Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 19,389 záznamů.  začátekpředchozí19370 - 19379další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.52 vteřin. 

Syntéza a porovnání účinnosti potenciálních kvarterních reaktivátorů cykloserinem inhibované acetylcholinesterasy
Lipka, Lukáš ; Doležal, Martin (vedoucí práce) ; Kučerová, Marta (oponent)
SYNTÉZA A POROVNÁNÍ ÚČINNOSTI POTENCIÁLNÍCH KVARTERNÍCH REAKTIVÁTORŮ CYKLOSARINEM INHIBOVANÉ ACETYLCHOLINESTERASY Mgr. Lukáš Lipka Katedra farmaceutické chemie a kontroly léčiv, Univerzita Karlova v Praze, Farmaceutická fakulta v Hradci Králové, Heyrovského 1203, 500 05 Hradec Králové Abstrakt rigorózní práce: Bylo připraveno devět potenciálních reaktivátorů acetylcholinesterasy a in vitro stanovena jejich schopnost reaktivovat cyklosarinem inhibovaný enzym. Na základě získaných výsledků se jeví nejůčinnějším reaktivátorem 1,4-bis(2- hydroxyiminomethylpyridinium)butan dibromid. Reaktivační schopnost připravených sloučenin závisí na strukturních faktorech, kterými jsou přítomnost kvarterního dusíku, délka spojovacího řetězce mezi dvěmi pyridinovými jádry a poloze oximové skupiny na pyridinovém kruhu. Byla také prokázaná nezávislost účinku reaktivátoru trimedoximu na druhu aniontu přítomném v jeho molekule.

Výukové a diagnostické možnosti prostředí Pavučiny u žáků ve věku 3. a 4. třídy ZŠ
Fialová, Hana ; Hejný, Milan (vedoucí práce) ; Bomerová, Eva (oponent)
Práce představuje výsledky zkoumání matematického prostředí Pavučiny ve 3. a 4. ročníku ZŠ. První kapitola vymezuje prostředí pavučin z matematického hlediska, kapitola druhá se zabývá didaktickým využitím pavučin. Následující oddíl popisuje na základě fragmentů z experimentů zajímavé jevy, které se objevily při řešení pavučinových úloh žáky 3. a 4. ročníku ZŠ, a poukazuje na jejich možné příčiny. Jeho součástí je i shrnutí výsledků kvantitativního experimentu. Poslední kapitola práce líčí průběh pracovní dílny na konferenci Dva dny s didaktikou matematiky 2009 v Praze a popisuje vstupy a podněty posluchačů tématu prostředí pavučinových úloh. Přílohy obsahují kompletní zpracování jednotlivých experimentů skládající se z protokolu, evidence, komentářů, kaskády řešených úloh a videozáznamu.

Rodina jako faktor ovlivňující sociálně patologické chování dítěte
Brzobohatý, Ladislav ; Vítečková, Michaela (oponent) ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce)
Diplomová práce "Rodina jako faktor ovlivňující sociálně patologické chování dítěte" je zpracována teoret icko-výzkumně. Teoretická část se zabývá rodinou a vztahy s ní související. Zejména zachycuje některé sociálně patologické jevy, které významně ovl ivňuji vývoj rodiny. Vedle základních funkcí, které rodina má, jsou zde popsány jak její poruchy, tak i některé nežádoucí projevy v jednání jednot livých rodinných členů. Teoretický díl diplomové práce poukazuje na vztah mezi nesprávnou funkcí rodiny a vznikem sociálně patologického chování jedince. Jako nejvíce ohrožující člověka i celou společnost vyhodnocuje sebevraždu, zneužívání drog, problémy spojené s delikventním chováním a následnou penitenciární péči . Na tyto závěry navazuje empi rická část, která zkoumá četnost některých rodinných faktorů v anamnézách mladých uvězněných osob. Především je kladen důraz na zjištění o úplnosti a funkčnosti rodin těchto jedinců. Dále se zaměřuje na zachycení emočního vztahu rodičů k jejich del ikventním dětem a současně sleduje způsob jejich výchovného řízení. Závěr obsahuje shrnutí poznatků jak teoretických, tak i shrnutí informací získaných při výzkumu.

