Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 52 záznamů.  začátekpředchozí16 - 25dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Kniha v zajetí sítí: elektronická kniha jako nový společenský fenomén globální síťové společnosti
Pavela, Tomáš ; Křížková-Pessrová, Hana (vedoucí práce) ; Souček, Jiří (oponent)
Práce představuje elektronickou knihu jako médium informačního věku, jako médium plně korespondující s požadavky na efektivní šíření informací v globální síťové infosféře. První část práce se věnuje vymezení a definici základních pojmů předkládaného tématu. Druhá část přibližuje postavení elektronické knihy v kontextu střetu dvou prostředí, prostředí tištěného a elektronického. Elektronická kniha je představena jako produkt sociálně-technologických změn. Popsána je novomedialita elektronické knihy a akcentovány jsou problémy vyplývající z rozdílných povah prostředí tištěného a elektronického, zahrnující vybraná hlediska problematiky autorských práv v digitálním prostředí. Třetí část nastiňuje problematiku knihoven v prostředí sítí. Knihovny jsou představeny jako instituce adaptující se na nové formy služeb, mezi které patří také zpřístupňování elektronických knih. Je popsána nová role knihoven v prostředí sítí a předestřeny reakce odborné knihovnické obce na nové výzvy knihovnám v digitálním prostředí.
Historie a vývoj Geografické knihovny Přírodovědecké fakulty Univerzity Karlovy v Praze
Šimánová, Helena ; Vášová, Lidmila (vedoucí práce) ; Stöcklová, Anna (oponent)
Tato diplomová práce popisuje vznik a činnost Geografické knihovny PřF UK v Praze (http//www.natur.cuni.cz/geografie/knihovna/). Práce se zabývá vznikem knihovny v osmdesátých letech 19. století a nastiňuje její vývoj do současnosti. Těžiště práce tvoří popis současného stavu a nastínění dalšího očekávaného směřování knihovny v nejbližších letech. Důraz je kladen na vzrůstající význam knihovny jako jednoho z nejvýraznějších informačních pracovišť Přírodovědecké fakulty Univerzity Karlovy, postupné zavádění a využívání nových technologií a její spolupráci s ostatními informačními a akademickými institucemi. Kromě toho jsou zde popsány všechny moduly automatizovaného knihovního systému Aleph 500, které knihovna používá. Autorka se dále soustřeďuje především na popis služeb, rozdělených na základní a doplňkové, které knihovna poskytuje odborné i laické veřejnosti. Práce rovněž podává informace o projektech, které knihovna řeší, především o Geografické bibliografie ČR online. V budoucnu se Geografická knihovna plánuje věnovat zpřístupňování a uchovávání svého fondu, rozvoji poskytovaných služeb a spolupráci na projektech. [Autorský abstrakt]
Informační vzdělávání v Itálii: projekty a aktivity v akademickém prostředí
Klimešová, Pavlína ; Landová, Hana (vedoucí práce) ; Dombrovská, Michaela (oponent)
Tato diplomová práce pojednává o problematice informačního vzdělávání v Itálii a zaměřuje se především na informačně-vzdělávací projekty a aktivity v akademickém prostředí. V úvodní kapitole je formulováno několik tezí, týkajících se italského prostředí ve vztahu k informačnímu vzdělávání a informační gramotnosti. V druhé kapitole je stručně přiblížena řada aspektů a výzev informačního vzdělávání v Itálii - systém legislativní snahy na cestě vstříc informační společnosti, charakteristika současného stavu vyššího vzdělávání a informačního vzdělávání na univerzitách, výklad a terminologická úskalí pojmů informační gramotnost a informační vzdělávání, charakteristika nástrojů umožňujících a podporujících informační vzdělávání, otázka plagiátorství. Třetí kapitola popisuje několik významných italských iniciativ (včetně jedné evropské, sídlící v Itálii) z jiné než akademické sféry. Ve čtvrté kapitole je pojednáno o postavení knihoven a knihovníků v italském státě a o roli, kterou hrají ve vzdělávacím procesu. Pátá kapitola je věnována analýze konkrétních informačně-vzdělávacích aktivit na vybraných italských univerzitách. Závěr práce shrnuje získané informace a potvrzuje či vyvrací v úvodu formulované hypotézy.
