Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 217 záznamů.  začátekpředchozí177 - 186dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vnímání Fairtradové značky mezi spotřebiteli
ŠIMKOVÁ, Simona
Hlavním cílem této práce je zmapovat, jak spotřebitelé vnímají značku Fairtrade. Fair trade je obchodní partnerství, které nabízí lepší obchodní podmínky a pomáhá znevýhodněným producentům žít lepší život. Teoretická část vysvětluje, co je značka a popisuje systém fair trade, značku Fairtrade, obsahuje informace o marketingovém výzkumu. Výzkum spotřebitelského vnímání byl proveden pomocí dotazníku. Výzkum ukazuje, jaké produkty jsou nejvíce kupovány či jaké jsou důvody koupě.
Motivy vybraných segmentů cestovního ruchu k návštěvě České republiky
Valentová, Jana ; Indrová, Jarmila (vedoucí práce) ; Abrhám, Josef (oponent) ; Konečná, Marie (oponent)
Disertační práce je zaměřena na příjezdový cestovní ruch České republiky, a to na analýzu statistických dat a jejich vývoje mezi roky 2004 -- 2013, charakteristiku hlavních zdrojových trhů České republiky a rozbor motivů účastníků výjezdového cestovního ruchu sledovaných zdrojových zemí k návštěvě České republiky. Hlavním cílem práce je analyzovat a porovnat intenzitu motivů vybraných geografických, demografických, socio-ekonomických a behaviorálních segmentů cestovního ruchu k návštěvě České republiky a navrhnout další možnosti výzkumu motivů a jejich využití v marketingové praxi cestovního ruchu. Autorka vymezuje všechny teoretické pojmy související se segmentací trhu cestovního ruchu, s motivy a motivacemi k cestování včetně exkurzu do historie. Ukazuje se, že s rozvojem lidské společnosti se diferencují i motivy k cestování, které jsou ovlivněny různými faktory. Charakterizuje nabídku destinace Česká republika a hodnotí vývoj příjezdového cestovního ruchu v období mezi roky 2004 -- 2013 na čtyřech hlavních indikátorech, a to počtu hostů, počtu přenocování, průměrné délce pobytu a devizových příjmech z cestovního ruchu. Vývoj sleduje u 15 nejvýznamnějších zdrojových zemí roku 2013, současně shrnuje 15 zemí v každém indikátoru v součtu všech za celé období. Hodnotí též výzkumy institucí prezentujících Českou republiku, jež jsou zaměřené na vnímání České republiky a motivace k cestování do České republiky. Podrobnou analýzu motivů k cestování autorka provedla metodou dotazníkového šetření. Výsledky analýz přinášejí impulsy k dalším možnostem vývoje výzkumu v oblasti příjezdového cestovního ruchu v akademické sféře, ve výzkumné činnosti státních a veřejných institucí a v neposlední řadě v praxi cestovního ruchu při tvorbě produktů a komunikačního mixu.
Důležitost Udržitelného Rozvoje: Vnímání Společenské Odpovědnosti a její Dopad na Nákupní Chování Českých Spotřebitelů
Štěpánková, Zuzana ; Lhotáková, Markéta (vedoucí práce) ; Cook, Gina (oponent)
Koncept společenské odpovědnosti firem (Corporate Social Responsibility -- CSR) získává během posledních let stále více pozornosti, zvláště ve spojení s chováním spotřebitelů. Tato diplomová práce se zabývá vnímáním společenské odpovědnosti českými spotřebiteli a zkoumá, jak čeští zákazníci nahlíží na firemní aktivity spojené se společenskou odpovědností a jestli je pokládají za důležité při jejich nákupním chování. Výzkum ukázal, že čeští spotřebitelé jeví zájem o společenskou odpovědnost a přikládají jí poměrně velikou důležitost, ale nejsou dostatečně informováni o aktivitách českých firem. Nízké podvědomí a nedůvěřivost se odráží ve vysokém skepticismu českých spotřebitelů a společenská odpovědnost je viděna spíše jako druhotný faktor ovlivňující nákupní rozhodování.
Analýza vnímání českého původu produktů
Pazderová, Blanka ; Černá, Jitka (vedoucí práce) ; Bártová, Hilda (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na vnímání českého původu produktů. Cílem práce bylo analyzovat vnímání českého původu produktů z hlediska spotřebitelů, zda preferují při nákupu české výrobky, a kterým značkám českého původu na výrobcích důvěřují. Práce se zabývá zejména tzv. oficiálními značkami garantujícími český původ např. Regionální potravina, Regionální produkt, Český výrobek - garantováno Potravinářkou komorou ČR a další. Na druhé straně poukazuje na existenci tzv. neoficiálních značek a jejich vlivu na vnímání spotřebitele. Rozpracovává problematiku českého výrobku z hlediska jejího právního ukotvení v české legislativě. V praktické části práce byl proveden kvantitativní a kvalitativní výzkum zkoumající vnímání českých výrobků spotřebiteli, který ověřil preferenci českých výrobků a důvěru v oficiální značky (označení) českého původu. V posledním se práce zabývá označením "Vyrobeno v EU" a jeho vnímání spotřebiteli. Ze závěrů práce plyne, že ve zkoumané oblasti absentuje právní úprava a otevírá se zde prostor pro manipulaci se zákazníkem, který se v současném systému neorientuje a může být uváděn v omyl.
