Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 14,125 záznamů.  začátekpředchozí14116 - 14125  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.29 vteřin. 

Role e-learningu v prostředí současné vysoké školy
Koubková, Jana ; Kincl, Tomáš (vedoucí práce) ; Přibil, Jiří (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou distančního vzdělávání v prostředí vysokých škol. V první části je popsána historie, dále pak možnosti e learningu a jeho základní součásti. Další část práce je zaměřena na popis současné nabídky vzdělávacích systémů. Praktická část je zaměřena na srovnání a charakteristiku LMS systémů. Poslední kapitola se zabývá problematikou ukončení studia na Fakultě managementu a popisuje předměty, se kterými mají studenti největší problémy.

Média a jejich dopad na proces učení se u webové aplikace
Drtinová, Kateřina ; Vondra, Zdeněk (vedoucí práce) ; Sigmund, Tomáš (oponent)
Tato práce se zaměřuje na využití multimédií k učení se. Za tímto účelem jsou syntetizovány informace o fungování paměti, médií, poznatky o přenosu a zpracování multimediálních podnětů a teorie interakce a gamifikace. V praktické části je analyzována dvojice výukových webových aplikací na základě srovnání s obecnou úrovní internetových kurzů a stanovených kritérií. Pro toto hodnocení práce určuje čtyři hlavní oblasti, vycházející ze studia kognitivních procesů, pedagogiky, teorií komunikace a principů gamifikace. Cílem je formulovat doporučení pro probíhající vývoj eLearningového projektu.

Editor kaligrafie s rozpoznáváním japonských znaků
Horáček, Petr ; Žák, Pavel (oponent) ; Švub, Miroslav (vedoucí práce)
Práce řeší problematiku vytvoření aplikace pro podporu výuky japonských znaků. Její součástí je i stručný přehled vývoje a podob japonského písma. Diskutuje některá existující řešení a na základě jejich studia stanovuje požadavky na aplikaci. Rozebírá problémy, které je třeba v souvislosti s nimi řešit, a snaží se navrhnout možné postupy. Důležitou částí je rozpoznávání znaků. Následně práce popisuje zvolená řešení a jejich implementaci. Na závěr shrnuje a demonstruje dosažené výsledky a diskutuje možnosti dalšího vývoje systému.

Festival PAN
Kasprzyk, Tomáš ; HALAŠ, Adam (vedoucí práce) ; BENČIK, Juraj (oponent)
Bakalárska práca Festival PAN vznikla za účelom akademického spracovania Festivalu pantomímy a pohybových divadiel PAN v Liptovskom Mikuláši a jeho 20 rokov existencie. Práca sa zľahka dotýka osobnosti zakladateľa a hlavného organizátora festivalu Miroslava Kasprzyka a jeho Štúdia pantomímy Kasprzyk, ktoré sa PANu účastnilo súťažne a neskôr sa stalo neoddeliteľnou súčasťou organizačného tímu festivalu. Informácie o histórii PANu som čerpal z archívu Miroslava Kasprzyka, festivalových bulletinov v elektronickej a tlačenej podobe. Najcennejším zdrojom pre moju bakalársku prácu bola anketa, ktorú som rozoslal v elektronickej podobe Štúdiu pantomímy Kasprzyk, dlhoročným, ale aj novým lektorom festivalu, účastníkom, pedagógom zo základných umeleckých škôl, ktorí pravidelne chodia na PAN súťažiť a učiť sa na workshopy a niekoľkým profesionálom, ktorí sú pre deti inšpiráciou do budúcna.

