Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11,293 záznamů.  začátekpředchozí11284 - 11293  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.44 vteřin. 

Dětský svět v knížkách Christine Nöstlingerové
Jurčíčková, Karolína ; Pechová, Drahoslava (vedoucí práce) ; Hrabáková, Jaroslava (oponent)
Tato diplomová práce postihuje literární tvorbu Christine Nostlingerové, rakouské spisovatelky pro děti. Práce vychází z devíti vybraných titulů, které byly přeloženy do češtiny, a zabývá se jejich analýzou a interpretací. Je zaměřena především na témata jednotlivých próz a charakteristiku literárního stylu autorky. Práce je rozdělena do čtyř hlavních kapitol. První, nazvaná Seznámení s autorkou, podává základní životopisné infonnace o Ch. Nostlingerové a zahrnuje také přehled jejího díla. Součástí je i podkapitola Překlady do češtiny, která je výčtem titulů, z nichž tato diplomová práce vychází. Svět dětí v literární tvorbě Ch. Nostlingerové je název druhé kapitoly, která má dvě části. První z nich, kterou jsem pojmenovala Svět reality a fantazie, se podrobněji věnuje tématům příběhové prózy ze života dětí. Vyplývá z ní, že dílo Ch. Nostlingerové tvoří próza realistická a próza s prvky fantazie. Druhá část této kapitoly s názvem Mezilidské vztahy sleduje vztahy dětských hrdinů s lidmi z jejich okolí, s rodiči, sourozenci a kamarády. Předposlední část práce je věnována literárnímu stylu autorky - vypravěči, postavám, ději, času, prostředí a kompozici. Závěrečná kapitola - Dílo a současný čtenář - nabízí pohled na literární tvorbu Ch. Nostlingerové v kontextu současné příběhové prózy ze života dětí českých...

Literární dílo jako předloha pro dramatickou tvorbu na 1. stupni základní školy
Hůlková, Adéla ; Marušák, Radek (vedoucí práce) ; Svobodová, Radmila (oponent)
Při realizaci této práce jsem si uvědomila, jak moc je přínosné využití literárního díla jako metody v hodinách dramatické výchovy. Uvědomila jsem si, že literární díla mnohé nabízejí. Kniha Domov pro Marťany nabízí dramatické výchově mnohá krásná a přitažlivá témata a dramatická výchova naopak literatuře možnost, lépe se do příběhu vžít, dostat se do děje a "nasát" atmosféru příběhu. Nabízí výborné uchopení tématu, které ocení jak učitel, tak žáci. Dále literatura poskytuje velkou škálu rolí, se kterými se děti mohou ztotožnit nebo se snažit pochopit jejich chování a jednání. Prostřednictvím výše zmíněného titulu, které sloužilo jako předloha pro dramatickou tvorbu, jsem docílila toho, že se žáci na hodiny těšili, hodin se plně účastnili a bez problému reagovali na podněty. Někteří z žáků si knihu po první vyučovací hodině přečetli, což splnilo jeden z mých cílů, které jsem si při psaní diplomové práce stanovila. Dalším podstatným kladem této formy práce zůstává fakt, že žáci nezískávají pouze vědomosti, zážitky, ale zaujímají určité postoje k probranému tématu a vytvářejí si vlastní názor a mají možnost problémové situace řešit bez vážných následků, a tak se na budoucí život a situace, které jim mohou být do cesty předkládány připravit s předstihem. Získávají tedy pozitivní vzory chování, se kterými se...