Analýza vnímání značek dětmi v segmentu potravin pro děti
Bičovská, Dana ; Postler, Milan (vedoucí práce) ; Mikeš, Jiří (oponent)
Diplomová práce se zabývá vnímáním značek dětmi, a to konkrétně v segmentu potravin pro děti. Cílem je analyzovat vnímání těchto značek u dětí a na základě primárně získaných dat potvrdit, či vyvrátit stanovené hypotézy týkající se této problematiky. Práce je rozčleněna do dvou částí, z nichž první se zabývá teorií a druhá zjištěné poznatky ověřuje v praxi. První kapitola teoretické části je věnována značce a její roli v marketingu, druhá se pak zabývá jejím strategickým řízením a typy těchto strategií. Ve třetí kapitole je rozebrána marketingová segmentace trhu a čtvrtá část popisuje děti jako specifický tržní segment, a to i ve vztahu ke značkám. Poslední kapitola se zabývá výzkumem značky a jeho technikami. Praktická část zahrnuje vlastní šetření, jehož výsledky poskytují kvalitativní poznatky o vnímání značek dětmi v této specifické kategorii.
Vnímání sociálních pracovníků veřejností
FISCHEROVÁ, Kateřina
Posláním sociální práce je podle Úlehly (1999) vést dialog mezi tím, co chce společnost ve svých normách, a tím, co si přeje klient. Pracovníkovou odborností je pak umět být prostředníkem mezi normami společnosti a přesvědčením klienta. Pomáhat druhým lidem je považováno za samozřejmost, která vychází především z dobré výchovy a z pocitu člověka být potřebný. Pokud se ovšem z pomoci druhým stane poslání, je člověk považován za profesionála, a jeho práce směřuje k tomu, aby přispěl ke zlepšení života těchto lidí. Janebová a Musil (2007) tvrdí, že si sociální pracovníci a pracovnice osvojují mnoho rolí, aby dosahovali cílů sociální spravedlnosti a zvyšování kvality lidského života. Sociální práce by měla reflektovat úlohu médií v moderní společnosti a měla by je umět využít k dosažení svých cílů a k budování veřejného obrazu profese (Sveřepa, 2005). Hlavním cílem práce bylo zjistit, jak je sociální pracovník vnímán veřejností. V první kapitole práce se vymezují základní pojmy k danému tématu. Uvádí se zde, kdo je to sociální pracovník, jaké jsou předpoklady pro výkon práce sociálního pracovníka, jaké existují etické zásady a principy v pomáhajících profesích. Pozornost se věnuje profesionální etice, etickému kodexu sociálních pracovníků a vyjádření základních postojů sociálních pracovníků na klienta. Definují se sociální služby podle zákona 108/2006 Sb. Formulaci žádoucích kompetencí sociálního pracovníka popisujeme podle Zastrowa a Havrdové (in Matoušek, 2003). Práce se snaží ukázat podstatu rozlišení pomoci a kontroly v sociální práci. Druhá kapitola práce se věnuje vyjasnění pojmů potřebných k tématu vnímání sociálních pracovníků veřejností. Specifikuje, kdo je veřejnost, co je osobnost a vnímání. Zmíněny jsou faktory, které vnímání ovlivňují. Popisujeme, jaký obraz má sociální práce ve vybraných českých médiích. Dle Sveřepy (2005) ve vztahu sociální práce a médií hraje významnou úlohu způsob, jakým je sociální práce v médiích zobrazována. Sociální práce i samotní sociální pracovníci by měli reflektovat úlohu médií v moderní společnosti a měli by je používat k naplňování svých cílů. První dvě kapitoly práce jsou koncipovány teoreticky. Významnou oporou je zde použitá relevantní odborná literatura. Práce se snaží prezentovat komplexnější pohled a ucelenější představu o zpracovávaném tématu. Ve výzkumné části práce je stanoven cíl výzkumu a zformulovány dvě hypotézy, které se během výzkumu ověřovaly. První hypotéza zněla: Vnímání sociálních pracovníků je ovlivněno mediálním obrazem. Druhá hypotéza: Vnímání sociálních pracovníků je ovlivněno mírou osobní zkušenosti respondentů. Vzhledem k vybranému tématu byl výzkum realizován metodou kvantitativního výzkumu. Výzkum byl uskutečněn v městě Třeboň v období červen a červenec 2014. Díky velikosti základního souboru nebylo možné provést výzkum na celé populaci základního souboru, proto se přistoupilo k technice tzv. kvótního výběru, která je velmi často používána při průzkumech veřejného mínění. Použita byla metoda dotazníkového šetření, technika dotazník. Dotazník obsahoval 14 otázek a byl distribuován převážně osobním kontaktem. Výzkumu se zúčastnilo celkem 368 respondentů. Výsledek výzkumu poskytl odpovědi na obě dvě položené hypotézy. První hypotéza: "Vnímání sociálních pracovníků je ovlivněno mediálním obrazem", se potvrdila. I druhá hypotéza "Vnímání sociálních pracovníků je ovlivněno mírou osobní zkušenosti respondentů" byla verifikována a potvrdilo se, že míra osobní zkušenosti ovlivňuje, jak je sociální pracovník veřejností vnímán. Výzkum poskytl pohled na to, jak je veřejností vnímána profese sociálního pracovníka. Vnímání veřejnosti je ovlivněno mírou osobní zkušeností respondenta se sociálním pracovníkem a zároveň mediálním obrazem, prezentovaným masovými médii.
