Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 157 záznamů.  začátekpředchozí123 - 132dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
online gambilng a vztahová vazba
Kašíková, Petra ; Vondráčková, Petra (vedoucí práce) ; Vacek, Jaroslav (oponent)
Východiska: Bakalářská práce se zabývá zjišťováním spojitostí mezi závislostí na online gamblingu a vztahovou vazbou. Výzkumná část byla realizována pomocí elektronického dotazníkového šetření. Pro dosažení, co nejvyšší pravděpodobnosti, že dotazník vyplní osoby, které se aktivně účastní online gamblingu, byl dotazník umísťován pouze v elektronické podobě na fóra internetových stránek nabízejících online gambling (např. online kasina nebo sportovní stránky s možností sázení). Výzkumný soubor tvořilo 238 respondentů (200 mužů a 38 žen). Cíle: Cílem práce bylo popsat vztahovou vazbu, online gambling a vztahovou vazbu ve spojitosti s online gamblingem. Dále také zjistit výskyt jisté a nejisté vztahové vazby a výskyt skórů pro dimenzi vyhýbavosti a úzkosti u respondentů ohrožených závislostí nebo závislých na online gamblingu. A následně určit nejčastěji se vyskytující typy vztahové vazby u této skupiny respondentů. Metody: Ke sběru dat byl použit dotazník závislosti na internetu Šmahela a Blinky (2010), modifikovaný na závislost na online gamlingu a strukturovaný dotazník ECR- RS Experience in Close Relationships (Fraley et al., 2011). Výsledky: Z výzkumu vyplývá, že závislost nebo ohrožení závislostí na online gamblingu se vyskytuje více u respondentů mající nejistou vztahovou vazbu než jistou...
Strach z bolesti
Grecmanová, Jana ; Raudenská, Jaroslava (vedoucí práce) ; Švarcová, Eva (oponent)
Bibliografický záznam GRECMANOVÁ, Jana. Strach z bolesti. Praha: Univerzita Karlova, 2. Lékařská fakulta, Ústav ošetřovatelství, 2015. 71 s., přílohy. Vedoucí bakalářské práce PhDr. Jaroslava Raudenská, Ph.D. Anotace Tato bakalářská práce pojednává o důležitém vztahu mezi bolestí, strachem z bolesti a vyhýbavým chováním pacientů. Je rozdělena na dvě části - část teoretickou a část empirickou. V první části definuje základní pojmy, jako je bolest, bolestivé chování, úzkost, strach a vyhýbavé chování. Práce vysvětluje, co je normální strach a co je již fobie. Jsou zde podrobně popsány rozdíly mezi úzkostí a strachem, které jsou mezi sebou často zaměňovány. Dále uvádí čtyři modely vztahů mezi strachem a chronickou bolestí, které se pokoušejí odpovědět na otázku, jakými bio-psycho-sociálními mechanismy může strach z bolesti ovlivňovat chování pacientů. V závěru teoretické části jsou popsány metody hodnocení strachu z bolesti a strategie, jak jej zvládnout a nepodlehnout mu. Empirická část je zaměřena na zjištění intenzity strachu z bolesti u pacientů s chronickou bolestí v závislosti na pohlaví, věku a jejich aktuální bolesti. Také jsou zde zkoumány rozdíly v používání strategií zvládání strachu mezi muži a ženami. Nakonec zjišťuje, které pohlaví se častěji vyhýbá bolestivým činnostem a pohybům. Ke zpracování...