Specifické vývojové poruchy učení a syndrom ADHD a ADD - pilotní analýza změn v průběhu školní docházky
Bajerová, Jitka ; Vančata, Václav (vedoucí práce) ; Přívratský, Vladimír (oponent)
Diplomová práce se zabývá dostupnými poznatky z oblasti neurovědy, pedagogiky i psychologie, které jsou zaměřené na specifické poruchy učení (SPU) a syndrom ADHD/ADD. Podrobně jsem popsala jednotlivé charakteristiky, etiologii, projevy, reedukaci a diagnostiku vývojových poruch učení a syndromu ADHD/ADD. Pomocí standardizovaných testů českého jazyka jsem vyhledala ve dvou prvních třídách žáky s možným předpokladem nějaké specifické vývojové poruchy učení. Poukázala jsem na důležitost zachycení jejich počátečních problémů. Zjistila jsem výskyt SPU u žáků na 2. stupni základní školy. Výzkum jsem uskutečnila na Základní škole Laudova (ulice Laudova 1024, Praha 17 - Řepy). Z výzkumu jsem získala data, která byla statisticky zpracována. Informace o výskytu SPU u žáků na 2. stupni mi byla poskytnuta vedením školy. Z výzkumu vyplynulo, že v Testu rizika poruch čtení a psaní pro rané školáky rozložení vzorku odpovídá 16,66667 %. To souhlasí s I. hypotézou. II. hypotéza o tom, že děti, které mají špatné výsledky v testech v časovém období listopad, leden a březen, mají špatné výsledky i v časovém období květen a červen se nepotvrdila. Ve III. hypotéze se potvrdilo, že ve všech provedených testech rozložení vzorku nepřekročilo 25 %. U IV. hypotézy se nepotvrdily rozdíly mezi pohlavími, které by byly vázané...

Rebranding: Garnier case study
Veselý, Radovan ; Karlíček, Miroslav (vedoucí práce) ; Sochorová, Mária (oponent)
Práce se zabývá problematikou rebrandingu nebo změny značky na konkrétním případě z České Republiky. Cílem práce je přijít s konkrétní strategií kampaně rebrandingu pro značku Garnier Naturals. Hlavním přínosem práce je určení jednak obecných pravidel rebrandingu jakož i stanovení konkrétního procesu na základě atributů rebrandovane značky Garnier Naturals. V teoretické části je sesbíraná teorie značky a případové studie úspěšného a neúspěšného rebrandnigu. Z nich jsou vyvedeny závěry o správných a špatných praktikách při tomto procesu. V aplikační části se nachází studia image původní značky, analýza kvantitativního výzkumu na internetu a analýza kvalitativního výzkumu - skupinových rozhovorů. Závěr se zabývá součtu zjištěných skutečností a doporučením správné strategie rebrandingu pro danou značku.

Příprava studentů primární pedagogiky ke konstruktivistickému pojetí učiva a vyučování o společnosti
Dvořáková, Michaela ; Spilková, Vladimíra (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent) ; Brtnová Čepičková, Ivana (oponent)
Příprava studentů primární pedagogiky ke konstruktivistickému pojetí učiva a vyučování o společnosti Michaela Dvořáková Abstrakt Obsah učiva sociálních věd na 1. stupni základní školy sice tvoří kulturní univerzálie - domény lidské existence obecně přístupné lidské zkušenosti. Přesto děti potřebují, aby jim vyučování pomohlo tato témata elaborovat. Předpokládáme, že pro zpracování a konceptualizování dětských zkušeností - základní rys konstruktivistického vyučování - učitelé nutně potřebují hlubší oborové znalosti a didaktické znalosti obsahu. V rámci této práce zjišťujeme charakteristiky poznatkové základny budoucích učitelů. Ke zkoumání obsahových znalostí a didaktických znalostí obsahu témat společenských věd u studentů jsme využili metodu pojmového mapování, kdy studenti elicitovali pojmy, které se váží k tématu rodina. Provedli jsme obsahovou analýzu uvedených pojmů a zkoušeli zjistit, do jaké míry jsou studenti závislí na svých dosavadních pojetích tématu rodina nebo jestli užívají poznatky sociálních věd získaných v rámci středoškolského a vysokoškolského vzdělávání. Zjistili jsme, že studenti nevycházejí z akademických znalostí automaticky, ale jsou toho schopni, pokud jsou k tomu vyzváni. Důležitou součástí didaktických znalostí obsahu jsou dětská spontánní pojetí, resp. dětské konceptualizace...

