Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 148 záznamů.  začátekpředchozí136 - 145další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Instrumental gait analysis in the ACL patient
Lalaeva, Anna ; Dudová, Agnieszka (vedoucí práce) ; Lopot, František (oponent)
Název: Přístrojová analýza chůze u pacientů s lézí nebo po plastice LCA Cíle: předložit aktuální rešerši na téma přístrojové analýzy chůze vpřed po rovném povrchu jak po zemi, tak i na běžícím pásu u pacientů s lézí nebo po plastice LCA. Druhým cílem je seznámit zdravotnické pracovníky, zejména v oblasti fyzioterapie / rehabilitace, s tématem analýzy chůze a jejího specifického použití u pacientů s lézí nebo po plastice LCA. Metody: zpracování metodou rešerše Výsledky: rešerše odpovídá na otázky, jaké přístroje, fáze chůze a proměnné, je nejlépe používat/měřit pro klinické účely. Také se identifikují a popisují tři hlavní strategie chůze: se sníženým zapojením m.quadriceps (quadriceps avoidance), se sníženým pohybem kolenního kloubu (knee stiffening), s omezením pohybů typu pivot-shift (pivot - shift avoidance). Klíčová slova: chůze, analýza, klinická, instrumentální, přední zkřížený vaz, Ligamentum Cruciatum Anterius, LCA, léze, rekonstrukce, zranění
Příčiny svalových zranění ve výkonnostním kuželkářském sportu
MUSILOVÁ, Zuzana
Diplomová práce se zaměřuje na příčiny svalových zranění v kuželkářském sportu. Teoretická část definuje svalové skupiny lidského těla, ale také různá svalová zranění, která se mohou při sportování přihodit. Je zde také popsána charakteristika kuželkářského sportu, jeho tréninkový proces i životospráva sportovce. Praktická část diplomové práce se prostřednictvím výzkumu zaměřuje jak na příčiny svalových zranění, tak i na životní styl kuželkářů. Výzkum je založený na dotazníkovém šetření, kterého se zúčastnili lidé, kteří kuželkářský sport v minulosti provozovali či ho stále provozují.
Dopravní nehodovost v ČR
Deyl, Jakub ; Grosz, Jan (vedoucí práce) ; Macháček, Otakar (oponent)
Bakalářská práce se zabývá stavem a vývojem nehodovosti v České republice v letech 2007 až 2015. Nejprve jsou teoreticky vysvětleny pojmy a problematika týkající se především bezpečnosti dopravní nehodovosti a vlivům, při kterých k ní nejčastěji dochází. Další část je zaměřena na vyhodnocení dotazníkového šetření a jednotlivé analýzy ukazatelů dopravní nehodovosti, mezi které patří počet usmrcených osob, či celkové hmotné škody, jenž při nehodách vznikají. Vývoj nehodovosti je analyzován a prezentován pomocí grafů, tabulek, ale také analýzami časových řad, ze kterých je naznačena predikce budoucího vývoje pro rok 2016 a 2017. V závěru práce jsou zhodnoceny získané znalosti a navrhnuty opatření, které by mohly omezit aktuální silniční nehodovost v České republice.
Manipulace se zraněnými ptáky v záchranných stanicích
HROMÁDKO, David
Ptáci jsou nejčastějšími pacienty v záchranných stanicích. Automobilová doprava, prosklené plochy, elektrická vedení i nelegální lov, to vše ohrožuje ptáky v moderní krajině. Díky záchranným stanicím, se každý rok podaří mnoho takto zraněných nebo nemocných ptáků vyléčit a vrátit zpět do volné přírody. Záchranné stanice tak mají důležitou roli v ochraně přírody a často i v ekologické výchově. Předkládaná práce zhodnocuje způsoby léčby a manipulaci se zraněnými ptáky v záchranných stanicích. Ve vybraných stanicích: Záchranná stanice Třeboň při Českém nadačním fondu pro vydru, Stanice ochrany fauny Pavlov, o.p.s, Záchranná stanice pro zraněné živočichy na Huslíku u Poděbrad a Záchranná stanice pro živočichy ČSOP Vlašim, byly pomocí dotazníku zjišťovány údaje, týkající se manipulace, léčby a následků úrazů u zraněných a handicapovaných ptáků. Byl zjišťován i početní trend u nejčastějších typů zranění, kdy jako podklad posloužila evidence ze záchranných stanic z let 2008 - 2014. Každá záchranná stanice má své postupy léčby a manipulace se zraněnými ptáky, které se velmi často liší od postupů v jiných stanicích. Některé stanice nemají s některými typy zranění žádné zkušenosti. Nehorší je léčba u ptáků popálených elektrickým proudem a otrav. Nejčastější příčinnou příjmu ptáků ve sledovaných záchranných stanicích, byla hospitalizace nesamostatných mláďat.
Vliv moderních prvků pasivní bezpečnosti na ochranu posádky vozidla
Vostrejž, Jan ; Tylšar, Vladimír (oponent) ; Semela, Marek (vedoucí práce)
Diplomová práce z oblasti problematiky pasivní bezpečnosti, dopravní nehodovosti a zdravotních následků účastníků silničních dopravních nehod je zaměřena mj. na vytvoření přehledu moderních prvků pasivní bezpečnosti především osobních automobilů. Zabývá se jednotlivými prvky systému pasivní bezpečnosti a jejich vlivem na posádku vozidla. Popisuje princip činnosti, zejména airbagů, předpínačů bezpečnostních pásů, zahrnuje řešení omezovače napínací síly v bezpečnostním páse a dalších prvků, které mají za úkol snížit následky při dopravní nehodě. Použití moderních prvků pasivní bezpečnosti poskytuje zvýšenou ochranu pro posádku a eliminuje vznik poranění posádky. Uvedená technická problematika proto úzce souvisí se zdravotnictvím a zejména odvětvím Soudního lékařství z oblasti poranění osob ve vztahu k typům a charakterům nehod, případně užitím bezpečnostních prvků. Dále jsou zde ukázány skutečné dopravní nehody, při kterých došlo k usmrcení či poranění posádky s analýzou mechanismu vzniku zranění osob při užití či neužití bezpečnostních prvků.
