Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 198 záznamů.  začátekpředchozí185 - 194další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Animace výrobních systémů
Veselský, Josef ; Veverka, Petr (oponent) ; Simeonov, Simeon (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá vytvořením programového grafického rozhraní pro animaci výrobního procesu. Diplomová práce je rozložena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části diplomové práci je uvedena rešerše vývoje software pro simulací výrobního procesu. Dále jsou zde uvedeny základy používání simulace a animace, výhody a nevýhody. Teoretická část diplomové práce je ukončena popisem technologie a softwaru, který byl použit při vytváření grafického rozhraní pro animaci. Praktická část diplomové práce je zaměřena na vývoj programového rozhraní. Jsou zde popsány prvky, které byly použity při programování a vysvětleny základní funkce programu. Praktická část je ukončena shrnutím výstupních dat, které program uživateli poskytuje. K práci je přiloženo CD, na kterém je možno nalézt přímo zdrojový kód programu a výsledný hotový program.
Akviziční kontrast při projekčním a projekčně-rekonstrukčním zobrazení
Zubal, Lukáš ; Jiřík, Radovan (oponent) ; Drastich, Aleš (vedoucí práce)
Výsledkem práce je počítačový program, který nejprve simuluje projekční a projekčně-rekonstrukční zobrazení ve voxelovém prostoru, poté uživateli osvětlí pojem akviziční kontrast v obrazech projekčního a projekčně rekonstrukčního zobrazení. Práce podrobně rozebírá algoritmy pro výpočet paprskového integrálu, projekčního a projekčně-rekonstrukčního zobrazení. Též se věnuje možnostem moderní počítačové grafiky.
Modelování geometrických ploch
Adámková, Barbora ; Martišek, Dalibor (oponent) ; Štarha, Pavel (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá zobrazením geometrických ploch na počítači v rovnoběžném a středovém promítání. Práce obsahuje část matematické teorie potřebnou pro zavedení daných zobrazení. Jsou zde definovány důležité pojmy jako euklidovský a projektivní prostor, plochy a základní operace. Dále práce obsahuje popis tvorby aplikace pro zobrazení geometrických ploch za~použití vlastních procedur a funkcí (tzv. knihovny) v Delphi 7 a za použití knihovny OpenGL. Výsledkem práce je vlastní realizace popsaných postupů formou vytvoření aplikačního softwaru.
Vizualizace statických úloh metodami počítačové grafiky
Komínek, Jan ; Procházková, Jana (oponent) ; Martišek, Dalibor (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá softwarovým řešením vizualizace namáhání jednoduchých staticky určitých prutových těles. Dále uvádí základní teorii statiky a pružnosti, základní zobrazovací metody počítačové grafiky a popisy algoritmů užitých k softwarovému řešení.
Design počítačové myši
Uhlíř, Filip ; Sládek, Josef (oponent) ; Rajlich, Jan (vedoucí práce)
V této bakalářské práci je řešen návrh počítačové myši určené pro úzkou oblast počítačové grafiky a 3D grafiky. Záměrem bylo navrhnout neotřelou koncepci myši, která svojí funkcionalitou a vzhledem předčí stávající produkci. Práce obsahuje rozbor a popis technologií používaných v myších a jejich historický vývoj. Druhá část je věnovaná mému návrhu, variantám a jeho specifikacím.
Vizuální styly a postprodukce hudebních videoklipů s využitím Adobe After Effects
Línková, Johana ; Krist, Antonín (vedoucí práce) ; Bubeníček, Jan (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá vizuálními styly hudebních videoklipů a jejich tvorbou a postprodukcí v programu Adobe After Effects. Cílem této bakalářské práce je prozkoumat užití různých druhů počítačové grafiky v hudebních videoklipech. Analýzou velkého množství videoklipů vzniklo 6 kategorií popisující nejčastěji se vyskytující vizuální styly videoklipů. Součástí každé kategorie bude i doporučení nástrojů programu Adobe After Effects, které jsou vhodné pro úpravy jednotlivých stylů. Díky navržení postupu práce v programu After Effects a navržení metodologie pro srovnání náročnosti tvorby jednotlivých stylů bude tato část práce prakticky využitelná jako inspirativní katalog a rádce pro začínající tvůrce či studenty kreativních oborů. Má práce poskytne základní přehled současných trendů a možnosti využití počítačové grafiky v oblasti hudebních videoklipů.
