjezdového vozíku pro tělesně postižené.
Využití simulace jízdy vozidla po povrchu v současném vývoji vozidel a motorsportu
Keprt, Michal ; Pokorný, Přemysl (oponent) ; Pokorný, Jan (vedoucí práce)
S rostoucí konkurencí je vyšší tlak na výrobce aut. To je důvod proč výrobci aut jsou nuceni udělat vývoj aut efektivnější a rychlejší. Používají simulaci a modelování, to je důvod proč zde presentuji nejvíce prováděné simulace. Představím některé druhy programů, které tyto simulace mohou provádět. Je zde presentováno také několik příkladů jak využít těchto výsledků simulací a modelování.
Současný stav výzkumu interakce pneumatiky s podložím
Kleger, Ondřej ; Kašpárek, Jaroslav (oponent) ; Pokorný, Jan (vedoucí práce)
Modelování a simulace jsou v současnosti velmi důležitá témata především v automobilovém průmyslu. Těchto simulací se využívá jak při vývoji nových vozidel či při jejich zdokonalování, tak zejména také pro vývoj a testování veškerých aktivních bezpečnostních systémů vozidel jako je systém proti prokluzu kol při brždění ABS, systém proti prokluzu kol při rozjezdu ASR, systém stability vozidla ESP a podobně. Pro všechny tyto systémy a jejich simulace je nutné dobře simulovat interakci kola (pneumatiky) a povrchu. Díky simulování lze podstatně jednodušeji napodobit jízdní situace a celý systém se přibližuje reálnému chování vozidla na vozovce. I přes stále přesnější simulace se však vývoj neobejde bez měření a testů reálné pneumatiky a povrchu.
Studie automatizovaných parkovacích systémů
Peprník, Pavel ; Malášek, Jiří (oponent) ; Kašpárek, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce shrnuje současné poznatky o moderních automatizovaných parkovacích systémech. Je to velmi zajímavá myšlenka řešení nedostatku prostoru pro parkování stále se zvětšujícího počtu automobilů. V práci jsou popsány základní typy těchto systémů, jejich využití, technické a provozní parametry, konstrukční a technologické možnosti manipulace s vozy. Dále tato práce obsahuje příklady již realizovaných projektů jak v ČR tak v zahraničí. Uvedl jsem také výhody a nevýhody těchto systémů. V závěru je také krátce nastíněno možné využití těchto systémů v budoucnosti.
Akumulace energie
Neuman, Tomáš ; Kloss, Ondřej (oponent) ; Kaplan, Zdeněk (vedoucí práce)
Obsahem této bakalářské práce je odborná rešerše přehledu způsobů akumulace energie využitelných pro osobní automobily. V práci je uvedena základní charakteristika a problematika jednotlivých druhů akumulátorů a způsobů akumulace energie, popisující vlastnosti olověného akumulátoru, konstrukci a složení elektromobilů a příslušných baterií. Dále je uveden popis tepelného a vodíkového akumulátoru. Závěr této práce je věnován problematice mechanického akumulátoru.
Principy konstrukce aerodynamického tvaru karoserie vozidel
Oslizlo, Aleš ; Ambróz, Richard (oponent) ; Laurinec, Marián (vedoucí práce)
V práci jsou vysvětleny principy konstrukce aerodynamického tvaru karoserie vozidel, koeficient odporu při obtékání vzduchu, vliv na průběhy tlaků a vlastnosti mezní vrstvy. Dále jsou ukázány základní aerodynamické tvary karoserie u osobních, užitkových a závodních automobilů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 218 záznamů.   začátekpředchozí198 - 207dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.