| |
|
Konstrukční návrh nosného rámu výtahové kabiny
Zapletal, Tomáš ; Komenda, Lukáš (oponent) ; Dvořáček, Jiří (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá konstrukčním návrhem nosného rámu výtahové kabiny osobního výtahu o nosnosti 1000kg (13 osob) a nominální rychlosti 2,5 m/s. První část je zaměřena na návrh konstrukce nosného rámu. Rám je vyroben z ocelových ohýbaných dílů, navzájem spojených pomocí šroubů. Další část je zaměřena na kontrolu rámu a pevnostní výpočet pomocí programu Autodesk Inventor.
|
|
Rampy a další pomůcky pro nástup tělesně postižených do autobusů MHD
Pavlo, Matej ; Nohál, Libor (oponent) ; Mazal, Pavel (vedoucí práce)
Bakalárska práca prináša kritické zhodnotenie konštrukčných riešení pomôcok pre nástup telesne postihnutých do autobusov mestskej hromadnej dopravy a zároveň sa zaoberá návrhom niekoľkých variant výklopných rámp, ktoré sa snažia zlepšiť nedostatky súčasných rámp. Prvá časť obsahuje prehľad súčasnej situácie pomôcok pre nástup a výstup telesne hendikepovaných osôb. V druhej časti sa nachádzajú návrhy konštrukčných riešení, ktoré by sa mohli uplatniť v autobusoch mestskej hromadne dopravy. A v poslednej časti sú tieto návrhy zhodnotené a navzájom porovnané.
|
|
Návrh zdvižného pozičního stolu
Bartel, Jindřich ; Škopán, Miroslav (oponent) ; Kašpárek, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce pojednává o návrhu zdvižného pozičního stolu s podavačem palet pro přepravu břemen o hmotnosti 1500 kg. Hlavní náplně práce jsou funkční výpočty pohonu zdvihu, pohonu podavače palet a stanovení hlavních rozměrů zdvižného stolu. Příloha práce obsahuje sestavný výkres zdviže a rámu stolu.
|
| |
| |
|
Realizace edukační úlohy na experimentální stanici s vačkovým mechanismem
Tomeček, Vojtěch ; Vrbka, Martin (oponent) ; Vaverka, Michal (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá návrhem a realizací edukační úlohy na experimentální stanici s vačkovým mechanismem. Cílem edukační úlohy je prakticky studenty v rámci výuky seznámit s analýzou kinematických veličin vačkových zdvihátek. V rámci práce je uvedeno obecné pojednání o současném stavu poznání na poli vačkových mechanismů a jsou vysvětleny základní pojmy. Dále uvedení přístroje do provozu, odstranění jeho dílčích nedostatků, analýza kinematických veličin možných kombinací dodaných vaček se zdvihátky a definice postupů budoucí edukační úlohy. Sama edukační úloha následuje interpretaci a komentář získaných údajů. V závěru jsou provedena doporučení dalších modifikací experimentálního aparátu a nástin jeho budoucího možného využití.
|
|
Koncepční řešení pohonů výtahů pro dopravu osob
Pluskal, Viktor ; Pokorný, Přemysl (oponent) ; Škopán, Miroslav (vedoucí práce)
Tato práce je souhrnem nejčastěji používaných výtahových systémů pro dopravu osob, ať už všeobecně více či méně známých. Je zde provedeno jejich rozdělení dle druhu použitého pohonu a shrnutí jejich výhod, nevýhod a použitelnost v různých objektech a také je popsáno jak jednotlivé systémy fungují, jejich princip a možné modifikace, vše je doplněno grafickými schématy. Nemalý důraz je zde kladen na moderní systémy, které se v posledních letech nejvíce používají.
|
|
Polyfunkční dům v Brně
Arletová, Hana ; Saktor, Igor (oponent) ; Saktor, Igor (oponent) ; Menšíková, Naděžda (vedoucí práce) ; Šuhajda, Karel (vedoucí práce)
Bytový dům se nachází na ulici Milady Horákové v Brně-střed. V této ulici stojí několik památkově chráněných budov, v těsné blízkosti se jedná o nájemní budovu Josefa Müllera. Historické stavby ovlivnily výběr cihlové fasády, přestože přímo vedle proluky stojí nová moderní budova od ateliéru Dobrý dům s.r.o.. Důležitým prvkem bytového domu jsou vysoká okna, navržena v souladu s okolní, starší zástavbou. Fasáda částečně zakrývá okna a v těchto místech je tvořena volnější vazbou, která nechává plynout světlo do interiéru a pevná stěna postupně přechází do okna. Bytový dům je 8mi podlažní objekt.V přízemí je navržen průchod vedoucí směrem k lávce od IBC pokračující přes Koliště. V prvním podlaží a druhém podlaží je navržena prodejna. V druhém podlaží je také jeden menší byt. V následujících patrech je vždy na jedno podlaží jeden byt. Dále přes poslední tři podlaží jsou navrženy dva větší byty. Parkování je zajištěno automatickým podzemním zakladačem, který je přístupný pouze z vnitrobloku. Bytový dům charakterizuje spojení tradičních materiálů a nových technologií. Tímto představuje pozvolný přechod od historické k moderní architektuře v této ulici.
|
|
Nízkopodlažní bytové domy
Spurná, Tereza ; Jacková, Eva (oponent) ; Sátora, Josef (vedoucí práce) ; Mohelníková, Jitka (vedoucí práce)
Bakalářská práce řeší architektonický návrh komplexu tří nízkopodlažních bytových domů, obsahující byty klasického i mezonetového typu. Hlavní část práce je zaměřena stavebním výkresům konstrukční studie a projektové dokumentaci pro provedení stavby. Bytové domy jsou navrženy v Brně v části Sadová s působivým jižním výhledem na panorama města. Návrh nové zástavby je řešen tak, aby mezi třemi objekty vznikl zčásti uzavřený prostor, vytvářející klidovou zónu pro obyvatele domů. Jednotlivé objekty jsou jasně funkčně děleny na části obytné a komunikační. Toto členění je propsáno i do materiálu fasády budov.
|