Výuka disciplín gymnastiky v kontextu se strachovými zábranami
Šípková, Dita ; Krištofič, Jaroslav (vedoucí práce) ; Novotná, Viléma (oponent)
Název: Výuka disciplín sportovní gymnastiky v kontextu se strachovými zábranami Cíl: Zjistit v jakém rozsahu je sportovní gymnastika zařazována do výuky tělesné výchovy na ZŠ a SŠ ve vybraném pražském regionu a jak je vnímána výuka jednotlivých disciplín v kontextu se vznikem strachových zábran. Metoda: Pro výzkum byla použita metoda dotazování pomocí dotazníku pro studenty 1. a 2. ročníku navazujícího studia UK FTVS, pro učitele z pražských základních a středních škol. Výsledky: Jednotlivé položky dotazníků byly statisticky vyhodnoceny, doplněny sloupcovými grafy a komentářem. Závěrečné shrnutí řešené problematiky poukazuje na nedostatečné zastoupení disciplín sportovní gymnastiky ve výuce tělesné výchovy na ZŠ a SŠ jako na okolnost související se vznikem strachových zábran. Klíčová slova: Strach, úzkost, sportovní gymnastika, přeskok, úraz, tělesná výchova, výuka
Skrytá avantgarda. Próza české poválečné avantgardy mezi individualismem a kolektivismem
Malá, Zuzana ; Janoušek, Pavel (vedoucí práce) ; Hrbata, Zdeněk (oponent) ; Flaišman, Jiří (oponent)
v českém jazyce Předmětem předkládané práce je česká poválečná avantgarda a její próza v širším evropském kontextu. Kladli jsme si za cíl rozšířit literárněhistorické pole vřazením do výkladového rámce předpoetistické avantgardy žánru povídky a jeho autorů, ať už přehlížených, či zapomenutých, nebo známých spíše pro jejich básnickou tvorbu. Obohacení výkladu o nový žánr (povídka) a s tím i o celou řadu autorů nám dovolilo dynamizovat kanonický obraz dané epochy a zproblematizovat základní opozice expresionismus × avantgarda, a především individualismus × kolektivismus. Opozici individualismus × kolektivismus, která dle našeho názoru organizuje dobový poválečný literární diskurs, představujeme jako hlavní spojnici české poválečné avantgardy s evropským děním (kolektiv a jedna z jeho manifestací, dav, jako jedno z hlavních témat moderny a avantgardy). V rámci této opozice interpretujeme rovněž prózy francouzského unanimismu jakožto hlavního inspiračního zdroje české poválečné avantgardy a její (kolektivistické) prózy.
Psychohygiena a relaxační metody v práci učitelů a žáků
Kantnerová, Marcela ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
Má bakalářská práce se skládá ze dvou částí. V teoretické části se zabývám stresem, stresovými reakcemi a všemi atributy s tím spojenými (projevy stresu po stránce fyzické, emoční atd.) obecně v životě člověka, dále pak v životě učitele a žáka. Dále pak v této části představuji různé relaxační metody a techniky využitelné právě v zátěžových situacích různého typu. Hlavním cílem druhé části mé práce, tj. praktické části bylo zjistit, zda by učitelé a žáci na středních odborných školách uvítali zavedení relaxačních chvilek v době trvání 5-10 minut do výuky, dále zda by učitelé uvítali malý metodický zásobník relaxačních chvilek, či zda by byli ochotni absolvovat muzikoterapeutický kurz či výcvik. Na získání odpovědí na tyto otázky jsem použila mnou vytvořené dotazníky. Dotazníky byly určeny pro učitele středních odborných škol a žáky působící ve 4. ročníku střední odborné školy. Výsledky ukázaly pozitivní přístup k relaxačním technikám ve výuce, jak ze strany učitelů, tak žáků. V práci jsem také uvedla svůj návrh na metodický zásobník krátkých relaxačních chvilek. KLÍČOVÁ SLOVA: psychohygiena, relaxace, stres, úzkost, obavy, relaxační metody (progresivní a imaginativní), muzikoterapie
Problematika smyslu života a vybrané aspekty existenciální úzkosti
Krátká, Eva ; Junková, Vendula (vedoucí práce) ; Niederlová, Markéta (oponent)
KRÁTKÁ, Eva. Problematika smyslu života a vybrané aspekty existenciální úzkosti. Praha, 2012. Diplomová práce. Univerzita Karlova v Praze, Filozofická fakulta, Katedra psychologie. Diplomová práce mapuje problematiku prožívání smysluplnosti života a vybraných aspektů existenciální úzkosti, ověřuje, zda existuje souvislost mezi mírou prožívané nesmyslnosti života a mírou vědomě prožívané existenciální úzkosti, a ověřuje vztah mezi vědomě prožívanou existenciální úzkostí a některými vybranými faktory, které mohou mít vliv na její zvědomění. Výzkum se zaměřuje především na adolescenty, mladší a středně dospělé různého pohlaví, stupně vzdělání i místa bydliště v České republice. Výzkumného šetření, k němuž jsme užili kvantitativní metodu, se účastnilo 170 respondentů. Získaná data byla zpracována pomocí statistického programu SPSS a jsou prezentována formou tabulek, grafů a komentářů. Práce potvrzuje důležitost a frekventovanost existenciálních přesvědčení a prožitků a ukazuje, že úzce souvisejí s prožívanou smysluplností života i s některými osobnostními charakteristi- kami a okolnostmi života. Hlubší výzkum v této oblasti se tak jeví jako přínosný a využitelný nejen z hlediska terapeutického.