Autenticita a spory o ni v českém myšlení o literatuře 90. let 20. století
Malá, Zuzana ; Janoušek, Pavel (vedoucí práce) ; Šrámek, Petr (oponent)
V devadesátých letech dvacátého století se na stránkách literárních časopisů začalo diskutovat o autenticitě v souvislosti s masivním vydáváním tzv. autentické literatury, tedy dopisů, memoárů a především deníků. Literární kritici se zajímali nejenom o konkrétní deníkové texty, ale také o obecné teoretické přístupy k autentické literatuře. Autenticita však není literární pojem, má své počátky ve filozofii, konkrétně ve filozofii existencionalismu. Zajímalo nás, jakým způsobem přejímá literární věda autenticitu z původního filozofického hlediska na rovinu poetickou. Hlavní osobností, která užívala kritérium autenticity pro hodnocení literárního díla, byl Jan Lopatka. V naší práci představíme zásadní myšlenky jeho kritického přístupu k textu, neboť svou metodologií rozpoutal vlnu polemik, které se rovněž odrazily v diskusi o autenticitě v 90. letech. Proti kritickému přístupu Jana Lopatky se ohradilo mnoho literárních kritiků a vědců. V příspěvcích do literárních časopisů diskutovali o významu autora pro autentické dílo, o možnostech recipienta, o pravdivém záznamu reality v textu a především o postavení soudobé literární kritiky. V neposlední řadě se diskuse dotkla i díla Ludvíka Vaculíka, který stojí na samém počátku diskusí o autenticitě. Problém autenticity je velmi široký a rozsáhlý, omezíme ho tedy...

Cena stavby a možnosti zhotovitele
Veselá, Michaela ; Vítková, Eva (oponent) ; Puchýř, Bohumil (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je popsat možnosti zhotovitele v určení ceny při možných změnách během procesu stavební dodávky. Je potřebné mít stanovenou cenu stavebního díla, která je nutnou součástí smlouvy o dílo. Je dobré znát práva a povinnosti účastníků výstavby. V praktické části, se práce zabývá možností stanovení ceny, ze strany zhotovitele, v souladu se smlouvou o dílo.

Petr Vok z Rožmberka jako mecenáš a sběratel umění. Malířství na dvoře posledního Rožmberka zosobněné tvorbou Bartoloměje Beránka Jelínka a jeho žáka Tomáše Třebochovského.
VRÁNKOVÁ, Iva
Petr Vok z Rožmberka jako mecenáš a sběratel umění. Malířství na dvoře posledního Rožmberka zosobněné tvorbou Bartoloměje Beránka Jelínka a jeho žáka Tomáše Třebochovského. Tato bakalářská práce pojednává o posledním rožmberském vladaři, Petru Vokovi z Rožmberka, jako osobnosti vystihující podstatu manýrismu. Na tuto významnou historickou postavu bude nahlíženo z pohledu jeho mecenášské a sběratelské činnosti, především v oblasti umělecké s konkrétním zaměřením na malířství. Dále bude popsána situace a podmínky, které na tomto dvoře panovaly a ovlivňovaly umělecké ovzduší, a osobnosti, které zde působily. Práce se pak podrobněji zabývá tvorbou dvou vybraných malířů působících na dvoře posledního Rožmberka, Bartoloměje Beránka Jelínka a jeho žáka Tomáše Třebochovského, přičemž jejich dochovaná díla budou zasazena do uměleckého kontextu dané doby.

Syntéza po syntéze: české kinetické umění 60. let a pozdější tvůrčí postupy jeho protagoniostů
Sloupová, Andrea ; Havránek, Vít (oponent) ; Klimešová, Marie (vedoucí práce)
Práce analyzuje situaci na ceské (resp. ceskoslovenské) výtvarné scéne sedmdesátých a osmdesátých let 20. století v souvislosti s vývojem kinetismu. Pokouší se odpovedet na otázku, zda a jak se zde kinetismus - jako syntéza výtvarného umení, architektury, divadla, filmu a hudby, ale i vedy a techniky - prosazoval po zániku stejnojmenné skupiny. Práce je strukturována do trí základních celku. Po uvedení do problému pokusem o pojmové a casové vymezení kinetismu sleduje první celek pocátecní, spíše ojedinelé pokusy o zachycení pohybu ve výtvarném umení první poloviny 20. století. Více prostoru je v jeho rámci venováno dílu Zdenka Pešánka. Druhý celek je strucným náhledem do svetového kinetismu v dobe jeho rozmachu, tedy v padesátých až sedmdesátých letech formou komparace a odkazu. Paralelne s hnutím na Západe sleduje dve konkrétní uskupení kinetistu ve Východním bloku - moskevskou skupinu [Dviženije / Pohyb] a pražskou Syntézu. Tretí, klícový celek se soustredí na nekolik osobností v Cechách sedmdesátých a osmdesátých let, které svým prístupem k uchopení tématu zároven reprezentují ruzné typy kinetismu - luminodynamismus a luminodynamický environment, kinetická díla ciste mechanická a dadaistická, variabilní struktury vznikající (a zanikající) participací diváka. Soucástí tretího celku je také kapitola o...