Služby knihoven veřejných vysokých škol v České republice zaměřené na zahraniční studenty: analýza současného stavu
Jeřábková, Eva ; Landová, Hana (vedoucí práce) ; Stöcklová, Anna (oponent)
(česky) Cílem diplomové práce bylo popsat a zhodnotit současný stav služeb, které poskytují knihovny veřejných vysokých škol v České republice zahraničním studentům. První kapitola stručně charakterizuje vysokoškolské knihovny v České republice a zaměřuje se na legislativní rámec, financování, institucionální zázemí, uživatele, poskytované služby a zdroje informací charakteristické pro vysokoškolské knihovny. Druhá kapitola se věnuje zahraničním studentům na vysokých školách v České republice. Podává přehled prací, které se tematikou zahraničních studentů v České republice doposud zabývaly, na základě statistických údajů přibližuje, jaké veřejné vysoké školy zahraniční studenti v České republice upřednostňují a ze kterých zemí k nám přicházejí. V kapitole jsou zmíněny bariéry, se kterými se mohou zahraniční studenti setkat při studiu a kontaktu s knihovnou. Třetí kapitola představuje stěžejní část práce. Obsahuje zprávu o provedeném průzkumu mezi knihovnami veřejných vysokých škol v České republice, kterým byl zaslán dotazník o službách poskytovaných zahraničním studentům. Tato kapitola souvisí s předchozí kapitolou zabývající se obecnou charakteristikou bariér a popisuje praktické a konkrétní způsoby, kterými se vysokoškolské knihovny snaží překonávat bariéry mezi knihovnou a zahraničními...
Informační gramotnost studentů soukromých vysokých škol v České republice: případové studie vybraných soukromých vysokých škol a jejich knihoven
Kratochvílová, Zuzana ; Landová, Hana (vedoucí práce) ; Dombrovská, Michaela (oponent)
Diplomová práce se zabývá informační gramotností studentů soukromých vysokých škol v České republice a předkládá výsledky průzkumu informační gramotnosti realizovaného ve čtyřech knihovnách soukromých vysokých škol. Úvod představuje krátké uvedení do tématu diplomové práce. Druhá kapitola se poté zabývá problematikou soukromého vysokého školství a postavením vysokoškolských knihoven soukromých vysokých škol v České republice. Třetí kapitola se věnuje informační gramotností, předkládá mezinárodní definice a uznávané standardy informačně gramotného vysokoškolského studenta. Zmíněna je i problematika současného stavu a aktivit v oblasti informační gramotnosti v České republice. Jádro diplomové práce tvoří čtyři případové studie knihoven soukromých vysokých škol (Vysoká škola finanční a správní, Vysoká škola Škoda Auto, Vysoká škola zdravotnická, Metropolitní univerzita Praha) a výsledky dotazníkového šetření. V závěru práce jsou shrnuty výsledky z průzkumu.
Integrace uživatelů a služeb ve vysokoškolských knihovnách
Matuszková, Alena ; Papík, Richard (vedoucí práce) ; Stöcklová, Anna (oponent)
Práce popisuje komplex činností veřejné vysokoškolské knihovny jako místa integrace základních prvků systému - služeb a uživatelů. Dílčí knihovnu popisuje v kontextu jejího okolí. Po úvodu do problematiky vysokoškolských knihoven, poskytuje druhá kapitola přehled knihoven českých veřejných vysokých škol a jejich legislativní ukotvení, organizační a řídící modely a vzájemnou spolupráci. V další části je po historickém úvodu popsán současný systém knihoven Univerzity Karlovy. Stěžejní částí práce je analýza jedné z knihoven systému - Knihovny společenských věd TGM v Jinonicích. Následuje interpretace výsledků ankety spokojenosti uživatelů knihovny včetně konkrétních výstupů. Kapitoly 5 a 6 jsou věnovány pohledu na perspektivy Knihovny společenských věd a systému knihoven Univerzity Karlovy včetně návrhů nových služeb a činností, které by mohly vést ke zvýšení kvality poskytovaných služeb. V závěru jsou popsány podmínky přežití knihoven v následujících letech.
České knihovny v prostředí sociální sítě Facebook
Manová, Monika ; Bratková, Eva (vedoucí práce) ; Landová, Hana (oponent)
Tato práce si klade za cíl zjistit, jakým způsobem se české knihovny prezentují v sociální síti Facebook. Práce se skládá z 5 částí a závěru. První část popisuje současný stav sociálních sítí na internetu, možnosti komunikace, zpětné vazby v tomto prostředí a definuje novou generaci uživatelů knihoven. Ve druhé části je popsána sociální síť Facebook, třetí část obsahuje integraci českých knihoven do tohoto prostředí. Čtvrtá část obsahuje analýzu stránek vybraných českých knihoven a poslední část rozebírá praktickou část, jejíž součástí je dotazníkový průzkum se zpracovanými výsledky. V závěru jsou zhodnoceny zjištěné informace z prezentace českých knihoven v prostředí sociální sítě. Diplomová práce je zpracována na základě vlastní analýzy stránek knihoven na sociální síti Facebook a dotazníkového průzkumu směřovaného respondentům z řad správců stránek českých knihoven na této síti.
