Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 35 záznamů.  začátekpředchozí12 - 21dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
A Reflection of Capacity Development Concept in the Czech Development Cooperation Programme in Higher Education and Research - A Georgia Case Study
Ditrych Lenc, Michaela ; Kopečný, Ondřej (vedoucí práce) ; Kohoutek, Jan (oponent)
CHARLES UNIVERSITY IN PRAGUE FACULTY OF SOCIAL SCIENCES Institute of Sociological Studies Department of Public and Social Policy Michaela Ditrych Lenc A Reflection of Capacity Development Concept in the Czech Development Cooperation Programme in Higher Education and Research - A Georgia Case Study Master's Thesis Prague 2017 Abstrakt Tato diplomová práce se zabývá v nedávné době schváleným veřejně politickým nástrojem - programem vysílání českých učitelů do rozvojových - jehož cílem je zlepšení kvality vysokoškolského vzdělávání a výzkumu v partnerských zemí České republiky globálního Jihu. Program, implementovaný v rámci české rozvojové politiky, byl spuštěn v roce 2012 jako komplementární modalita programu poskytování vládních stipendií. Hlavním cílem této práce bylo identifikovat, zda projekt realizovaný v Gruzii přispěl k posílení kapacit vysokého školství a vzdělávání v tomto regionu. S využitím konceptu capacity development bylo zjištěno, že projekt podpořil především individuální kapacity místních studentů a učitelů, do jisté míry i kapacity organizační. Ačkoliv byla v potaz brána i systémová úroveň, žádná podstatná systémová změna, ke které by projekt přispěl, nebyla identifikována. I přesto, že projekt naplňuje charakteristiky konceptu rozvoje kapacit, projekt vykazoval několik nedostatků, které...
Hodnocení kvality vysokoškolského vzdělávání: srovnání České republiky a Kazachstánu
Smagulova, Gulmira ; Kalous, Jaroslav (vedoucí práce) ; Veselý, Arnošt (oponent)
Diplomová práce "Hodnocení kvality vysokoškolského vzdělávání: srovnání České republiky a Kazachstánu" pojednává o systému hodnocení kvality v oblasti vysokoškolského vzdělávání v České republice a v Kazachstánu. Byla provedena kvalitativní analýza dokumentů v oblasti zajištění kvality vzdělávání, také vnitřního a vnějšího hodnocení kvality vysokoškolského vzdělávání a analýza aktérů. Na konci analýzy jsou nabízena doporučení pro centrální úroveň a síť vysokých škol.
Proposal of recommendations to Brno universities on how to attract Chinese students
Wei, Wei
Spolu s trendem internacionalizace a globalizace roste počet čínských studentů, kteří vy-hledávají vysokoškolsk vzdělání v Evropě. Česká republika nezůstává pozadu, počet čín-ských studentů narůstá i zde. Účelem této práce je zkoumat faktory, které ovlivňují čínské studenty při jejich rozhodování ohledně místa jejich zahraničního studia, a navrhnout do-poručení pro brněnské univerzity, jak přilákat více čínských studentů. Hlavním zdrojem primárních dat byly hloubkové rozhovory (n = 15), online dotazníkové šetření (n = 158), skupinová diskuse a autorčiny osobní zkušenosti. Výslekdy naznačují, že brněnské univerzity mají potenciál přilákat ke studiu více čínských studentů. Brno nabízí nákladově výhodné a atraktivní studijní prostředí. Práce navrhuje pro vedení univerzity v závěru doporučení.
Osoby se zdravotním postižením při vstupu na vysokou školu
Osúchová, Veronika ; Dobiášová, Karolína (vedoucí práce) ; Kotrusová, Miriam (oponent)
Tato práce se zaměřuje na osoby se zdravotním postižením při vstupu na vysokou školu v konkrétní fázi životního cyklu. Tato konkrétní fáze životního cyklu se nazývá vynořující se dospělost - emerging adulthood a je rámována věkem 18-25 let. Jedná se tedy o mladé dospělé, kteří zažívají důležitý milník jejich života - v tomto případě je tím milníkem vstup na vysokou školu. Tato skupina osob se musí vypořádat nejen se svým handicapem, ale také s tlakem, který je s touto fází spojený. Jedná se o tlak především ze strany rodiny, školy, ale i celé společnosti. Hlavním cílem této bakalářské práce bylo tedy zjistit, jaké jsou podmínky osob se smyslovým a tělesným postižením na Univerzitě Karlově při vstupu na vysokou školu a při následném studiu na této univerzitě. Snažila jsem se u těchto osob zmapovat fázi vynořující se dospělosti a odhalit společné znaky. Dílčími cíli pak bylo odhalit nejčastější překážky, s kterými se ve své cestě za dosažením vysokoškolského titulu mohou tito studenti setkávat. Chtěla jsem také odhalit, jak funguje pomoc a podpora ze strany státu a jak funguje pomoc a podpora ze strany Univerzity Karlovy pro studenty se zdravotním postižením v této konkrétní fázi životního cyklu. To vše v kontextu možné pomoci a podpory ze strany sociální a vysokoškolské politiky. Výsledky byly zjišťovány...
