Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Rozvoj zdravotní gramotnosti u žáků základní školy
GRECMANOVÁ, Jana
Diplomová práce se zabývá problematikou rozvoje zdravotní gramotnosti u žáků základních škol. V teoretické části se zaměřuje na vymezení pojmu zdravotní gramotnosti, jejího významu pro společnost, důležitost jejího rozvoje a důsledky pokud je nízká. Je zde charakterizován zdravotně gramotný člověk, faktory, které zdravotní gramotnost ovlivňují a hodnotící nástroje, kterými ji lze měřit. Dále se zabývá podporou zdraví a výchovou ke zdraví ve školách, které se zdravotní gramotností úzce souvisí. Věnuje se vlivu resortu školství na zdravotní gramotnost žáků a programům na podporu zdraví ve školských zařízeních. Zabývá se školním věkem, jeho rozdělením a osobností žáka jako takového. V závěru teoretické části pojednává, jakým způsobem mohou zdravotní gramotnost ovlivnit sestry. Empirická část práce je zaměřena na žáky 7. a 9. ročníků 2. stupně základní školy, u kterých byla mapována schopnost vyhledat a zhodnotit informace týkající se zdravotní péče. Cílem bylo zjistit úroveň zdravotní gramotnosti chlapců a dívek a pokusit se najít rozdíly v úrovni jejich zdravotní gramotnosti v závislosti na pohlaví, ročníku ZŠ, velikosti města, ve kterém žijí a na aktuálním zdravotním stavu. Ke zpracování této problematiky a zjištění stanovených cílů bylo zvoleno kvantitativní výzkumné šetření. Data byla získána pomocí zkrácené verze standardizovaného Evropského dotazníku zdravotní gramotnosti HLS-EU-Q, a to dotazníku HLS-EU-Q16. Výzkumu se zúčastnilo 208 žáků ze dvou základních škol v Praze a z jedné v Karlových Varech.
Strach z bolesti
Grecmanová, Jana ; Raudenská, Jaroslava (vedoucí práce) ; Švarcová, Eva (oponent)
Bibliografický záznam GRECMANOVÁ, Jana. Strach z bolesti. Praha: Univerzita Karlova, 2. Lékařská fakulta, Ústav ošetřovatelství, 2015. 71 s., přílohy. Vedoucí bakalářské práce PhDr. Jaroslava Raudenská, Ph.D. Anotace Tato bakalářská práce pojednává o důležitém vztahu mezi bolestí, strachem z bolesti a vyhýbavým chováním pacientů. Je rozdělena na dvě části - část teoretickou a část empirickou. V první části definuje základní pojmy, jako je bolest, bolestivé chování, úzkost, strach a vyhýbavé chování. Práce vysvětluje, co je normální strach a co je již fobie. Jsou zde podrobně popsány rozdíly mezi úzkostí a strachem, které jsou mezi sebou často zaměňovány. Dále uvádí čtyři modely vztahů mezi strachem a chronickou bolestí, které se pokoušejí odpovědět na otázku, jakými bio-psycho-sociálními mechanismy může strach z bolesti ovlivňovat chování pacientů. V závěru teoretické části jsou popsány metody hodnocení strachu z bolesti a strategie, jak jej zvládnout a nepodlehnout mu. Empirická část je zaměřena na zjištění intenzity strachu z bolesti u pacientů s chronickou bolestí v závislosti na pohlaví, věku a jejich aktuální bolesti. Také jsou zde zkoumány rozdíly v používání strategií zvládání strachu mezi muži a ženami. Nakonec zjišťuje, které pohlaví se častěji vyhýbá bolestivým činnostem a pohybům. Ke zpracování...

Viz též: podobná jména autorů
2 GRECMANOVÁ, Jana
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.