Sebepojetí žáka mladšího školního věku se specifickými poruchami učení
Šrůmová, Zuzana ; Uhlířová, Jana (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
Diplomová práce nabízí pohled na sebepojetí dětí mladšího školního věku se specifickými poruchami učení. Na devíti konkrétních příkladech dokládá, jaké faktory ovlivňují budování sebepojetí a jak se vyvíjely jednotlivé osudy sledovaných dětí. Teoretická část v propojení vývojové psychologie, sociologie a pedagogiky staví pojmový a myšlenkový základ, spočívající v charakteristice dítěte mladšího školního věku především z hlediska jeho smyslového, kognitivního a emočního vývoje, vývoje a způsobu budování sebepojetí člověka, resp. dítěte, a komplexního pohledu na specifické poruchy učení. V praktické části jsou popsány kazuistiky devíti žáků, které autorka měla možnost po dobu dvou let sledovat a pozorovat jejich vývoj. Jedná se o 9 žáků pátých tříd (7 chlapců a 2 dívky) na jedné škole. Práce podává podrobný pohled na sféry úspěchu těchto dětí, jejich pojímání sebe sama, pozici v kolektivu a jedinečnost jejich příběhu a osobnosti.

Hypermediální výukový program Chemie halogenů a jeho využití ve vzdělávání nadaných žáků v chemii
Teplý, Pavel ; Čipera, Jan (vedoucí práce) ; Bílek, Martin (oponent) ; Nižňanský, Daniel (oponent)
UNIVERZITA KARLOVA V PRAZE, Přírodovědecká fakulta Katedra učitelství a didaktiky chemie Hypermediální výukový program Chemie halogenů a jeho využití ve vzdělávání nadaných žáků v chemii Mgr. Pavel Teplý Souhrn disertační práce Praha 2010 Tato (předkládaná) disertace byla vypracována v prezenční formě doktorského studia na Katedře učitelství a didaktiky chemie Přírodovědecké fakulty Univerzity Karlovy v Praze. Předkladatel Mgr. Pavel Teplý Studijní program: Vzdělávání v chemii Katedra učitelství a didaktiky chemie Přírodovědecká fakulta Univerzity Karlovy v Praze Školitel Prof. RNDr. Jan Čipera, CSc. Katedra učitelství a didaktiky chemie Přírodovědecká fakulta Univerzity Karlovy v Praze Školitel­konzultant Doc. RNDr. Zdeněk Mička, CSc. Katedra anorganické chemie Přírodovědecká fakulta Univerzity Karlovy v Praze Doc. PhDr. Jiří Škoda, Ph.D. Katedra pedagogiky Pedagogická fakulta Univerzity Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem 4 Klíčová slova Hypermédium; elektronický výukový materiál; interaktivní, flexibilní program; XHTML; halogeny; chemický videoexperiment; vzdělávání nadaných žáků; distanční vzdělávání; e-learning. Úvod Problémy, se kterými se potýká současná výuka chemie na středních školách, se odrážejí mimo jiné i na vzdělávání...

Motivace studentů učitelství odborných předmětů ke studiu
PODHORSKÁ, Andrea
Teoretická část je zaměřena na popis učitele, volbu učitelské profese, studium učitelství, roli učitele v pedagogické profesi, kompetence učitele. Nadále je zde popsán profil absolventa kombinovaného studia Učitelství odborných předmětů na Jihočeské univerzitě, Pedagogické fakulty. Pro praktickou část byly stanoveny výzkumné otázky, týkající se motivace studentů a jejich postojů k tomuto studiu. Výzkumné otázky jsou potvrzeny nebo vyvráceny výzkumnou sondou v podobě dotazníkového šetření. Toto dotazníkové šetření obsahuje 20 otázek, na které respondenti odpovídali písemnou formou. Zvolení respondenti byli studenti 1. a 3. ročníku kombinované formy studia Učitelství odborných předmětů na Jihočeské univerzity, Pedagogické fakulty, Katedry pedagogiky a psychologie.