Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 26 záznamů.  začátekpředchozí17 - 26  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Schvalovací proces účasti Armády České republiky v zahraničních operacích
Petružálková, Kateřina ; Střítecký, Vít (vedoucí práce) ; Karásek, Tomáš (oponent)
Předkládaná diplomová práce analyzuje schvalovací proces, v rámci kterého bylo rozhodnuto o účasti jednotek Armády České republiky v zahraničních operacích a to v období od vzniku samostatné České republiky až do současnosti. Cílem práce je potvrzení či vyvrácení následující hypotézy: vzhledem k mocenským ambicím a materiálním možnostem České republiky jsou jediným důvodem aktivní účasti v těchto operacích spojenecké závazky plynoucí z členství v OSN, NATO a EU. K nalezení převažujícího motivu, který vede ke schválení české účasti v zahraničních vojenských operacích byla použita obsahová diskurzivní analýza diskuzí, které proběhly na půdě poslanecké sněmovny. Zde vyslovené argumenty pro účast byly následně přiřazeny k jedné z pěti definovaných kategorií (alianční politika, bezpečnostní a politické zájmy, historický symbolismus, potenciální výhodnost a vliv aktuální vnitropolitické situace). Do analýzy byla rovněž zahrnuta stranická příslušnost řečníka a posléze zhodnoceno, zda prezentovaný postoj odpovídá příslušnému volebnímu programu strany.
Schvalovací proces účasti Armády České republiky v zahraničních operacích
Petružálková, Kateřina ; Střítecký, Vít (vedoucí práce) ; Karásek, Tomáš (oponent)
Předkládaná diplomová práce analyzuje schvalovací proces, v rámci kterého bylo rozhodnuto o účasti jednotek Armády České republiky v zahraničních operacích a to v období od vzniku samostatné České republiky až do současnosti. Cílem práce je potvrzení či vyvrácení následující hypotézy: vzhledem k mocenským ambicím a materiálním možnostem České republiky jsou jediným důvodem aktivní účasti v těchto operacích spojenecké závazky plynoucí z členství v OSN, NATO a EU. K nalezení převažujícího motivu, který vede ke schválení české účasti v zahraničních vojenských operacích byla použita obsahová diskurzivní analýza diskuzí, které proběhly na půdě poslanecké sněmovny. Zde vyslovené argumenty pro účast byly následně přiřazeny k jedné z pěti definovaných kategorií (alianční politika, bezpečnostní a politické zájmy, historický symbolismus, potenciální výhodnost a vliv aktuální vnitropolitické situace). Do analýzy byla rovněž zahrnuta stranická příslušnost řečníka a posléze zhodnoceno, zda prezentovaný postoj odpovídá příslušnému volebnímu programu strany.
Vliv metod RWCT na rozvoj vybraných komunikačních dovedností dítěte předškolního věku
Halamová, Hana ; Šmejkalová, Martina (vedoucí práce) ; Kropáčková, Jana (oponent)
Tato práce se zabývá rozvojem slovní zásoby dětí předškolního věku. Zaměřuje se na řeč jako takovou. Na její vývoj v souvislosti s myšlením a na vývoj z ontogenetického hlediska. Dále mapuje pohled na vývoj řeči v minulosti a v současné době. Pak následuje část, která se zabývá programem RWCT. Práce se snaží nastínit základní myšlenky tohoto programu a jeho uplatnění v mateřské škole. Pokouší se přiblížit nové přístupy a metody v rozvoji jazyka a řeči a nastínit základy tohoto programu. Diplomová práce se dále zabývá porovnáním tohoto programu s programem Začít spolu, jenž z programu RWCT vychází. Dalším bodem práce bylo porovnání cílů programu RWCT a Rámcově vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání, kde je poukázáno na návaznost programu RWCT s cíli Rámcově vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání . V praktické části diplomová práce zjišťuje na vzorku dvou mateřských škol, zda má použití metod RWCT v mateřské škole kladný vliv na rozvoj vybraných komunikačních dovedností dítěte předškolního věku. Zaměřuje na využití konkrétních metod programu RWCT v mateřské škole. Diplomová práce si klade za cíl dokázat, že metody programu RWCT kladně podporují celkové komunikační dovednosti a schopnosti dětí předškolního věku.
Diskuze o zavedení Bill of Rights ve Velké Británii
Kimelová, Anna ; Váška, Jan (vedoucí práce) ; Kasáková, Zuzana (oponent)
Bakalářská práce "Diskuze o zavedení Bill of Rights ve Velké Británii" pojednává o diskuzi, která od roku 2007 probíhá ve Velké Británii a jejíž hlavním tématem je zavedení původního britského Bill of Rights. Práce představuje nejdůležitější momenty diskuze a názory jejích nejvýznamnějších účastníků. Mezi ty patří vedle politiků také odborníci na ústavní právo a na lidská práva, nevládní organizace, think-tanky a nátlakové skupiny. Práce analyzuje jejich argumenty a názory a zkoumá, které jsou v diskuzi nejčastěji zmiňovány a mají největší vliv. Obecně se diskuze týká především otázek, jestli by měl být Bill of Rights zaveden, jaký by měl být jeho obsah a jak by měl být zakotven. Charakter a obsah diskuze o Bill of Rights je významně ovlivněn debatou o stávající ochraně lidských práv v zemi. Tu od roku 1998 představuje Human Rights Act, kterým byla do ústavního systému začleněna Úmluva o ochraně lidských práv a základních svobod. Kritika tohoto zákona byla na počátku diskuze o Bill of Rights a práce ukazuje, že patří i k nejdůležitějším argumentům pro zavedení nového Bill of Rights. Druhá skupina argumentů vyzdvihuje především skutečnost, že by Bill of Rights mohl zlepšit ochranu lidských práv a začlenit i práva, která nejsou součástí Human Rights Act. Účastníci diskuze, kteří přijetí Bill of...