Moderní reverzní stacionární fáze na bázi silikagelu, oxidu zirkoničitého a organických monolitů:využití v analýze biologicky aktivních látek
Soukupová, Klára
Univerzita Karlova v Praze Přírodovědecká fakulta Katedra analytické chemie Moderní reverzní stacionární fáze na bázi silikagelu, oxidu zirkoničitého a organických monolitů; využití v analýze biologicky aktivních látek Synopse k disertační práci Praha 2008 Klára Soukupová Tato disertační práce byla vypracována na Katedře analytické chemie Přírodovědecké fakulty Univerzity Karlovy v Praze v letech 2003 - 2008. Autor: Mgr. Klára Soukupová Školitelé: RNDr. Jana Suchánková-Sobotníková, Ph.D Doc. RNDr. Eva Tesařová, CSc. Praha 2008 1 OBSAH 1. Úvod 2 2. Cíle disertační práce 3 3. Výsledky a diskuze 4 4. Shrnutí 12 5. Citace 14 Příloha 1: Seznam publikací, přednášek a plakátových sdělení 15 Příloha 2: Curriculum Vitae 17 2 1. Úvod Vysokoúčinná kapalinová chromatografie (HPLC) je moderní instrumentální metodou se širokým spektrem využití převážně v oblasti aplikací analytické chemie. Z běžně používaných separačních módů je nejdominantnější reverzní kapalinová chromatografie (RP HPLC). Tato metoda je velmi žádaná především díky své separační účinnosti, spolehlivosti a velkému výběru stacionárních fází s odlišnými vlastnostmi. Nejpoužívanější stacionární fáze v RP HPLC jsou chemicky vázané fáze, které mají řadu výhod, mezi které patří jejich dobrá dostupnost, velké aplikační pole, rychlé ustavování rovnováhy a...

Moderní reverzní stacionární fáze na bázi silikagelu, oxidu zirkoničitého a organických monolitů:využití v analýze biologicky aktivních látek
Soukupová, Klára ; Sobotníková, Jana (vedoucí práce) ; Pacáková, Věra (oponent) ; Cvačka, Josef (oponent)
Univerzita Karlova v Praze Přírodovědecká fakulta Katedra analytické chemie Moderní reverzní stacionární fáze na bázi silikagelu, oxidu zirkoničitého a organických monolitů; využití v analýze biologicky aktivních látek Synopse k disertační práci Praha 2008 Klára Soukupová Tato disertační práce byla vypracována na Katedře analytické chemie Přírodovědecké fakulty Univerzity Karlovy v Praze v letech 2003 - 2008. Autor: Mgr. Klára Soukupová Školitelé: RNDr. Jana Suchánková-Sobotníková, Ph.D Doc. RNDr. Eva Tesařová, CSc. Praha 2008 1 OBSAH 1. Úvod 2 2. Cíle disertační práce 3 3. Výsledky a diskuze 4 4. Shrnutí 12 5. Citace 14 Příloha 1: Seznam publikací, přednášek a plakátových sdělení 15 Příloha 2: Curriculum Vitae 17 2 1. Úvod Vysokoúčinná kapalinová chromatografie (HPLC) je moderní instrumentální metodou se širokým spektrem využití převážně v oblasti aplikací analytické chemie. Z běžně používaných separačních módů je nejdominantnější reverzní kapalinová chromatografie (RP HPLC). Tato metoda je velmi žádaná především díky své separační účinnosti, spolehlivosti a velkému výběru stacionárních fází s odlišnými vlastnostmi. Nejpoužívanější stacionární fáze v RP HPLC jsou chemicky vázané fáze, které mají řadu výhod, mezi které patří jejich dobrá dostupnost, velké aplikační pole, rychlé ustavování rovnováhy a...

Transdermální in vitro permeace metoxytakrinu. III
Režňáková, Eva ; Doležal, Pavel (vedoucí práce) ; Bajgar, Jiří (oponent)
SOUHRN V teoretické části je podán výčet vybraných problémů transdermální aplikace léčiv a shrnutí poznatků o azonu včetně nových odborných informací publikovaných v roce 2005. In vitro permeační experimenty s využitím excidovaných vzorků kůže prasat přinesly potvrzení značného potenciálu pro transdermální podání 7-metoxytakrinu. Z prostředí isopropylmyristátu permeuje toto léčivo na úrovni hodnot fluxů asi 15 [μg/cm2.h-1]. Transdermálně akcelerační vliv methypyrrolidonu a dodecylpyrrolidonu nebyl při jejich 5 % přídavku prokázán. Jako perspektivní se v tomto směru jeví využití azonu a transkarbamu 12.

Analýza výsledků studentů předmětu 4ST201
Šulc, Zdeněk ; Malá, Ivana (vedoucí práce) ; Helman, Karel (oponent)
Hlavním cílem této bakalářské práce je porovnání a testování výsledků studentů, kteří navštěvovali kurz statistiky na VŠE v Praze. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část vysvětluje základní metody, které jsou použity v práci. Praktická část se zabývá vlastní analýzou, která je hlavně zaměřena na průběžné testy během semestru. Výsledky této práce jsou shrnuty v závěru.