Péče o zraněné či jinak handicapované dravce (\kur{Falconiformes}) a sovy (\kur{Strigiforme}s) v záchranných stanicích
SLAVÍKOVÁ, Kristýna
Nejméně polovina našich dravců a sov je řazena do třech kategorií seznamu zvláště chráněných živočichů. Sloupy elektrického vedení, doprava a změny krajiny vedly k úbytku mnoha dravců a sov ve volné přírodě. Předkládaná práce zhodnocuje rozsah a úspěšnost návratu dravců a sov do volné přírody. Ve vybrané Záchranné stanici pro živočichy ČSOP Vlašim byly zpracovány veškeré údaje o přijatých dravcích a sovách. Jako podklad sloužila evidence ze záchranné stanice v období let 2009 2013. Nejvíce z Falconiformes byli přijímáni jedinci Buteo buteo a Falco tinnunculus. Nejčastější příčinou přijetí do stanice byla zranění způsobena dopravními prostředky nebo popáleniny elektrickým proudem. Ze Strigiformes byli nejvíce přijímáni jedinci Asio otus a Strix aluco. Nejčastěji byla přijímána mláďata vypadlá nebo předčasně vylétlá z hnízda. Z celkového počtu dravců za sledované období byla vypuštěna zpět do přírody méně než polovina přijatých. Z celkového počtu přijatých sov byla vypuštěna do přírody pouze čtvrtina jedinců.
Přitahují nemocnice zranění?
Matějček, Štěpán ; Houdek, Petr (vedoucí práce) ; Chytil, Zdeněk (oponent)
Práce zkoumá vliv vzdálenosti zdravotní péče na rizikové chování obyvatel a následný vznik zranění. Zároveň se zaměřuje na roli pocitů v rozhodovacím procesu a predikci rizika. Zvýšený počet zranění v blízkosti zdravotnických zařízení indikuje existenci kompenzačního chování, které se projevuje zvýšenou mírou výkonu rizikových aktivit v dané oblasti a je způsobeno pocitem snadné dostupnosti zdravotní péče. Data nasbíraná pomocí dotazníkového šetření odhalila zvýšený počet zranění v bezprostřední blízkosti nemocnice a zároveň zvýšenou míru sportovní aktivity, která se ze všech zkoumaných aktivit ukázala jako nejrizikovější, jelikož počet zranění vzniklých při sportu činí více než polovinu všech zjištěných zranění. Lidé žijící u nemocnice také pociťují nižší riziko zranění, což podporuje předpokládanou existenci kompenzačního chování. Pocit bezpečí z dostupné lékařské péče snižuje předvídané náklady rizikových činností v podobě možného zranění. V práci jsou diskutovány další faktory, které mohou působit proti hypotéze existence kompenzačního chování u lidí žijících v blízkosti nemocnice. Například z důvodu působení heuristiky dostupnosti ohledně možných následků zranění bychom mohli u lidí s bydlištěm v blízkosti nemocnice pozorovat méně rizikové chování a nižší počet zranění v okolí nemocnice.
Dopravní nehody pod vlivem alkoholu a jejich sociální následky v teritoriu okresu Pelhřimov
BĚLOCH, František
Dopravní nehody pod vlivem alkoholu a jejich sociální následky v teritoriu okresu Pelhřimov. Tato bakalářská práce se zabývá historií užívání alkoholu a vysvětluje analytické metody zjišťování alkoholu v krvi u účastníků silničního provozu při dopravních nehodách. Popisuje vliv alkoholu na účastníky silničního provozu a také jeho metabolismus. Vymezuje platnou legislativu týkající se alkoholu v dopravě v období let 2007 {--} 2009 a také legislativu účinnou od 1.1.2010. Nastiňuje stav dopravních nehod a dopravních nehod pod vlivem alkoholu, ke kterým došlo za sledované období v České republice a zejména pak na teritoriu okresu Pelhřimov. Práce se také zabývá sociálními a ekonomickými následky dopravních nehod způsobených pod vlivem alkoholu a to nejen u viníků, ale i u ostatních účastníků nehod. Při tvorbě práce bylo spolupracováno s odborníky na danou oblast a bylo využito metody analýzy dostupných materiálů (i cizojazyčné literatury), metody komparativního zkoumání. Byla provedena retrospektivní obsahová analýza dat shromážděných při dokumentaci dopravních nehod Policií ČR a statistik Ministerstva vnitra ČR, za užití metody komparativního zkoumání. V bakalářské práci je mimo jiné charakterizována metoda odpovědnostní analýzy, která byla vyvinuta pro studium vlivu alkoholu a jiných drog na schopnost řídit motorové vozidlo. Cílem práce bylo stanovit míru negativního vlivu alkoholu na schopnost účastnit se dopravy. Druhým cílem bylo stanovit sociální následky dopravních nehod pod vlivem alkoholu na účastníky těchto nehod.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 148 záznamů.   začátekpředchozí136 - 145další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.