Moderování a regulace čtenářských diskuzí na českých zpravodajských serverech
Netrvalová, Sabina ; Jirků, Jan (vedoucí práce) ; Podzimek, Jan (oponent)
S nástupem druhé internetové éry po roce 2001 a vzniku Webu 2.0 se zásadním způsobem zvětšil podíl internetových uživatelů na tvorbě jeho obsahu. Období, jež trvá dosud, je charakteristické otevřenou komunikací mezi tvůrci a příjemci mediálních sdělení a rozšířením možností zpětné vazby od čtenářů on-line (nejen) zpravodajských serverů. Jednou z forem zpětné vazby jsou čtenářské diskuze pod on-line články. Tyto diskuze prošly v posledních letech vývojem, většina nejnavštěvovanějších českých zpravodajských serverů přikročila k určité formě moderace či regulace diskuzních příspěvků. Diskuze se také změnily z hlediska anonymity, která v dnešní době již zpravidla není možná. Předkládaná práce mapuje čtenářské diskuze na třech nejčtenějších zpravodajských serverech v České republice - Novinky.cz, iDNES.cz a Aktuálně.cz. Na základě analýzy pravidel diskuzí jednotlivých serverů a výzkumných rozhovorů se správci diskuzí popisuje, kolik lidí ve vybraných online redakcích čtenářské diskuze pod články spravuje, zda je pro ně vyčleněna zvláštní pracovní pozice a jak se administrátor/moderátor podílí na moderaci a regulaci jednotlivých čtenářských příspěvků. Práce se také věnuje vymezení toho, jaké podmínky musejí čtenáři splnit, aby mohli pod články diskutovat, zda mohou diskutovat anonymně a zda se při...
Implementace obecné diskusní skupiny
Novotný, Vladimír ; Rychnovský, Lukáš (oponent) ; Lukáš, Roman (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou diskusních fór. Klade si za cíl vytvořit nový pohled na diskuze na internetu. Snaží se i aktivně bojovat proti nevyžádaným příspěvkům - tzv. spamu. Pro tento účel obsahuje vlastní systém analýzy a vyhodnocování příspěvků. Cílem práce je tvorba obecného webového fóra od úvodních specifikací přes teoretický model až k samotné realizaci.
Případová studie úspěšného podnikatele
Himmelsbergerová, Gabriela ; prof. Ing. Richard Hindls, CSc., dr. h. c. (vedoucí práce)
Předmětem práce je případová studie úspěšného podnikatele. Druhou část tvoří učební plán, doporučení a otázky k diskuzi.
Srovnání přístupů M. Lipmana a O. Brenifiera k filosofování s dětmi
HUBENÁ, Lucie
V první části se práce zaměřuje na stručné nastínění problematiky Filosofie pro děti. Hlavní náplní práce je srovnání dvou přístupů k filosofování s dětmi. Pojednává o východiscích směrů a hledá rozdíly mezi nimi. Porovnává hlavní cíle, postavení a roli učitele při filosofování s dětmi Lipmanova a Brenifierova pojetí. Zabývá se rozhovorem, diskuzí a dialogem při filosofickém hledání s dětmi. Popisuje důležité oblasti rozvoje osobností všech účinkujících. Práce se snaží navrhnout možnost propojení obou směrů. Popisuje důvody k takovému spojení. V praktické části je uveden konkrétní způsob realizace spojení obou směrů při filosofování s dětmi.
Zpřístupňování šedé literatury – dostupnost, transparentnost, budoucnost?
Fürstová, Iveta
Novinkou letošního semináře bude panel expertů na téma „Zveřejňování šedé literatury - dostupnost, transparentnost, budoucnost?“. Panelové diskuse, kterou bude moderovat Mgr. Iveta Fürstová, se zúčastní Mgr. Lenka Maixnerová z Národní lékařské knihovny, PhDr. Václava Horčáková z Historického ústavu AV ČR, v.v.i. a Tomáš Pergler z Akademie výtvarných umění v Praze. Téma panelové diskuse koresponduje s tématem semináře a představí názory odborníků z různých institucí na aktuální otázky z oblasti zpřístupňování šedé literatury.
Plný text: idr-177_4 - Stáhnout plný textPDF
Prezentace: idr-177_1 - Stáhnout plný textPDF; idr-177_2 - Stáhnout plný textPDF
Videozáznam: idr-177_3 - Stáhnout plný textMP4
Rozvoj pozitivní identity u romské mládeže ve volnočasových aktivitách
HYNOUŠOVÁ, Olga
Práce pojednává o identitě mladých Romů. O její vývoji, významnosti a důležitosti při hledání sebe sama. Abychom lépe pochopili důležitost nalézání identity u romské mládeže, musíme poznat jejich kulturu, tradice, způsob života atd. V teoretické části dále najdeme rozvoj osobnosti ve volném čase, jeho důležitost při utváření osobnosti a metody výchovy aplikované na práci s romskou mládeží vycházející z {\clq}qdobré praxe``. Praktická část je zaměřena na výzkum v terénu. Výzkum je ověření hypotézy, stanovené na začátku práce. Dále jsou součástí výzkumu nové skutečnosti, které autorka objevila při realizaci výzkumu v terénu. Pedagogovi by měla tato práce dát ucelený náhled na problematiku rozvoje identity u romské mládeže.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 26 záznamů.   začátekpředchozí17 - 26  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.