Výtvarná výchova v Japonsku Školně-etnografická studie
Karpetová, Barbora ; Slavík, Jan (vedoucí práce) ; Horáček, Radek (oponent) ; Babyrádová, Hana (oponent)
Tato práce zkoumá japonskou výtvarnou výchovu jako vyučovací předmět. Reflektuje jak po stránce formální, tak obsahové japonský vzdělávací systém a rovněž umožňuje vhled do různých vrstev japonské kultury. Výzkum byl veden kombinací metod pedagogicko-etnografických a kulturně- antropologických. Informace čerpal především z terénního výzkumu prováděného v Japonské škole v Praze a v některých školách v Japonsku v Ósace v letech 1986-2006. Kromě podrobné analýzy osnov, učebnic, náplně práce učitele a historie vývoje výtvarné výchovy se tato práce věnuje odlišnému chápání tvořivosti, která je v Japonsku vnímána především jako kolektivní kontinuální proces, jemuž mohou být nápomocni všichni členové společnosti. Iniciaci tvořivých "mechanismů" napomáhají mimo jiné i metody výuky, které se nezasvěcenému pozorovateli jeví jako netvořivé kopírování. Právě v tomto bodě dochází nejčastěji k nedorozumění a konfrontaci se západním pojetím. Jedním z cílů t é to práce je tento problém osvětlit, a obohatit tak naše znalosti geneze tvořivých procesů. S postupující globalizací a asimilací kultur vyvstává potřeba "mezinárodní výchovy". Nutnost hledání základních postupů vedoucích k poznání a pochopení jiných kultur. Výchova k empatii vůči příslušníkům jiných národů a jejich specifickým projevům. I v tomto směru tato práce...

Duchovní doprovázení
Bártová, Darina ; Filipi, Pavel (vedoucí práce) ; Noble, Ivana (oponent)
Práce se zabývá tématem duchovního doprovázení. Nejprve je definován pojem duchovního doprovázení a pojmy související. Dále je duchovní doprovázení vymezeno proti svátosti smíření na straně jedná a proti psychologickému poradenství na straně druhé. Práce se snaží ukázat, že pojem duchovního doprovázení je zakotven v tradici křesťanské spirituality. Z této perspektivy je možné interpretovat některé biblické příběhy. K současnému pojetí duchovního doprovázení však přispěly i některé osobnosti dějin spirituality. jimž je věnována zvláštní kapitola. Následuje detailnější rozbor obsahu a typických forem duchovního doprovázení, požadavků kladených na doprovázejícího a specifik různých kategorií doprovázených. Jsou zmíněny i některé patologické jevy, které se v rámci duchovního doprovázení objevují. Samostatnou částí práce jsou výsledky terénního výzkumu ve vybraných společenstvích různých denominací, které mají doložit, zda je pojem duchovního doprovázení u nás známý, nakolik je duchovní doprovázení využíváno a kým. Důležitou otázkou je také charakteristika typického doprovázejícího. Výsledky výzkumu jsou shrnuty v závěru práce a v přílohách. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Manželství a rodina ve Starém zákoně
Kryczka, Katarzyna ; Hřebík, Josef (vedoucí práce) ; Brož, Jaroslav (oponent)
KRYCZKA, K. Manželství a rodina v Starém zákoně. Praha 2006. Bakalářská práce… Karlova universita v Praze. Katolická teologická fakulta. Katedra biblických věd. Vedoucí práce Josef Hřebík, Th.D., S.S.L. Klíčové pojmy: manželství v Božím plánu, rodina, instituce manželství, postavení ženy, dítě. Práce ukazuje manželství, v zprávách o stvoření, jako dar a úkol pro partnery. Manželé jsou jednotou v Božích očích a jsou si rovní. Představuje také shrnutí učení proroků, pro které manželství není jenom záležitostí dvou lidí, ale názorným ztělesněním vztahu Boha k svému milovanému vyvolenému lidu. Další část popisuje postavení muže ve společnosti a jeho prvenství před ženou. Muž v roli otce a manžela má nadřízenou funkci, kterou potvrzuje zákon. Postavení ženy je odlišné, vždycky podřízené, její situace v rodině, většinou polygamické, je složitá. Práce se také zaobírá místem dítěte v Izraelském národě. Dítě je Božím darem a radostí svých rodičů. Je většinou obklopeno láskou. Přesto v početných rodinách dítě muselo bojovat o svá práva mezi mnoha sourozenci. Bohužel, bída, časté války, nutnost těžké práce činily osud dítěte velmi těžkým.