The Conception of Time in Virginia Woolf´s Works
GEYEROVÁ, Veronika
Tato bakalářská práce se zabývá pojetím času v dílech Virginie Woolfové. Toto téma je popsáno a rozebráno převážně v románech Paní Dallowayová a K majáku, avšak část práce je věnována také povídce Skvrna na zdi a eseji Pan Bennett a paní Brownová. Cílem práce je popsat, jak Virginie Woolfová pracuje s časem, poukázat na to, že své pojetí času uplatňuje ve většině svých děl a že je značně ovlivněno vědeckým, uměleckým a filosofickým kontextem přelomu 19. a 20. století.
Možnosti a meze interpretace v arteterapii
PRÁŠEK, Jiří
Bakalářská práce pojednává o možném uplatnění prostředku interpretace během procesu arteterapeutické léčby. Zabývá se potenciálem, který může interpretační proces v arteterapii nabývat, různými podobami jeho uplatnění a významu pro léčbu. Dále jsou v práci rozpracovány kritéria pro určování pravdivosti interpretací a východiska a předpoklady, které je nutné či doporučené brát v úvahu, pokud má mít interpretační zákrok přínosný, tedy měnící, léčebný charakter. V závěrečné části je rozvedena otázka interpretace symbolů obsažených v kresbě. V úplném závěru je předloženo několik stručných zásad, podle kterých lze interpretační proces v arteterapeutické realitě řídit.
Psychology of pricing
Bimaj, Arjola ; Král, Petr (vedoucí práce) ; Olšanová, Květa (oponent)
Cena je jedním z indikátorů marketingového mixu, který přímo ovlivňuje zisk společnosti. Správná cena může zvýšit zisk a naopak nesprávně stanovená cena může výrazně zisk snížit. Podniky tedy při stanovování cen svých produktů musí zohledňovat řadu faktorů, přičemž jedním z cílů je maximalizovat své příjmy. Moderní faktory v hospodářské oblasti, kontinuální změny v životním prostředí či současná finanční situace ve světě dosavadní systém cen narušily, avšak zároveň nutí manažery hledat nové způsoby, aby byly jejich produkty schopny držet krok s těmito změnami. Cílem této diplomové práce je tedy studovat psychologii cen v souvislosti s faktory, jež ovlivňují psychologii a chování spotřebitelů, pokud jde o nákupní rozhodování. Zjištěné informace poté mohou sloužit jako užitečné vstupy pro podniky s cílem pochopit tyto faktory a jejich použití, aby tak posléze byli schopny zajistit nejvhodnější způsob stanovení ceny za svůj produkt.
Využití metody barvově slovních asociací v marketingu
Popelka, Milan ; Král, Petr (vedoucí práce) ; Bockstefel, Jan (oponent)
Diplomová práce si klade za cíl ukázat možnosti využití metody barvově slovních asociací v marketingu. Pro tento účel se první kapitola zabývá psychologií spotřebitele. V druhé kapitole následuje základní přehled marketingových nástrojů. Třetí kapitola mapuje standardní metody marketingového výzkumu doplněné o oblast neuromarketingu. Metoda barvově slovních asociací je podrobně charakterizována v kapitole čtvrté, kde jsou vydefinovány obecné směry jejího možného využití. Příklady využití metody barvově slovních asociací v marketingových výzkumech jsou uvedeny v kapitole páté. Pomocí realizovaných výzkumů společností Zaměstnanci.com s.r.o. jsou představeny prakticky využitelné výstupy pro potřeby marketérů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 217 záznamů.   začátekpředchozí177 - 186dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.