Panteon heraldických figur jako cesta k logotypu
MACOUN, Ondřej
Anotace Ve své práci se věnuji heraldice jako vědě dvou světů. V první části je představena ve své historizující funkci. Je zde stručně vymezen její původ, vývoj a význam pro současnou společnost spolu s hlavními pravidly pro tvorbu znaků jakožto heraldických artefaktů. V další části je popis heraldiky jakožto specifického druhu výtvarného umění s jasně stanoveným řádem. Součástí práce je také konvolut deseti kresebných prací s tématem heraldických figur, které vycházejí z heraldické tradice, ale svým zpracováním se blíží své modernější podobě ve formě logotypů. Jejich popis a postup práce je obsažen v praktické části spolu s návrhem využití heraldiky jako inspiračního zdroje pro výuku výtvarné výchovy na druhém stupni základních škol.
Metodika řízení VFX projektů ve filmové a reklamní postprodukci
Poštulka, Ondřej ; Šedivá, Zuzana (vedoucí práce) ; Chocholatý, Drahomír (oponent)
Významnou součástí mediálního prostoru jsou postprodukční studia, která finalizují výsledky autorských audiovizuálních produktů. V této práci se zabývám jednou fází zpracování filmu postprodukce -- metodikou řízení a optimalizace VFX projektů, tedy využitím počítačové grafiky v tvorbě speciálních vizuálních efektů ve filmu a reklamě. Za účelem optimalizace VFX projektů jsem navrhl vzorový projekt typické VFX postprodukce, který se stal východiskem pro porovnání obecných zásad projektového řízení a skutečného v praxi využívaného postupu se snahou o optimalizaci řízení projektu. Přínosem práce je vytvoření metodiky projektového řízení VFX projektu, která je tvořena třemi na sebe navazujícími kroky. První krok je rozdělení VFX projektu na fáze. Druhým krokem je identifikace podpůrných počítačových programů pro každou fázi, následuje analýza rizik a vyhodnocení optimálního postupu. V první části se věnuji obecné definici počítačové grafiky a jejímu využití v postprodukci. Druhá část práce je zaměřena na vývoj metodiky řízení VFX projektů otestováním na vzorovém projektu.
Prezentace firmy a jejich produktů pomocí různých grafických technik a postupů
Tokhyan, Aramayis ; Čermák, Radim (vedoucí práce) ; Benáčanová, Helena (oponent)
Hlavním cílem této bakalářské práce je popsat různé techniky prezentace firmy a jejich produktů pomocí různých typů dokumentů. Práce popisuje základy problematiky prezentace, propagace a reklamy. Největší důraz klade práce na problematiku reklamy na internetu, konkrétně na bannerovou reklamu. V praktické části se práce věnuje konkrétní modelové situaci tvorby bannerové reklamy s využitím poznatků z teoretické části.
Pokročilá digitální ilustrace a její využití pro komerční účely
Phung, Nghia ; Krsek, Libor (vedoucí práce) ; Horný, Stanislav (oponent)
Cílem této práce je vymezit pojem "Pokročilá digitální ilustrace" jako samostatnou disciplínu digitální grafiky, oddělené od grafiky čistě vektorové a fotografické retuše či montáží, a obhájit její využitelnost na současném trhu. Práce je sestavena ze 3 částí. První část teoretická obsahuje úvod do disciplíny digitální ilustrace, popíše její vývoj a určí hranice dělící PDI od jiných oborů digitální grafiky, do nichž je často zahrnována. Dále budou představeny nástroje využívané pro PDI (software, hardware, pomocné nástroje). Nakonec teoretické části budou vymezeny základní styly PDI nejvíce využívané pro komerci. Druhá část práce bude částí praktickou, kde bude zpracován grafický projekt a podrobně popsán v jednotlivých fázích včetně analýzy při přijetí zakázky i finálních úprav pro odevzdání. Vypracovaný artwork bude příkladem možné zakázky v oboru. Nakonec budou zmíněny možné alternativní postupy ilustrace, které lze využít dle preference při tvorbě. Poslední část práce se zaměřuje na komerční využití PDI. Vymezí se sféry, ve kterých se uplatňuje PDI přímo s ukázkami existujících projektů. Bude nastíněn budoucí vývoj PDI a zmíněny nové oblasti na trhu, do kterých může proniknout. Zmíněny budou i problémy a překážky při přijímání, zpracování a prodeje grafické zakázky.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 198 záznamů.   začátekpředchozí185 - 194další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.