Srovnání vybraných českých a slovenských vysokoškolských knihoven : na příkladu Univerzity Karlovy v Praze a Univerzity Komenského v Bratislavě
Juračková, Lenka ; Landová, Hana (vedoucí práce) ; Drobíková, Barbora (oponent)
(česky) Cílem diplomové práce bylo popsat, zhodnotit a porovnat současný stav vysokoškolských knihoven na Univerzitě Karlově v Praze a Komenského Univerzitě v Bratislavě. První kapitola stručně charakterizuje současný stav českých a slovenských vysokoškolských knihoven, jejich zakotvení v zákonech daných států a zabývá se také spolky sdružujícími vysokoškolské knihovny. Ve druhé kapitole je popsána historie, současnost a perspektivy tří vybraných fakult Univerzity Karlovy a Univerzity Komenského (Filozofická fakulta, Právnická fakulta a Fakulta tělovýchovy a sportu) a dále jsou stručně popsány budovy, ve kterých fakulty sídlí. Třetí kapitola se již zabývá knihovnami vybraných fakult, jejich historií, nabídkou služeb, personálním zajištěním, popisem prostor, propagací knihoven na veřejnosti, ad. Čtvrtá a pátá kapitola představují stěžejní část práce. Obsahují vyhodnocení dotazníkového průzkumu mezi ředitelkami vybraných knihoven a porovnání těchto knihoven na základě daného průzkumu a dalších získaných údajů. [Autorský abstrakt].
Uplatnění Integrovaného knihovního systému Aleph 500 v provozu vysokoškolských knihoven České republiky
Jílek, Josef ; Stöcklová, Anna (vedoucí práce) ; Drobíková, Barbora (oponent)
Diplomová práce popisuje a hodnotí uplatnění Integrovaného knihovního systému Aleph 500 (dále IKS Aleph) v prostředí vysokoškolských knihoven v České republice. První kapitola vymezuje obecné požadavky kladené na automatizovaný knihovní systém pro vysokoškolské knihovny. Součástí kapitoly je definice současných trendů ovlivňujících požadavky na automatizaci knihoven především fenomén Web 2.0. Druhá kapitola popisuje IKS Aleph, kdy jsou uvedeny jeho charakteristiky a typické vlastnosti v rámci základní modulové řady. Třetí kapitola je zaměřena na implementace IKS Aleph v rámci vysokoškolských knihoven. Základem analýzy je stručná charakteristika knihovny, následují hlavní specifika implementace a zevrubná analýza veřejných katalogů (OPAC). Nejrozsáhlejší čtvrtá kapitola je věnována empirickému výzkumu, který na třech úrovních uživatelů (uživatelé knihoven, knihovníci, systémoví správci) analyzuje uplatnění IKS Aleph na vysokých školách v ČR. Výzkum byl proveden v rámci pražských vysokoškolských knihoven, které implementovaly IKS Aleph.
Pozice knihovny v rámci organizační struktury vysokých škol a univerzit: srovnání situace v České republice a USA
Plzáková, Aneta ; Landová, Hana (vedoucí práce) ; Drobíková, Barbora (oponent)
Cílem diplomové práce bylo popsat a zhodnotit současnou pozici knihovny v rámci organizační struktury vysokých škol a univerzit v České republice a USA. První kapitola stručně charakterizuje současný stav českých a amerických vysokoškolských knihoven z hlediska jejich pozice v organizační struktuře vysokých škol. V oblasti českých vysokoškolských knihoven je věnována pozornost veřejnému vysokému školství a vysokoškolským knihovnám veřejných vysokých škol v základních datech, legislativnímu rámci, v jehož rámci vysokoškolské knihovny fungují, a pozici vysokoškolských knihoven v organizační struktuře veřejných vysokých škol. V oblasti amerických vysokoškolských knihoven je jejich současný stav rozebrán na konkrétním příkladu pěti amerických veřejných vysokých škol. Druhá kapitola se věnuje současným trendům ve vývoji vysokoškolských knihoven v České republice a USA, se zaměřením na pozici knihovny v rámci vysokých škol a univerzit. Třetí kapitola představuje stěžejní část práce. Obsahuje zprávu o provedeném průzkumu mezi představiteli veřejných vysokých škol v České republice a představiteli jejich knihoven. Závěrečná kapitola se zabývá obdobnými průzkumy provedenými v USA.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 52 záznamů.   začátekpředchozí16 - 25dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.