Kierkegaard's philosophy of existence
Šimeček, Andrej ; Kouba, Pavel (vedoucí práce) ; Němec, Václav (oponent)
Ústredná téma tejto prace je existenciálny pohyb ako ho nachádzame vo filozofii Sorena Kierkegaarda. V tejto oblasti nachadzame relativne malo sekundárnej literatúry, a preto je to téma hodná výskumu. Medzi skúmané texty patria Kierkegaardove ‚psychologické' knihy, konkrétne Concept of Anxiety a Sickness unto Death. Tieto knihy nam poskitujú doležite koncepty ako nevinnost, vina, zúfalstvo, úzkosť, existencia a duch. Z tradičnejších filozofických textov boli použité: Philosophical Fragments, Concluding Unscientific Postscript to Philosophical Fragments a Johannes Climacus. Tieto texty informujú prácu predovšetkým o význame pojmov ako pohyb, pochybovanie, rozpor a absolútny paradox. Ďalej táto práca čerpá z takzvaných lyrických textov, konkrétne Fear and Trembling a Repetition. Kombinované čítanie týchto textov nám poskitne obraz existenciálneho pohybu ako nám ho prezentuje Kierkegaard. Práca sa snaží zachitiť a vykresliť takzvané stávanie sa subjektívnym, ktoré je centrálne v Kierkegaardovom myslení, cez rekonštrukciu existenciálnych štádíí. Ďalej si práca dáva za ciel (v procese) objasniť oblasti Kierkegaardovho myslenia ktoré ostávajú zväčša nepovšimnuté. Medzi tieto oblasti patria napríklad: problematika ‚skoku hriechu', nejasné postavenie estetického existenciálneho štádia a často nepovšimnutej...
Výuka disciplín gymnastiky v kontextu se strachovými zábranami
Šípková, Dita ; Krištofič, Jaroslav (vedoucí práce) ; Novotná, Viléma (oponent)
Název: Výuka disciplín sportovní gymnastiky v kontextu se strachovými zábranami Cíl: Zjistit v jakém rozsahu je sportovní gymnastika zařazována do výuky tělesné výchovy na ZŠ a SŠ a jak je vnímána, respektive ovlivňována výuka jednotlivých disciplín v kontextu se vznikem strachových zábran. Metoda: Pro výzkum byla použita metoda dotazování pomocí dotazníku pro studenty 1. a 2. ročníku navazujícího studia UK FTVS, pro učitele základních a středních škol. Výsledky: Grafické vyjádření výsledku, vyhodnocení jednotlivých položek dotazníku doplněné komentářem a závěrečné shrnutí šetřené problematiky. Klíčová slova: Strach, úzkost, sportovní gymnastika, přeskok, úraz, tělesná výchova, výuka
Opakovatelnost behaviorálních testů osobnosti
Žampachová, Barbora ; Frynta, Daniel (vedoucí práce) ; Adamová, Dana (oponent)
Personalita je koncept, který umožňuje popsat jev, kdy se mezi sebou systematicky liší chování jedinců stejného druhu. S personalitou souvisí chování jako explorace, aktivita, agrese, reakce na nové podněty a socialita. Jedinci se dělí podle explorační strategie na "fast" a "slow" explorers, podle agresivity a reakce na stres na "proactive" a "reactive" jedince. Pokud se určité skupiny chování objevují společně, mluvíme o behaviorálních syndromech. Definic personality je mnoho, ale většina z nich má společný požadavek na konzistenci v čase. Nástrojem k měření této konzistence je i tzv. opakovatelnost. Jedná se o výpočet korelace mezi opakováními stejného behaviorálního testu u stejného jedince. K výpočtu se používají buď Spearmanův nebo Pearsonův korelační koeficient, nebo častěji koeficient vnitřní korelace, který ke svému výpočtu používá složky rozptylu získané z ANOVA, GLMM nebo LMM. Vycházela jsem z předpokladu, že nejlépe opakovatelná budou chování, která vyžadují okamžitou odpověď na aktuální situaci. Pro testování této hypotézy jsem provedla metaanalýzu hodnot opakovatelnosti chování. Zjistila jsem, že nejlépe opakovatelná je agrese a socialita, nejhůře opakovatelná je explorace a boldness. Z dalších faktorů má vliv identita práce, ze které byla hodnota převzata, počet opakování, počet jedinců a...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 157 záznamů.   začátekpředchozí123 - 132dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.