Analýza vysokoškolského vzdělávání v Česku se zaměřením na absolventy 2001-2017
Pištorová, Markéta ; Rychtaříková, Jitka (vedoucí práce) ; Kučera, Tomáš (oponent)
Analýza vysokoškolského vzdělávání v Česku se zaměřením na absolventy 2001-2017 Abstrakt Tato práce se zaměřuje na analýzu absolventů vysokých škol v Česku mezi roky 2001-2017, z hlediska typu studijního programu, skupin studijních programů, čisté doby studia, věku při absolvování, státního občanství a zastoupení mužů a žen. Hlavním zdrojem dat byla data z matrik studentů. Změny v čisté době studia v závislosti na výše zmíněných faktorech byly shrnuty za pomoci obecného lineární modelu. Závislost pohlaví na skupině programů a čisté době studia byla modelována pomocí logistické regrese. Dále byly použity demografické metody čistá míra vstupu a čistá míra prvního absolvování. Součástí práce je také teoretické uvedení do tématu - Trowova koncepce, Boloňský proces a strategické materiály MŠMT. Pro ucelený pohled je zahrnutý rovněž historický vývoj vysokoškolského systému v Československu, informace o vzdělanostní struktuře podle SLDB 2011 a mezinárodní srovnání v rámci zemí OECD. Hlavním zjištěním této práce je skutečnost, že počty a struktura absolventů odráží zavádění principů Boloňského procesu. Od roku 2012 počet absolventů vzhledem k nástupu slabších populačních ročníků narozených v 90. letech 20. století klesá a lze očekávat, že jejich počet se nebude do budoucna výrazně zvyšovat. Klíčová slova:...
Management kvality ve vysokoškolském vzdělávání
Svoboda, Petr ; Černý, Jan (vedoucí práce)
Disertační práce se zabývá teorií řízení kvality jakožto důležitou součástí manažerské vědy. Hlavním cílem této práce je identifikace, formulace a analýza takových manažerských problémů v oblasti kvality vysokoškolského vzdělávání, které buďto v dané otázce nejsou známy, nebo jejichž řešení není považováno za plně postačující. Dílo zmiňuje a cituje více než 200 souvisejících vědeckých prací a představuje vybrané problémy řízení kvality ve vysokoškolském vzdělávání, jako je percepce kvality nebo její udržitelnost. Práce dále navrhuje nové metodiky pro hodnocení kvality a demonstruje využití počítačových simulací a modelování jako nástrojů pro řízení kvality ve vysokoškolském vzdělávání.
A Reflection of Capacity Development Concept in the Czech Development Cooperation Programme in Higher Education and Research - A Georgia Case Study
Ditrych Lenc, Michaela ; Kopečný, Ondřej (vedoucí práce) ; Kohoutek, Jan (oponent)
CHARLES UNIVERSITY IN PRAGUE FACULTY OF SOCIAL SCIENCES Institute of Sociological Studies Department of Public and Social Policy Michaela Ditrych Lenc A Reflection of Capacity Development Concept in the Czech Development Cooperation Programme in Higher Education and Research - A Georgia Case Study Master's Thesis Prague 2017 Abstrakt Tato diplomová práce se zabývá v nedávné době schváleným veřejně politickým nástrojem - programem vysílání českých učitelů do rozvojových - jehož cílem je zlepšení kvality vysokoškolského vzdělávání a výzkumu v partnerských zemí České republiky globálního Jihu. Program, implementovaný v rámci české rozvojové politiky, byl spuštěn v roce 2012 jako komplementární modalita programu poskytování vládních stipendií. Hlavním cílem této práce bylo identifikovat, zda projekt realizovaný v Gruzii přispěl k posílení kapacit vysokého školství a vzdělávání v tomto regionu. S využitím konceptu capacity development bylo zjištěno, že projekt podpořil především individuální kapacity místních studentů a učitelů, do jisté míry i kapacity organizační. Ačkoliv byla v potaz brána i systémová úroveň, žádná podstatná systémová změna, ke které by projekt přispěl, nebyla identifikována. I přesto, že projekt naplňuje charakteristiky konceptu rozvoje kapacit, projekt vykazoval několik nedostatků, které...
Uplatnění absolventů vysokých škol na trhu práce
Váňová, Kateřina ; Rychtaříková, Jitka (vedoucí práce) ; Kraus, Jaroslav (oponent)
Cíl magisterské práce spočívá v popsání situace ohledně uplatnění absolventů vysokoškolského studia na trhu práce v České republice. Sleduji především pozici vysokoškolsky vzdělaných osob z hlediska zaměstnanosti a nezaměstnanosti. Vzhledem k rychlému navyšování jejich počtu, považuji téma za aktuální. Pro zhodnocení celé situace nejdříve charakterizuji vzdělanostní poměry v ČR. Zaměřuji se na vzdělanostní strukturu obyvatel a to dle věku, pohlaví a krajů. Vycházím především z údajů Výběrového šetření pracovních sil a to za průměr roku 2014. Dále stručně charakterizuji vysokoškolské studenty a čerstvé absolventy. Nakonec se snažím o propojení těchto dvou částí s částí o uplatnění na trhu práce. Ke sledování pozice takto vzdělaných osob využívám kromě popisných metod i metod analytických. Zabývám se vlivem vzdělání na dobu strávenou na trhu práce. Na základě tabulek ekonomické aktivity odhaduji střední délku ekonomicky aktivního života dle vzdělání, přičemž propojuji vzdělanostní strukturu obyvatel z Výběrového šetření pracovních sil s daty o počtech zemřelých. V závěrečné analytické části mé práce za pomoci logistické regrese a statistického programu SAS sleduji poměry šancí na nezaměstnanost v rozlišení dle vzdělání, věku, pohlaví, kraje a tříd povolání. Klíčová slova: Vysokoškolské vzdělávání,...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 35 záznamů.   začátekpředchozí12 - 21dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.