Pláště
Trnka, Matyáš ; KUBÍČEK, Jiří (vedoucí práce) ; Mertová, Michaela (oponent)
Bakalářská práce Pláště se věnuje doposud nerealizovaným projektům sedmi výrazných osobností českého animovaného filmu. Text zahrnuje ukázky z konkrétních projektů, doprovodný text autora práce, který díla uvádí do kontextu a samostatných rozhovorů, které byly vedeny přímo s autory projektů, nebo s lidmi nejzasvěcenějšími. Rozhovory byly pořízeny, přepsány a upraveny v červenci a srpnu 2016 v Praze.

Příprava, rozpočtování a financování zakázek ve stavební firmě
Dvořáková, Zdeňka ; Valach, Josef (vedoucí práce) ; Křivská, Romana (oponent)
Práce poskytuje ucelený pohled na problematiku sestavování stavebních rozpočtů (nabídkový, slepý, kontrolní, revizní, souhrnný rozpočet) a popisuje další činnosti s vyhotovením stavebního díla bezprostředně spjaté - postup při výběrovém řízení, při zadání veřejné zakázky, způsoby zajištění investora (bankovní záruka, bankovní příslib, hotovost), uzavření smlouvy o dílo, finanční aspekty smlouvy o dílo, fakturace stavebních prací. Na příkladu stavební firmy HOCHTIEF CZ a. s. byla provedena praktická analýza daného procesu.

Gellner - básník současnosti
Melichar, Dominik ; Wiendl, Jan (vedoucí práce) ; Merhaut, Luboš (oponent)
Cílem této práce bylo v šíři básnického díla Františka Gellnera postihnout určité jevy, které by bylo možné uplatnit pro další bádání v oblasti přesahu jeho poezie do současného literárního, ale i obecně kulturního života. Zejména si kladla za cíl porovnat dobovou kritiku nejen v rámci Gellnerova díla, ale i kritiky a recenze dalších autorů, již byli k samotnému básníkovi v různých vztazích, ať už se jednalo o jeho předchůdce zejména z řad májovců, nebo členy jeho generace. Největší pozornost je věnována první Gellnerově otištěné básni Patnáct lahví koňaku, jež dosud stála jaksi v ústraní pozornosti literární kritiky; na jejím rozboru jsou postihnuty nejdůležitější prostředky Gellnerovy poetiky, které jsou posléze demonstrovány na básních všech třech sbírek, přičemž se postupuje chronologicky. Práce je tedy takto strukturována i s ohledem na životní peripetie samotného básníka. Výsledkem by měla být určitá materiální základna pro další studium Gellnerova odkazu.

Inspirace dílem Albrechta Dürera u malíře Hanse Hoffmanna. Tzv. dürerovská renesance na dvoře Rudolfa II.
Lišková, Barbora ; Nespěšná Hamsíková, Magdaléna (vedoucí práce) ; Zlatohlávek, Martin (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na inspirace Albrechtem Dürerem v obrazech rudolfinského malíře Hanse Hoffmanna, se zvláštním zřetelem k jeho obrazu Zajíc v lese (1585). Na tomto základě, který bude těžištěm práce, bych ráda nastínila širší souvislosti role, jakou hrálo Dürerovo dílo na Rudolfově dvoře. Vedle nezbytné kapitoly obsahující stručnou charakteristiku osobnosti a díla A. Dürera, tak bude součástí práce stručné pojednání o obdivu Rudolfa II. k tomuto renesančními mistru a o jeho úspěšných snahách o získání jeho děl do císařských sbírek. Práce bude zahrnovat též stručné pojednání o dürerovských inspiracích u dalších umělců okruhu Rudolfa II.